جاباما
۷۴۸۳۳۰
۳ نظر
۵۰۲۵
۳ نظر
۵۰۲۵
پ

سرنا ویلیامز؛ مادری دل نازک یا قهرمانی بیرحم؟

در یک اتفاق باورنکردنی و کمتر مورد انتظار، سرنا ویلیامز، تنیسور سرشناس زن آمریکایی، روز یکشنبه در مسابقات تنیس ویمبلدون مقابل رقیبش، آنجلیک کربر شکست خورد و به مقام نایب قهرمانی قناعت کرد.

وب سایت روزیاتو - حسین علی پناهی: در یک اتفاق باورنکردنی و کمتر مورد انتظار، سرنا ویلیامز، تنیسور سرشناس زن آمریکایی، روز یکشنبه در مسابقات تنیس ویمبلدون مقابل رقیبش، آنجلیک کربر شکست خورد و به مقام نایب قهرمانی قناعت کرد.

ویلیامز پس از پایان بازی چنین گفت:" برای من این تورنمنت بسیار هیجان انگیز بود. بسیار خوشحالم که تا به این نقطه پیش رفتم. بدون شک ناراحت کننده بود اما نباید ناامید باشم زیرا چیزهایی زیادی برای دستیابی در آینده وجود دارد. به تمام مادرانی که آن بیرون هستند می گویم که امروز برای شما بازی کرد و نهایت تلاشم را کردم".

سرنا ویلیامز؛ مادری دل نازک یا قهرمانی بیرحم؟

علیرغم باخت در بازی فینال به کربر، ویلیامز ۳۶ ساله تنها ۱۰ ماه پس از بدنیا آوردن دخترش، بازی خیره کننده ای از خود به نمایش گذاشت و در نهایت به رقیبی بسیار قدرتمند در یک بازی سخت باخت. اگر چه وی نتوانست هشتمین قهرمانی خود در مسابقات ویمبلدون را بدست آورده و از رسیدن به ۲۴ اُمین قهرمانی گرند اسلم جهان که او را در این عرصه رکورددار می ساخت، بازماند اما کریس اورت، قهرمان صاحب نام تنیس جهان،روز دوشنبه گذشته پس از رسیدن ویلیامز به مرحله نیمه نهایی پس از شکست اواجنیا رودینا گفت که بازی ویلیامز تا سرحد ممکن بی نقص و کامل بوده است.

در ماه های پس از بدنیا آمدن دخترش، سرنا ویلیامز همواره در مورد تلاش هایش برای بازیابی توان خود پس از زایمان و بازگشت به فرم ورزشکاریش سخن گفته بود. وی همچنین صادقانه در مورد زمانی که برای دخترش می گذارد سخن گفته و اذعان کرده که نتوانسته برنامه تمرینی خود را برای حضور بیشتر در کنار دخترش تغییر فاحشی دهد. او اکنون یک مادر شاغل بسیار دوست داشتنی و موفق است که قراردادهای تجاری متعدد، یک خانه بسیار بزرگ و مجلل، یک خط تولید لباس دارد و علاوه بر این که یکی از بزرگ ترین تنیسورهای زن تاریخ تنیس به شمار می آید در کنار شوهری موفق و دختری زیبا زندگی شادی را می گذراند.

اما ویلیامز نیز بارها تاکید کرده که علیرغم موفقیت هایی که بدست آورده، مادر بودن و شاغل بودن همزمان یک وظیفه بسیار سخت است و وقتی که بزرگ ترین تنیسور زن تمام دوران این موضوع را تایید می کند ما نیز چاره ای جز تایید آن نخواهیم داشت.

سرنا ویلیامز؛ مادری دل نازک یا قهرمانی بیرحم؟

فرآیند مادر شدن سرنا ویلیامز کار بسیار ساده ای نبود. مدت کوتاهی پس از بدنیا آمدن دخترش، ویلیامز با مشکلات سخت پس از وضع حمل مواجه شد که می توانست به مرگ او منتهی شود زیرا وی سابقه آمبولی ریه داشت و بدین ترتیب بارداری برای وی با خطر مرگ همراه بود که در نهایت به خیر گذشت. مسیر سرنا ویلیامز برای رسیدن به فینال مسابقات ویمبلدون نیز اصلاً هموار نبود. بعد از ماه ها استراحت متوالی در رختخواب، وی چندین ماه تمرینات شدید و فشرده بدنی انجام داد تا بتواند خود را به شرایط گذشته اش به عنوان یک بازیکن تنیس در کلاس جهانی برساند. وی نیز مجبور بود مانند هر مادر شاغل دیگری، زمانی را به کار، ساعاتی را به بازیابی تناسب اندام و مدتی را نیز به همراه بودن با بچه اش اختصاص دهد.

با تمام این مشکلات ویلیامز توانست جواز حضور در مسابقات اوپن استرالیا را در ماه ژانویه بدست آورد اما از حضور در این مسابقات کناره گیری کرده و علت را نیز آمادگی نداشتن کاملش برای مواجهه با رقیبان اعلام کرد. وقتی که در ماه می عازم مسابقات اپن فرانسه شد، وی در میان برترین تنیسورهای جهان قرار نداشت زیرا ماه ها از آخرین بازی های او گذشته و در شرایط کنونی رتبه ۴۵۳ جهان را در اختیار داشت. بدین ترتیب نام وی در سیدبندی ها وارد نشده و بدین ترتیب چاره ای جز رقابت با رقیبانی بیشتر و سرسخت تر نداشت. شدت و تعدد مسابقات باعث شد که وی دچار مصدومیت از ناحیه سینه شده و از دور مسابقات خارج شود. بدین ترتیب، سرنا ویلیامز هم باید وظایف خود به عنوان یک مادر را انجام می داد و هم برای رسیدن به شرایط مسابقه تلاش می کرد؛ کاری که ماه ها به طور انجامید.

سرنا ویلیامز؛ مادری دل نازک یا قهرمانی بیرحم؟

البته زندگی به عنوان یک تنیسور نامدار می تواند باعث شود که برخی از بهترین لحظات زندگی و شادی های مادرانه را نیز از دست داد و این همان اتفاقی بود که برای سرنا ویلیامز نیز رخ داد. سرنا ویلیامز نتوانست اولین قدم برداشتن های دخترش الکلسیس اولیمپیا را ببیند و در پیامی توئیتری تاسف و تاثر خود از این موضوع را بیان داشت:" او اولین گام هایش را برداشت… من مشغول تمرین بودم و آن را از دست دادم. گریه کردم".

وی قبلاً نیز ناراحتی خود را بابت این که مجبور شده بود از دادن شیر به دخترش دست بکشد ابراز کرده بود. وی در یک نشست خبری با خبرنگاران پبش از مسابقات ویمبلدون در این باره چنین گفت:" من الیمپیا را بغل کردم،با او حرف زدم، با هم دعا کردیم. به او گفتم: ببین، من باید دست از این کار [شیر دادن] بردارم. مامان مجبور است که این کار را بکند. کمی گریه کردم، نه آنقدر که فکر می کردم گریه خواهم کرد".

سرنا ویلیامز؛ مادری دل نازک یا قهرمانی بیرحم؟

البته به گفته خودش واکنش دخترش به قطع کردن شیر طبیعی بسیار خوب بوده و او با این مسئله به خوبی کنار آمده است. سرنا ویلیامز بدون شک مادری مهربان و الگو برای تمام زنان شاغل است که امکان کار کردن، بچه داری و موفقیت را در کنار هم معنا کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی دوسش دارم اینو .
      معرکست

    • بدون نام

      شوهرش همونیه که تو عکس اخر بچه تو بغلشه

    • بدون نام

      دوستش دارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج