۷۵۴۴۹۳
۳۰ نظر
۵۰۴۲
۳۰ نظر
۵۰۴۲
پ

مهدی رحمتی و مهم‌ترین سیو دوران فوتبالش

پنجشنبه شب، فوتبال ایران برای دقایقی در شوک فرو رفت. لحظه‌ای که گل اول ذوب‌آهن به استقلال به‌ثمر رسید، حبیب‌زاده، بازیکن تیم اصفهانی بعد از برخورد شدید پای وریا غفوری با سرش، روی زمین افتاد و بی‌هوش شد. در این لحظه مهدی رحمتی از بازیکنان خواست تا اطراف او را خلوت کنند و سپس خیلی سریع زبان بازیکن ذوب‌آهن را از فکش بیرون کشید.

برترین ها: پنجشنبه شب، فوتبال ایران برای دقایقی در شوك فرو رفت. لحظه‌ای كه گل اول ذوب‌آهن به استقلال به‌ثمر رسید، حبیب‌زاده، بازیكن تیم اصفهانی بعد از برخورد شدید پای وریا غفوری با سرش، روی زمین افتاد و بی‌هوش شد. شادی بعد از گل ذوبی‌ها ثانیه‌هایی بیشتر طول نكشید. چرا كه متوجه وخامت اوضاع حبیب‌زاده شدند و اطراف او جمع شدند. در این لحظه مهدی رحمتی از بازیكنان خواست تا اطراف او را خلوت كنند و سپس خیلی سریع زبان بازیكن ذوب‌آهن را از فكش بیرون كشید.

مهدی رحمتی و مهم‌ترین سیو دوران فوتبالش

اینطور كه به نظر می‌رسد و از شواهد پیداست، اگر رحمتی این كار را نمی‌كرد احتمال داشت حبیب‌زاده به خاطر گیر كردن زبان در مسیر تنفسی، جانش را از دست بدهد. اوضاع به قدری وخیم بود كه پزشك استقلال هم به كمك پزشك ذوب‌آهن آمد و در نهایت با آمبولانس بازیكن مصدوم به بیمارستان منتقل شد و روز گذشته در اصفهان یك عمل جراحی روی فك او انجام شد.

بعد از اینكه تب و تاب بازی خوابید، فضای مجازی روی این حركت رحمتی تمركز كرد. فیلم و عكس‌هایی بیرون آمد كه نشان می‌داد رحمتی با وجود خطرات احتمالی این كار، با شجاعت، زبان حبیب‌زاده را بیرون می‌كشد. وقتی فك كسی قفل می‌شود، این احتمال وجود دارد كه او به صورت غیرارادی با گاز گرفتن محكم دست فرد منجی را دچار جراحت شدید بكند.

رحمتی قطعا به خاطر این كار، شایسته این است كه مورد تجلیل قرار بگیرد و شاید این سیو، مهم‌ترین سیو زندگی او باشد. او به جای دروازه تیمش، این‌بار جان یك انسان را نجات داد. رحمتی در شبی كه پیش از دریافت گل اول دو بار خیلی خوب دروازه‌اش را نجات داده بود، یكی از به‌یادماندنی‌ترین كارهای زندگی‌اش را انجام داد. شاید اگر رحمتی این كار را نمی‌كرد پزشك‌های حاضر در استادیوم، حبیب‌زاده را نجات می‌دادند، شاید هم دیر می‌شد و برای این بازیكن مشكلات جدی‌تری به وجود می‌آمد.

در همین رابطه، کاپیتان استقلال در استوری اینستاگرامش با انتشار تصویری از حبیب زاده در بیمارستان نوشت: «خدارو شکر به خیر گذشت انشاالله هرچه زودتر تو مستطیل سبز ببینیمت».

مهدی رحمتی و مهم‌ترین سیو دوران فوتبالش

رحمتی همچنین در انتهای استوری اش با اشاره به صحنه دردناک مصدومیت گلزن ذوب آهن نوشت: دیشب با چشمام دیدم فاصله مرگ و زندگی چقدر کمه پس انسان باشیم.

در مورد كاری كه رحمتی انجام داد تحقیقاتی كردیم و متوجه شدیم در زمین فوتبال تاكنون چندباری این اتفاق رخ داده است. معروف‌ترین نمونه مربوط به فرانسیس كونه، فوتبالیست توگویی است. او به خاطر كاری مشابه كاری كه رحمتی انجام داد، جایزه بازی جوانمردانه فیفا در مراسم گالا را دریافت كرد. همان مراسمی كه بهترین‌های فوتبال به جایزه‌شان می‌رسند. بی‌بی‌سی گزارش می‌دهد: این ناجی توگویی، سه بار دیگر هم جان همنوعان خود را در دنیای فوتبال نجات داده است.

با این وجود هنوز هم برایش قابل درك نیست كه در مراسم سالانه فیفا و در كنار بزرگان فوتبال، از او تقدیر شده باشد. كونه می‌گفت تنها وظیفه‌اش را انجام داده است. او كه یك بار در تایلند و دو بار در آبیجان به شكل مشابهی مانع از چرخش زبان بازیكنان و خفگی آنها شده است، اعتراف كرده كه این كار راحت نیست چرا كه اغلب منجر به خون‌آلود شدن دست او به دلیل گازگرفتگی غیرتعمدی افراد مصدوم می‌شود. البته در سال ١٣٩٤، در لیگ دسته اول فوتبال خودمان هم این اتفاق رخ داده بود.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید
مهدی رحمتی و مهم‌ترین سیو دوران فوتبالش

شرح واقعه اینطور است كه در جریان دیدار خونه به خونه بابل و صنعت نفت آبادان، محمود تیغ‌نورد، بازیكن نفت آبادان پس از برخورد با بازیكن خونه به خونه از حال رفت و روی زمین افتاد به گونه‌ای كه چشمانش برعكس شده و فكش قفل شده بود و زبانش درون دهانش چرخیده و جلوی تنفسش را گرفته بود. اتفاق تلخ و ترسناكی كه باعث شد همه بازیكنان و كادرفنی دو تیم درون زمین به گریه بیفتند و نا امیدانه درخواست ورود آمبولانس به زمین را داشته باشند. در این بین سعید آل‌وردی، كمك داور بازی به وسیله سوت داور فك قفل شده تیغ‌نورد را باز می‌كند و با تنفس مصنوعی جان بازیكن را نجات می‌دهد و بازیكن مصدوم با آمبولانسی كه درون زمین آمده بود به بیمارستان منتقل می‌شود.

شاید اگر رحمتی و تجربه‌اش نبود اتفاق بدتری برای حبیب زاده می‌افتاد و کاری از دست پزشکان برنمی‌آمد اما دروازه‌بان استقلال با حرکت به موقع خود جان کسی را که دروازه‌اش را باز کرده بود نجات داد.

دست مریزاد سید دوست داشتنی.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یلداY

      واقعا به دور از هر گونه تعصبی و فارغ از قرمز و آبی...جذاب تر کری خواندن ها و رقابت در فوتبال ، رفاقت و مردانگی در فوتبال است....
      و چقدر جمله آخر متن زیبا بود(دست مریزاد سید دوست داشتنی)

    • بدون نام

      یه دونه ای عقاب آسیا

      پاسخ ها

      • م

        عقاب یه دونه بود
        یه کم خلاقیت داشته باشین

      • تاجی4

        هیس لنگی صبت نکن
        کاربر میم

    • 721

      الان محسن مسلمان اعتراض میکنه که نه... نه ...جایزه رحمتی و باید به من بدین

      پاسخ ها

      • هستی

        :)))

      • بدون نام

        خخهخههخ

    • اسی

      زنده مرد بزرگ

    • امیر حسین

      آفرین به مهدی عزیز که بهترین سیو رو انجام داد اما یه سوال دارم آقای بیژن حیدری دارای مدرک دکترای ارتوپدی هست و پزشک هستن تو این صحنه فقط از دور داره نگاه میکنه قوانین داوری رو در این لحظه نمیدونم ولی قوانین پزشکی میگه نجات جان انسان.
      آقای داور فقط نظاره گر بود واقعا که

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه ربطی داره؟

    • مصطفی

      هر کسی هم اگر اون مهارت رو بلد بود توی اون لحظه همون کارو میکرد....زیاد یاعلی و داداشی و...راه نندازین

      پاسخ ها

      • sandor

        یه بار امیداورم خودت اینجوری شی وقتی کسی نجاتت نداد مردی بفمهمی به احتمال نود درصد هم لنگی دیگه

      • بدون نام

        اقا مصطفی پرسپولیس از داشتن چنین هواداری که تو باشی شرمنده و شرمساره.کسی مثل تو که جون ادم براش ارزش نداره مایه ننگ پرسپولیسه.اینکار که رحمتی کرد هر کس دیگه هم میکرد قابل تقدیره
        سید واقعا که کلمه سیادت برازندته و افتخار تمام ساداتی
        دوستداریم سید دوستداشتنی

    • هستی

      عشق مایی سید♡

    • بدون نام

      کار رحمتی شایسته تشویق از سوی فدراسیون فوتبال است . درود بر رحمتی بخاطر نجات حبیب زاده

    • بدون نام

      رحمتی شایسته تقدیر از فدراسیون فوتبال است . درود بر رحمتی بخاطر نجات حبیب زاده

    • zquad

      تک عقاب آسیااااا

    • بدون نام

      سیدعقاب آسیای ...سرورلنگیایی

    • بدون نام

      خاک بر سر بیعقلشون که بایک تصمیم بچگانه تیم ملی رو از دست داد

    • حمزه

      رحمتی هرچی توی فوتبال خوب نبوده توی این مورد خوب کار کرد، البته اگر توی تیم کیسه نبود موفق تر میشد

    • فهیمه سلامات

      احسنت آقاسید،دورودبرتوشایدهرکسی ازهموطنامون هم تو شرایط توبود هم همون کاری روانجام میدادکه توانجام دادی ،ماایرانیا هرچی باشیم ولی همچین مواقعی همیشه درصحن برای نجات جون هموطنمون آماده ایم ،درهرصورت بازم دمت گرم خیلی مردی .کارت شایسته ی تقدیره،انشاالله همیشه تنت صحیح وسالم باشه

    • بدون نام

      زنده باد ...

    • بدون نام

      کاربر ۱۹:۲۰ واقعا حرفت را قبول دارم اگه تو تیم لنگ بود به زور سلام وصلوات تو تیم ملی نگهش میداشتن

    • بدون نام

      جان و جانان منی سید همیشه دوست داشتنی

    • مازیار

      دوباره اینجوری بزرگش کنین ، عزیزم تیم ملی پزشک هم داره

    • رهگذر

      رحمتی عقاب نیست، عقاب فقط حجازی و احمدزاده بودن رحمتی شاهینه شاهین

    • کیا

      دست مریزاد سید مهدی
      همیشه در یادها خواهی ماند

      برات ارزوی موفقیت و سلامتی دارم

    • بدون نام

      آقا یا خانم رهگذر منظورت عابدزاده اس؟؟ سید مهدی موفق بااااااا شی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر سید مهدی شیر دل شهامت انجام اینکار رو کمتر کسی داره دوست لنگی یه کم بزرگ فکر کن مهمتر از این کری های ابکی انسانیت و رقابت در عین رفاقته ،همین رحمتی به احترام مرگ نابهنگام مرحوم نوروزی یه سال عکس نوروزی رو رو بازوی کاپیتانیش می بست و در همون شرایط توسط امثال بانو میناوندها مورد تمسخر قرار می گرفت این فوتبال روزی تمام میشه اما نوع دوستی و انسانیت جاودانه میشه

    • مبین

      عقاب اسیایی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج