۷۴۷۹۷۵
۵ نظر
۵۰۱۱
۵ نظر
۵۰۱۱
پ

انتقاد ترامپ از افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در یک حمله لفظی بی سابقه و گزنده از «فدرال رزرو» انتقاد کرد و گفت که این بانک مرکزی ممکن است اقتصاد کشور را دچار اخلال کند.

خبرگزاری ایرنا: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در یک حمله لفظی بی سابقه و گزنده از «فدرال رزرو» انتقاد کرد و گفت که این بانک مرکزی ممکن است اقتصاد کشور را دچار اخلال کند.

روسای جمهوری آمریکا به ندرت در مسائل مربوط به فدرال رزرو دخالت می کنند. «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو و سایر مقام های این بانک در سال جاری میلادی دو بار نرخ بهره را افزایش داده و احتمالا تا پایان ۲۰۱۸ دو بار دیگر این نرخ را بالاتر می برند.

ترامپ در مصاحبه با شبکه سی.ان.بی.سی گفت، هر چند «مرد بسیار خوبی» را به ریاست فدرال رزرو انتخاب کرده است، اما این تصمیم بانک مرکزی آمریکا را تایید نمی کند.

انتقاد ترامپ از افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا

وی افزود: آنها می خواهند بار دیگر نرخ بهره را بالاتر ببرند. از این کار خوشحال نیستم. با این حال، به آنها اجازه می دهم کاری را که احساس می کنند بهترین است، انجام دهند. در هر صورت، از این کار خوشم نمی آید.

در پی این اظهارات، بازار سهام، ارزش دلار و سهام خزانه سقوط کرد.

ترامپ سال گذشته با حمایت کنگره مالیات ها را کاهش داد. اقتصاد آمریکا در سال جاری شاهد رشدی سه درصدی بوده بازارهای سهام هم رشد داشته اند.

پاول تاکید کرده که اقتصاد آمریکا به قدرت کافی قوی شده و می توان نرخ بهره بانکی را افزایش داد. نرخ بهره بانکی پس از بحران اقتصادی 2007 به پایین ترین حد رسید و حالا به 1.75 تا 2 درصد افزایش یافته است.

ترامپ گفته که اکنون زمان خوبی برای افزایش نرخ بهره نیست. او اذعان کرد که صحبت هایش عادی نیست اما اهمیتی به تبعات آن نمی دهد.

انتظار می رود صحبت های ترامپ انتقاداتی در پی داشته باشد. فدرال رزرو همواره از دخالت های سیاسی دور بوده است. بنابراین سخنان ترامپ انتقادی بی سابقه به شمار می آید.

«ریچارد فیشر» از مقام های سابق بانکی در آمریکا به سی.ان.بی.سی گفت: هیچ رئیس جمهوری نباید در امور فدرال رزرو دخالت کند. اگر به جای پاول بودم، به رئیس جمهوری اعتنا نمی کردم و کار خود را انجام می دادم. قطعا او نیز همین کار را می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عباس

      درست برعکس پول های ما چون عمده اصلی پول و اعتبار مال آقا زاده اکثر مردم پول برای سود گرفتن ندارند

    • م ش

      واقعا خجالت داره نرخ بهره در آمریکا کافر 2 درصدی در بانک داری اسلامی 18تا27درصد

    • شهرآشوب

      آقای سیف خجالت بکش

    • محمد

      ادعای اسلام داریم و با بهرهی ۱۸ درصد ازمون پول میگیرن و صدای هیچکس در نمیاد بعد تو آمریکا که ما اونارو کافر داریم ترامپ به بهرهی 2 درصد اعتراض کرده که زیاده
      به کجا داریم میریم؟ به قهقرا

    • مونتلا

      خخخ تو کشور ما سود و بهره صد در صد شده مالیات ها صدبرابر شده رشد اقتصادی مون صد در صد کاهش داشته اون وقت ترامپ دیوانه است و بعضی ها عقل کل فقط میگم رئیس جمهور آمریکا به فکر اقتصاد و کشورشه و اونها کافر هستند و ما مسلمان جایی سوال است که ایستادگی کنیم جان مادرت حمله نظامی بکن ما رو نجات بده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج