۷۴۸۳۸۹
۲۷ نظر
۵۰۰۳
۲۷ نظر
۵۰۰۳
پ

آمریکا: از برخی تحریم‌ها چشم‌پوشی می‌کنیم

الحیات نوشت: ایران در را به روی احتمالات مذاکره با ایالات متحده باز گذاشته و بر این مساله تاکید می کند که اگر رئیس جمهور آمریکا می خواهد پس از خروج از توافق هسته ای با ما مذاکره کند، خود او باید برای تماس تلفنی اقدام کند.

انتخاب: الحیات نوشت: ایران در را به روی احتمالات مذاکره با ایالات متحده باز گذاشته و بر این مساله تاکید می کند که اگر رئیس جمهور آمریکا می خواهد پس از خروج از توافق هسته ای با ما مذاکره کند، خود او باید برای تماس تلفنی اقدام کند.

این روزنامه چاپ لندن در ادامه آورده است: همزمان وزیر خزانه داری امریکا، استفان منوچین اعلام کرد کشورش قصد دارد از تاثیرگذاری در بازارهای نفت جهان در جریان بازگشت تحریمهای ایران دوری کند؛ از این رو در برخی حالتهای مشخص در صورتی که دولتها نیاز به زمان بیشتری برای کاهش خریدهای نفتی خود از ایران داشته باشند، معافیتها و چشم پوشی هایی را بررسی می کند.

آمریکا: از برخی تحریم‌ها چشم‌پوشی می‌کنیم

وی در توضیح مواضع برخی مسئولان آمریکایی که معافیت از تحریمهای ایران را بعید دانسته بودند، گفت: از همه می خواهیم خریدهای نفتی خود را به صفر برسانند، اما در حالتهای محدودی در صورتی که در توان آنها نباشد، چشم پوشی هایی را اعمال می کنیم.

اما فاینشنال تایمز در گزارشی برخلاف با این صحبتهای وزیر خزانه داری آمریکا نوشت: ایالات متحده از تصمیم خود در مورد اعمال تحریم های جدید بر شرکتهای مرتبط با ایران باز نمی گردد.

به گزارش این روزنامه، پیش از این فرانسه، انگلیس، آلمان و اتحادیه اروپا در ضمن درخواستی مشترک از دولت ترامپ خواسته بودند برخی شرکتهای اروپایی مرتبط با ایران را از تحریمهای جدید معاف کند. اما وزیر خارجه آمریکا مایک پمپئو و منوچین در یک بیانیه رسمی با این درخواست اروپایی مخالفت کردند.

در بروکسل وزرای خارجه دولتهای اتحادیه اروپا نیز با درخواست آمریکا برای به عزلت کشاندن اقتصادی ایران مخالفت کرده و از یک ابزار قضایی برای حمایت از شرکتهای اروپایی مرتبط با ایران سخن گفتند؛ ابزاری که می تواند از این شرکتها در برابر تحریمهای آمریکا محافظت کند. همانطور که موگرینی در این باره تصریح کرد:«از تمام اقدامات استفاده می کنیم تا ایران قادر باشد از رفع تحریمها استفاده اقتصادی کند».

در همین رابطه، سخنگوی وزارت خارجه ایران، بهرام قاسمی، رفتار ترامپ در قبال ایران را عداوت آمیز توصیف کرده و در پاسخ به اظهار نظر ترامپ در مورد اینکه ایرانی ها در نقطه معینی با من تماس می گیرند و خواستار معامله و توافقی می شوند، گفت:«این رفتار عداوت آمیز در جوانب مختلفی قابل ملاحظه است. چه بسا این صحبت ترامپ برای شوخی بوده باشد و طبعا ممکن است روزی خود ترامپ با تهران تماس بگیرد و درخواست مذاکره کند. احتمال این موضوع بیشتر است».

در همین شرایط، رهبر جمهور اسلامی به تقویت روابط با دولتهای شرقی و غربی به استثنای آمریکا، فراخوانده و طی دیدار با روحانی و اعضای دولت، بر ضرورت تقویت دیپلماسی و بهبود روابط خارجی تاکید کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روحانی هنوز مدهوش از برجام

    • شکیبه

      روزنه امید

    • س

      حالا اینقد کشش بدید که هیچی تودستتون نمونه.شما که میدونیدراهی جزمذاکره نیست چرازودتراقدام نمی کنیدکه ملت ازاین بیشترعذاب نکشن.خودتون هم ازاین سبکتر نشید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والله راست میگه .

      • اسماعیل کوهی

        بهوش باشید.مذاکره گرگ و میش معنا ندارد.آنهاآمریکائیهاذاتادروغگوومکارند.

    • رضا

      یه چی بگم دوستان.؟
      شاید باورتون نشه
      منم گاهی از ترامپ بدم میاد.!!
      برای من هم گاهی منزجر کننده است
      البته فقط گاهی
      برای یه مدت کوتاه
      چون به زودی میدانم،به بهانه ایی قدرت آمریکا رو دوباره به رخ همه میکشد
      دوباره به خون مردمانش غرور تزریق میکند
      و من عاشق همین خصوصیت شم،من عاشق وطن پرستام

      پاسخ ها

      • اسماعیل کوهی

        توعاشق کشورخودت باشی سنگین تری

      • بدون نام

        این اسمش وطن پرستی نیست قلدری و زورگوییه .رنج دادن به ملتهای دیگه مترادف با وطن پرستی نیست .این مردک یه جور نرینگی و بدویت رو با خودش به سیاست آورده.خیلی از آمریکاییها از ترامپ متنفرند و شما لازم نیست توی دهاتتون طرفدار این الدنگ باشید!

      • امین نوری

        ای کاش تفسیر و درک اینکه چرا امام حسن و امام حسین یکی صلح و دیگری جنگ رو انتخاب کردن برای ما روشن میشد امروز راحتتر تصمیم میگرفتیم . یکی از ترامپ میترسه یکی ستایش میکنه . واقعا بعد 1400سال هنوز نمیتونیم تشخیص بدیم ؟ اینقدر بیچاره هستیم که با وجود داشتن امام حسین هنوز
        نمیتونیم خوب و بد رو تشخیص بدیم؟ مشکل اصلی ایران اینه . عیب از کجاست از روحانیت که خوب تفسیر و روشنگری نکردن یا عقل معیوب دوستاران ترامپ؟

    • بدون نام

      دولت روحانی هنوز مست برجام هست کلاهی که آمریکا سر ایران گذاشته تا بینی امده وجلوی چشم ها ی دولت را گرفته وهیچ جا را نمیبینند

    • بدون نام

      ... نه قبول نیست، یامزدتمام، یامنت تمام... راستشوبگو، باچه کس یاکسانی درتماسی، ازاین آشفته بازاری که رته انداختی، چقدربهت میرسه، تویک معامله گری، مسئولین ماهم اکثراًاهل معامله..

    • بدون نام

      مجبوری داداش تنگه هرمزو موشکای ما و صهیونیستا و...یادت باشه

    • بدون نام

      مسئولین دزدی نکنن ما تحریم های بیشتر از این رو هم پشت سر میذاریم

      پاسخ ها

      • اسماعیل کوهی

        آفرین.مسئولین جلو دزدهاروبگیرید.

    • ۰

      خدایی اگه برجام نبود تاحالا اوضاع کشورازاین که هست بدترواسفناکتربود.

    • بدون نام

      همین حرکت الان کلی قیمت ارز آمد پایین .

    • بدون نام

      زودتر تماس بگیرید تا جمیعا به فنا نریم

    • بدون نام

      ترا به خدا برید مذاکره کنید ما داریم از گرسنگی میمیریم

      پاسخ ها

      • اسماعیل کوهی

        اگربمیری چیزی نگو آمریکا دنبال همین است که خستت کنه

    • کوکبی

      فعلا که الکیش شده.اوضاع قارشمیشه.اگر الآچمز بشه که واویلاست.المات چه خواهد شد.،؟!

    • سعید

      روحانی با مذاکره برجام را ساخت اما اونهایی روی موشک مینوشتن اسرائیل باید حذف شود کاری کردن که اسراییل و امریکا یک توافق را بعد از چهل سال با دنیا منعقد شده بود خراب کنن

    • بدون نام

      اگرمذاکره خوب نیست پس چراماخودمان دیگر کشورهای درگیررابه مذاکره تشویق می کنیم در اینصورت بدیهی است که کسی ازحرف وپیشنهادهای ما استقبال نکند بهتراست که تادر موضع ًضعف قرارنگرفته ایم باصلابت وقدرت پای میزمذاکره برویم ومنافع ملی رادرراس امورقرار بدهیم

      پاسخ ها

      • اسماعیل کوهی

        نتیجه مذاکره باآمریکا این است.
        تسلیم

    • بدون نام

      مگرنمیگن. ترامپ پارسال هشت بارباروحانی تماس گرفته اگرصحت داشته باشدنوبت روحانیست بااوتماس بگیرددل بدریابزندوبه تندروهااهمیت ندهدوازقدرتی که قانون بهش داده استفاده ودرجهت خواست ورفاه مردم گام بردارد

    • مهدی ستاری

      قدرت موشکی خود را تقویت کنید اونا خودشون میان مذاکره می کنن ولی اگه ضعیف باشیم باز هم میان مذاکره ولی با قلدری و زور گفتن که اینُ می خواید و اونُ‌نمی خواید چون ما میگیم.

    • بدون نام

      چرا از برخی از تحریمها،از همه چشم پوشی کنید،مردم ایران گناه دارند.

    • بدون نام

      مابدنیااومدیم زندگی کنیم توروبخدایکم ب جونهای ایرانی رحم کنید یکم واسمون دلسوزی کنید تواین فشاراقتصادی له شدیم داریم ازگرسنگی میمیریم..خواسته ماازدولت چیززیادی نیست...کاری کردین ک خودکشی رو ترجیح میدیم...جواب اون دنیارو چطورمیدین؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج