۷۴۹۷۵۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

عجیب و غریب؛ موبایل شویی در بازار با پاسپورت!

گفته می‌شود با وجود سخت‌گیری‌هایی که قرار بود در بخش واردات گوشی‌های مسافری انجام شود، افرادی توانسته‌اند حجم زیادی گوشی به کشور بیاورند و با استفاده از معافیت‌های گمرکی پولی هنگفت به جیب بزنند. انگار بعضی‌ها بو می‌کشند و هر‌جا کلمه «مسافری» پیدا کنند، مرتکب یک تخلف جدید می‌شوند.

روزنامه هفت صبح: بررسی‌ها نشان‌داد سرشاخه‌های ورود موبایل به کشور که به لطف سامانه رجیستری برای خودشان بر‌و بیایی پیدا کرده بودند، از همان فروردین ماه ارز دولتی چهار هزار و ۲۰۰تومان می‌گرفته‌اند اما موبایل‌هایشان را با نرخ دلار بازار آزاد قیمت‌گذاری می‌کردند.

عجیب و غریب؛ موبایل شویی در بازار با پاسپورت!

گفته می‌شود با وجود سخت‌گیری‌هایی که قرار بود در بخش واردات گوشی‌های مسافری انجام شود، افرادی توانسته‌اند حجم زیادی گوشی به کشور بیاورند و با استفاده از معافیت‌های گمرکی پولی هنگفت به جیب بزنند. انگار بعضی‌ها بو می‌کشند و هر‌جا کلمه «مسافری» پیدا کنند، مرتکب یک تخلف جدید می‌شوند. درست مثل ارز مسافری سامانه رجیستری شرط‌و‌شروط سفت و سختی برای وارد کردن موبایل به شیوه مسافری اعلام کرده بود. طبق این مقررات هر مسافر مجاز بود تنها یک عدد گوشی موبایل همراه خودش به کشور بیاورد و قبل از خارج شدن از فرودگاه با تسلیم اظهارنامه‌ای به واحد گمرک ورود آن را اعلام کند.

در ادامه قرار بود رقم عوارض گمرکی به او اعلام شود و این وسط حدود ۸۰دلار هم معافیت مالیاتی برایش در نظر بگیرند. سامانه عزیز رجیستری برای اینکه نشان‌دهد با کسی شوخی ندارد، مهلت تعیین شده برای تکمیل این فرآیند را ۳۰روز اعلام کرده بود و اگر کسی مرحله‌ای طبق دستورالعمل پیش نمی‌رفت، خودش مسئول خسارت به وجود آمده به حساب می‌آمد.

حالا یا تقصیر آن معافیت ۸۰دلاری است یا ضعف سامانه‌های رجیستری. به هر حال ظرف مدتی کوتاه عده‌ای توانستند تعداد قابل توجهی گوشی موبایل را از راه مسافری به کشور بیاورند. در بعضی روایت‌ها تعداد این گوشی‌ها ۳۰۰هزار دستگاه هم اعلام شده.

وقتی موبایل‌های زیادی با عنوان «گارانتی اینترنشنال» در بازار ظاهر شدند همه حتم پیدا کردیم که دوباره کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است. قانون می‌گوید واردکننده‌های رسمی باید موبایل‌هایشان را با یک گارانتی داخلی بفروشند.

گوشی‌های مشکوک جدید اما کارت گارانتی ندارد و فروشنده‌ها اسم اینترنشنال را رویشان گذاشته‌اند. در عوض این نقص، گوشی قیمت کمتری دارد و بیشتر باب طبع مشتری است. پس چطور آنها را از سد رجیستری می‌گذرانند؟ این یکی را باور نمی‌کنید. فروشنده‌ها صاف توی چشم مشتری نگاه می‌کنند و می‌گویند اگر پاسپورت و گذرنامه داشته باشد که نشان می‌دهد همین تازگی‌ها یک سفر خارج از کشور داشته‌اند، می‌توانند این یکی مشکل را هم در چشم برهم‌زدنی حل کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج