جاباما
۷۴۸۰۰
۵۰۳۳
۵۰۳۳
پ

تأثیرگذارترین فیلم های دنیا در مورد سفر (۱)

بی دلیل نیست که نام آن را تصویر متحرک گذاشته اند: ادری هپبورن در فیلم Roman Holiday آنقدر خوش درخشید که باعث شد هزاران نفر تصمیم به سفر بگیرند. کیمیای بین جادوی سینما و زیبایی های دنیا واقعی را در این ۵۰ فیلم می بینید.

تأثیرگذارترین فیلم های دنیا در مورد سفر (1)





برترین ها: بی دلیل نیست که نام آن را تصویر متحرک گذاشته اند: ادری هپبورن در فیلم Roman Holiday آنقدر خوش درخشید که باعث شد هزاران نفر تصمیم به سفر بگیرند. کیمیای بین جادوی سینما و زیبایی های دنیا واقعی را در این 50 فیلم می بینید. این فیلم ها همه در مورد سفر ساخته شده اند و مقصد هر یک نیز ذکر شده است.

پیک نیک در هنگینگ راک (Picnic At Hanging Rock)

استرالیا

تأثیرگذارترین فیلم های دنیا در مورد سفر (1)

در نزدیکی ملبورن یک منطقه حفاظت شده وجود دارد که در واقع ستونی از بقایای آتشفشانی باستانی است. داستان فیلم از رمانی درباره ۴ دختر مدرسه ای الهام گرفته شده که از گروه خود جدا می شوند و از صخره بزرگی بالا می روند و ناپدید می شوند. فیلم اقتباسی از این رمان است که کارگردانی آن را پیتر ویر به عهده داشته و یکی از اولین فیلم های استرالیایی است که تحسین بین المللی بدست آورد.

قبل از طلوع (Before Sunrise)

اتریش

تأثیرگذارترین فیلم های دنیا در مورد سفر (1)

در این فیلم که در مورد سفر و رمانس فی البداهه است، ایتان هاوک نقش مردی آمریکایی و جولی دلپی نقش یک زن پاریسی را بازی می کنند که در وین با یکدیگر آشنا می شوند. آنها با هم کنار دانوب قدم می زنند و در شب های پرنور این شهر از امیدها و آرزوهای خود حرف می زنند. بقیه داستان زیاد اهمیت ندارد. فیلم در واقع در مورد جزئیات ریزی است که خاطرات به یادماندنی و ماندگاری را می سازند.

آن مرد از ریو (That Man From Rio)

برزیل

تأثیرگذارترین فیلم های دنیا در مورد سفر (1)

این فیلم شاید خیلی احمقانه باشد، ولی از لحاظ چشم اندازها و مناظرف کاملاً برزیل را می شناساند. نماهای ساختمان های دوران استعمار در ریو، مناظر سواحل و تپه ها، آمازون و ... و شهر برازیلیا.

دونده سریع (The Fast Runner)

کانادا

تأثیرگذارترین فیلم های دنیا در مورد سفر (1)

داستان در مورد یک قهرمان مستضعف اینویت (اسکیمو) است که با رئیس ستمگر قبیله اش مبارزه می کند. کارگردان فیلم زاکاریاس کونوک که در شهر ایگلویک در سرزمین های شمال غربی کار می کند و همه همکارانش اینویت هستند، تله ها و دام های زندگی در دوره پیش-مدرن را به تصویر می کشد و خانه های اسکیمویی و لباس های پوست آنها را به نمایش می گذارد. مناظر زمستانی این سرزمین ها زیبایی وحشتناکی دارند. موضوع داستان کاملاً قدیمی و باستانی است، ولی چشم اندازها گویی کاملاً زنده هستند.

نیاگارا (Niagara)

کانادا

تأثیرگذارترین فیلم های دنیا در مورد سفر (1)

در این فیلم مهیج، مرلین مونرو نقش زنی را بازی می کند که علیه شوهرش که سرباز جنگ دیده بوده است، نقشه می کشد و در این میان در متلی اقامت دارد که مناظری باورنکردنی از آبشارهای نیاگارا دارد. فیلمبرداری منحصر بفرد این فیلم باعث می شود که حس کنید خودتان از روی پل رد می شوید و از ایالات متحده قدم به کانادا می گذارید و رطوبت را در فضا حس می کنید.

ببر خیزان، اژدهای پنهان (Crouching Tiger, Hidden Dragon)

چین

تأثیرگذارترین فیلم های دنیا در مورد سفر (1)

قهرمان داستان با مهارت های فوق العاده رزمی اش چنان در چین این سو و آن سو می رود که به سختی می توان باور کرد مناظر پشت سر او همه در یک کشور جمع شده باشند. از درخشش سرخ رنگ صحرای گبی گرفته تا صومعه باستانی کوهستان وودان. از همه به یاد ماندنی تر اقامت او در جنگل بامبو است که مناظر مبارزه او با یک راهب باعث شد مخاطبین آمریکایی زیبایی نادیده این کشور را کشف کنند.

ملکه آفریقایی (The African Queen)

کنگو

تأثیرگذارترین فیلم های دنیا در مورد سفر (1)

در اسطوره ها و در فیلم های سینمایی، سفرهای رودخانه ای نوعی آزمون کارما هستند. آزمونی در مورد اینکه شما از چه ساخته شده اید و آیا می توانید مقاومت کنید یا خیر. هامفری بوگارت و کاتارین هپبورن به عنوان ناخدا و یک مبلغ که باید خودش را به پایین رودخانه در مرکز آفریقا برساند، با فراز و نشیب رودخانه مبارزه می کنند. کارگردان فیلم جان هاستون از قالب مدرنی برای مضمون سفر استفاده کرده است.

کلوپ اجتماعی بوئنا ویستا (Buena Vista Social Club)

کوبا

تأثیرگذارترین فیلم های دنیا در مورد سفر (1)

رای کودر، گیتاریست آمریکایی که با نوازندگان کوبایی آلبوم موفق خود را منتشر کرده است، با ویم وندرز کارگردان به هاوانا رفت تا از هنرمندان افسانه ای در خانه خود و سپر در سفر به امستردام و نیویورک فیلمبرداری کند. هاوانا در این فیلم به خوبی نشان داده شده است.

ارباب و فرمانده (Master and Commander)

اکوادور

تأثیرگذارترین فیلم های دنیا در مورد سفر (1)

بیشتر قسمت های فیلم در لوکیشنی فیلمبرداری شده اند که زندگی روی عرشه یک کشتی بادبانی قدیمی انگلیسی را به تصویر می کشند. ولی برای اواسط فیلم، کارگردان پیتر ویر در جزایر گالاپاگوس لنگر انداخت که حیات وحش منحصر بفردی دارد. مناظری که در این فیلم می بینید باورنکردنی هستند.

مالکولم ایکس (Malcolm X)

مصر و عربستان سعودی

تأثیرگذارترین فیلم های دنیا در مورد سفر (1)

از ناپلئون در مصر گرفته تا نیکسون در چین، سفر بخش مهمی از سرنوشت شخصیت های این فیلم را تشکیل می دهد. مالکولم ایکس از مصر دیدن می کند و اهرام ثلاثه را می بیند و سپس برای زیارت به عربستان سعودی می رود. کارگردان فیلم اسپایک لی می گوید که همه او را تشویق می کردند در جرسی شور، صحنه های مصر را فیلمبرداری کند. ولی او این کار را نکرد و به مصر رفت. همچنین فیلم او تنها فیلمی است که به مکه راه پیدا کرده است. البته فیلم Wadjda نیز کلاً در عربستان سعودی فیلمبرداری شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج