جاباما
۷۴۹۸۶۰
۵۰۶۲
۵۰۶۲
پ

درمان معده درد با راهکار‌های خانگی

یافتن درمانی برای معده درد، که به طور کلی “درد شکم” نامیده میشه، مسئله‌ای پیچیده است، مگر اینکه علت اون رو بدونید. با فرض اینکه با یک معده درد ساده مواجه ایم، این درمان‌ها می‌تونن به دردی که موجب ناراحتی شما می‌شه، کمک کنه.

وب‌سایت دونفره: یافتن درمانی برای معده درد، که به طور کلی "درد شکم" نامیده میشه، مسئله ای پیچیده است، مگر اینکه علت اون رو بدونید. از بیماری های گوارشی و سندرم روده تحریک پذیر تا التهاب معده و گاستریت، می تونه از بسیاری موارد جلوگیری کند. با فرض اینکه با یک معده درد ساده مواجه ایم، این درمان ها می تونن به دردی که موجب ناراحتی شما می شه، کمک کنه.

درمان معده درد با راهکار‌های خانگی
چای بابونه برای معده درد

بابونه به راحتی می تونه به عنوان یک ضد التهاب، به کاهش درد معده (به عنوان مثال پوشش داخلی معده ملتهب، می تونه به دلیل یک گاستریت معمولی ایجاد شده توسط باکتری متورم بشه) و شل کردن ماهیچه های فوقانی دستگاه گوارش کمک کنه. هنگامی که عضله شل میشه، انقباضاتی که در حال هل دادن مواد غذایی از طریق سیستم گوارشی صورت می گیره، کمی آسون تر می شه و درد ناشی از گرفتگی عضلات و اسپاسم کاهش پیدا می کنه.

موارد مورد نیاز

۱ قاشق چایخوری چای بابونه ( یا ۱-۲ قاشق چایخوری بابونه خشک شده )

یک لیوان (یا ماگ)

آب جوش

روش استفاده

برای اینکار ابتدا آب جوش را روی چای ریخته و سر لیوان رو بپوشانید. اجازه بدین ۱۰ دقیقه بماند. در صورتی که از بابونه خشک استفاده می کنین، ۱-۲ قاشق چایخوری از آن را در لیوان بریزین، آب جوش را روی آن ریخته و اجازه بدین ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بماند. سپس به آرامی بنوشید.

از کمپرس آب گرم برای درد معده استفاده کنید

گرما به شل شدن و آرام شدن عضلات کمک می کنه. بنابراین اگر در چنین شرایطی قرار گرفتین، قدری گرما می تونه راهی مناسب برای کاهش دردهای ناخوشایند باشه. توجه کنین از کلمه گرم استفاده شده و نیازی به خیلی داغ بودن نیست

مواد مورد نیاز

یک کمپرس آب گرم (یک بطری آب گرم و یا چیزی شبیه به این دو…)

مکانی دنج و راحت برای دراز کشیدن

روش استفاده

جایی مناسب برای دراز کشیدن پیدا کنین و کمپرس آب گرم را روی شکم بگذارید. باید درجه حرارت مناسب و در عین حال گرمی داشته باشه. این کار رو حداقل ۱۵ دقیقه یا تا زمانی که نیاز دارین، انجام بدین.

لعاب برنج برای تسکین معده درد

منظور از آب برنج، آبی است که پس از طبخ برنج آبکش می شه. آب برنج یک نوع ماده تسکین دهنده روی غشاء ایجاد کرده و التهاب معده رو کاهش می ده.

مواد مورد نیاز

۲/۱ فنجان برنج سفید

دو فنجان آب

یک قابلمه

روش کار

برای اینکار از دو برابر مقدار آبی که معمولا برای پخت برنج لازم است، استفاده کنید. برنج رو در یک قابلمه ریخته، روی اجاق قرار بدین و آب رو اضافه کنین، و با گرمای کم-متوسط پخت کنین.

هنگامی که برنج شروع به پختن کرد، آن را از اجاق بردارین و اجازه بدین به مدت ۳ دقیقه درون قابلمه با درب بسته بمونه. برنج رو آبکش کرده و آب آن را جدا کرده و گرم بنوشید، در صورت لزوم کمی عسل به آن اضافه کنین.

نعنا از بهترین گیاهان برای هضم

چای نعناع تازه (یا چای نعنا معمولی) می تونه عضلات شکم رو شل کنه. علاوه بر اون به بهبود جریان صفرا کمک می کنه، که این امکان رو میده که هضم بهتری داشته باشید. این عمل در مواردی به خصوص در صورتی که از گرفتگی عضلانی یا نفخ رنج می برین، مفید است.

مواد مورد نیاز

تعداد کمی برگ نعنا (یا ۱-۲ قاشق چایخوری نعنا خشک شده)

یک لیوان (یا ماگ)

یک فنجان آب جوش

درمان معده درد با راهکار‌های خانگی

روش کار

برای اینکار، نعناع و آب جوش رو در یک لیوان ریخته و سر لیوان را بپوشانید و بگذارین مدت 5- 10 دقیقه بمونه و زمانی که هنوز گرمه بنوشید. اگر از برگ نعناع تازه استفاده می کنین، می تونید آن را بجوید تا درد معده کاهش یابد.

آب گرم و لیمو تازه برای درمان سوء هاضمه

اگر مشکل سوء هاضمه باشه، آب لیمو به معده درد کمک می کنه. سطح اسیدیته بالا آن باعث تولید اسید هیدروکلریک میشه که مواد غذایی را تجزیه می کنه. با افزایش مقدار هیدروکلریک تولید شده، هضم با سرعتی مناسب صورت می گیره. علاوه بر این، بدن هیدراتاسیون نیز دریافت می کنه که باعث شسته رفته شدن سیستم گوارشی می شه.

مواد مورد نیاز

یک لیمو تازه

یک لیوان آب گرم

چای زنجبیل برای معده درد

زنجبیل به طور طبیعی حاوی مواد شیمیایی است که این مواد می تونه به آرامش عضلات، کمک کنه و در نتیجه، گرفتگی معده یا معده درد رو کاهش بده. علاوه براین، ریشه زنجبیل برای تسکین حالت تهوع، که ممکنه با درد معده همراه باشه، عالیه.

مواد مورد نیاز

1 ریشه زنجبیل

پوست کن یا چاقوی تیز

1-2 فنجان آب

عسل (اختیاری)

روش کار

ریشه زنجبیل تازه را بشورید و پوست بگیرید و آن را به تکه های 1-2 اینچی ببرید (یا رنده کنید). 1-2 فنجان آب را بگذارین تا جوش بیاد، سپس زنجبیل را اضافه کنید (از آب کمتر و زنجبیل بیشتری استفاده کنید). اجازه بدین 3 دقیقه بجوشه و سپس آن را کم کنید و 2 دقیقه دیگر هم با شعله کم بماند. زمانی که گرما کم شد، عسل را در صورت دلخواه اضافه کنین. آرام بنوشید.

رازیانه مقوی معده

اغلب، درد معده به علت سوء هاضمه است. در این موارد، جویدن دانه رازیانه به دلیل داشتن آنتول، روغنی سبک که می تونه موجب ترشح آب گوارشی بشه، تا حرکت مواد آسان گردد، بسیار کمک دهنده است. همچنین می تونه باعث آرام کردن التهاب و کاهش درد ناشی از آن بشه. اگر از گاستریت، التهاب معده رنج می برین، این کار می تونه برخی از ناراحتی های سطحی آن را تسکین بده.

مواد مورد نیاز

2/1-1 قاشق چی خوری دانه رازیانه

روش مصرف

2/1-1 قاشق چی خوری دانه رازیانه را بعد از غذا، به طور کامل بجوین. اگر باردار هستین از خوردن آن اجتناب کنین

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج