جاباما
۷۴۷۹۸۳
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

اعمال محدودیت‌های استفاده از آب در انگلیس

کاهش ۱۷ درصدی منابع آبی در انگلیس در مقایسه با زمان عادی، افزایش محدودیت‌های استفاده از آب را برای ۹ میلیون نفر از ساکنان مناطق مختلف این جزیره موجب شد.

خبرگزاری صداوسیما: افزایش دمای هوا و مصرف آب موجب شد شرکت‌های آب در انگلیس نخستین بار در پنج سال اخیر طرح ممنوع شدن استفاده از شلنگ آب را در چند شهر انگلیس واقع در مناطق شمال غرب این کشور اجرا کنند. رسانه‌ها در انگلیس علاوه بر ایرلند شمالی، شهر‌های منچستر، بندر لیورپول، چشایر، کامبریا، مرسی ساید و کارلایل را از شهر‌هایی اعلام کردند که استفاده از شلنگ آب در آن‌ها برای شستن خودرو، در و پنجره منازل، آبیاری باغچه ممنوع شده است و بی توجهی به این محدودیت تا هزار پوند جریمه برای متخلفان در پی دارد.

کارشناسان در انگلیس اعلام کردند استفاده از شلنگ آب موجب می‌شود هر ساعت ۵۴۰ لیتر آب مصرف شود که این برابر مصرف روزانه یک خانوار چهار نفری است. آن‌ها پیش بینی کردند با ایجاد محدودیت در استفاده از شلنگ، تا ده درصد در مصرف آب صرفه جویی شود.

سازمان هواشناسی انگلیس هم با اشاره به افزایش دما در روز‌های آینده اعلام کرد: انگلیس این روز‌ها طولانی‌ترین مدت گرمای هوا در چهل سال اخیر را تجربه می‌کند. در دو هفته گذشته، همه روز‌ها به صورت متوالی در انگلیس، آفتابی بوده و گرمای هوا به ۳۳ درجه سانتی گراد نیز رسیده است.

این وضعیت از سال ۱۹۷۶ تاکنون کم سابقه بوده است. در آن سال نیز ۱۵ روز متوالی هوا آفتابی بود و به علت نبود بارش و گرمای ۳۲ درجه، کمبود آب پیش آمد. در سال‌های ۱۹۷۵ و ۱۹۷۶ نیز در پاره‌ای از نقاط انگلیس، ۴۵ روز باران نبارید و برای مدیریت آب کشور، وزیر خشکسالی معین شد.

از هفته گذشته، ممنوعیت استفاده از شلنگ آب در ایرلند شمالی اعمال شده است و شرکت‌های آب به مردم هشدار داده اند در مصرف آب صرف جویی کنند تا با محدودیت‌های بعدی و جرایم سنگین روبرو نشوند. همچنین از مردم در انگلیس خواسته شده است مدت زمان حمام کردن را حداکثر چهار دقیقه در نظر بگیرند و استفاده از شلنگ آب را برای مواردی همچون آبیاری باغچه، شستن در و پنجره، ورودی خانه‌ها و شستن خودرو کنار بگذارند.

افرادی که در زمان کمبود آب در انگلیس، به مصرف بی رویه ادامه دهند، بر اساس ماده ۷۶ قانون مصوب سال ۱۹۹۱ میلادی، تا یک هزار پوند جریمه می‌شوند. علاوه بر بازرسی‌های شرکت‌های آب در انگلیس، همسایگان نیز بر مصرف آب نظارت می‌کنند و بسیاری از مصارف غیر مجاز با گزارش‌های مردمی کشف و عاملان آن جریمه می‌شوند.

قاره اروپا تاکنون به علت باران فراوان و رویش گیاهان و درختان فراوان، به قاره سبز مشهور بوده است، اما اکنون حتی انگلیس که دور تا دورش را دریا فراگرفته و پارسال ۱۳۷۲ میلی لیتر باران در آن باریده با مشکل کم آبی روبروست. مدیران شرکت‌های آب این قاره هشدار داده اند در صورت کم نشدن مصرف، ناچار خواهند شد محدودیت‌های بیشتری اعمال کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی که در انگلیس که زیاد باران می بارد کمبود آب باشه خدا به داد ایران برسه وقتی مردم فرهنگ مصرف آب را نمیدانند باید این بلاها سرمون بیاد هزاران بار دیدیم که مردم دارند با آب شیرین که از طلا با ارزش تره کوچه را میشوره دیگه باید فاتحه این آب ها را خواند خیلی بدبختیم که این چیزها را نمیدانیم تا بخواهیم بدانیم دیگه آبی هم برای خوردن وجود نداره

    • بدون نام

      خجالت بکشید ..با سیاستهای اشتباه و کثیف کشور رو به مرز نابودی و بی آبی بردین
      حالا هر روز از کشورهای دنیا خبرهای دروغ درباره کم آبی میدید
      تا این کارتون رو توجیه کنید

    • فلاحی

      خوش بحالتون با این قانونهاتون ما داریم از تشنگی میمیریم بعد چند روستا بالاترما با آب لوله کشی ماباغهاشون آبیاری میکنن بعدهرچی هم شکایت میکنیم کسی نمیتونه جلوشون بگیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج