۷۵۲۳۵۰
۱۶ نظر
۵۰۰۶
۱۶ نظر
۵۰۰۶
پ

بسته تشویقی احتمالی روسیه برای ایران

روزنامه روسی سفوبودنایا بریسا در گزارشی در خصوص تلاش روسیه برای حمایت از سوریه در برابر حمله های اسرائیل، از طریق دور کردن ایران از سوریه، نوشت: روسیه به همراه ارتش عربی سوری دشمنان آن در جنوب غرب سوریه را شکست داد.

انتخاب: روزنامه روسی سفوبودنایا بریسا در گزارشی در خصوص تلاش روسیه برای حمایت از سوریه در برابر حمله های اسرائیل، از طریق دور کردن ایران از سوریه، نوشت: روسیه به همراه ارتش عربی سوری دشمنان آن در جنوب غرب سوریه را شکست داد.

و در حال حاضر جز تعداد اندکی از نیروهای داعش باقی نمانده اند، که هنوز بر منطقه کوچکی از جولان و مرزهای اردن سیطره دارند. اما این پیروزیها اکنون در معرض تهدیدهای بزرگی قرار گرفته است که علت آن، حضور نیروهای خارجی در سوریه است.

در ادامه این گزارش آمده است: در این حالت، شرایط بستگی به روابط ایران و اسرائیل دارد. تهران مانند تل آویو از آغاز وارد جنگ سوریه شد. در ابتدا مشکل حادی بین دو دولت وجود نداشت، اما با گذشت زمان رقابت بین آنها به نزاعی شدید تبدیل شد.

در آغاز اسرائیل خواست که ایرانی ها در فاصله صد کیلومتری مرزهای جولان توقف کنند، اما اکنون خواستار خروج کامل ایرانی ها از سوریه است و در صورتی که این خواسته آنها محقق نشود، هم پیمان روسیه، بشار اسد، اولین کسی است که باید بهای ان را بپردازد.

عکس العمل فوری کرملین به این مساله این بود که وزیر خارجه روسیه، سرگئی لائوروف و رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح روسی، گراسیموف، به سرعت به تل آویو سفر کردند.

آیا روسیه می تواند با سران اسرائیل در این مورد کنار بیاید یا مجبور می شود از هم پیمان خود ایران چشم پوشی کند؟

مستشرق روسی، اولیگ گوشین، سفر وزیر خارجه روسیه به اسرائیل را مطلوب ارزیابی کرده و بر این عقیده است که برای حل مشکل کنونی بین ایران و اسرائیل چاره ای جز همکاری سیاسی و نظامی بین اسرائیل و روسیه نیست.

آیا عاقلانه است که ایران از همه چیز به این اسانی بگذرد، با اینکه زمان و هزینه زیادی را برای استقرار و آرامش در سوریه صرف کرده است؟

چه بسا روسیه به ایران پیشنهاد ایجاد لوله هایی از طریق عراق و سوریه به سمت دریای مدیترانه را بدهد،مهم نیست این لوله ها، لوله های گاز یا نفت باشد، هر دو مورد برای تهران مطلوب است. اما ایا ممکن است تهران پیشنهادهای روسیه برای میانجی گری را بپذیرد؟

نه، چرا که روسیه برای ایران به منزله دریچه ای به روی جهان است. بقا بدون این رفیق تاثیرگذار، خسارت بزرگی به لحاظ اقتصادی و سیاسی برای ایران به همراه خواهد داشت. حتی در سوریه، ایران در صورتی که با مسکو وارد نزاع شود، هیچ حامی دیگری نخواهد داشت و روسیه در بین طرفهایی قرار می گیرد که خواهان اخراج ایران از سوریه می شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دلمون خوشه که زیر یوغ امریکا وغرب نیستیم اما مثل اینکه از اینطرف باید با حرف شنوی از روسیه کم کم بیفتیم در دامن غرب ،عجب روزگار غریبی است .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جو الکی ندین. نه ایران از روسیه حرف شنوی داره و نه از سوریه میره. اینها هم برای خودشیرینی و رضایت اسراییل یه زری زدند. مگه کشکه سوریه رو ول کنیم؟؟؟ حضور در سوریه و لبنان مهم ترین عامل تضمین امنیت ماست یعنی به ما حمله کنید باید با اسراییل خداحافظی کنید

      • بدون نام

        12:59 یعنی انقد نمیفهمی روسیه ایران رو فروخته ، اسرائیل گفته ایران به 100 کیلومتری مرزهاش نزدیک بشه پایگاه های ایران رو میزنه 3 4 دفعه هم زد سامانه های پدافند هوایی روسیه هم دفاع نکردن ازش ایران اومد از طریق سوریه تقابل به مثل کنه پایگاه های اسرائیل بلندی جولان رو بزنه گنبد آهنین دفعشون کرد همش رو

    • بدون نام

      الان ی بسته خالی میده همه هم شروع میکنن ب تاریف کردن ازش اول از همه هم کیهان

      پاسخ ها

      • بی نام

        داداش تو گمبد آهنین رو چی فرض کردی انقدر اخبار تلگرام و اونور آبی هارو باور نکن

    • علی جاده

      اصلا به روسیه اعتماد نکنید ایران از سوریه خارج شود سوریه را به اسراییل خواهد بخشید.

    • .

      این همه شهید .این همه هزینه داده ک روسیه تصمیم بگیره .ایران باید حق مدافعان عزیزو بگیره وپاپس نکشه

    • بدون نام

      یعنی با شکلات

    • روس های نامرد

      چه مزخرفات! ایران نیازی به حمایت روسیه نداره و روسیه هم تا حالا هیچ حمایتی از ایران نکرده روسیه هم نمیدونه به ایران به از سوریه خارج به همون طور که ما نمیتوانم به اونا بگیم
      روس ها صرفا دنبال منافع خودشان هستند و به هر کسی نارو میزنن

    • بدون نام

      بسته شون خالی بود و بخوره تو سرشون روس ها در موقعیتی نیستند که به ما دستور بدن خودشان حضورشان در سوریه خیلی ناموجه تر از ماست!

    • بدون نام

      آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم هر جا رفته آنجا پایگاه در ست کرده و مانده مگر الکی که اسراییل در خواست بده ایران از سوریه بره بیرون هر موقع امریکا از آلمان از کره جنوبی از افغانستان از عراق از سوریه از ترکیه از بحرین و غیره بیرون رفت ما هم در خواست اسراییل را مورد برسی قرار می دهیم این طور نیست که روسیه بما تصمیم بگیره ما خون دادیم و برای گرفتن چاه نفت یا سر زمین به سوریه و عراق نرفتیم کمک فی سبیل الله بوده ولی با حرف اسراییل هم بیرون نمیریم در ضمن این روسیه است که نیاز به متحدی قوی مثل ایران داره خودتون را دست کم نگیرید اگر ایران نبود. تا حالا روسیه را امریکا و کشورهای غربی تجزیه کرده بودند چطور که همین الان غربیها روسیه را بخاطر اوکراین تحریم کردن راست گفت امام اگر سپاه نبود ایران هم نبود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مخت تاب داره خداییش

      • شهرام

        ببخشید شما چکاره ای که ما ما میکنی،؟ تو نهایتا منی، آگه خیلی دلت میخواد کشته بشی چرا تا حالا موندی، بعدش بقیه بزار خودشان تصمیم بگیرند

    • بدون نام

      اقای جیره خوار 12:59ما مردم ایران با هیچ کشوری حتی اسراییل جنگ نداریم مگه اسراییل ب کشور ما حمله کرده که شماهها تهددیش میکنید شماها هم اگه خیلی لبنان و سوریه رو دوس داری برو اونجا زندگی و شربت شهادت بنوش و برو بهشت کنار حوریها پس واس مردم ایران تصمیم نگیر کاسب تحریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر شرفت مرد صادق

    • بدون نام

      خدالعنت کنه روسیه ودارودستشو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج