۷۵۲۹۰۰
۱۱۱ نظر
۶۰۰۳
۱۱۱ نظر
۶۰۰۳
پ

چرا مجرد ماندن خیلی هم بد نیست؟

مجرد ماندن نباید تداعی منفی در ذهن ایجاد کند، چون نوعی از زندگی است؛ یک زندگی با مسئولیت‌ها و افت و خیز‌های خودش، با روز‌های خوب و بد و با موفقیت‌ها و شکست‌ها. درست مانند هر چیز دیگری در زندگی مجرد ماندن هم نقاط ضعف و قوت خودش را دارد.

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: طلاق یا هر گونه جدایی می‌تواند ضربه‌ی غم انگیزی در زندگی باشد اما هرگز نمی‌تواند امید و توانایی حرکت دوباره را کاملا نابود کند. جدایی در همه جای دنیا وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند بیشتر ازدواج‌ها با شکست مواجه می‌شوند. شاید شما هنوز هم مجرد باشید و دیگران از روی شوخی شما را پیر دختر خطاب کنند.

شما تنها نیستید؛ خیلی از خانم‌ها تصمیم می‌گیرند با وجود ترس از تنهایی مجرد باقی بمانند. احساس تنهایی کردن یا گهگاه از تنهایی ترسیدن امری طبیعی است. مجرد ماندن نباید تداعی منفی در ذهن ایجاد کند چون نوعی از زندگی است؛ یک زندگی با مسئولیت‌ها و افت و خیزهای خودش، با روزهای خوب و بد و با موفقیت‌ها و شکست‌ها. درست مانند هر چیز دیگری در زندگی مجرد ماندن هم نقاط ضعف و قوت خودش را دارد اما در این مطلب می‌خواهیم بگوییم تصمیم به مجرد ماندن گرفتن لزوما بد نیست.

چرا مجرد ماندن خیلی هم بد نیست؟

خود واقعی‌تان باقی می‌مانید

وقتی در یک رابطه هستید ممکن است بخشی از خودتان را از دست بدهید زیرا الویت‌ها به سمت طرف مقابل سوق پیدا می‌کند. این مسئله هیچ ایرادی ندارد چون باید روی همسرتان سرمایه گذاری کنید. اما اگر تمرکزتان فقط روی رابطه‌‌تان باشد هدف‌های شخصی‌تان را ممکن است نادیده بگیرید. اگر برای رابطه‌تان بیش از حد وقت و توجه و انرژی صرف کنید و تمام الویت‌های شما معطوف طرف مقابل‌تان شود، دیگر فرصتی برای پرداختن به هدف‌های فردی و پرورش مهارت‌های خودتان باقی نمی‌ماند. اما اگر مجرد ماندن را انتخاب کنید چنین اتفاقی دامنگیرتان نخواهد شد.

کمک‌تان می‌کند فرد مناسب را برای ازدواج پیدا کنید

اگر هم قصد ازدواج دارید و نمی‌خواهید تمام عمرتان را مجرد باقی بمانید بهتر است دورانی را به صورت مجرد و مستقل بگذرانید و به جای اینکه با تلقین احساس تنهایی خودتان را عذاب دهید، افکارتان را با امید و هوشمندی به شیوه‌ای متفاوت تنظیم کنید. اگر لازم است افکار و هیجانات خود را بنویسید این کار را بکنید و بگذارید تنش‌ها و اضطراب‌ها در زمانی که احساس تنهایی و پوچ بودن می‌کنید به طرز شگفت انگیزی تخلیه شوند. معمولا خانم‌ها بعد از سی سالگی ترس‌شان شروع می‌شود زیرا نگران این هستند که مبادا برای ازدواج و بچه دار شدن خیلی دیر شود. اما این طرز فکر می‌تواند باعث شود احساس ناامیدی کنید و کسی را برای ازدواج انتخاب کنید که مناسب شما نیست. آدم مناسب شما کمک‌تان خواهد کرد که رشد کنید. پس مجرد ماندن این حُسن را هم دارد که با گذشتن از مراحل پُرپیچ و خم سالهای اولیه‌ی جوانی و کسب تجربیات به دردبخور، شاید کمی دیرتر اما فرد مناسبی را برای ادامه‌ی زندگی‌تان انتخاب کنید.

اعتماد بنفس از دست رفته‌تان برمی‌گردد

بعد از اینکه از ازدواج یا رابطه‌تان مدتی گذشت ممکن است بخشی از اعتماد بنفس خود را از دست بدهید، مخصوصا اگر رابطه‌تان سمی باشد. آیا نسبت به قبل خیلی منفی باف و تلخ شده‌اید؟ اگر چنین است پس پرچم قرمزی است که اعلام می‌کند اعتماد بنفس‌تان آسیب دیده. اگر اجازه دهید افکار منفی در ذهن‌تان افکار مثبت را بیرون برانند زمانی نه چندان دور می‌بینید که توسط تلخی‌ها و احساس بی‌عدالتی نسبت به خودتان بلعیده شده‌اید. یا ممکن است در سالهای اولیه جوانی درگیر یک شکست عشقی شده باشید و اعتماد بنفس‌تان لطمه خورده باشد، با مجرد ماندن و مستقل و متکی به خود شدن می‌توانید اعتماد بنفس از دست رفته‌تان را کسب کنید و امید را دوباره به قلب‌تان برگردانید. در چنین شرایطی بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید آیا می‌خواهید به مجرد ماندن ادامه دهید یا اینکه با درایت و درس از گذشته، فرد مناسبی را برای زندگی مشترک انتخاب کنید.

ایمان و اعتقادتان قوی‌‌تر می‌شود

از دوران مجردی برای تقویت روحی و معنوی خود استفاده کنید. سعی کنید به یک خود شناسی نسبی برسید و درک کنید که شما شاهکار خلقتید و خداوند شما را اشرف مخلوقات خود دانسته است. وقتی تنها و مجرد هستید زمان بیشتری برای رسیدگی به خود و تغذیه‌ی زندگی روحی و معنوی خود دارید که بیشتر از هر رابطه‌ی دیگری دوام خواهد داشت! ممکن است اراده به تنهایی کافی نباشد؛ به خداوند توکل کنید و از او بخواهید با حمایت و راهنمایی‌اش در این مسیر کمک‌تان کند.

زخم‌های گذشته‌تان التیام می‌یابد

روابط اگر سالم نباشند می‌توانند آسیب‌های زیاد به ما وارد کنند. ممکن است در گذشته کسی در زندگی شما بوده که با ضربه‌ی عاطفی که به شما زده موجب بی‌اعتمادی شما به دیگران شده باشد. لازم است دوره‌ای را تنها بمانید تا التیام پیدا کنید و با تمرکز روی خودتان این پروسه را پشت سر بگذارید. ترمیم زخم‌های گذشته از شما انسان قوی‌تری می‌سازد و اگر قصد دوباره عاشق شدن داشته باشید کمک‌تان می‌کند با دید بازتری عمل کنید. برگشتن دوباره‌ی حس اعتماد به دیگران در تمام روابطی که دارید کمک‌تان خواهد کرد. دوران مجرد ماندن شما فرصتی است که بدون عجله می‌توانید خود ِ کامل‌تان بشوید زیرا با زخم‌های عاطفی و روحی‌تان مواجه شده‌اید نه اینکه با چسب زخم آنها را مخفی کرده باشید.

قوی‌تر می‌شوید

امروزه تلقی درستی از مجرد بودن وجود ندارد و آن را سالم نمی‌دانند. اما این باور اشتباه است. در واقع یک مشکل فرهنگی جدی در مورد تنهایی و تجرد وجود دارد. در جامعه‌ی امروز این امکان وجود دارد که آدمها مجرد نباشند اما احساس تنهایی و انزوا کنند. احساس تنهایی کردن چیزی است که ممکن است در کنار یک نفر دیگر هم بروز کند. مهم این است که از نظر روحی و عاطفی مجهز باشید و بتوانید اوقات تنهایی خود را به خوبی پیش ببرید. اگر بتوانید چنین کاری بکنید، قوی‌تر و تواناتر خواهید شد.

به شما آزادی می‌دهد

گاهی بودن در یک رابطه می‌تواند آزادی‌هایی را که دوست دارید به شما بدهد اما فشارهای ناشی از قرار گرفتن در کنار یک نفر دیگر می‌تواند همراه با تمام مسئولیت‌هایش آزادی شما را نیز سلب کند. به هر حال اگر هنوز آمادگی قبول مسئولیت و بودن در کنار یک نفر دیگر را ندارید از آزادی‌تان به خوبی استفاده کنید؛ با هنر سرگرم شوید، به ورزش مورد علاقه‌تان بپردازید یا به جاهایی سفر کنید که همیشه دوست داشتید ببینید و یا مهارت‌های فردی‌تان را تقویت کنید. هر انتخابی که می‌کنید چیزی باشد که توانمندی‌ها و خلاقیت‌تان را به رخ بکشد و این آزادی را به شما بدهد که خودتان را به شیوه‌ای درست مطرح کنید.

توصیه می‌کنیم مجرد بودن خود را دوست داشته باشید؛‌ چه انتخاب‌تان باشد و چه از روی اجبار. کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید در این دوران انجام دهید. چیزهای جدید را تجربه کنید و کیفیت زندگی‌تان را بالا ببرید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نیازی به تسکین نیست شما درد و بیشتر نکن . وقتی سنت میرسه بالای چهل اون موقع دردمجردی رو با استخون حس میکنی .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببین بالاخره به اجبار یا به اختیار، یه سبک از زندگیه و در جامعه کم نیستند افراد مجرد؛ یاد بگیر به جای اینکه بنالی، راه درست زندگی کردن درین شرایط رو پیدا کنی. چون بالاخره اینطوری هست چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد. با غصه فقط خرابترش می کنی بدون اینکه فایده ای داشته باشه

      • بدون نام

        مجردی اصلا درد نیست که حالا بخوان تسکین بشه یا نشه. یه انتخابه

    • بدون نام

      در اين شرايط مجرد بودن بزرگترين نعمته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا توی این شرایط فقط معنویات و عشق به داد آدم میرسه البته اگر همسر خوبی داشته باشی

      • بدون نام

        مجرد بودن اصلا بد نیست خیلی هم خوبه ولی نه به دلایلی که شما گفتید
        البته چندتا از دلایل رو قبول دارم

      • saed Taha

        در سته.یک انتخابه. ،اما!!!!!! با. پشتوانه. مالی. یا یک حقوق. ماهیانه.

    • بدون نام

      بهترین مزیتش اینه که خیانت نمیبینی و حالت همیشه خوبه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عشق نباشه حالت خوبه؟

      • بدون نام

        لزومی نداره با کسی وارد زندگی مشترک شد که اختیار خودشو نداره و خیانت میکنه اگر قبل از ازدواج چشمها خوب باز بشه و عقل جای احساس تصمیم بگیره این عواقب گریبانگیرآدم نمیشه

      • بدون نام

        دقیققققااا

      • بدون نام

        دقیققققااا

    • بدون نام

      عالیه خیلی خوبه به کسی وابسته نباشی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم تا چهل سالگی کارم شده بود جراحی سفر غذای خوب و فیلم.زن و مرد نداره وقتی سنت بالا تر بره اون وقت میفهمی که هیچ چیز سخت تر از این نیست که تنها پیر میشوی.دیگر میفهمی با پول زیاد هم میری سمت مرگ و پیری ولی حتی یک همراه واقعی ندارید

    • بدون نام

      این دیگه از اون شعرااا بود! مجبورید هرمتنی رو ترجمه‌کنید آخه!؟

    • بدون نام

      متاسفانه یک تعداد از زنها با طلاق گرفتن خود را از هر نظر ازاد می بینند،وهیچ مشکلی برای رفتن به هرجا وحتی با هرکس ندارند تازه با این روش از نظر مادی هم مشکلی ندارند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هم به پول ميرسن هم محدوديت روابطشون برداشته ميشه

      • بدون نام

        تو جامعه مرد سالار بهترین کار همینه :)

      • بدون نام

        هر وقت مرد ها برای روابط شون محدودیت قائل شدن بیان از زن ها حرف بزنن

        حداقل زن ها بعد از طلاق روابط آزاد دارن ولی مرد ها به هیچ تعهدی پایبند نیستن
        فقط در فکر به بند کشیدن زنی هستن که فکر می کنن جزو اموال شونه

      • بدون نام

        چه ربطي داره با اين مقاله؟

    • بدون نام

      مطالب جالبی بود بخصوص در این زمانه که جوانها ترجیح میدهند مجرد باشند و موجی از ناامیدی تو دلها هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این موج نا امیدی رو از کجا اوردین؟ غالب مجردا این راه رو
        انتخاب کردن و خیلی هم راضین .نا امیدی هم تو کارشون نیست.

    • نوشا

      والا خیلی هم خوبه نمیدونم چرا یه جوری تیتر زدید انگار دیگه حالا زیادم غصه نخور دیگه مجبوری تحمل کنی در صورتی که خیلی خوبه مخصوصا تو ایران

      پاسخ ها

      • مینا

        دقیقاً موافقم مخصوصا دختر ها کاش به این بصیرت برسن که مستقل بودن بهترین زندگیست و با ازدواج و یه تجربه تلخ به این نتیجه نرسن
        با این شرایط فرهنگی و فکری مرد ها ازدواج زن یعنی خریت

      • بدون نام

        شما انتخاب درست و با دقت بکن. بعد میبینی زندگی چقدر خوبه... هرکسی با مجردی افسرده میشه

    • بدون نام

      متاهلی در هر صورت بهتر از مجردیه...
      اگر هوش و مهارت های اجتماعی خوبی داشته باشی
      بهترین لذتهای دنیا در دوران متاهلی رقم خواهد خورد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هوش و مهارتهای اجتماعی کافی نیست؛ چرا؟
        چون توی متاهلی ۲ نفر وجود دارن و یه نفرشون به هردلیلی میتونه نخواد برای رابطه هزینه کنه

      • بدون نام

        و اگر طرف مقابلت اون هوش و مهارت رو نداشت چی؟
        ازدواج تو ایران ریسکه

    • بدون نام

      خیلی هم بد نیست! خیلی هم خوبه مخصوصا تو این اوضاع

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مجردی

    • لتا

      خب دیگه مجبورید این مطالب رو بزارید چون امکان ازدواج برای خیلیا مهیا نیست! متاسفم که همیشه هنرمندانه سعی در پاک کردن صورت مساله دارید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نازنین لتا جان چرا اینقدر با هرس حرف میزنی؟ خوب تو ازدواج کردی یا میکنی اینقد خودتو اذیت نکن. بذار بقیه هم از مجردیشون لذت ببرن. نکنه مجبور شدی ازدواج کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟که از مجرد بودن دیگران ناراحتی؟

    • یک دختر

      مجرد ماندن من از روی اجبار است من در آستانه سی سالگی هستم و از پانزده سالگی خواستگار داشتم اگر سالم بود الان پانزده سال بود که ازدواج کرده بودم مجرد ماندن من این است که خداوند مرا بیمار کرده و مرا به این روز انداخته من کم شنوا هستم و هر خواستگاری آمد اطرافیان گفتند پنهان کن امّا من ترسیدم از عاقبتش و عیبم را گفتم و آنها مرا رد کردند...عاشق پسرعمویم بودم ولی اونم بهانه کرد و با دخترخاله اش ازدواج کرد در دانشگاه خیلی از پسران دانشگاه عاشقم شدند ولی بازهم به این دلیل مرا رد کردند..میدانم عشق واقعی این چیزها را بهانه نمی کند..خیلی هارا می شناسم که بدترین بیماری رو داشتند و عشق معجزه کرد و خوشبختند..اصلا مجردی و تنهائی خوب نیست تنهائی فقط به خدا رفته دوستان اگر سالم هستید تنها نمانید..تنهائی خیلی بد هست مخصوصا اگر شنوائی هم نداشته باشیم همش در سکوت زندگی می کنیم تو متن اونجا که گفتی به خدا توکل کنید من از خدا بریده ام چرا مرا به این روز انداخت متنفرم از کسی که بگه حتما حکمت و مصلحتی وجود داره متنفرم از حکمت و مصلحت کوفتی...از خدا هم بیزارم واسه چی منو به دنیا آوردی قرار بود وقتی نشنوم لذتی نداشته باشم زندگی نکنم فقط به آدم ها و زندگیشون نگاه کنم..

      پاسخ ها

      • دون انتوبلو

        عزيزم منم ٣٦ سالمه و نتونستم ازدواج كنم مشكلاتي دارم بنوعي شبيه خودت و تنها كاري كه از دست بر ميومده ( با مشكلات اقتصادي زياد كه دارم ) اينه كه ازدواج نكنم و بچه دار نشم تا يك بچه بيكناه وارد اين دنياي سراسر خشم و نكبت نشه و بهم با غيظ و نفرت نگاه نكنه و بگه پدر تو كه خودت خيري نديدي از زندگيت چرا منو وارد اين زندگي و اين دوران لعنتي كردي ! غصه نخور عزيز شرايط ميليونها جوان مثل منو شماست تو تنها نيستي !

      • ستاره

        عزیزم هیچ وقت ناامید نشو . من خودم در 29 سالگی دراوج ناامیدی در پیدا کردن شریک مناسب زندگی همسرمو ودیدم و با هم ازدوج کردیم . من بقول شما سالم
        هستم خواستگار هم زیاد داشتم ولی هیچ کدوم اونطور که همسرم روم تاثیر گذاشت نداشتند . اینو بگم که من بعد ازدواجم به قسمت اعتقاد پیدا کردم .تو هم منتظر قسمتت باش .اگه انقد به ازدواج علاقه داری و بهش فکر میکنی مطمئن باشد قسمتت میشه .

      • بدون نام

        والله نمیتونم برات نسخه بپیچم چون هر کسی شرایط خاص خودش رو داره. خوشت هم نمیاد بهت بگم حکمت خدا هست خوب نمیگم. ولی داری گند می زنی به زندگی خودت با این طرز نگاهت. بسیار خوب کم شنوا هستی؟ دلت زندگی مشترک میخواد؟ پاشو یه کاری کن! یه هنر یاد بگیر مثلا نقاشی، هنرت رو به دیگران نشان بده و روز به روز پیشرفت کن. یه جوری تو این دنیا باید خودت رو نشون بدی تا ببینن تو رو. به انتظار پسرای دانشکده نشستی؟ از کجا معلوم بهترش در انتظارت نباشه! پاشو یه کاری کن، بهترینها می تونه در انتظارت باشه. اون روز فقط از خودت و خدا بابت این افکار پوچ محدودکننده ت خجالت می کشی عزیزم.

      • صابر

        کاربر :یک دختر
        به نظر من شما سنی ندارید که اینقدر نا امید هستید.سن ازدواج کلا رفته بالا.
        و فقط شامل پسرا نمیشه و شامل دخترا هم میشه.
        من خودم پسرم و 26 سالمه حساب کردم با خوندن ارشد و سربازی خیلی زرنگ باشم باید 35 سالگی تازه به فکر ازدواج بیفتم
        در ضمن اخلاق سالم داشتن خیلی بهتر از جسم سالمه.به خدایت اعتماد کن

      • بدون نام

        من نزدیک چهل سالمه .در ظاهرم مشکلی دارم که هیچ کس طرفم نمی اومد چه برسه به دوست داشتن! همیشه تنها بودم .حتی نتونستم درس بخونم و شغلی داشته باشم.خانواده بد و مضمحلی هم دارم. بیشتر عمرم رو به دیوار بودم .کاری هم نمی تونم بکنم. فقط باید صبر کنم که تموم بشه

      • بدون نام

        عزیزم تنها کم شنوای دنیا تو نیستی با کسی ازدواج کن که مثل خودته

      • بدون نام

        خیلی سخته که شرایط شما رو درک کنیم و خودمونو جای شما بگذاریم اما اینکه صداقت بخرج دادین خیلی خیلی با ارزشه،قطعا شرایط سختی رو تجربه میکنین ولی من که اطمینان دارم خدا هیچ وقت فراموش نمیکنه شما رو و با همه ناامیدی ها و با همه شکایت هایی که تو دلمون به خدا میکنیم بازم یه لحظه ازمون رو برنمیگردونه،من عمیقا دعا میکنم که مشکلتون حل بشه انشاءالله.

      • سامان

        یک دختر جان تو همون دختر کم شنوا نیستی که به چند زبان مسلط بودی تو یک بخش دیگر برترین ها هم احساس ضعیف بودن کردی؟فوری فهمیدم خودتی..تا کی میخوای اینجوری زندگی کنی ازدواج چیه دختر آمدی اینجا آبروت رو می بری ..چرا با خودت اینطوری میکنی...من تو رو می شناسم روبروت بهت نگفتم و نمیگم هیچ وقت ..از اسمم می فهمی کیم؟ یک جوری این پیام رو نوشتی هرکی نکنه فکر میکنه عاشق ازدواجی! به جای فکر کردن به ازدواج برو مترجمی کتاب رو ادامه بده ..واقعا متاسف و ناراحت شدم وقتی اینجا رو خوندم تو در بخش چهره ها هم متن گذاشته بودی امیدوارم دیگه اینجوری پیام نذاری چرا ارزش خودتو پایین میاری یه کم مغرور باش والله اونای که می شنون چکار کردن..اونوقت تو چهار زبان میدونی با ناشنوایی ات اومدی اینجا غصه شوهر رو میخوری والله متاسف شدم از تو بعید بود ...به گفته کاربر بالایی بلند شو و کاری بکن همون مترجمی کتاب ها رو دنبال کن ...در آخر واسه خودت ارزش قائل شو...و از خدا پوزش بخواه به نظرم تو بهترینی اما تسلیم شده ای...راستی اسم خودت چش بود که نوشتی یک دختر...باران اسم زیبائی هست تو این خشکسالی..امیدوارم دیگر اینچنین پیام نفرستی به بخش برترین ها باران عزیز... من همان سامان هستم که چندین بار تو نظرات بهت جواب دادم تو بخش های مختلف امّا تو مثل اینکه نمی خوانی امیدوارم اینو بخوانی من شبها وقت دارم فقط..پیروز و سربلند باشی

      • بدون نام

        خانم عزیز برو زندگی اون عده از زن ها رو ببین که دارن تو یه زندگی خورد میشن کتک توهین تحقیر و هزاران بلا تو این جامعه مرد سالار بیرحم سرشون میاد زنی رو از نزدیک میشناسم که میگه کاش یه روز قبل از مرگم از دست این مرد خلاص بشم و حتی برای یک رو حس کنم انسانم و آزاد
        ما عادت کردیم کفران نعمت کنیم چون دنیا رو فقط از دریچه ذهنی خودمون میبینیم

      • بدون نام

        تا وقتی اینطوری نگاه غیرمحترمانه به خودت داری و خودت رو قربانی و بدبخت میدونی هیچی تو زندگیت درست نمیشه.
        شما یه مشکل داری خیلیا هزارتا مشکل دارن! شما کم شنوایی درست؛خب اینهمه پسر با شخصیت کم شنوا یا ناشنوا هستن که میتونی باهاشون ازدواج کنی.نشستی و فقط از بدبختی و تنهاییت مینالی عزیز من

      • دانیال

        من یک سال از خودت بزرگترم و اگر میشناختمت حاظر بودم باهات ازدواج کنم ولی باور کن ازدواج کردن هیچ دردی ازت دوا نمیکنه من مادرم مثل تو بود اونم ناشنوا بود دقیقا اونم قبل ازدواجش فکر میکرد اگه ازدواج کنه یکی هست که براش ارزش قائل بشه و اونو بپذیره ولی اینطور نبود پدرم به چشم یه معلول به مادرم نگاه میکرد و هیچ تغییری تو زندگی مادرم ایجاد نشد ولی بعد از ازدواجش استعدادش در شعر سرایی کشف شد و خواست گسترشش بده ولی پدرم بهش اجازه نمیداد و اونو محدود کرد و مادرم موند با آرزو های از دست رفته میخوام بهت بگم جای اینکه منتظر باشی یکی بهت توجه کنه و تو رو بپیذره سعی کن خودت به خودت توجه کنی از تمام استعداد هات استفاده و اونقدری بزرگ باش که مشکل ناشنواییت نادیده گرفته بشه امیدوارم که روز های بهتری رو داشته باشی

    • سلین

      من که راضی ام خودم مستقل زندگی میکنم با اینکه اطمینان ندارم مجرد بمانم چون شاید تا یکسال بعد ازدواج کنم. در یک روستای دور افتاده معلم هستم آدم های اونجا واقعا عالی اند..در شهر و خانه پدری وقتی بچه بودم دوست داشتم معلم بشم پدر و مادرم دوست داشتن من پزشک بشم مثل برادرم و پدرم امّا من این شغل را دوست داشتم..بیست و چهار سالمه و تا دو سال قبل که در خانه پدرم بودم همش مشغول درس خواندن بودم از وقتی آمدم اینجا با اینکه دلتنگ خانواده ام میشم امّا کلی چیز یاد گرفتم در کنار تدریس...اینکه نان درست کنم ماست ببندم کره و پنیر و دوغ خوشمزه و کلی غذاها و قالی بافی رو در تابستان از اینجا یاد گرفتم ..واقعا ساده زندگی کردن و قناعت خیلی خوبه راضی بودن به رضای خداوند و اینکه تا ابد وابسته پول والدین و همسر نباشیم و خودمان هم زحمت بکشیم.. ....سعی می کنم به شاگردانم بهترین آموزش رو یاد بدم که آینده داشته باشند ان شاءالله اینجوری هم خواهد شد صد در صد
      اطمینان دارم اگر در ایران آینده نباشد حتما برای آینده خودشان از اینجا خواهند رفت ان شاءالله کار به اونجا نکشه و ایران آباد بشه..دوستان اگر حتی مجرد هم دوست دارید بمانید سعی کنید بیکار نمانید و کار کنید فقط کار...عاشق کار و جنب و جوش باشید..و به خانواده و پولشان تکیه نکنید واقعا راست است که از ما حرکت و بقیه اش با خدا...من از خودم به خدا تعریف نکردم و میدانم قضاوت می کنید که من در ناز و نعمت بودم اصلا اینجوری نبود پدر و مادرم شاغل بودند و من پیش مادربزرگهایم بزرگ شدم از مادرم چیزی یاد نگرفتم چون اصلا خانه نبودند همه چیز را از مادربزرگهایم یاد گرفتم سعی کردم ساده باشم انگار که هیچی ندارم و هیچی نمی دانم...از اینجا هم از آنها تشکر می کنم می دانم که اینجا را نمی خوانند..حتما اگر شده به روستاها هم سفر کنید اگر اهل تبریز هستید به روستاهای تبریز هم بیائید ما هم ترک هستیم..... ان شاءالله موفق و خوشبخت باشید..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین به طرز فکر شما. خیلی خوبه که معلمید و میتونید مثبت اندیشی رو به بچه ها یاد بدید

      • سارا

        متنت رو خوندم و نکته ای که بنظرم جالب اومد این بود که تحت تربیت و تاثیر مادربزرگهات بودی داشتم فکر میکردن که چقدر تربیت مادر در شکل گیری شخصیت کودک اهمیت داره گویا مادرهای قدیمی یعنی همین مادربزرگهای ما بچه های خودشونو بهتر ساده تر و قانع تر بار میاوردن و با این کار آرامش و سازگار بودن با شرایط رو بهشون آموزش میدادن.منم خیلی علاقه دارم در یک روستای دور تدریس کنم و همونجا زندگی کنم همونقدر ساده من زندگیتو که تعریف کردی رو برای خودم مجسم کردم و کاملا تصویرشو جلوی چشمام دیدم که چقدر زیبا و آرامش بخشه و من فقط عاشق آرامشم و آرامش تو مادیات نیست و دنیا اونقدرها جدی و همینطور تا ابد ادانه دار نیست نصف مشکلات ما از تفکرات خودمونه.و در جواب خانومی که کم شنوا هستن و فکر میکنن ایرادی دارن و بخاطر همین ایرادشونه که مجرد موندن میخوام بگم عزیزم هزاران بار به هر چیزی که برات عزیزه قسم میخورم که اصلا و اصلا دلیل اینکه مجرد بودی اون مشکلی که گفتی نیست دور و اطرافتو نگاه کن ببین چقدر دختر که مشکلی هم ندارن مجردن این یه مسئله فراگیر شده و اینکه کسایی که شما از روی ظاهرشون میگی مشکل ندارن اینطور نیست یه نفر حرف خوبی میزد و کاملا درست اونایی که ظاهری ایرادی ندارن از درون مشکل دارن منظورم ظاهر و باطن نیستا هر چند که اونم یه نوعشه منظورم درون و بیرون جسمه یعنی هیچ آدمی بی عیب و ایراد نیست گلم. مثالش اینکه یکی ایراد تو
        ظاهرشه حالا مثلا لک یا ماه گرفتگی یا ایراد در پاها و ... البته اگه واقعا بشه گفت ایراد و واقعا مهم باشه یکی ظاهرش عین برگ گله ولی کلیش سنگ سازه میگرن داره زخم معده داره سرطان داره یا مشکلات روحی داره مثلا زیباست ولی عدم اعتماد بنفس یا خودزشت پنداری یا اضطراب مزمن داره که اصلا از در خونه هم بیرون نمیاد اگرم اینا نباشه مشکلات خانوادگی مثلا فقر اعتیاد والدین مریض بودن یکی از اعضای خانوادش مرگ والدین و ... رو داره هیچ کس هیچ کس در این دنیا تمام و کمال نیست و در جامعه الان نصف بیشتر مشکلات از طرز تفکر و دید خودشونو بقیه س که دچار کمالگرایی مفرط شدن

    • بدون نام

      خاک بر سرت

      پاسخ ها

      • شانتور

        چرا مثل انسان نميتوني پيا بذاري
        چرا اينقدر بعضيا در پيام گذاشتن وحشي و بي ادب هستن
        تو اگر زندگي خوب متاهلي بهت ميساخت اينقدر عنان گسيخته و هتاك نبودي ! برو طلاق بگير شايد ادم بشي

      • بدون نام

        و همچنین شما.واقعا درک کردن بقیه انقدرا کار سختی نیست یه کم شعور میخواد

    • بدون نام

      چرت وپرت بود

    • مصطفی

      یه مقاله درست بالاخره گذاشتی

    • بدون نام

      این مضخرفات چیه به خورد ملت میدید.ازدواج اگر عاقلانه باشه خیلی هم خوبه.مجرد موندن به هیچ دردی نمیخوره.سبک زندگی غربی و غیر دینی رو به مردم تلقین نکنین لطفا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو بابا دلت خوشه تو

      • بدون نام

        عزیزم شاید یکی نتونه. شاید امکانش پیش نیاد براش. تو این وسط خوش شانس بودی، چه می دونم زرنگ بود من نمی دونم ولی بپا زندگی خودت رو نگه دار و بفهم که افرادی هستند که به هر دلیل مجرد موندن. اونا باید راه زندگی کردن رو پیدا کنند

      • بدون نام

        این مقاله برای اینه که هر کس مثل من بهر دلیلی نتونسته ازدواج کنه بتونه دلشو خوش کنه شما نمیخواد جوش بزنی خوش بحالت که متاهلی بابا

      • بدون نام

        کاربر ۱۴:۳۵ عزیز

        شما کاملا هدف مقاله رو اشتباه فهمیدی و به جامعه هم اشراف ندار که میگی این مقاله ها برای دلخوش کردن افرادیه که نتونستن ازدواج کنن!


        عزیز من تو جامعه امروز خیلی از دخترا و پسرا مجرد بودن رو انتخاب میکنن (به دلایل مختلف) و برای خیلیا تحمیل نیست. چه خوبه که فرهنگ جامعه بره بالا و افراد مثل شما فکر نکنن

    • کیان

      من 33 سالمه، ولی ترجیح میدم ازدواج نکنم. چون آزادی و آرامشم سلب میشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روباه دهنش به انگور نمیرسه میگه اه اه

      • بدون نام

        اخه ازدواجم چیزیه
        اینهمه دختر ریخته

    • بدون نام

      اتفاقا مجرد ماندن خیلی هم خوبه.به خصوص با دخترهای فیس و افاده ای الان.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        نه كه پسرا عرضه زندگی اداره كردن دارن!! مشكل فقط فیس و افاده دختراس

      • بدون نام

        اتفاقا مجرد ماندن خیلی هم خوب بخصوص با پسر های علاف و مفت خور امروزی

    • شیما

      عاااالیع باباع

    • یه ایرانی

      اگه فردی در خودش میبینه که توی سن ۵۰ سالگی هم همین حسو داشته باشه و حسرت نمیخوره که چرا بچه دار نشده و برای خودش یار انتخاب نکرده چرا که نه؟ خیلی هم خوبه اگه بتونه روی پای خودش وایسه .ولی انسان همیشه جوون نمیمونه و پدر و مادر تا ابد زنده نمیمونن . خواهر و برادر هم میرن سراغ زندگی خودشون . بعد از اینکه میانسال شدیم تازه میفهمیم که چقدر تنهاییم و به یک مونس و همدم نیاز داریم که هیچ کسی هم مثل زن یا شوهر برای آدم مونس نمیشه البته اگه خوبشو انتخاب کرده باشیم . وقتی آدم جوونه فکر میکنه همیشه همینجوری شاداب و پر انرژی و تر گل ورگل میمونه و همه دنبالشن ولی وقتی پا به سن بذاری همه ازت میگذرن کمی آینده نگر و عاقل باشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه احیانا تو ۵۰ سالگی نظرش عوض شد میتونه دنبال یه همسر هم سن و سال خودش بگرده و یه شریک و هم زبون خوب داشته باشه

      • بدون نام

        ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه اس
        آدم ها باید زمانی ازدواج کنن که قلبا طالبش باشن

    • شیلان

      اگه امکانش واسه جوانها فراهم باشه ازدواج خیلی هم عالیه
      من خودم ازدواج کردم و با وجود تموم مشکلات از زندگیم راضیم

    • بدون نام

      برترینها بهتر است تبلیغ یک مفهوم بسیار بد که از نظر روان شناسی،اعتقادی و عملی اصلا مناسب نیست،نپردازی.
      شاید انسان مجبور به شرایط تنهایی شود ولی اگر ممکن باشد خلاف عقل سلیم است که انسان تنها باشد.
      تمام مواردی که مطرح کردید برای آرامش بک فرد تنها شاید کارساز باشد اما به هیچ وجه دلایل منطقی و علمی برای انتخاب تنهایی نیست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خلاف عقل سلیم است که انسان تنها باشد؟!!!

        اونوقت خلاف عقل سلیم نیست که فقط یک مسیر رو برای همه انسانها قائلید و حق انتخاب بعضی آدما برای انتخاب تجرد رو عاقلانه نمیدونید؟



        چشم نخورید با عقل سلیموتون؛ خیلی سلیمه ماشالا:-)

    • بدون نام

      اقا من متاهلم زماني كه سر كارم كه هيچ بعدش هيچ گونه وقت شخصي ندارم
      ميخوام برم به خانوادم سر بزنم ميگن كجا من تنهام ميترسم
      ميخوام برم باشگاه ميگه من تو خومه تنهام
      واقعا اين زنهاي كه ترس و تنهاي رو اهرم قرار ميدن شعور ندارند
      ازدواج يعني از دست دادن تمام علايق و كارهاي شخصي ات

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب عزیز جان این ربطی به تاهل نداره. ربط به این داره که موقع انتخاب همسر دقت کافی نکردید که همسر مناسب خودتون رو پیدا کنید؛ با معیارای اشتباه ازدواج کردید

      • بدون نام

        برای خانومتونم حقی برای تفریح و گذراندن وقت با دوستان و خانواده ش قائل باشید ك بیچاره تنهایی دق نكنه تو خونه و دلخوشی ش بشه شوهر بی لیاقتش

      • بدون نام

        خانومت هم حق داره موقعی که شما باشگاه تشریف داری بره باشگاه؟
        کلا زندگی متاهلی شعور میخواد که همه زوج ها ندارن

      • بدون نام

        وا حتما زن بیچارت خیلی احساس تنهایی میکنه

        وگرنه اینجوری نمیگفت

        پس میشه ازدواج کرده باشی و بازم تنها باشی

      • د

        ساده ای آقای متأهل، به نظر من سیاست زنونه اس تا نذاره بری خونه فامیلات و به علایقت برسی، میگه میترسم

    • بدون نام

      ازدواج کنیم که چی بشه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا!

    • سارا

      زندگی مجردی بسیار هم خوب است.باید بپذیریم که ادم ها متفاوتند بعضی روحیه ای وابسته دارندو به تنهایی نمی توانند زندگی کنند بعضی هم روحیه مستقل وقوی دارند و می توانند براحتی مجرد باشند ومشکلی نداشته باشند. هرفردی بنا به روحیه اش باید ازاد باشد هرجوربخواهد زندگی کند واززندگی لذت ببرد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • maryam

      این مطلب فوق العاده مفید و عالی بود .. سپاس

    • بدون نام

      من متاهلم وزندگی نسبتا خوبی دارم؛اما اگه برمیگشتم عقب ازدواج نمیکردم؛فرهنگ ما قبول نمیکنه که زن وشوهر به روزهای تنهایی،خوابیدن تنهایی؛مسافرت تنهایی؛تفریح تنهایی ؛خرید تنهایی ؛نیاز دارند؛شوهرم با این قضایا مشکلی نداره؛اما جامعه واطرافیان راحتت نمیزارن؛تنهایی هرجا بری فورا سوال پیچت میکنن که پس شوهرت کو!!؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جانا سخن از زبان ما میگویی

        منم اگه به عقل الان بودم ، با شناختی که از روحیات خودم دارم محال بود ازدواج کنم

    • احمد.ح

      چیزی که شکی نیس ازدواج تنها راه تامین کامل و همراه با آرامش نیاز های جنسی و عاطفی به جنس مخالفه که هر انسان بالغی بهش نیاز داره ..اگه توانایی و امکانات بالقوه ازدواج با شخصی که سازگار با خواسته هام و اعتقاداتم باشه حتما ازدواج می کنم

      پاسخ ها

      • دختر ایرانی

        آفرین، من هم همین طور

    • بدون نام

      ﻛﺎﺷﻜﻲ ﻧﻨﻪ ﺑﺎﺑﺎﻣﻮﻥ ﻫﻴﭻ ﻭﻗﺖ اﺯﺩﻭاﺝ ﻧﻤﻴﻜﺮﺩﻡ ﻫﻤﻴﻨﻂﻮﺭ ﻣﺠﺮﺩ اﺩاﻣﻪ ﻣﻴﺪاﺩﻥ ﻣﺎﺑﺪﺑﺨﺖ ﻧﻤﻴﺸﺪﻳﻢ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاشکی یک سنگ بودی، حیف از این که آدم خلق شدی!

    • mari.krd

      مجرد بودن با تمام خوبی هایی که شما بیان کردید ۱ سال اولش قشنگِ . وقتی چشماتو باز کنی و ببینی تمام عزیزانت رفتن و تو تنها موندی اونجاست که روحتم به درد میاد . در ضمن برای کسانی که اعتقاد دارن و همش خدا خدا میکنن باید بدونن که نصف دینشون با ازدواج کامل میشه . یعنی اگر بهترین بنده ی خداوند باشن تا زمانی که ازدواج نکنن کماکان نصف دینشونو ندارن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بسه ترا خدا

      • بدون نام

        شماها به زندگی خیلی کوچیک نگاه میکنید عزیز؛ یه فرمول بهتون یاد دادن و بدون اینکه بهش فکر کنید همونو تکرار میکنید؛فکر میکنید زندگی فقط یه راه داره

    • لیلا

      من 38 سالمه و 10 سال هست که از نامزدم جدا شدم. ببینید اگه زندگی متاهلی اونی بود که من یک سال تجربه کردم نمی خوام. ناراحت هم نیستم دارم کارامو انجام میدم و اگه خدا بخواد ادمی رو که دوسش داشته باشم پیدا کنم ازدواج می کنم و اگه نشد ازدواج نمی کنم . دیگه واسه چی غصه بخورم .

    • منتقد

      عاقبت مجردی
      پیروتنهامردن درآپارتمان
      تازه بعدازیک هفته ازبوی گندمردارهمسایه هاخبردارمیشن!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

      • بدون نام

        وقتی ادم مرد دیگه چه اهمیتی داره جنازشو اب ببره یا گند بزنه

      • بدون نام

        یعنی شما فکر میکنی اونایی که متاهلن همه تو یه روز و ساعت با همسرشون می میرن؟!نه عزیز من؛ خیلیا متاهلن ولی مثلا همسرشون یه سال پیشش فوت شده و حالا این شخصم تو تنهایی تو آپارتمانش میمیره.

        اتفاقا بیشتر اونایی که تو تنهایی می میرن افراد متاهلن که همسرشون قبل از خودشون فوت شده

      • بدون نام

        اتفاقاً اغلب اینهایی که چنین سرنوشتی دارند کسانی هستن که ازدواج کردن و بچه و نوه دارن

        مثل همون پیر مردی که تو خونه اش تو مشهد میمیره و پسره بعد چند ماه یادش میفته پدری داشته بهش زنگ میزنه و تازه متوجه میشن مرده
        کار از بوی تعفن گذشته بوده دیگه فکر کنم چیزی از جنازه باقی نمونده بوده
        خبرش رو همین جا خوندم

      • بدون نام

        همنشین خوب از تنهایی بهتر است و تنهایی از همنشین بد، شایسته تر است. (حضرت علی) (ع)

      • بدون نام

        اونقدر افرادی بودن که متاهل بودن و با 10 تا بچه بوی مردارشون بلند شده و اونقدر مجردهایی بودن که موقع مرگشون دورشون پر از افرداری بوده که دوستشون داشتن. این افکار سطحیتونو رها کنین.

    • بدون نام

      من طلاق گرفتم ۱۰ ساله و با وجود زندگی بدی که داشتم اگر همسر خوبی پیدا بشه ازدواج میکنم چون تنهایی خیلی بده هر کس روحیه خاص خودش رو داره بعضیها تنهایی رو دوست دارند بعضیها از تنهایی ناراحتند نسخه برای همه یکجور نیست

    • فرحان

      من خودم به این مسئله رو قبول دارم مجردی هم خوبی های خودش رو داره متاهلی هم همینطور حقیقت اینه که الان جوان هستید ! بله درسته یک پسر ۲۵ یا ۲۸ ساله هستید جوان و خوشتیپ با کلــــی حق انتخاب همسر ولی زمانی که سنتون که از پنجاه بگزره تازه میبینید خق انتخاب هاتون انگشت شمار شده ! و اتفاقا الام هم پیشتر از هر وقتی نیاز به یک شریک زندگی دارید ولی بازم حق انتخاب با خودتونه من که تصمیم دارم همیشه مجرد باشم البته شایدم ازدواج کنم احساس میکنم هنوز عاشق نشدم و شریکم رو پیدا نکردم در هر صورت موفق باشید

    • نادیا

      والا همه خانوما میدونن

      زندگی کنار مردی که علاقه دو طرفه بینتون هست

      برای زن ارزش و احترام قائله
      زنو به چشم کنیز و کلفت و سرویس جنسی نمیبینه

      کلا یه روحن تو ،دو بدن
      بهترین آرامش و لذت بخش ترین حسهای دنیاس

      ولی چند درصد خانوما
      احتمال داشتن همچین مردیو تو زندگی دارن

      مردی که پشت کنه به همه قانونای زن ستیز و عرف های غلط
      زنشو نفروشه به سنت های کپک زده

      کلا چند درصد خانوما چنین مردی نصیبشون میشه
      ؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله متاسفانه تو ایران (که از نظر فرهنگی جامعه در سطح خیلی پایینی قرار داره و مردسالاری تو عمق جامعه رواج داره) مردهای با شخصیت و دارای درک خیلی کم پیدا میشن. هستن ولی خیلی کمن(چون خوب تربیت نمیشن)

    • بدون نام

      نمیدونم تایید میکنید یا نه

      خانومایی که قصد ازدواج دارید
      تو این سایت هایی که
      قوانین اسلامو در ازدواج توضیح میده نرین

      از ازدواج و مرد بیزار میشید
      فکر میکنید به بردگی گرفته شدین

    • بدون نام

      این سایتهای مذهبی که میگن
      زن در صورت لزوم و با اذن شوهر باید از خانه خارج شود
      امثال اینا حال منو از ازدواج بهم زدن

    • بدون نام

      مجردی اصلا خوب نیست ، انسان ذاتا تمایل به ازدواج و تشکیل خانواده و بچه دار شدن داره ، یعنی خدا اینطوری آفریده
      ولی در ایران وضعیت طوری شده که ازدواج مساوی با هزار دردسر و مشکل که بخشیش برمیگرده به وضعیت اقتصادی بخشیش هم برمیگرده به خود افراد و خانواده ها
      متاسفانه ازدواج و زندگی در ایران از اصل خودش فاصله گرفته

    • بدون نام

      باید تو آتیش تاهل با یک همسر ناهمسان و غیرهمدل سوخته باشی و مجرد بودن برات یک حسرت باشه تا در صورت تجرد ازون موقعیت لذت ببری
      وگرنه به جوونهایی که میل به تشکیل خانواده دارن و از بدبختی های زوجهای گرفتار بیخبرن شما هرچقدر هم بگی مجردی خوبه ته دلشون قبول نمی کنن
      برای ماها که اغلب در خانواده های سنتی ازدواجهای تحمیلی داشتیم و بعد سالیان دراز هنوز یکدلی و تفاهم و حتی عشقی معمولی رو تجربه نکردیم و بسیار هم از توهین و حتی خیانت ضربه خوردیم و دم برنیاوردیم ، تنهایی یه آرزو و حسرت بزرگه که پایان میده به نقش بازی کردنها و ادای آدمهای خوشبخت رو درآوردنها

    • بدون نام

      من ازدواج نکردم ،با زندگی خودم راحتم و آرامش دارم دوستهای صمیمی من که متاهلن تو زندگیشون واقعا مشکل دارن ودقیقا مشکلشون همسرانشون هستن همش درگیری یا حتی طلاق عاطفی دارن. ولی من ازدست فرهنگ غلط جامعه ایرانی ناراحتم.آدم مجرد رو اذیت میکنن با اینکه کاری به کار کسی نداری ولی مزاحم زندگیت میشن سوالهای بیجا وخصوصی میپرسن وبا ترحم نگات میکنن.طرف خودش همسرش معتاده اونوقت به من میگه چرا ازدواج نمیکنی ؟؟؟ تو رو خدا بذارید زندگیمونو بکنیم.

    • بدون نام

      ازدواج کردن بد نیست و آزادیهای کسی با ازدواج محدود نمیشه قسمت بد ماجرا اونجاییه که یه بچه وارد زندگی بشه از اون به بعده که همه چی خراب میشه، آزادی شخصی کاملا از بین میره، وقت گذرونیهای مشترک تموم میشه و تازه اول بدبختی، بیخوابی و استرسه و این وضع تا آخر عمر تمومی نداره. اگه میخواین از زندگی مشترکتون لذت ببرین بچه دار نشین البته اگه خودتون و اطرافیانتون فرهنگ و تفکر مترقی و متمدنانه ای دارین

    • واقع گرا

      از نظر بنده جامعه هم مانع ازدواج میشود.مثلا تو خیابون با زنت قدم میزنی یه سری فوضول میان ازت کلی سوال جوابت میکنن مخصوصا هی میپرسن نسبتت باهاش چیه؟اصن افراد متاهل فقط از نظر تامین نیاز جنسی و عاطفی راحتن.خو برین خودارضایی کنین از شر ازدواج با این دخترای بد قیافه و خودشیفته راحت بشین.

    • ناشناس

      متاسفانه با این پسرای سوسول و خشگل که زیادم هستن نمیشه ازدواج کرد.مرد واقعی حسابی کمه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج