جاباما
۷۵۲۵۷۸
۳ نظر
۷۸۵۲
۳ نظر
۷۸۵۲
پ

خودرو‌های اصیل بریتانیایی که هرگز قدیمی نمی‌شوند

انگلیسی‌ها سابقه خوبی در ساخت خودرو دارند و مدل‌های مختلفی از خودرو‌های انگلیسی را شاهد هستیم که از ذوق و استعداد خودروسازان بریتانیایی حکایت دارند. در این بین از میان تمامی خودرو‌هایی که صنعت خودروسازی بریتانیا راهی بازار کرده است بعضی از این خودرو‌ها جذابیت بیشتری دارند و به دلیل همین جذابیت است که هرگز قدیمی نمی‌شوند.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: انگلیسی‌ها سابقه خوبی در ساخت خودرو دارند و مدل‌های مختلفی از خودروهای انگلیسی را شاهد هستیم که از ذوق و استعداد خودروسازان بریتانیایی حکایت دارند. در این بین از میان تمامی خودروهایی که صنعت خودروسازی بریتانیا راهی بازار کرده است بعضی از این خودروها جذابیت بیشتری دارند و به دلیل همین جذابیت است که هرگز قدیمی نمی‌شوند.

خودرو‌های اصیل بریتانیایی که هرگز قدیمی نمی‌شوند

به همین منظور در ادامه با هم به ۱۰ خودروی اصیل انگلیسی اشاره خواهیم کرد که همچنان جذاب و دوست‌داشتنی باقی مانده‌اند.

استون مارتین DB۵ مدل ۱۹۶۵

خودرو‌های اصیل بریتانیایی که هرگز قدیمی نمی‌شوند

سری‌ خودروهای DB استون مارتین با احترام به نام سِر دیوید براون، بنیانگذار استون مارتین نامگذاری شده‌اند. استون مارتین DB۵ یکی از معروف‌ترین خودروهای جیمز باند است و در سال ۱۹۶۴، شاون‌کانری، هنرپیشه بزرگ سینما سوار بر این خودرو در فیلم گلدفینگر در نقش جیمز باند حاضر شد.

استون‌ مارتین DB۵ به اندازه‌ای اصلالت دارد که هرگز از مد نیافتاده است و حتی در فیلم اسکای‌فال نیز که چند سال پیش اکران شده بود شاهد هنرنمایی جیمزباند سوار بر این خودرو بودیم.

آستین هیلی 3000 MKIII مدل 1965

خودرو‌های اصیل بریتانیایی که هرگز قدیمی نمی‌شوند

این خودرو پس از جنگ‌‌جهانی دوم توسط انگلیسی‌ها به عنوان یک خودروی مقرون‌ به صرفه و اسپرت راهی بازار شد و پس از مدتی راه خود را به جاده‌های آمریکا باز کرد. کارشناسان صنعت‌خودرسازی بر این باور هستند که آستین هیلی باعث رونق صنعت‌خودروسازی انگلیس شده است.

محبوبیت آستین هیلی MKIII 3000 بی‌دلیل نیست چرا که این خودرو توسط دونالد هیلی، قهرمان افسانه‌ای مسابقات اتوموبیل‌رانی طراحی شده است. آستین هیلی MKIII3000 اولین بار در سال 1959 عرضه شد و چهار سال بعد نسخه‌ای قدرتمندتر از این خودرو را شاهد بودیم.

بنتلی کنتیننتال جی‌تی اسپید مدل ۲۰۱۳

خودرو‌های اصیل بریتانیایی که هرگز قدیمی نمی‌شوند

این این نسخه از بنتلی در کنار طراحی اصیل و منحصر به فرد از امکانات موتوری خوبی نیز بهره گرفته است. این موارد باعث شده تا بنتلی کنتیننتال جی‌تی‌ اسپید به عنوان خودروی انگلیسی شناخته شود که عمر چندانی از آن نمی‌گذرد اما انتظار می‌رود در آینده نیز آوازه این خودرو را همچنان در صنعت خودروسازی شاهد باشیم.

بنتلی کنتیننتال جی‌تی اسپید به یک پیشرانه ۶ لیتری با ۱۲ سلیندر مجهز است، این پیشرانه قدرتمند میزان ۶۱۶ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد تا با شتاب ۱۰۰ کلیومتر در ساعت در عرض تنها ۴ ثانیه جاده‌ها را به تسخیر لاستیک‌هایش در آورد.

بی‌.‌ام‌.‌سی مینی مدل 1959

خودرو‌های اصیل بریتانیایی که هرگز قدیمی نمی‌شوند

انگلیسی‌ها ملت صرفه‌جویی نیستند اما بی‌.‌ام‌.‌سی مینی را با هدف کاهش مصرف سوخت طراحی کرده‌اند. این خودروی مینی در اواخر سال ۱۹۵۰ میلادی راهی بازار شد و طراحی مکعب‌مانند آن باعث شد تا در ذهن‌ها ماندگار شود.

بی‌.‌ام‌.‌سی مینی به اندازه‌ای محبوب شد که بسیاری از کارشناسان صنعت خودروسازی این خودروی کوچک و دوست‌داشتنی را به عنوان تاثیرگذارترین خودرویی که در قرن بیستم ساخته شده است می‌شناسند.

جگوار تایپ ای ۳.۸ مدل ۱۹۶۰

خودرو‌های اصیل بریتانیایی که هرگز قدیمی نمی‌شوند

جگوار این خودرو را باهدف عرضه در بازار آمریکا و سایر کشورها طراحی کرده بود و به همین دلیل جگوار تایپ ای‌ ۳.۸ خودروی خوش‌قیمتی بود که ظاهری بسیار جذاب و دوست‌داشتنی داشت.

طراحی این مدل از جگوار به اندازه‌ای زیبا است که انزو فراری، مرد بزرگ دنیای خودرو، جگوار تایپ ای را زیباترین خودرویی می‌داند که تاکنون صنعت خودروسازی روانه بازار کرده است.

در دل طراحی آیرودینامیک زیبای جگوار تایپ ای شاهد حضور پیشرانه‌ای قدرتمند و سیستم تعلیق کارآمدی هستیم که این خودرو را در جاده‌ها به پیش می‌راند.

لندروور دفندر ۹۰ مدل 1983

خودرو‌های اصیل بریتانیایی که هرگز قدیمی نمی‌شوند

این خودرو در‌واقع نسخه‌ بهینه‌سازی شده‌ای از لندروو است که در جنگ جهانی دوم استفاده می‌شد، لندروور دفندر ۹۰ به اندازه‌ای کارآمد بود که هنوز هم در بعضی از کشورها در مزارع و مناطق سنگلاخ از این خودرو استفاده می‌کنند.

رانندگی با لندروور دفندر ۹۰ بسیار دلنشین و جذاب است و این موارد باعث شد تا لندروور دفندر کلاسی را برای خودروهای اسپرت و کارآمد تعریف کند و همچنان به عنوان یکی از اصیل‌ترین خودروهای انگلیسی شناخته شود.

لوتوس سون و کاترام سون

خودرو‌های اصیل بریتانیایی که هرگز قدیمی نمی‌شوند

این خودرو تجسم واقعی شعار مؤسس شرکت خودروسازی لوتوس است، وی معتقد بود خودروها باید ساده و سبک طراحی شوند و انصافاً هم باید گفت سادگی در طراحی تمامی قسمت‌های لوتوس سون نماد پیدا کرده است. در نتیجه در سال ۱۹۵۷ شاهد اولین نسخه از لوتوس سون بودیم، یک پیشرانه چهار سیلندر ساخت شرکت فورد را در این خودرو شاهد بودیم، این پیشرانه چیزی حدود ۲۸ تا ۴۰ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار ميداد.

خط تولید این خودرو در سال ۱۹۷۲ متوقف شد و حقوق ساخت لوتوس سون به شرکتی واگذار شد تا این خودرو را با نام جدید کاترام سون تولید کند و در نتیجه همچنان شاهد نسخه‌‌هایی از کاترام سون هستیم که اصالت طراحی صنعت‌خودروسازی انگلستان را در خود نهفته دارند.

مک‌لارن پی وان مدل ۲۰۱۳

خودرو‌های اصیل بریتانیایی که هرگز قدیمی نمی‌شوند

این خودرو حکایت از این امر دارد که طراحی منحصر‌به‌فرد خودروهای انگلیسی هنوز هم زنده است و هر از گاهی شاهد مدل‌های جذابی در صنعت‌خودروسازی انگلستان هستیم. مک‌لارن پی وان به یک پیشرانه بنزینی الکتریکی با ظرفیت ۳.۸ لیتر مجهز است که مجموعاً ۹۰۳ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

از این خودروی افسانه‌ای تنها ۳۷۵ دستگاه تولید شده است و مک‌لارن پی وان قیمتی بیشتر از ۱.۳ میلیون دلار دارد.

خودروی سه‌چرخ مورگان مدل ۲۰۱۱

خودرو‌های اصیل بریتانیایی که هرگز قدیمی نمی‌شوند

شرکت انگلیسی مورگان در سال ۱۹۰۹ اولین محصول خود را که یک خودروی سه‌چرخ بود ساخت، حدود یک قرن بعد چارلز مورگان یکی از نواده‌های که این شرکت به وی رسیده است برای زنده نگه داشتن نام اجداد خود نسخه‌ای جدید از خودروی سه‌چرخ مورگان را ساخت که طراحی و امکانات جالبی داشت.

یک پیشرانه دوقولوی V با ظرفیت ۲ لیتر را در این خودروی سه‌چرخ شاهد هستیم، به لطف این پیشرانه خودروی سه‌چرخی مورگان ۸۰ اسب‌بخار نیرو در اختیار دارد و در عرض ۴.۵ ثانیه شتابی معادل صد کیلومتر می‌گیرد.

خودروی سه‌چرخ مورگان چیزی معادل ۱۸۵ کیلومتر سرعت دارد و با توجه به طراحی منحصر به فرد این خودرو می‌توان پیش‌بینی کرد رانندگی لذت‌بخشی داشته باشد.

لیموزین رولز رویس فانتوم VI

خودرو‌های اصیل بریتانیایی که هرگز قدیمی نمی‌شوند

امکان ندارد جایی صحبت از خودروهای اصیل بریتانیایی مطرح شود و نامی از رولز رویس فانتوم VI به گوش نرسد. این خودرو در سال ۱۹۶۸ برای اولین بار تولید شد و تا سال ۱۹۹۰ در میان محصولات رولز رویس حضور داشت.

نسخه لیموزین این رولز رویس نیز به لحاظ امکانات و تجهیزات شیک و اشرافی زبانزد خاص و عام بوده است و تنها ۳۷۴ دستگاه از این خودرو توسط رولز رویس تولید شد.

لیموزین رولز رویس فانتوم VI به صورت کاملاً دست‌ساز ساخته شده بود و یک پیشرانه V8 با ظرفیت 6.2 لیتر در این خودرو میزان ۲۵۰ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌داد.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم به صنعت خودروسازی انگلستان علاقه دارید و خودرویی را می‌شناسید که در این فهرست به آن اشاره نشد، نام و مشخصات این خودرو را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از ماشینای انگلیسی بدم میاد
      فقط آلمان

      پاسخ ها

      • آسد مهدی

        هر کردم یه ویژگی داره. آلمان سوپر اسپرت های فوق‌العاده تولید میکنه. ایتالیا و انگلیس طراحی هاشون حرف نداره. آمریکا به تولید ماشین های عضلانی معروفه.

    • بدون نام

      خیلی زیبا بودن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج