۷۵۵۹۰۲
۲۹ نظر
۵۰۳۹
۲۹ نظر
۵۰۳۹
پ

مطهری: قوه قضائیه تماشاچی حصر است!

نماینده تهران تاکید کرد: امروز بیش از گذشته نیاز به رفع کدورت‌ها و وحدت ملی داریم یکی از موضوعاتی که منشاء کدورت و تفرقه میان ملت و سیاسیون شده همین حصر خانگی است.

ایلنا: علی مطهری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان سوال از وزیر دادگستری درباره علت ادامه حصر موسوی و کروبی با بیان اینکه موضوع سوال علت ادامه حصر خانگی موسوی و کروبی و خانم رهنورد است؛ گفت: سوال ما سیاسی، جناحی و یا فراکسیونی نیست بلکه ملی است و با هدف حل یکی از مشکلات اجتماعی کشور که آثار سیاسی و اقتصادی دارد، مطرح می‌شود.

وی تاکید کرد: بدیهی است که حصر خانگی رهبران یک حرکت اجتماعی، مادامی که جامعه در حال آشوب و التهاب است برای فرونشاندن آن التهاب قابل قبول است و در کشور‌های دیگر هم اتفاق می‌افتد، اما ادامه آن پس از بازگشت آرامش به جامعه بدون حکم قضایی خلاف قانون اساسی است.

مطهری: قوه قضائیه تماشاچی حصر است!

نماینده مردم تهران با بیان اینکه یکی از وظایف مجلس شورای اسلامی پرداختن به این گونه مسائل مهم کشور و نظارت بر حسن اجرای فصل سوم قانون اساسی درباره حقوق ملت است، گفت: این امر کاری است که معمولا در مجالس گذشته و حال مغفول مانده است. امروز اهمیت پرداختن به این حگونه مسائل به خاطر ضرورت اتحاد ملی در جنگ اقتصادی که با آمریکا و اسرائیل پیش رو داریم مضاف شده است.

وی تاکید کرد: امروز بیش از گذشته نیاز به رفع کدورت‌ها و وحدت ملی داریم یکی از موضوعاتی که منشاء کدورت و تفرقه میان ملت و سیاسیون شده همین حصر خانگی است.

مطهری با اشاره به اینکه ارتباط این سوال با وزیر دادگستری از آن جهت است که امروز این موضوع جنبه قضایی دارد نه جنبه امنیتی، گفت: طبعا مرجع رسیدگی به این امر قوه قضائیه است نه شورای عالی امنیت ملی. اصل یکصد و شش قانون اساسی می‌گوید وزیر دادگستری مسئولیت کلیه مسائل مربوط به روابط قوه قضائیه با قوه مجریه و قوه مقننه را برعهده دارد؛ بنابراین وزیر دادگستری موظف است پاسخ سوالات قضایی نمایندگان را از قوه قضائیه دریافت و به مجلس بازگو و پیگیری کند.

وی ادامه داد: از این جهت قوه قضائیه هم علاوه بر قوه مجریه به نمایندگان مجلس در مورد محتوای پرونده پاسخگو است ارجاع این مساله به شورای عالی امنیت ملی در چند ماهی که کشور دچار ناآرامی بود توجیه قانونی داشت، اما بعد از پایان هیجانات و التهابات و استقرار و آرامش تا امروز باقی ماندن پرونده در این شورا محمل قانونی نداشته است.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه وظیفه ذاتی قوه قضائیه این است که تکلیف این مساله را روشن کنند، گفت: قوه قضائیه در این مساله کوتاهی کرده و وظیفه خود را به نهادی دیگر واگذار کرده است هیچ یک از وظایف سه گانه شورای عالی امنیت ملی در اصل یکصد و هفتاد و ششم اقانون اساسی شامل چنین موضوعی یعنی تعیین مجازات برای یک نفر نمی‌شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر دادگستری به عنوان رابط میان سه قوه و طبعا رابط میان قوه قضائیه و نمایندگان است که در انتقال موضوع به قوه قضائیه و پیگیری به آن کوتاهی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: چگونه می‌شود شورایعالی امنیت ملی بدون استماع دفاعیات این متهمان مجازات حصر خانگی هفت و نیم ساله و بیشتر برای آن‌ها تجویز می‌کند و به مردم و مجلس هم پاسخگو نیست.

وی خاطرنشان کرد: قوه قضائیه و وزیر دادگستری هم صرفا تماشاگر هستند و هر جا کم می‌آورند از مقام معظم رهبری مایه می‌گذارند برای آنکه ضعف اراده خودشان را بپوشانند. اصل سپردن بعضی موضوعات به برخی شورا‌های عالی مثل شورای عالی امنیت ملی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی که نامی از آن‌ها در قانون اساسی نیست راهی شدن برای دور زدن قانون اساسی. خصوصا اصول مربوط به حقوق ملت در فصل سوم آن. آنجا که قافیه تنگ می‌شود رعایت عدالت سخت است و موضوع را به این شورا‌ها ارجاع می‌دهیم تا نتیجه دلخواه حاصل شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای مطهری،من موهایم داره سفید میشه،حصر و مصر نمی شناسم و برام پشیزی اهمیت نداره.برای من "زندگی" مهمه.این مردم نیاز به بهبود شرایط اقتصادی دارن و تنها از این طریق می تونید وحدت رو افزایش بدید.بقیه دعواهای خودتونه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرفتو باید با طلا نوشت ... دعواهای خانوادگی خودشونو دارن علم عثمان می کنن که سرگرم کنن مردمو

    • مسیح

      توی این بی عدالتیا حداقل خوبه یکی فقط حرف از عدالت بزنه...

    • بدون نام

      سران فتنه جایشان خوبه

    • بدون نام

      مطهری دست از سر کچل حصر بردار بفکر جوانانی باشید که دارند بر اثر بی کفایتی شماها نابود میشوند !!!

    • بدون نام

      مطهری ساکت اینقدر خودت را سبک نکن ...

    • بدون نام

      آقای مطهری،مردم از اوضاع اقتصادی بشدت گله مندند توفقطتوفکررفع حصرو برگذاری کنسرتی؟

    • بدون نام

      اقای مطهری اگر شما نماینده مردم هستید یک کلام هم از نان و اب مردم سخن بگویید

    • بدون نام

      خداماروچنان خارکرده که مطهری شده نایب ریس...

    • ناشناس

      باز شروع کرد همه مشکلات حل شده این یکی مونده

    • احد صالح

      اولا سوال شما کاملا جناحي است دوما مشکل مردم حصر نيست

      پاسخ ها

      • محمد

        مطهری شما شب که به منزل رفتیت همه چیز مهیاست منزل چند میلیاری وووو یه کمی به فکر مردم بچاره باشدی که شکم خودشون را نمی توانند سیر کنند فقط همین حصر تو کشور مامانده بر بمیر

    • بهاره

      اقای مطهری عزیز اصرار بیش ازحد شمارو در پیگیری مساله ی حصر دراین وانفسای اقتصادی که بعنوان نماینده باید اولویت امورات شمادرمجلس باشد نمیفهمیم.شماکه نفوذ کلام و صراحت بیان دارید بهتر نیست بیشتر ازبیش دغدغه مند اوضاع امروز ومعیشت مردم باشید وپبگیر جدی مشکلات ملت و دراخر اینقدر پیگیر جدی حصر ومحصورین.!!!!

    • حسین

      این همه بدبختی کم داریم که مطهری... افتاده دنبال ای مسائل

    • مری

      چرا یکی تو مجلس نیست که بزنه تو دهن این ادم بیشعور و بگه چرا وقت مجلس را بجای حل مشکلات مردم برای این مسائل بیهوده میگیره مگه هزارتا مثل موسوی و کروبی که توی دولت مجلس دارن خون مردم را تو شیشه میکنن کم هست که کار ایران لنگ همین دونفر شده خاتون را از مجلس بزارید بیرون ببینید اون کارگر وکارمند بدبختی که شما را به امیدی فرستاده مجلس چطوری با این حقوقهای ناچیز زندگی میکنه بجای این موضوعات بی سروته که بدرد هیچ کس میخوره فکری بحال بدبختی مردم بکنید

    • arash.farjam

      بابا جمع کنید این بساط رو . دیگه این موضوع حصر برا مردم هیچ ارزشی نداره. چرا خودتونو سر کار گذاشتید

    • ایرانی

      شمابجای اینکه بفکر مشکلات اقتصادی مملکت باشی بفکرحصر هستی؟؟شما مسئول رسیدگی به رفع مشکلات مردم این مملکتی..حصر چه ربطی به جنابعالی داره؟؟این همه مشکلات اقتصادی مملکتو نمیبینی مگه؟؟کدومشو حل کردی که میخوای اینو حل کنی؟؟برو فکرنان باش که خربزه ابه...

    • بدون نام

      مطهری جان من متاهلم و بیکار ، پس اندازی هم ندارم ، تو خونه استیجاری زندگی میکنم آخه موسوی و کروبی که برا من نون و آب نمیشه

    • بدون نام

      ای خداااااااااا این مطهری نمک روی زخمه، دارم می‌سوزم که مجلس و دولت وضع مملکت رو دارن می‌بیند و کاری نمیکنن و میخواد دو تا لنگه خودشو بیاره بیرون، من بیشتر نگران اینم که تا چند وقت دیگه اثری از گربه ایران نباشه و متلاشی بشیم، جواب نسل بعد رو کی میده؟ چرا سعی میکنی حواس مردم رو پرت کنی؟ واقعا این شعر داره معنی میشه که گیرم پدر تو بود فاضل، از فضل پدر تو را چه حاصل؟؟؟؟ ...

    • ناصر

      آقای مطهری دیگه نباید دم از عدالت اجتماعی بزنه،وقتی پسرش بلافاصله بعد اتمام تحصیلاتش بدون یک روز بیکاری و بدون سابقه کار معاون عمرانی شهرداری منطقه هفده تهران میشه.اونوقت یک شهروند عادی برای شغل شریف نگهبانی پارک پنج سال سابقه کار داشته باشه.
      جالب اینجاست که توجیهش اینه که پسرش معاون عمرانی یکی از مناطق محرومه.بنده ساکن منطقه هفده هستم،نمیدونم منظور ایشون مجوز های ساخت و سازی هستش که جمعیت منطقه هفده رو تو این چند سال اخیر پنج برابر کرده.
      راستی تابحال دیدید از آقای قالیباف انتقاد کنه،پس همچین آزاده هم نیست.
      ...

    • بدون نام

      سلام آقای مطهری این همه مصاحبه برای چیه هر روز گوش روش میکنم مصاحبه از شما می خونم یه جای نگرانی برای دوتا پیرمرد به فکر ملت باشید چرا وقتی دونفر اعتراض میکنن میگید آشوبگران واز طرفی میخواهید آشوبگران آزاد کنید

    • ناشناس

      اقای مطهری خیلی برایت مهم سران فتنه ازاد شوند چرا انقدر نگرانی

      پاسخ ها

      • کریم

        آقای مطهری عزیز،اینقدر این ملت رنج دیدن و تحقیر شدن،فقط مانند....به آب و دونه و......راضین ! اصلا مفهوم و معنای کلمه والای آزادی از ذهن مردم پاک شده.

    • بدون نام

      جناب مطهری دوتا پیرمرد ک کلی خسارت به این مملکت زدن ارزش ابن کارها ندارن بالاخره اینا سنی ازشون گذشته و خود به خود رو ب موت هستن لطفا ب فکر جوونا باشین ک اگر چاره نکنین از این دو پیر پولدار زودتر به فنا میرن....
      حیف شهید بزرگوار ک چنین فرزندی ازش مونده

    • بدون نام

      واقعا نایب ریس مجلس ادم با کلاس و فهمیده و هوشمندی هستند خدا پدر ایشان را رحمت کند

    • بدون نام

      بابابفکرمردم باشید اینانان واب نمیشه

    • بدون نام

      جالب اینکه عن قریب احتمال حصر احمدی نژاد و روحانی را می توان پیش بینی کرد.

    • بدون نام

      .. دردتان شده فقط حصر از وضع ملت خبر ندارین

    • سعید

      اقای مطهری تو وجدان نداری مردم دارن زیر گرانی له میشن اون وقت تو ....... به فکر حصری یعنی مشکل اقتصادی با رفع حصر حل میشه ؟ نمیمیری از دستت راحت بشیم با یه میلیون تومن در ماه چه جوری زندگی کنیم؟برو به درک .برو گمشو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج