۷۴۹۰۲۳
۲۱ نظر
۵۰۱۰
۲۱ نظر
۵۰۱۰
پ

علت وقوع ۶۰ درصد طلاق‌ها در ایران

دبیر کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه ۶۰ درصد طلاق‌ها، سرقت‌ها و قتل‌ها به خاطر اعتیاد است، گفت: آموزش و پرورش لازم است با توجه به سن دانش‌آموز، مضرات مواد مخدر را در کتب درسی بگنجاند.

خبرگزاری فارس: ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی درباره برنامه‌های پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در شهرستان نجف‌آباد، گفت: این شهرستان همانند دیگر نقاط کشور در حوزه اعتیاد دارای مشکلاتی است اما طی سال‌های اخیر کمپ‌های ترک اعتیاد فعال و خوبی در نجف‌ آباد ایجاد شده که به لحاظ کیفیت و مسائل بهداشتی و نظارتی بسیار خوب کار می‌کنند.

دبیر کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به موقعیت سوق الجیشی کشور، افزود: قرار گرفتن ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر از افغانستان باعث ایجاد مشکلات عدیده‌ای در کشور شده است؛ به خصوص از زمانی که آمریکایی‌ها به افغانستان آمده‌اند کشت موادمخدر بیش از دو برابر شده است‌.

ابوترابی افزود: متاسفانه با ورود آمریکایی‌ها لابراتوارهای تولید موادمخدر در افغانستان راه‌اندازی شده است؛ به گونه‌ای که شاهد تولید هروئین و اخیرا تولید کراک از هروئین در این لابراتوارها هستیم.

وی تصریح کرد: پیچیدگی معضل اعتیاد، منابع عظیم مواد مخدر در افغانستان، قرار گرفتن ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر و دشمنی آمریکا برای نابودی نسل جوان کشور با ترویج فرهنگ استفاده از موادمخدر، موجب معضلات بسیاری در کشور شده است.

دبیر کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: آمارها نشان می‌دهد حدود ۶۰ درصد طلاق‌ها، سرقت‌ها و قتل‌ها ناشی از مصرف مواد مخدر است. وجود این آسیب‌ها می‌طلبد که به سمت پیشگیری از مصرف مواد مخدر برویم، این پیشگیری باید مبتنی بر فرهنگ‌سازی باشد.

ابوترابی به وظایف آموزش و پرورش در حوزه پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش لازم است با توجه به سن دانش‌آموز مضرات مواد مخدر را در کتب درسی بگنجاند، همچنین برای فرهنگ‌سازی در جامعه باید از ظرفیت مراکز فرهنگی مثل دانشگاه‌ها، مساجد، حوزه‌های علمیه و دیگر ارگان‌های فرهنگی استفاده کرد.

وی تاکید کرد: نباید به اقدامات بهزیستی و ناجا بسنده کرد بلکه برای مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد باید نگاهی ملی داشت.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر باید سیاستگذاری‌ کلان کند و نوآوری، ابتکار و خلاقیت بیشتری داشته باشد.

ابوترابی در پایان گفت: کشورهای اروپایی به خوبی می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران حدود ۴۰۰۰ شهید در راه مبارزه با مواد مخدر داده است و سالانه هزینه‌های بسیاری در راه مبارزه با مواد مخدر انجام می‌دهد اما با این وجود افزایش چشم خود را به روی واقعیت بسته‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب علت اعتیاد هم نداشتن شغل پایدار و با درآمد کافی است ... یعنی واقعاً این موضوع رو نمیفهمید!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی هر کی بیکار بود باید معتاد بشه؟!

      • بدون نام

        اگه شغل نداره پول مواد رو‌از کجا میاره؟!

    • بدون نام

      علت.بی کاری.بی پولی.دزدی مسئولین. .....

    • بدون نام

      علت بیشتر طلاقها نداشتن بلوغ ازدواج و احساس مسولیته

    • abitarin

      علت ۹۹درصد اصلی و بازهم تکرار می کنم اصلی طلاق در ایران بیکاری و مشکلات مالی است ، خواهشاً قصه نبافیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لطفا بی منطق نظر ندید, یعنی در قشر مرفه طلاق نیست؟؟

    • کامبیز

      دولت تدبیر وامید که روزگارهمه غیرخودشان راسیاه کرده!؟

    • شاهین

      بیکاری و گرانی و تورم و آینده مبهم و ناامیدی جوانان و بقیه رو نابود نمی کنه!!!عجبا

    • بدون نام

      همه اش بی کاری،عدم درامد حداقلی برای زندگی ساده. دروغ میگین.

    • بدون نام

      اگر 50%هزینه هایی را که در راه مبارزه با مواد مخدر می شود،مرزها را مسدود کنند ،آثار سوء مواد مخدر در کشور کمتر از وضع فعلی خواهد شد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • بدون نام

      ۸۰درصدمشگل اعتیادبیکاری ست وقتی شخصی بیکار است ارزشهایش راازدست میدهدوکسی که به اوبها داده نمیشود خودرا کوچک میشمارد و کم کم شخصیتش را ازدست میدهد ودیگر حرمت نگه نمیدارد ونه تنها مواد بلکه به هرکاری دست میزند چون احساس میکند دربین مردم ابرویی ندارد

    • irmotor

      علت معلومه بیکاری بی پولی لازم به گفتن نیست همه میدونن

    • بدون نام

      جهل و بیکاری

    • mehdi

      خب دلیل اعتیاد هم معلوم شد.امریکا.خخخخخخ

    • بدون نام

      مثلا کتب درسی یک نقاشی مامور و یک افعی منظورتون هست؟ اموزش کار تلویزیون هست چرا اینقدر میترسید وظیفه یک سازمانی رو بهش تذکر بدید؟ مگه چه هست که اسم تلویزیون به زبان جاری نمیشه!؟ اعتیاد ، طلاق، خیانت اخلاقی، گناه، زنا، ماهواره، وخیلی چیزای دیگه فقط مسبب ان تلویزیون میباشد.! ضمنا یه اموزش حفاظت از خود کودک و بازبان خاص معلمی و عادی رو گفتید اموزش جنسی و ....برید اعتیاد ریشه ش رو همه میدونند کجاست وچیه ...

    • بدون نام

      بیشترش ازبیکاری فقرکه افغانیا باعثش شدن وبه قول وزیرکاراگه اینهانباشن بیشترمشکلات بزرگ بیکاری حل میش وبه گفته نمایندگان یعنی چی که بیش از۴ملیون شغلمون افغانیا فقط توکارساختمانی اشغال کردن وبیکارواین تعدادبه هرایرانی سالی بالای۳۰۰ملیون ضررمیزنن وواین فاجعس اگه این خرج تولیدوابادانی شغل بش بیشترمشکلات حل میش اینهادرروزبالای۸میلیارداب مون مصرف میکنن واستانداردجهانی بالای۱۸۰لیترو۱۶ملیون افغانی وشغلهایی که اینهامشغولن همش بااب درست میش کارهای ساختمانی وباغ داری ومزرعه باغبانی تولیدیها میوه فروشیها وشهرک صنعتیها ...همه بااب انجام میش واگه اینهانباشن ایرانیابی اب کم اب نمیش وقتی گوجه۱عدد۳۰لیتروسیب زمینی۵۰و۱کیلوخیار۲۰۰وگندم۳۰۰و۸۰۰مصرف ابش چقدراین افغانیااب وبرق مصرف میکنن بااین بی ابی فقرزیاد بیکاری نجومی کم بودجگی چرااخراج نمیکنیدومثل پاکستان با ۳۰۰ملیون جمعیت۹ملیون افغانی تو۶ماه اخراج کردن واین هم وطنان بایدسختی ورنج بکشن ایینها۸سال جنگ تحمیل بادنیا جنگیدن وخونهای پاک مردم جوانان دادن افغانی بیادراحت زندگی کنه وانقلتب کردن این روزوروزگارشون باش پس حق ایرانی بهترین

    • بدون نام

      جیب خالی پرروشدن زنها

    • بدون نام

      علت فقط بیکاری پفقره چون کسی که بیکاره مدام زیر فشار روحی روانیه و این فشار به مرور زمان به او ج خود میزسه وادم جوابگوی زنو بچه نیست و کار به دعواهای لفظی میکشه وسپس طلاق غیر ازین هیچ دلیلی دیگه نداره

    • بدون نام

      بی پولی و بی کاری باعث همه خلافا میشه و طلاق

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج