۷۴۸۴۴۷
۹ نظر
۶۸۷۱
۹ نظر
۶۸۷۱
پ

عارف غفوری؛ شعبده‌بازی که خود قربانی شد

شعبده بازانی که کارهای معجزه آسا انجام داده و باعث می شوند دهانمان از شگفتی باز بماند همه انسان هایی شکاک بوده و به ماوراء طبیعه اعتقاد زیادی ندارند. اگر چه آن ها نیز انسان هایی عادی هستند اما با شعبده بازی های خود، تماشاگران بسیاری را به سالن های مخصوص این کار کشانده و آن ها را برای ساعاتی سرگرم و البته شگفت زده می سازند.

برترین ها: افراد زیادی خبر ندارند که شعبده بازانی که کارهای معجزه آسا انجام داده و باعث می شوند دهانمان از شگفتی باز بماند همه انسان هایی شکاک بوده و به ماوراء طبیعه اعتقاد زیادی ندارند. اگر چه آن ها نیز انسان هایی عادی هستند اما با ترفندها و شعبده بازی های خود، تماشاگران بسیاری را به سالن های مخصوص این کار کشانده و آن ها را برای ساعاتی سرگرم و البته شگفت زده می سازند. بسیاری از این شعبده بازان کارهای خارق العاده ای انجام می دهند؛ کارهایی از قبیل دو نیم کردن اشخاص یا زنده به گور کردن آن ها و البته کارهایی بسیار عجیب تر. بدون شک همه این کارهای باور نکردنی با یک حقه انجام می گیرد و در ادامه این مطلب از برترین ها قصد داریم بیوگرافی شعبده باز معروف ایرانی، عارف غفوری را برایتان بازگو کنیم. با ما همراه باشید.

عارف غفوری؛ شعبده‌بازی که خود قربانی شد

عارف غفوری شعبده باز ایرانی است. عارف غفوری متولد ۱۳۶۸/٠۹/۲۷ در ارومیه یکی از برندگان جایزه مرلین است. عارف غفوری به جهت تحصیل در یکی از دانشگاه های ترکیه به این کشور عزیمت کرده و در حال حاضر شهروند این کشور است. فارغ التحصیل لیسانس رشته طراحی صنعتی در آنکارا می باشد او یک شعبده باز قهار است که به کریس آنجل ایرانی معروف شده و تاکنون استادی نداشته است. عارف با شرکت در برنامه مشهور تلویزیونی استعدادهای درخشان ترکیه yetenek sizsiniz türkiye و نمایش استعدادهای خود برنده نهایی این برنامه شد. همچنین عارف غفوری با نمایش های حیرت انگیز خود در طول این برنامه تلویزیونی رکورد پربیننده ترین برنامه تلویزیونی تاریخ ترکیه را از آن خود کرد. عارف غفوری همچنین در سطح بین‌المللی نیز موفق به دریافت جایزه بزرگ مرلین شد و نام خود را در انجمن جادوگران مرلین به عنوان چهره برتر در کنار Chris Angel & David CopperField به ثبت رسانید.

این مسابقه به این شکل بود که هر فرد باید جلوی تماشاگران و هیات سه نفره که به عنوان قاضی و رای دهنده هستند برنامه ای را به انتخاب خود اجرا می کرد، از خوانندگی و رقص گرفته تا کارهای خارق العاده. در مراحل مقدماتی این مسابقه که به صورت شهر به شهر انجام شد مردم ترکیه شاهد حضور یک جوان ایرانی به نام عارف غفوری در این مسابقه بودند.

عارف در روز اول مسابقه با انجام کارهایی به سبک " کریس آنجل " توانست با سه رای موافق هیات داوری به مرحله نیمه نهایی برود. ( از خم کردن و شکاندن قاشق بدون دخالت دست گرفته تا … )
نمونه ای از کارهای شگفتی که عارف غفوری در برنامه yetenek sizsiniz türkiye انجام داد این بود که: خودش در حالی که روی یک صندلی نشسته بود از یکی از آن ۳ نفر که زن میان سالی بود خواست که نبض دستش را بگیرد و با هر بار احساس کردن نبض یک بار با میله ای به میکروفون بکوبد، زن میانسال هم شروع کرد و عارف چشمانش را بست، چند باری نبض زده شد و بعد هیچ؛ زن میانسال دست عارف را رها کرد و دست به پایین افتاد گویا عارف دیگر جان ندارد و در حین اینکه عارف بنا بر شواهد در دنیا دیگر نبود...

عارف در پاسخ به اینکه کارهایش شبیه کریس آنجل است، می گوید: من کریس آنجل را دوست دارم اما می خواهم از او متفاوت باشم و می خواهم خودم باشم چرا که در دنیا یک کریس آنجل هست. غفوری در مرحله نیمه نهایی کارهای عجیب تری را از خود نشان داد که تمامی تماشاگران سالن را بهت زده کرد حتی یکی از داوران به مدت چند دقیقه و به احترام وی ایستاده به تشویق وی پرداخت و عارف در این مرحله نیز با سه رای موافق به فینال رفت.

شروع علاقه عارف به شعبده بازی

علاقه ام به شعبده بازی از ۱۱ سالگی با تردستی های عمویم شروع شد به همین علت کنجکاو شدم و کتاب هایی در این زمینه خریدم و بعضی چیزها رو یاد گرفتم. اولین بار وقتی ۱۱ ساله بودم توانستم با تمرکز و هیبنوتیز یک ورق کاغذ را با تمرکز و انرژی چشمی حرکت بدهم، مدتی بعد توانایی غیب کردن کاغذ از دست دیگران رو نیز بدست آوردم.

از هیبنوتیزم تا خطای ذهن

من قدرت خارق العاده ای ندارم، نمایش های من به عنوان شعبده بازی و تردسی شناخته نمی شوند، من از تکنیک های تلقین، هیبنوتیزم، زبان بدن و خطای ذهن استفاده می کنم.

عارف غفوری؛ شعبده‌بازی که خود قربانی شد

فعالیت تجاری

او بیشتر اوقات فراغت خود را در خانه را با دوستانش می گذراند، علاوه بر فعالیت های هنری، با شرکای خود کار تجاری می کند و یک کافه رستوران در آنکارا نیز دارد.

حیوانات خانگی

در خانه آفتاب پرست و میمون دارم کلا به حیوانات اگزوتیک علاقمند هستم. قبلا رطیل، تمساح و مار پایتون داشتم، الان هم در یک مزرعه دوستانم شریک شدم و 20 - 30 اصیل آنجا پرورش می دهیم و به سریال ها و فیلم های متقاضی اجاره می دهیم.

تفریحات

مطالعه، بولینگ، شنا، سینما و بیلیارد را خیلی دوست دارم اما بخاطر فعالیت هایم معمولا وقتی برای این تفریح ها پیدا نمی کنم.

از دار زدن تا پیش بینی لاتاری

او در مورد شو به دار آویختن خود در برنامه تلویزیونی می گوید: شانس نجات من در آن برنامه یک دهم بود، چون ممکن بود ستون فقراتم شدیدا آسیب ببیند و منجر به مرگ شود اما این کارو انجام دادم و مشکلی پیش نیامد. عارف در مقابل انتقاد یکی از طرفدارانش که گفته بود اگر واقعا هنری داری نتیجه بلیت بخت آزمایی را پیش بینی کن، باعث شد در این زمینه وارد عمل شود و سه بار پشت سر هم 5 رقم از 6 رقم بلیط بخت آزمایی (ساییسال لوتو) را پیش بینی کند

از نیش مار کبری تا زنده ماندن معجزه آسا عارف

عارف در تیر ماه ۹۷ به علت نیش مار کبرای سمی که در برنامه هایش استفاده می کند در انتالیا راهی بیمارستان شد اما پادزهر این نوع مار یافت نشد و او برای درمان به مصر سفر کرده تا پادزهر این مار را تزریق کند. خطری جان عارف غفوری را تهدید نمی کند.

به گزارش انتخاب عارف غفوری گفت: ماری داشتم که در باغچه خانه نگهداری می‌کردم فکر کردم مار مرده، بدون حرکت مانده بود، مار را گرفتم و شستم، بعد از شستن کمی سرحال آمد به محض اینکه می‌خواستم مار را در قفسش بگذارم برگشت و نیش زد.

عارف غفوری؛ شعبده‌بازی که خود قربانی شد

این شعبده باز گفت: این مار زخمی بود، یک چشمش کور بود وقتی که خریدم وجودش زخمی و مریض بود. آن را برای درمان و رسیدگی خریده بودم و یک سال و نیم پیش من بود. غفوری در ادامه گفت: بلافاصله دستم را باند بستم شروع به مکیدن زهر کردم و سعی کردم مقدار بیشتری از زهر را بیرون بکشم بعد به دوستانم خبر دادم و به بیمارستان رفتیم.

این هنرمند ارومیه‌ای افزود: از این نوع مار در ترکیه اصلا وجود نداره فقط یکی بود که آن هم از سوریه آورده بود من آن خریده بودم تا بهش رسیدگی کنم. این مار در طبیعت سوریه، عربستان و مصر زندگی می کند و فقط در این کشورها پادزهرش وجود دارد.

عارف غفوری تصریح کرد: در حال حاضر فقط در مصر این پادزهر وجود داره که آن هم بسیار نایاب هست و از هر بیمارستان به دستور مسئولین اداره بهداشت برای هر بیمار چهار سرم گرفته می‌شود که در مجموع 24 سرم می‌شود.

وی با بیان اینکه الان قسمتی از بدنم بی حس هست که دیروز بیشتر بود اظهار کرد: بعد از زدن پادزهر کم شد که فقط در پاها و دستی که نیش زده درد شدیدی دارم و نمی‌توانم تکان دهم. غفوری در پایان گفت: پادزهر اگر در 6 ساعت اولیه زده نشود فرد فلج شده و بعد از تنگی نفس می‌میرد. دکتر بیمارستان گفت: زنده ماندم معجزه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کمی تا قسمتی شیرین عقل میزنه

    • بدون نام

      حالا فلج نشه بنده خدا الان حالش چطوره؟

    • بدون نام

      فوق العاده است من که عاشق کاراشم خدا کنه طوریش نشه واقعن باعث افتخاره وجود همچین افرادی

    • ناشناس

      بنظر من عارف بزرگترین شعبده بازیه که به عمرم دیدم و کاراش حرف نداره و از بدست آوردن سلامتیش بسیار خوشحالم.

    • بدون نام

      بمیره بهتره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه طرز حرف زدنه .خجالت داره والا
        شعبده باز یه این خوبی
        چراباید بمیره

      • بدون نام

        جای تو رو مگه تنگ کرده؟میگن که بخیل ترین مردم کسیه که آرزوی مرگ کس دیگه ای رو داشته باشه

    • یاشار

      آرزوی مرگ برای ذیگران ناشی از بی شعوری و‌جماقت آرزو‌کننده هست

    • بدون نام

      ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج