۷۵۶۰۰۶
۱۴۴ نظر
۵۰۱۱
۱۴۴ نظر
۵۰۱۱
پ

بیانیه فعالان اصلاح‌طلب برای تغییر وضعیت کشور

بهزاد نبوی، محمد سلامتی، محسن آرمین، مصطفی تاجزاده، فیض الله عرب سرخی، محمد کیانوش راد، عبدالله ناصری، جواد امام، علی باقری و ... با صدور بیانیه‌ای ضمن مروری بر وضع موجود به ارایه راهکار‌هایی برای برون رفت کشور از شرایط موجود پرداختند.

خبرگزاری ایسنا: بهزاد نبوی، محمد سلامتی، محسن آرمین، مصطفی تاجزاده، فیض الله عرب سرخی، محمد کیانوش راد، عبدالله ناصری، جواد امام، علی باقری و ... با صدور بیانیه‌ای ضمن مروری بر وضع موجود به ارایه راهکار‌هایی برای برون رفت کشور از شرایط موجود پرداختند.

در بخش‌هایی از متن این بیانیه آمده است: حجم و ژرفای مشکلات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و نیز مشکلات سیاست خارجی از یک سو و همزمانی و هم‌افزایی آن‌ها از سویی دیگر وضعیتی نگران کننده و کاملاً متمایز با دوره‌های گذشته رقم زده است.

بیانیه فعالان اصلاح‌طلب برای تغییر وضعیت کشور

در این بیانیه با اشاره به برخی تجمعات اخیر آمده است: ضمن تأیید و حمایت از راهکار‌های پیشنهادی اخیر جناب آقای سید محمد خاتمی بر خود فرض دانستیم نظرات و پیشنهاد‌های خود را در بارهٔ راه‌های برون رفت از بحران‌ها و مشکلات موجود با شما مردم شریف در میان بگذاریم.

نویسندگان این بیانیه به بیان پیشنهاد‌های خود برای مواجهه و حل معضلات و بحران‌ها در حوزه‌هایی از جمله حوزهٔ خارجی پرداخته اند:

شکاف و اختلاف مواضعی که امروز میان اتحادیه اروپا و آمریکا به وجود آمده است، در تاریخ سال‌های پس از جنگ جهانی بی سابقه است. اتخاذ مواضع عاقلانه و دقیق برای استفاده از این فرصت مغتنم در جهت منافع ملی و کاهش بحران‌های اقتصادی یک مسؤلیت ملی است.

خروج و حتی تهدید به خروج از برجام می‌تواند در افکار عمومی جهانی تأییدی بر بهانه‌جویی‌های آمریکا و تبلیغات صهیونیستی مبنی بر عزم ایران برای تولید سلاح هسته‌ای تلقی شود.

تهدید ایران به خروج از برجام نه تنها سودی برای ما ندارد، بلکه این دولت‌ها و حتی روسیه و چین را که امکانات محدودی برای ایستادگی در برابر آمریکا دارند تحت فشار مضاعف قرار خواهد داد و مواضع آن‌ها را در حمایت از برجام تضعیف خواهد کرد. همچنین اظهاراتی نظیر تهدید به بستن تنگه هرمز و ... در شرایطی که ایران نیازمند حمایت افکار عمومی جهانی در برابر سیاست‌های زورمدارانه آمریکاست، موجب تضعیف موضع اروپا در برابر آمریکا در حمایت از ایران شود.

بی شک آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی از این گونه اظهارات از سوی ایران استقبال می‌کنند. از این رو همزمانی حمله موشکی به کشتی سعودی در تنگه باب المندب با این اظهارات را باید اقدامی تأمل برانگیز تلقی کرد.

اقدام وزارت امور خارجه در شکایت از آمریکا به دیوان بین المللی دادگستری لاهه به خاطر نقض پیمان و توافقنامه برجام اقدامی شایسته و درخور تحسین است.

ا تخاذ راه‌کار‌های دیپلماتیک به جای استفاده از اهرم‌های نظامی به منظور دستیابی به توافقاتی سازنده با کشور‌های عرب همسایه به نفع همه کشور‌های منطقه است.

در بخش‌هایی از بند دیگر این بیانیه نیز با عنوان «پرهیز از شعار‌های بلندپروازانه» آمده است:

ظ رفیت‌ها و امکانات جمهوری اسلامی اگر چه قابل توجه، اما محدود است ؛ بنابراین اولاً باید اهداف منطقه‌ای و جهانی متناسب با این ظرفیت‌ها و امکانات تعریف شود و ثانیاً در استفاده از آن‌ها باید با آگاهی دقیق از واقعیات منطقه‌ای و بین المللی و درک صحیح از منافع و مصالح واقعی ملی و به دور از توهمات کاذب، براساس منطق هزینه و فایده عمل کرد.

ورود به منازعات و رقابت‌های فرساینده منطقه‌ای و جهانی بدون ارزیابی درست ظرفیت‌ها و امکانات ملی سرنوشتی بهتر از فرجام اتحاد جماهیر شوروی در پی نخواهد داشت. همچنین اصرار بر پیگیری اهداف بلندپروازانه و تقابل و چالش با جهان سرنوشتی مشابه کره شمالی را برای کشور رقم خواهد زد.

به رسمیت شناختن صلاحیت‌ها و اختیارات دستگاه دیپلماسی کشور از دیگر پیشنهادات مطرح شده در این بیانیه است که نویسندگان آن معتقدند: متأسفانه تعدد کانون‌های تصمیم گیری از یک سو سیاست خارجی ایران را نامنسجم و پرهزینه و کشور‌های خارجی را نسبت به مواضع رسمی نظام مردد ساخته و از سویی دیگر امکان نظارت و پیگیری مراجع ناظر بر عملکرد این نهاد را در برخی موارد ناممکن کرده است.

مسئول سیاست خارجی کشور وزارت امور خارجه است. مواضع، واکنش‌ها و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی در قبال مسائل جهانی و منطقه‌ای باید تنها و تنها از سوی این مرجع اعلام و پیگیری شود.

در حوزهٔ اقتصادی این بیانیه، توسعهٔ سرمایه گذاری را مد نظر قرار داده و یادآور شده است:

چنان که گفتیم کشور برای حفظ اشتغال درسطح کنونی به سرمایه گذاری سالانه ۶۰ تا ۶۵ میلیارد دلار نیاز دارد.

شفاف سازی عرصه فعالیت اقتصادی، مبارزه قاطع با فساد و رانت خواری در این عرصه، خروج کامل نهاد‌های نظامی و امنیتی از حوزهٔ فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد امنیت در فضای کسب و کار اقدامات مبرم و عاجلی هستند که ضمن ترغیب بخش خصوصی به سرمایه گذاری در بخش‌های تولیدی زمینه را برای گام دوم یعنی ورود سرمایه‌های خارجی در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور فراهم می‌کند.

در این بیانیه با اشاره به این که اقداماتی نظیر دستگیری فعالان محیط زیست، صدور احکام علیه دانشجویان معترض، معلمان، کارگران، فعالان مدنی و رسانه‌ای نه تنها سودی برای کشور و نظام ندارد بلکه موجب فرسایش ظرفیت و توان ملی در مقابله با مشکلات و تهدید‌ها می‌شود ابراز عقیده شده است: از جمله مهم‌ترین اقدامات برای جلب اعتماد جامعه و تقویت حس همبستگی ملی اعلام عفو عمومی چهره‌های مورد احترام ملت است.

اگر خواهان حل بنیادین مشکلات و بحران‌های کنونی هستیم باید از قر ائت‌های انحصار گرایانه از نظام اسلامی به نفع برداشت‌های مردمسالارانه و سازگار با مقتضیات جهان جدید چشم پوشید.

باید به شعور مردم احترام گذاشت و به بلوغ و قدرت تشخیص آنان اعتماد کرد. یکی از راهکار‌های مهم در احترام و اتکا به قدرت تشخیص جامعه برگزاری رفراندم به منظور کسب نظر جامعه در مورد معضلاتی است که به هر علت یا دلیلی به سادگی قادر به اتخاذ تصمیمی قاطع در بارهٔ آن‌ها نیستیم.

در بند پایانی پیشنهادات این بیانیه «تقویت کادر مدیریت اجرایی کشور» مورد تاکید واقع شده و آمده است: اگر چه راهکار اساسی حل مشکلات و بحران‌های کنونی در گرو تغییر راهبرد‌ها و اتخاذ تصمیم‌های کلان در سطوح عالی مدیریت کشور است، نمی‌توان نقش مدیریت میانی را در کاهش مشکلات و به ویژه مقابله با پیامد‌های تحریم‌های آتی در اقتصاد کشور نادیده گرفت.

تقویت هرچه بیشتر مدیریت اجرایی کشور با به کارگیری کادر خبره و پرتحرک در استفادهٔ صحیح از امکانات و ظرفیت‌های موجود می‌تواند پیامد‌های منفی مشکلات و بحران‌های موجود را کاهش دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصلاح طلب ها هم از طرف اصولگرایان هم از طرف برانداز ها منفور اند و در جامعه هم دیگه جایگاهی ندارن علتشم اینه که این اقایون به هیچی پایبند نیستند از انقلاب حرف میزنن اما دنبال دور زدن انقلاب اند از حقوق بشر حرف میزنن اما در میانشون کسانی هستند که از لحاظ حقوق بشری کارنامه سیاهی دارن به مردم وعده میدن اما فقط برای این که تو انتخابات برنده بشن و ... خلاصه یه مشت فرصت طلب فریبکار.

      پاسخ ها

      • بانو

        درود بر تو بخدا گل گفتی .

      • ali

        احسنت
        مشی و روش اصلاحات یعنی رانت و اختلاس و سرمایه داری

      • بدون نام

        توایران زندگی میکنی؟

      • بدون نام

        اینها دنبال قدرت اند فقط .هر دروغ و دغلی هم بکار می بندند .افسوس که ما همیشه مجبور بودیم به این نکبتها رای بدیم .حالم از ترکیبشون بهم می خوره

      • بدون نام

        رییس جمهور باید با مردم شفاف صحبت کند نه اینکه بخاطر نفع شخصی گروهی ا ز جامعه ناگفته ها باقی بمانند وفقط دو حناح خاص مملکت دوره ای دست بگیرند ورای مردم هم متاسفانه نادیده گرفته شود....

      • بدون نام

        واقعا درستو بحق وعالی گفتی اینها نه به مملکت دلسوز هستند نه به خونهای ریخته شده کمترین حرمتی قایلند فقط عمال و نفوذیها وجاسوسان آمریکایی هستند .

      • بدون نام

        واقعا عالی گفتید

      • farzadzb

        عدالت کجایی ؟؟؟

      • بدون نام

        مرسی که حرف دل خیلیا رو زدی

      • بدون نام

        از اصلاحات يه پوست بيشتر باقي نمانده

      • بدون نام

        رهبر حق داره داد میزنه میگه مواظب نفوذی ها باشید.
        نمایندگان اصلاح طلب مردم؟؟؟
        بهتر بگوییم نمایندگان آمریکا.

      • رضا

        آیت الله جوادی آملی به درستی واژه دیاثت سیاسی رو برای این جماعت بکار برد.

      • کامنت اول

        ضمنا من ارزشی و انقلابی نیستم و کلا مخالفم اما از این اصلاحطلب ها از عمق وجود متنفرم چون اینها برای سالیان طولانی مردم را با وعده اصلاح فریب دادن و دست اخر رندانه گفتند (نذاشتند)در حالی که مگر این اقایون از مناسبات سیاسی. ایران بی خبر بودند زمانی که وعده میدادن؟
        بنابر این الانم جای انشا خواندن و بیانیه دادن سکوت کنند بهتره چون پشتوانه اجتماعیشون را از دست دادن و دستشون برای مردم رو شده.

      • حسن

        دوستان اصلاح طلب دو سر طلا
        حمایت شماها از روی کار آمدن دولت ضعیف روحانی در سال 92 و 96 قابل بخشش نیست گمان می کنم در شرایط فعلی سکوت بهتر است
        شماها خوب می دانید یک مدیر قاطع و توانمند با یک مدیر مردد خیلی متفاوت است

    • حرف حساب

      اینا زامبی ن تا ادم.چهر ه هاشون!!!!حمایت از خاتمی که یه راهکارش اقتصادی نیست؟؟؟...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرگ براین فتنه گران که ظاهرا از وضعیتی که خودشان بوجود آورده اند دوباره سواستفاده نموده و کشور را طلبکار خود کرده اند لعنت ونفرین براین جماعت ابله

      • بدون نام

        مرگ براین فتنه گران که ظاهرا از وضعیتی که خودشان بوجود آورده اند دوباره سواستفاده نموده و کشور را طلبکار خود کرده اند لعنت ونفرین براین جماعت ابله

    • بدون نام

      کشورباگرفتن دزدهاواختلاس گرادرست میشه وگرنه حرف فایده نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینجوری همه اینا باید دستگیر بشن که

    • کیوان

      دیر اومدید اگه کاری میتونستید باید زودتر انجام میدادین این مردم خیلی صبورن

    • بدون نام

      دولت قبلی نیروهای پیمانکار استخدام شدن. تبدیل وضع انجام میشد
      این دولت امید ه که همه استخدامها رو بست و تصور میکنه کار ایجاد کرده. 900 تومن که کار نیست و حقوق نیست و تصور اینکه هر کس یک ساعت در روز کار کند شاغل به حساب میاد هم اشتباهه

      واقعیت قضیه رو ببینید. شما مگه چه تخصصی دارید که حقوق های میلیونی بر شما حلال ولی حقوق 900 تومانی برای بقیه تعیین میکنید

    • بدون نام

      کل پیامشون مقصر دونستن دولت قبل بود حرف جدیدی برای گفتن ندارن

    • بدون نام

      هرچی بلا هست بخاطر شما وطن فروشان سر ملت آمده پس خفه شید لطفا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایول،اینها بودند که تو مجلس ششم جاسوسی کردن وباعث تحریم کشور شدند اینها بودن که قضیه ۱۸تیر۷۸رو بوجود آوردن اینها بودن که سال ۸۸کشور رو به آشوب کشوندند و پالس مثبت دادن به غرب برای فشاربی امان اقتصادی علیه ملت مظلوم شدند ،الان چی میخوان از جون این ملت دوباره.شما هیچ جایگاهی بین ملت ندارید.برید گم شید.

    • علی

      بابا شما تا ابد دهر نمیتونید ننگ برجام رو از پیشونی پاک کنید.
      یعنی رو که نیست صد رحمت به سنگ پا
      از (بستن با کد خدا بهتر از بستن با اروپایی هاست)
      رسیدیم
      (تهدید به بستن تنگه هرمز نکنید که اروپا جلو امریکا ازمون دفاع کنه)

    • رضا

      مشتی فرصت طلب فاسد همیشه طلبکار به اسم اصلاح طلب که همیشه دارند خوب کار میکنند و مقصر بقیه هستند.هنوز میگن مشکلات گذشتگان....همیشه یکی غیر از خودشون مقصره

      پاسخ ها

      • سلام

        رهبر باید کل وزیر وزرا را جمع کند ومملکت را تو دست بگیرد واز جوان ها استفاده کند

      • حسن

        رهبری تاکید بر اجرای قانون و مدیریت جهادی دارند قانون اساسی وظایف هر کسی را مشخص کرده است مشکل از اینجاست که پس از دوره احمدی نژاد اصلاح طلبان تصمیم گرفتند با تمام ظرفیت برای پیروزی مهره های (صد در صد سیاسی و غیر جهادی خود ) تلاش کنند و دولت و مجلس فعلی حاصل این تلاش آنهاست مردم باید هوشیاری به خرج دهند

    • فواد

      وضع بد الان ما تقصیر این ها و شخص خاتمی هستش. اونموقع که تکرار میکنم تکرار میکنم راه مینداخت و ما را راغب به رای دادن به کاندیدا مدنظرش میکرد حالا بیاد پاسخگو باشه و از مردم بابت جو دادنش عذرخواهی کنه.

      پاسخ ها

      • محمد

        حالا راهکار شما چیه؟!
        فقط دارید توهین میکنید!

      • محمد

        حالا راهکار شما چیه؟!
        فقط دارید توهین میکنید!

      • بدون نام

        واقعا که مشت اول یه پنجاهی

      • داور

        خدا از شما فاسقان نگزارد هر چه مردم سختی می کشند از این اصلاح طلب های مرقع بی درد و غرب گراست می دزدند و گردن دولت قبل می اندازند

      • بدون نام

        داری دروغ میگی که به روحانی رای دادی.کاش هر کی دروغ بگه لال میشد تا دروغگویی تو جامعه از بین بره

    • بدون نام

      دیر اومدی نخواه زود بری
      می تونستی ...

    • بدون نام

      اینهمه سال سیاست دیپلماتیک مگر کارگربود؟ اینهمه سال منفعلانه عمل کردن مگر عایدی جز گستاخی هرچه بیشتر آمریکا وکشورهای متخاصم عرب نبوده؟ شما همگی باصطلاح اصلاح طلب!!! منافعتون درخطره وگرنه هرعقل سلیمی میداند که تفکر شما خطرناکترین تفکر وکشور را محترمانه تقدیم وتسلیم کردن به دشمن تست.

    • محمد

      مزخرفه این بیانیه احمق خودتانید که فکر میکنید مردم نمی فهمند چقدر دیگه پول نفت وبیت المال رو باید بدزدید واز یارانه بد بگید کدوم اشتغال تو این دو لتهای شما بوده بجز رکودوگرانیوبیکار چیزی از شما ندیدیم درو غگوها .

    • لیلا

      خدا لعنتتونکنه . منافقای روسیاه.

    • بدون نام

      حالا یک عده دارن حرف راست می زنن. که نباید آنقدر علیهشون موضع گرفت. نصف این مشکلات امروز از زمان احمدی نژاد شروع‌ شده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عجب حرف راستی!
        فقط به این سوال جواب بده که چی شد که نظرشون درباره برجام ۱۸۰ درجه عوض شده؟
        جواب همین سوال، راست و دروغ بودن حرفشون رو ثابت می کنه!!!

      • بدون نام

        بابا اصلا احمدی نژاد مجسمه مشکلات و بدبختی.
        اینا چه غلطی کردن تا حالا ؟؟؟
        حداقل احمدی نژاد سیمان نریخت تو تاسیسات هسته ای اینا که از بیخ نابودش کردن رفت.
        صد رحمت به احمدی نژاد که سکه تا ۹۰۰ هزار تومان رفت نه ۵ میلیون. تازه مردم اینقدر هم بیکار نبودن.

      • بدون نام

        برو جمع کن خودتو الان دولت قبلم خودتونید دور دومتونه غلد بشینطدی میکردید اگه نمیتونستید وعده وعید بدید دوباره کان

      • بدون نام

        خدا لعنتتون کنه ما هم دوره احمدی بودیم هم الان به این گندی هیچ کس مملکت داری نکرده خدا ریشتونو بزنه افساد طلبها

      • بدون نام

        تو یکی هم از اصلاح طلبان آمریکایی هستی اینها هرچه کنند در خدمت به مردم خاک پای احمدی نژادهم نمیرسند احمدی نژاد انسان بود .. تو چی فکر میکنی

    • بدون نام

      همه خوبا

    • حمید

      اینا بازم مشکلات رو انداختن گردن دولت قبل که
      بابا این وزرای بی عرضه و پیر رو بریزید بیرون
      مجلس هم که همه دست اصلاحاته داره با دولت هم دستی میکنه شرم کنید

    • حمید

      بابا چرا چرت و پرت میگید ، کلا از اصلاحات نا امید شدم .

    • بدون نام

      چقدر وقیح هستن این اصلاح‌طلب‌ها
      البته اصلاح‌طلب‌های خوب هم پیدا میشه ولی اکثریت آدمای فاقد شعور سیاسی هستند

    • بدون نام

      فرهیخته وباسوادومنطقی هستندومیخواهنداتحادوانسجام ملی درکشورپایداربماند.ازنامشان معلوم است اصلاح طلب ..‌.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افساد طلب ها

      • بدون نام

        بگو اختلاس طلب نجومی بگیر رانت خوار و فساد طلب درستش اینه

    • ایرانی

      با گذشت اینهمه سال بازم برای تبرئه خودشون میان از دولت احمدی نژاد بد میگن، آقا الان بحث اون دولت نیست، شما ک اون دولتو دیدین پس چطور وعده وعید دادین و الان که گند زدین میگین بخاطر سیاست غلط اونا بوده، جناب روحانی مگه نمیخاست توی صد روز تحول ایجاد کنه، اونو که ندیدیم هیچ الان باید بفکر این باشیم ک کشور به قحطی و تجزیه نرسه، دس بردارین دیگه، با این چیزا نمیتونین چهره ی خرابی ک از خودتون توی ذهن مردم ساختین درست کنین.

    • بدون نام

      تا زمانیکه توسعه سیاسی و تشکل های مدنی در کشور شکل نگیرد وضع همین است آنهم بر می گردد به قانون اساسی کشور که متاسفانه در بحبوبه انقلاب افرادی چون ما بدون اینکه مطالعه ای کرده باشیم به آن رای آری دادیم بازنگری در قانون اساسی یکی از ضروری ترین کارها است سیستم باید پارلمانی باشد مثل کشورهای دمکراتیک و پیشرفته در غیر اینصورت نه اصلاح طلب و نه اعتدالگر و نه اصولگرا هیچی کاری نمی توانند انجام بدهند و کشور رو به نابودی و در نهایت تجزیه خواهد شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو جمع کن باید دست رانت و اختلاس و فساد دولت و قطع کرد

    • بدون نام

      مات هزیز ایران ،باردیگر جماعتی که سابقه آنان را بخوبی و روشنی آفتاب میشناسید برای نجات خویش از دره دریوزگی و مرگ این خران دوباره بمیدان آمده اند بابرنامه ای کاملا هماهنگ جهت تطهیر خود از خونهایی که با ایجاد فتنه ۸۸ بر زمین ریختند کشور را به لبه پرتگاه لردند دشمن قددار را امیدوار کردند باز از وضعیتی که بر سر اقتصاد مملکت آورده اند سو استفاده نموده و خودرا از مرگ میرهانند مردم عزیز آگاه باشید دارند فتنه دیگری رغم میزنند این خائنان تابلودار.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا تو زیر پرچم اجنبی فرانسه بیا بیرون تا بعدا در مورد فتنه صحبت کنیم.

    • ینفر

      اون از لیست امیدتون، اونم از وزیر وزراتون
      یک مشت قانون شکن و متخلف

    • فرزاد

      ای خدا.....
      این چه بازی که سرمردم و مملکت دارن میدن. چپی و راستی دیگه چه بلایی هست. سالها دامن گیر این مردم باشعور و با غیرت شده.اینهمه رهبر گفت به دارو دسته روحانی که فریب امریکا و این مردکه زشت اوباما و ترامپ نخورید بازم دست بردار نیستیم.............دست بردارید حیف این مردم ایران حیف. بخدا گناه دارن. ......

    • مصطفی

      این نامه را نه برای ارائه راهکار به دولت بلکه برای جهت دهی افکار عمومی و انحراف آن از مسئله های اصلی و حیاتی سیستم اداره کشور نظیر شایسته سالاری و پایه ریزی اقتصاد مولد و مستقل از نفت می باشد.

    • بدون نام

      مجازات تون می کنیم .شما میخواین سران فتنه رو آزاد کنید اصلاح طلب ها جایی در ایران ندارید با کارنامه سیاه تون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلاح طلب و اصول گرا هر دو منفعت طلبند

    • سعید

      در شهرستان سیرجان مردم زمین طیب و طاهر خریدن ارگانهایی که الان اصلاح طلبن نمیزارن مردم به حقشون برسن از بس توی دادگاه و شهرداری و فرمانداری تجمع کردن الان شده یک معضل اجتماعی اما کو گوش بدهکار اقای روحانی ما راهی نداریم جز اینکه اینجا بنویسیم شاید ببینی و پیگیر مشکل صد خانواده که بدبختشون کردن بشی

    • m

      ماملت ایران خواستار صلح بادنیاهستیم نه جنگ عمرمون تموم شدیک روزخوش ندیدیم. البته اگه دلواپساباشعارهای جنگ طلبیشون بذارن ملت یه نفس بکشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این اصلاح طلبها بودند که با ندانم کاری و بی تدبیری اینقدر کشورو خوار و ذلیل کردند که هر نه نه قمری تهدید جنگمون کنه پس فقط ببندید

    • بدون نام

      بابا اینا اصلاح طلبن یا فرصت طلب؟؟؟!!!

    • بدون نام

      شماهمان افسادطلبان هستید که خود ومملکت روبه گند کشیدیدوهیچ جایگاهی ندارید وعین زباله به لجنزارطبیعت فرو خواهیدرفت

    • بدون نام

      اصلاح طلبان فقط به فکر جیب خودشان هستند .
      اصول گرایان لااقل دم از ولایت مداری میزنند .
      این دوره دست شما بود هی چاپیدید .
      مردم آگاه شده اند فقط اصول گر و مستقل .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حزب بازی و باند بازی غلطه
        به آدم خوب باید رای داد،حزب و بقیه چیزا یه حاشیس
        حالا چه اصلاح طلب باشن چه اصولگرا

    • فرهنگ داودی

      هر کشوری در طول حیاتش با بحرانهای میتونه درگیر بشه که ملتش یه جوری باهاش کنار میان ولی بحران کنونی کشور ما دزدیه فساده اگر راست میگن در رسانه ملی اسم اینها رو اعلام کنین تا مردم بفهمن اینها کیا هستن

    • بدون نام

      حالم از هرچي منفعت طلبه به هم ميخوره همه گروهاي سياسي منفعت طلب هستند

    • بدون نام

      همین اصلاح طلب ها پدر مملکت رو درآوردند و برجام را به ما تحمیل کردند

      روحانی باید محاکمه شود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا فرض کن برجام نیست وتیر ماه سال ۹۱.ببینم چه غلطی میخوای بکنی

      • بدون نام

        لازم نبود غلطی بکنیم چون اینقدر هسته ایمون قوی شده بود که تو خیلی زمینه ها مثل دارو و انرژی نیازی به کسی نداشتیم بماند که خودش یه قدرت بود لعنتتون کنه که ما رو تو سیاه چاله برجام انداختید بی تدبیرها یادتونه هزاری و دلار رو کنار هم نشن میدادید

    • بدون نام

      بابا خودشون هم نمی دونن چی نوشتن میگن دولت قبل باعث تحریمهای شدید شد ولی توی همین بیانیه اشاره میکنن در اون دوره درآمد بیشتر بوده و سرمایه ها کجا رفته بعد میگن ما اومدیم و برجام راه انداختیم ولی سرمایه ایی نیست الان در آمد کمتره خو معلومه کار بلد نیستید فقط حرف و لاف می‌زنید بازم صحبت یارانه کردن خاک توسرتون شما این پول رو از گرون کردن محصولات گاز و بنزین و برق و آب و غیره دارید میگیرید هنوز چشمتون دنبال همین چند هزار تومنه وقتی شما قرار تصمیم برای یه عده بگیرید بدبخت اون عده ایی که شما ادعای رهبریشون میکنید

    • شاهد

      آیا فرقی بین اصلاحطلب و اصولگرا هست؟؟؟؟ آبا؟؟؟!!!!!!!!

    • بدون نام

      اصلاح طلب = فرصت طلب

      اصلاح طلب = فرصت طلب

      اصلاح طلب = فرصت طلب

    • س

      فارغ از جبهه سیاسیشون یک سری واقعیت ها روهم گفتن.

      پاسخ ها

      • سیدعلی ...

        اولین کسیکه خودشو دکتر خطاب کرد ولی لیسانسش هم مشکوک بود کی بود؟ دکتر محمد خاتمی وزیر ارشاد ،اولین کسیکه به نماینده های مجلس ، بطور نامحسوس رشوه داد و از استیضاح پرید کی بود؟ نبوی وزیر صنعت و قس علیهذا ،اینا اگه دلسوز وکار بلد بودند دو دوره خودشون مستقیم کاری نکردند الآن هم درسایه هستند ، ماشاا... به اینرو !

    • بدون نام

      اززمانی که حزب گرایی اومد رو کار کشور ودین مردم رو به تباهی رفت ...

    • بدون نام

      حرف هاشون کاملا درسته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچ حرفشان درست نیست.اینها مگر همان فتنه گر ها نیستند.این گروه خوارج زمان وتاریخ هستند.اینها بااین دل سوزیهای بی مور شان میخواهند ازآب گل آلود ماهی بگیرند.مگر شماها درخواب ببینید که آمریکا براین کشور مسلط شده است.بدبختهای روسیاه مگر بزو ی رفتارهای خشن غیر انسانی آمر یکا رادرعراق وافغانستان رافراموش کردید.اولین افراد وگرههای از دم تیغ .گذراند که مثل شماها فکر میکردند.شماها نترسید.تاوقتیکه رهبری عزیز ونیروهای مقاومت وملت شجاءدرصحنه هستند .خواب آشفته شماها وآمریکا تعبیر نخواهد شد.انشاله.

    • بدون نام

      جانا سخن از جانب ما می گویی ولی کو گوش شنوا ، گرچه کمی دیر شده کاش مسیولین عزیز با دقت این نوشتار را مورد مطالعه و تفکر قرار می دادند تا جامعه به جهت نا امیدی و استیصال ازین مرحله عبور ننماید .

    • بدون نام

      مردم ما این خیانتکاران را بدون بیانیه هم میشناسند دیگر نیاز به بوق وکرنا نبود

      پاسخ ها

      • لرزاده

        خداوکیلی وطن فروش تر وخائن تر ازاین جماعت توی این عالم نیست....دقیقانقشه وراه کارهای دشمن رو برای نابودی لین مملکت دارن پیاده میکنن....

      • لرزاده

        خداوکیلی وطن فروش تر وخائن تر ازاین جماعت توی این عالم نیست....دقیقانقشه وراه کارهای دشمن رو برای نابودی لین مملکت دارن پیاده میکنن....

    • امیررضا

      بسه دیگه بابا ،با این فکرات پوسیدتون کشور رو خراب کردید ، اینی که الان میکشیم نتیجه گندکاری ها و زحمات اصلاح طلبان است !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینا هر روز به امریکا کد میدن برا بدبخت کردن ما چیکار کنه ابله ها میخوان نظام عوض کنند فکر میکنند چارش کد دادن به دشمنه شما فقط دارید مردم بدبختو له میکنید اعجوبه ها

    • بدون نام

      مردم دستتون را می بوسم که نشد درمان . لطفا راه حل ها بگو آقای روحانی. مردم نیاز به امنیت ، امکانات اولیه و کار با حقوق مکفی دارند.

    • بدون نام

      مهره های سوخته

    • بدون نام

      اروپایی ها همیشه به حمایت امریکا نیاز دارند امریکا مثل قبم و سرپرستشون اروپایی ها میمونه همانطور که در جنگ جهانی دوم از بدبختی و نکبت و سیاهدروزی به دادشون رسید و کمکشون کرد

    • آرش

      این مطالب که اصلاطلبان الان میگن تا حدود خیلی زیاد درسته ،ولی بنظرم مردم هم از اصولگرا وهم از اصلاح طلب خسته شدند.واقعا شرایط خوب نیست تورو بخدا مقداری بفکر این مردم ناامید باشید.امروز بهتر از فردا

    • بدون نام

      کدام منافع ملی اصلاح طلب اصول گرا دیگه تمومه ماجرا برین گمشین بک مشت دزد غارت گر خائن پست فطرت ضد ایران و ایرانی قبلا که دولت دست خودتون بود با اون خانمی خائن چه گُوهی خوردید که الان بحورین

    • بدون نام

      شما دشمن ملت نجیب ایران هستید ی

    • داش علی

      اصل ماندگاری نظامه حالا تا دیروز خاتمی اخه بوده امروز به به چون مهم ماندگاری نظامه حالا با هر حربی ه که شده

    • بدون نام

      اول یک رفراندوم بذارین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رفراندم کردند دیگه نظر روحانی رای آورد وحالا بدبخت
        شدیم

    • بدون نام

      تنها راه نجات ایران اسلامی فقط فقط فقط بستن تنگه هرمز جنگ با امریکای جنایتکار هست من اماده جنگم مثل شیر میرم جلو تا امریکا اسرایل رو نیست نابود کنم

      پاسخ ها

      • صادقی

        شیر پاکتی؟

    • فرساش ایرانی

      رفراندوم رفراندوم،،،،،این است خواست مردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رفراندوم در مورد چی؟این مهمه .رفراندومی که مورد نظر مردم هست را این اقایون برگزار نمیکنن

      • بدون نام

        رفراندوم یعنی چی

    • بدون نام

      این آقایان آپارتمان تو ایران زندگی نمیکنند و حرفشان به حساب ف دشمن نزدیک تره تا به حرف نماینده مردم ایران!!!
      بند به بند بیانه پر از حرف و حدیث
      تهدید به خروج از برجام نگیریم؟؟؟ اونا که خارج شدن ما حتی تهدیدشم نکنیم!!!!؟
      تهدید به بستن تنگه هرمز نکنیم؟؟؟ خوبی همه دیدن با همین تهدید خشک و خالی یک مقدار ترمز ترامپ کشیده شد.
      دستگاه دیپلماسی مستقل عمل کنه؟؟؟ موقع توافق هسته ای و برجام مستقل عمل کرد که عاقبت این شد!!!
      دست پیمانکاران نظامی و امنیتی از پروژها کوتاه بشه؟؟؟ خوبی همه دیدن توی این چند سال تنها پروژههای قرارگاه خاتم سپاه بود که بدون بودجه به ثمر نشست و تو حوزه -نفت، پتروشیمی، بنزین و حتی انتقال آب پیشرفت داشتیم
      شماها نماینده آمریکا هستید نه اصلاح طلب ها یا ایرانی ها

    • بدون نام

      شما بهتره برید پای همون منقلتون بشینید و از صدور بیانیه خودداری کنید و انجام امور سیاسی و اجرایی کشور رو همونجوری که خودتون گفتین به مسئولین مربوطه وابگذارید

    • بدون نام

      شما هم خفه شید

      پاسخ ها

      • بی نام

        همانطور که شما در موقع انتخابات به مردم کشور خود وعده میدهید وعمل نمیکنید وخق نردمو ادا نمکنید چه توقعی از یک کشور منظورم انریکاست توقع دارید که به وعده های خود در قبال شما عمل کند حداقل امریکا برای مردم خودش خوبه ولی شما تمام امکانات کشوررا برای منافع شخصی خوداستفاده میکنید پس توقع نداشته باشید که مردم به حرفای پوچ شما اطمینان کنند حداقل طبق قانون اساسی که نوشته خود شماست رفتار کنید

    • صادقی

      کو گوش شنوا
      وقتی میفهمند که کار از کار گذشته است

    • بدون نام

      تنهادلیل بروزاین وضعیت. دولتهادردولت وتصمیم گیرهای زیادبدون وظبفه قانونی چه درسیاست خارجی داخلی اقتصادفرهنگ وغیره است. وقتی تصمیم گیرزیاده. دولت برای چیست. بامردم بازی کردچه معنی دارداگرمردم. به کسی اعتمادمیگنندوبارای میلیونی انتخابش میکنندبذاریدکارش رابکند حساب بری وحساب رسی فقط برای مردم عادی وفقیره. وبقیه بانفوذپول پارتی وپلو جلورفته وازحساب وکتاب نه تنها معاف بلکه طلب کارحساب وکتاب هم هستند البته حساب وکتابی هم به اندازه زیادحساب وکتابش خوب نیست

    • رضا کریمی

      بابا چرا متوجه نییتید
      اصلاح طلب اصولگرا.... دیگه تموم ماجرا....

      پاسخ ها

      • ناشناس

        بازنشسته هستم با ماهی یک میلیون تومان زندگی می کنیم با شش نفر اینها همه باید بر سرشان تا ج بزنند .

    • بدون نام

      چقدر همتون قارتا قورت کردید همتون از دم سر کارید و یه مشت به اصطلاح مسئول به اسم اصلاح طلب و اصول گرا سر کارتون گذاشتن .همشون از دم فکر منافع خودشون هستن شک نکنید .اگه اینطور نبود کشور ما با این همه ثروت مثل آفریقا داغون نبود .....

    • بدون نام

      شماها اصولگراها و جنگ طلبا چه گلی به سر این کشور و مملکت زدید مگه حالا خودتونو مظلوم جلوه میدید ... همتون یکی هستید

    • nima

      فکر کنم این اصلاح طلب ها خودشنو بکشن کنار
      واقعا کلی از مشکلات ما خود به خود حل میشه...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت گل گفتی اگه همین الان از تابعیت دومشون استفاده کنند و برن و دستشون از بیت المال قطع بشه نصف ماجرا حله فقط سیرمونی ندارند

    • هموطن

      فوق العاده عالی بود ولی متأسفانه آرمانی بود،چون در کشور ما عده ایی هستند تحت عنوان قدرتطلب ،کاسب تحریم ،دلواپس جیب وموقعیت خود، واینها هیچوقت اجازه ساختن چنین مملکت ارمانی را به طیف اصلاحطلب نخواهند داد چون در انصورت عمر سیاسب خودشان به پایان میرسد،پس این طرح وبرنامه زیبافقط بر روی کاغذ گفتنی ونوشتنی است ولاغیر.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ... فساد طلب های نجومی بگیر بی تدبیر دوتابعیتی پر اقازاده

    • eshagh

      انقد در رفاه غوطه ورند که زخم بستر گرفته اند و هر از چند گاهی پالسی حکیمانه صادر میکنند

    • بدون نام

      من نمی دونم مردم ایران چرا از تحیلل کردن بیشتر از آمار و اعداد خوششون میاد ! شما یه نگاه به امار چهل سال گذشته بندازید ( البته آمار بین المللی ) بعد ببنید در اقتصاد چه کسانی موفق بوده اند رشد اقتصاد ایران چه زمانی بیشتر از همه بوده چه زمانی با وچود نفت 140 دلاری اقتصاد ما رشد نداشت ! عملکرد هر گروهی را باید با توجه به گذشته شان بررسی کرد نه اینکه بشنیم و حرف هایشان را تحلیل کنیم ! در سیاست خارجی هم همینطور ببنید آمریکا چه زمانی نقشش را در کودتا 28 مرداد پذیرفت و اینکه اشتباه کرده !

    • بدون نام

      همه مثل همید

    • اخلی

      ما.مطیع.رهبریم.ازرهبری.باید.راهکار.گرفت‌.چرا.رییسان.سه.قوه.ازرهبری.کمک.نمیکیرن

    • میلاد دهقان

      اینها اومدن تا راه دوره های بعدی انتخابات رو برای اصلاح طلبان هموار تر کنند..

    • بدون نام

      عمرسیاسی چپ وراست درایران دیگه تمام شده هردوشون دنبال منافع خودشون هستن ول کنیدایران را...

    • علی

      این روسیاه ها دارن زمینه سازی میکنن برا انتخابات بعد .
      روحانی رو دادن بخورد ملت حالا با تز گذر از روحانی ژست طلبکارانه بخودشون میگیرن .
      حوب میدونن قرار نیست ایران از برجام خارج بشه اما با فرار به جلو میخوان آبروی خودشونو برگردونن .

    • بدون نام

      این اصلاحات بجز بیانیه هیچ غلطی نمیکنه

    • حسین

      هم اطلاح طلبا هم اصولگداها..هردونفهم وبیشعورن

    • بدون نام

      اصلاح طلبان میدانند که مقبولیت سابق را ندارند زیرا اساس مشکلات موجود در جامعه ریشه و ردپای آنها دیده میشود. لذا این بیانیه و اظهارات بایستی با دیده. .... بررسی بشود زیرا در پشت این اظهارات نفاق و نفوذ دیده میشود.

    • بدون نام

      این کجاش اصلاح وضعیت کشور بود ؟مثل اینکه شعارهای ملت رو گوش ندادید متاسفانه این کشور یا باید ب سمت جنگ داخلی بره یا از اون بالا بالاها اصلاح صورت بگیره . لج نکنید جنگ داخلی بشه بدبختیم همگی باهم

    • سید

      بزرگترین دستاورد برجام برای ایران اثبات زورگویی امریکا و حقانیت ایران به تمام دنیا است.
      اصولگرایان با رجز خوانی پوشالی خود سعی در برهم زدن این اعتماد دنیا به ایران که نتیجه برجام است هستند.

    • جعفر عبافروش

      به عکس نگاه کنید...!!!!!
      یه مشت فسیل بیسواد میبینید که باید برند با نوه هاشون بازی کنند.....
      چه فکر می کنید؟؟؟ اینها مملکتداری سرشون میشه؟
      اصلا چطوری انتخاب شدند؟؟؟؟ با چه معیاری؟
      با پارتی و تبلیغات و پول.....

    • سیروس مقبلی

      ما گوش بفرمان مقام معظم رهبری هستیم

    • بدون نام

      اول از خودتون شروع کنید . .... برید کنار بزارین جوونها و دلسوزها بیان

    • بدون نام

      ملت چگونه باید بگوید نه اصلاح طلب و نه اصواگرا. .هیچکدام را قبول ندارند. حداقا اصلاج طلبان خود را اصلاح کنند از بقیه که اصولا امیدی نیست

    • بدون نام

      اصلاح طلب!!
      دیگه حالم از این اصطلاح به هم میخوره. شماها فرصت طلبید. ....

    • سید

      برترین ها جزو اصول گرا های تندرو است و چقدر خوب نظزات اونها رو می رسونه.
      بر همه دنیا ثابت شده اصلاح طلبان واقعی به فکر تعامل با همه دنیا هستند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جمع کنید برید فساد طلب های دو تابعیتی

      • سید

        همه شاهدند که اکثریت فساد در زمان حاکمیت اصول گرا ها بوده .
        اکثر آقازاده ها فرزندان همون اصول گراها هستند.
        این رویاء رو به گور خواهید برد اگه فکر می کنید ملت فهیم و آزاده به شما اجازه بدهند دویاره جنگ راه بندازید.

    • سید

      آقایون اصلاح طلب و اصول گرا می تونید بروید گورتون رو گم کنید و مملکت رو دست مستقل ها بسپارید و ایران رو به آبادی بره..

    • وحید

      کاربر بدون نام هر کی از آمریکا حرف بزنه دنبال آسایش مردمه، شما افراتیها مردمو تو دره شعب ابیطالب نگه داشتید با این افکار پوسیدتون ک ب چی برسید مردمو زجر میدید ک چی بشه خودتون ک ن مشکل بیکاری دارید ن بی پولید ، از جان بی گناهان بد بخت مایع میزارید، شما درد مردمو ندارید ، شما از این می ترسید ک جایگاه و پست و مقامتان ب خطر بیفته، همینو بس،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شش ساله با رویای دوستی با امریکا همه تولیدیهای داخلو به نابودی کشوندید اخرم تف نصیبتون شد بی تدبیرها

    • بازنشسته حکومتی

      دستور قران تجهیز مسلمانان در برابر کفار است گزینه هسته ای سالهاست مردم دنیا را برده ابرقدرتها کرده است مرگ با افتخار بهتر از زندگی ذلت بار است تا ایران سلاح هسته ای نداشته باشد همیشه ذلیل خواهد بود . اما بدتر از ذلت خیانت به اصل اسلام است با نادیده گرفتن ان ، اسلام دستور به عدل و تقوی دارد که مسولین با حقوقهای نجومی انرا به سخره گرفته اند و موجب جدا شدن مردم گردیده اند ....

    • امیر هوشنگ توو ه ای

      تو این بیانیه نقطه چشمگیری وجود ندارد ضمن اینکه ازموده را ازمودن خطاست اصولگراها وهم اصلاح طلبان امتحان ناموفقی در خدمت به مردم و رغع مشکلات داشتن صمنا از همین الان هردو گروه برای جذب ارای دور بعدی انتخابات خیلی شعا رهای رنگارنگ میدن که مردم اگاه شدن و گوششون از این حرف ها پر شده چون در میدان و در عمل تحولی در رفع مشکلات مردم ایجاد نشده ۰ ضمنا مردم بیاد دارند در زمان صدارت اصلاح طلبان منتقدین را چطور ی حذف کردین با سعار دورود بر مخالف من امدین اما با وجود داشتن همه تریبون ها و روزنامه های زیاد تحمل دو سه روزنامه و هفته نامه منتقدرا نداشتین ضمنا اصولگراها هم هیچ موقع از افکار عمومی و منتقدین روی خوش نشان ندادند ۰ پس بهتر است صحنه را به جوانان ایثارگر و متعد و متخصص و بدون ارم احزاب واگذار کنبد که به فصل خدا تو کشور ایران عزیز بهترین نخبگان جهان را دارد که تا بحال هیچ کدوم از ابن دو گروه از پتانسیل این جوانان و انتقاب انها در سطح مدیریت کلان استفاده نکرده

    • مهدی

      یه مشت آدم خود فروخته حالا برا ما پیشنهاد میدن
      واقعا وضعمون خرابه

    • بدون نام

      در جمهوری اسلامی حزب بازی معنی ندارد چون در حکومت ما اسلام درآن هست

    • بدون نام

      حال مردم از اصلاح و اصول بهم ميخوره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج