جاباما
۷۵۶۵۳۴
۲۰۱ نظر
۵۰۰۳
۲۰۱ نظر
۵۰۰۳
پ

العبادی: به تحریم‌های ایران پایبند خواهیم بود

نخست‌وزیر عراق در واکنش به از سرگیری تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت که ما مخالف وضع تحریم علیه ایران هستیم اما بغداد به منظور حمایت از ملت عراق به این تحریم‌ها پایبند خواهد بود.

خبرگزاری ایسنا: نخست‌وزیر عراق در واکنش به از سرگیری تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت که ما مخالف وضع تحریم علیه ایران هستیم اما بغداد به منظور حمایت از ملت عراق به این تحریم‌ها پایبند خواهد بود.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در یک نشست هفتگی در پاسخ به سوالی در رابطه با از سرگیری‌ تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: ما کاملا مخالف تحریم‌های بین‌المللی هستیم و عراق هزینه سنگینی برای تحریم‌هایی که به مدت ۱۳ سال علیه آن اتخاذ شد پرداخت کرد.

تحریم‌ها بر اساس تضغیف نظام پیشین ( عراق) علیه ما تحمیل شد اما منجر به تضعیف ملت، ایجاد شکاف در جامعه، از بین بردن بافت اجتماعی و ایجاد پدیده‌هایی شد که از قبل نبودند. این تحریم‌ها نه تنها آن نظام را از بین نبرد بلکه به ظلم و استبداد خود ادامه داد و قوی تر شد چراکه شهروندان ضعیف شده بودند.

وی افزود: ما تحریم‌ها را یک خطای اساسی و استراتژیک می‌دانیم و با آن همراهی نخواهیم کرد، ما مخالف تحریم‌ هستیم اما به منظور حمایت از ملت‌مان به آن پایبند خواهیم بود.

العبادی ادامه داد: ما نیز همانند دیگر کشورهای جهان جز از طریق بانک فدرال عراق نمی‌توانیم از دلار استفاده کنیم. حصار و تحریم جوامع را نابود می‌کند. ما مخالف تحریم‌ها هستیم. نمی‌توان تنها به خاطر یک هدف سیاسی یک ملت کامل را ضعیف و گرسنه کرد.

وی افزود: ما مخالفت تحریم هستیم ممکن است به آن پایبند باشیم زیرا کشورهای بزرگتر از ما پایبند هستند، اگر پایبند نباشیم شکست خواهیم خورد، من از تحریم‌ها راضی نیستم اما این مساله به این معنا نیست که من خدمتی را ارائه دهم و یا خودم را اذیت کنم، من به عنوان نخست وزیر عراق نمی‌توانم موضعی اتخاذ کنم که به ضرر شهروندانم باشد.

نخست وزیر عراق در پایان گفت که برخی ها از ما دعوت می‌کنند که حامی مستضعفین باشیم و ما حامی مستضعفین هستیم، برخی مصلحت دیگران را به مصلحت مردم ترجیح می‌دهند. ما به کشورهای همسایه تجاوز نمی‌کنیم اما اولویت ما ملت ما است و موضع ما مخالفت با تحریم‌ها است.

به گزارش ایسنا، پیش از این فواد معصوم، رئیس‌جمهور عراق نیز در واکنش به تحریم های آمریکا علیه ایران گفت که شرایط فعلی عراق و طبیعت روابط پر منفعت آن با ایران باعث می شود که پایبندی بغداد به تحریم‌های آمریکا علیه تهران را سخت کند. عراق در درگیری های فعلی نباید با یک طرف علیه طرف دیگری باشد و فشار زیاد بر ایران ممکن است نتایجی به دنبال داشته باشد که بر وضعیت داخلی عراق و دیگر کشورها تاثیر می‌گذارد.

از سوی دیگر، یک منبع در وزارت خارجه سوریه گفت که جمهوری عربی سوریه از سرگیری تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران را به شدت محکوم می کند.

این منبع تأکید کرد که طبق حقوق بین المللی این اقدامات یک جانبه و غیر قانونی صورت گرفته است تا تأکیدی بر گرایش سلطه‌طلبانه سیاستهای دولت آمریکا باشد. دولت آمریکا پس از خروج از توافق هسته‌ای با ایران موضوعیت خود را از دست داد.جمهوری عربی سوریه در مقابله با سیاستهای خصمانه دولت آمریکا، با جمهوری اسلامی ایران ابراز همبستگی می کند و دمشق اطمینان دارد رهبری، دولت و ملت ایران خواهند توانست بر آثار این اقدامات فائق آیند.

پیش از این کاخ سفید با انتشار تصویری از رییس‌جمهور آمریکا در حال امضای فرمان اجرایی بازگشت تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران، بیانیه‌ وی در این خصوص را نیز منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است که از سه‌شنبه (هفتم اوت) تحریم‌های صنعت خودرو، طلا و ریال علیه ایران اجرایی می‌شود. مابقی تحریم‌ها هم که نفت و بانک مرکزی ایران را هدف گرفته از روز پنجم نوامبر (۱۴ آبان) اجرایی خواهد شد.

ترامپ در ادامه بیانیه خود گفته که تراکنش‌های مالی دیگر کشورها با ایران را از نزدیک رصد می‌کند و افراد و یا نهادهایی که کار با ایران را کاهش ندهند خود را در معرض عواقب سنگینی قرار خواهند داد.

رییس‌جمهور آمریکا مشخصا به روند خروج شرکت‌های اروپایی از ایران اشاره کرده و گفته «خرسندم که بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی، قبل از این، از تصمیم خود برای ترک بازار ایران خبر داده‌اند و کشورهای متعددی هم گفته‌اند که واردات نفت خام ایران را کمتر یا قطع می‌کنند».

دونالد ترامپ در این بیانیه از کشورهای دیگر خواسته که با ادامه اینگونه اقدامات، ایران را در دو راهی انتخاب بین «تغییر رفتار تهدیدآمیز و ثبات‌زا و بازگشت به آغوش اقتصاد جهانی یا ادامه مسیر رو به پایین انزوای اقتصادی» قرار دهد.

ترامپ همچنین به امضای فرمان اجرایی بازگشت تحریم‌ها اشاره کرده و گفته این کار را در راستای تصمیم ۱۸ اردیبهشت خود که آمریکا از برجام خارج شده، انجام می‌دهد.

ترامپ در بخشی از این بیانیه مدعی شده که برجام توافقی وحشتناک و یکجانبه است که نتوانسته به هدف اولیه خود یعنی مسدود کردن همه مسیرهای ایران به سمت بمب اتم، دست یابد.

رییس‌جمهور آمریکا در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود گفته که ایران امروز تهدیدی است برای آمریکا و متحدان ما. آنها نظام مالی بین‌المللی را تضعیف و از تروریست‌ها و شبه نظامیان در سراسر جهان، حمایت می‌کنند.

رییس‌جمهور آمریکا اعلام کرده دولت من تا امروز ۱۷ دور تحریم مرتبط با ایران اعمال کرده که ۱۴۵ شخص و شرکت را در بر می‌گیرد. از روز اعلام خروج آمریکا از برجام در مورخ ۸ می، دولت من ۳۸ هدف مرتبط با ایران را در شش گام مجزا تحریم کرده است.

همچنین پمپئو در یادداشتی توئیتری با تکرار اداعاهای واهی آمریکا علیه ایران نوشت: ۹۰ روز پیش رئیس‌جمهوری، ایالات متحده آمریکا را از توافق ناکام ایران خارج کرد. امروز تحریم‌ها علیه رژیم ایران مجدداً اعمال شد تا با فعالیت‌های بد آن مقابله کند. رژیم ایران باید از منابع این کشور برای کمک به شهروندان خود استفاده کند نه حمایت از تروریست و تحکیم رهبری خود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بفرما

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایران دوستان مسولان ایرانی دلسوزان عربها سیاسیون بدرد نخور واداده های بی علاقه تحویل بگیرید البته کاملا ناسیونالیستی فکر میکنه به ملتش علاقه داره منافع کشور و ملتو ذخایر مملکتش براش مهمه مثل همه دنیا برق نداریم اب نداریم جاده ریل هواپیما نداریم محیط زیست در خطر ارزش پول نداریم اینها حاصل چیست

      • جواد

        این هم از عراق
        کشور دوست و مثلا برادر ...........

      • یوناس حقی

        *اولویت ما ملت ما است * جانم این دولت مرد ، جانم که منافع شخصی،حزبی ، شعاری خود را فدای مردمش نمیکنه ،
        چقدر این تفکر برای مملکت ما و دولتمردان ما غریب و دور از ذهن می باشد .
        کاش ما هم بیشتر به فکر حمایت از مردم خودمان بودیم .

      • بدون نام

        ما با عراق چه مراوده ای داریم که به دلار مربوط باشه ؟؟؟ چرا بیخود مطلبی رو بزرگ می کنید ؟؟؟ با دین و مذهب مشکل دارید با این مسائل سیاسی برخورد می کنید , سواد که دارید آمار واردات و صادرات از عراق رو ببینید با کشور ما چقدر بوده ؟؟؟ حالا بگو بفرما

      • بدون نام

        خخخخخ قابل پیشبینی بود اینها پشت نوه پیامبر اکرم رو خالی کردن چه برسه به ما دوم عرب جماعت همشون عین هم هستند ای کاش یکم غیرت عربهای ایرانی تو وجودتان بود سوم میگه به فکر مردم خودشان است نه مثل بعضی هافقط به فکر آقازادهای خودشان باشند

      • بدون نام

        اونهایی که درود برترامپ میگن بفرمان! گفته تحریم بافت اجتماعی رو نابود میکنه و کشور خودش رو مثال زده .خاک بر سر خائنهای طرفدار ترامپ خاک خاک خاک

      • بدون نام

        اگر الان داعش حاکم سوریه و عراق بود وضعیت ما چطور بود کاربر1724 در اون صورت ایران الان درگیر جنگ بود نه تحریم. مامجبوریم با داعش بجنگیم به خاطر خودمون

      • بدون نام

        دوستان توجه کنین العبادی از طرف مردم عراق تحت فشاره و داره میزشو از دست میده برای خودشیرینی این حرفو زده که حزب صدر به عنوان نخست وزیر قبولش کنند.ادم پستیه قبول دارم ولی مردم عراق همشون مثل این نیستند

    • بدون نام

      قابل پیش بینی بود.

      پاسخ ها

      • نیسان

        صحبتهای آقای حبدر العبادی کاملا منطقی می باشد اول منافع ملت عراق را درنظر گرفته بعد کشور همسایه ولی مسؤلین ما اول فلسطین،سوریه،لبنان،افغانستان ویمن بعد ملت ایران می باشد حالا شما قضاوت کنید تصمیم کدام بهتر است

      • رضا

        مرگ بر مسئولین بی غیرت
        مرگ بر مسئولین بی هویت
        و
        اگر الان بگوییم دردو بر رضاشاه غیور
        سانسورچی سانسور میکنه

      • بدون نام

        امان از این کوفیان ، درسته قابل پیش بینی بود چون اینا مولا علی هم فروختند چه برسه به ایران

      • بدون نام

        ما هم اگه تو بعد نظامی کمکشون کردیم برا امنیت خودمون بود چون اونا عرضه واستادن جلو داعشو نداشتند امنیت کشور ما بخطر ما افتاد

    • بدون نام

      بفرما این هم از عراق

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کوفه نمایان شد

      • بدون نام

        نخست‌وزیر عراق در واکنش به از سرگیری تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت که ما مخالف وضع تحریم علیه ایران هستیم اما بغداد به منظور حمایت از ملت عراق به این تحریم‌ها پایبند خواهد بود............افرین به عراق به متحد قبلی ابران !!!که زود به خودش امد و یا هوشیاری کشورش را از ورطه جنگ بیرون کشید

      • بدون نام

        ما با عراق مراوده ای هم نداشتیم که الان غصه بخوریم غیر بحث امنیت مرزها و توریستای زایر

    • بدون نام

      دمش گرم که به فکر کردم خودشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        و بیچاره مردم ایران

      • بدون نام

        آفرین اینها هم بفکر مردم شون هستند
        آفرین

    • کاظم

      یعنی ایران اینقدر بدبخت شده که عراق هم میاد اینطوری میگه؟؟؟؟وای بر ما

      پاسخ ها

      • رضا

        خدایا چگونه میشود از این همه بدبختی و فلاکت مرد،؟
        بدون خودکشی که گناه کبیره است؟
        آخه بمیریم بهتره از دوجهت
        اول ندیدن خوار شدن ایران در سطح جهان
        دوم ندیدن خوار شدن ایرانی در سطح سرزمین خودش
        هر دو شون هم باعثش مسئولین کشوره

      • بدون نام

        این عراق باید خسارت جنگ از این بی چشم و رو گرفت

    • حق گو

      همه دولت ها به فکر منافع ملی کشور و مردمشون هستند فقط کشور ماست که به فکر مستضعفین و جهان اسلام هست...

      پاسخ ها

      • حسین

        جناب حق گو عزیز سلام دولت ما هم بفکر مصتضعفین جهان نیست از مردم کشور خودمان ضعیف تر بحث هزینه کردن بی حساب وکتاب است بودجه ای مصوب میشود وبه بیانی می گویند در فلان کشور هزینه شده چطور قابل رسیدگی است هرگز تازه بودجه های داخل مثل بودجه بعنوان فرهنگی هم از این دست هستند ولی درنهايت نوش جانشان ....

    • بی نام

      خاک تو سر نامردش کنن اینم جواب خوبی ما اگه عراق نجات نداده بودیم الان نابود شده بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا مرد ایشونن که به فکرملتشونه.

      • بدون نام

        دقیقاً!!!!!

    • مسیحا مهدوی

      ماشاءالله کشور دوست و برادر عزیییییز عراق
      بعد بیاید سنگشو به سینه بزنید
      متاسفم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایشون منافع مملکتشو بە منافع ایران ترجیح میدە درستش هم همینە

    • جعفری

      باید میزاشتیم داعش کاملا نابودشون میکرد تاببینیم صدر وادمای مانند اینا کجا بودن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      مردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اخ جون دسخوش مسولان

      • بدون نام

        خاﺋن کثيف اگه مردم ايران نبودند شما تاحالا معلوم نبود کدوم گوري بوديد

      • بی نام

        سلام اگر کاری کردیم برای خدا بوده و خدا با ما است صبور باشید انشا اله پیروزیم

      • بدون نام

        پول عراق افعانستان از ما با ارزشتره

      • بدون نام

        درود بر مسولی که به فکر مردم خودشه.دمش گرم

      • بدون نام

        اگر سرداران ایران نبود ندشما الان نبودی وحومت داعش بود ولی واقعا بیغیرت هستی

      • رضا

        بمیریم بمیریم
        آهنگ آهنگران الان مناسب این حال و هواست
        در سطح کشور پخش بشه
        و همگی هم زمان خودکشی کنیم
        واقعا باید مرد
        بخاطر داشتن مسئولین بی غیرت مان
        اونوقت میان دم از شهادت میزنن بابا کاش کمی غیرت داشتید گمی
        باتوام سلیمونی

    • بدون نام

      حیف به خون دسته گلهایمان حالا که داعش دفع شد خدا را بندگی نمیکنند

    • بدون نام

      العبادی تو دیگه چرا . تو که دیپلم داری

    • بدون نام

      حالا ایران بره خدمات مجانی میوه ها آنچنانی وابادکردن عراق اولین حامی ما

    • حسین

      کاملا حرفش منطقی و نشان از پیشرفت و فکر منافع کشورشه و دوستدار مردمش.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرفاش منطقییه.همه دنیا اول منافع کشورخودشان رودرنظرمیگیرند.انها کاسه داغترازاش نمیشن!

    • بدون نام

      بياين اب و برق رو از مردم خودتون دريغ كنين و مفت و مجاني بدين بهشون! دستشون برسه دوباره به ايران حمله ميكنن

    • بدون نام

      تنها کشوری که هوای مردم خودشو نداره و از مردم خودش برا بقیه مایه میزاره، ایرانه!!!

    • بدون نام

      بايد صادرات به عراق را قطع کنید

    • بدون نام

      اگه عراق رونجات نداده بودیم الان خودمان نابود شده بودیم ولی باز هم قربونت برم امام حسین چی کشیدی ازدست اینها

      پاسخ ها

      • مهدی

        اتفاقا کار درستی میکنن . نگاه به مسئولای کشور خودمون نکن . اونا مثل مسئولای ما بی لیاقت نیستن

    • بدون نام

      اونایی که برای زیارت میرن عراق، در واقع به اقتصاد عراق خدمت میکنن و باید تحریم کنن این کار رو! اروپا هم مقابل تحریم آمریکا ایستاد، ولی اینا واینستادن!!!

      پاسخ ها

      • Ali

        اروپا کجا واساد اگه منظورت بیانیه و قول و وعده اس که هیچی ولی در عمل همه شرکتاشون فلنگو بستن

    • بدون نام

      تحویل بگیرید کلیییییییییید ساز. حالا هی بریزید تو دهن اینها

      پاسخ ها

      • بی نام

        واقعا ا مسئولین ما بفهمند که گربه صفت هستند حالا تحویل بگیرند

    • داریوش

      خوشا به غیرتش که فکر مردمش هستن مسئولین ما هستن که به فکر مردمش نیست حتی مرگ بر امریکا هم برای منافع و چپاول این سرزمین هست کار درست رو نخست وزیر عراق انجام میده چون کشورش و مردمشو دوست داره

    • فلاحی

      کاش میزاشتیم داعش نابودشون میکردمتاسفانه ایران شده دایه مهربان ترازمادر

    • بدون نام

      لیاقت ملت های عرب همون داعشه

      پاسخ ها

      • mahdi

        نژادپرست

    • بدون نام

      کاملا رونالدینیو یی صحبت کرده به سمت ایران نگاه کرده اما به آمریکا پاس داده!!!!

    • جمشید

      حالا مسئولان بی کفایت برند اونجا مدرسه بیمارستان و نیروگاه برق مفتی درست کنند و آب و برق ملت مظلوم ایران رو اونجا هزینه کنند
      دمشون گرم خوب کاری می کنند مسئولان عراقی

    • بینام

      مسئولان ما یاد بگیرند ...حالا بیان جواب ملت ما را بدن .من به العبادی بابت حفظ منافع کشورش تبریک میگم لااقل شهامتش داشت که علنی و صریح نظر خودش در مورد کشورش را بگوید

    • بدون نام

      اینم‌کشور دوست و همسایه که ۸ سال به خاک سیاه نشوندمون که هنوزم آثارش هست. بازم برین مردمتون و به امثال این آدم ها بفروشین هیچوقت یاد نمیگیرین که مردم خودتون از همه مردم کل دنیا واستون مهمترن

    • بدون نام

      متاسفیم برای کسانی که از جنگ 8ساله درس عبرت نگرفتند و باز حق مردم بیچاره اشان را به حلق عرب های بی چشم و رو ریختند و این هم مزد انها.

    • س

      حتی این العبادی هم با اینکه دیپلم داره فهمیده که نباید با آمریکا درافتاد. بعد شما هی منم منم بکنید.
      وخاک توی سر این نلت بریزید.

    • بدون نام

      خیلی ممنون چقدر لطف کردی همسایه عزیز

      پاسخ ها

      • رضا

        دمش گرم. خوب زد تو دهن ایران

    • بدون نام

      این خبرو خواندم گریم گرفت باور کنید به خدا نامردیه همه به فکر مردم کشورشون هستن ولی این مسوولین ما خون مارو تو شیشه کردن

    • بدون نام

      همه دنیا به فکر ملت خودشون هستن به جز ایران

    • مهران دوستی

      دمش گرم ایول حق دولتمردان ماست اینم از عراق جونتون بیمارستان مفتی براش زدین

    • علی

      آفرین بر این عرب وطن پرست که کشورش و هموطن خودش را سر بلند میکند در دنیا و خاک بر سر آنهایی که مردم خودشان را بی ارزش پنداشته ،،،خاک خاک خاک

    • بدون نام

      از اولش معلوم بود وای بر ما برای رفتن به عراق
      وکمک به آنها صف بشوید تا داعش ..............
      نمک خوردن ونمکدان شکستن وخنجر از پشت
      زدن احسنت شما همسایگان بی غیرت

    • بدون نام

      به خدا صفت ندارن اینا!! پس فردا هم سوریه این کار را با ما میکنه

    • محمدرضا بختیار

      دمت گرم که مخالفی اما پایبند به آن هستی!!!نتیجه سیاست های اشتباه بی چون و چرای دخالت برخی ها به استناد برخی احکام شرعی نتیجه اش همین هست و بس!!!!

    • بدون نام

      بله حالا بگید کشور دوست برادر عراق

    • بدون نام

      به نظر من سوریه هم خرس از پل رد بشه بدتر از عراق مگر تاریخ امام حسین با مردم کوفه و شام را بیاد ندارید

    • بدون نام

      یاد بگیرن مسئولین بی مسئول ما ،اولویت تو سیاست فقط و فقط منافع ملی و مردم ،تمام شد

    • شهرام

      کلا بی چشم رو هستن . البته یه جواریی هم واقع بین هستن چون اگر خلاف قانون رفتار کنن ملت خودشون توی دردسر میوفته و بعد از اونهمه بدبختی دیگه قابل تحمل نیست براشون که علاوه بر جنگ با گرسنگی هم مبارزه کنن .

    • بهزاد

      همه به فکر مردم و کشور خودشون هستند به جز مسولین کشور ما

    • بدون نام

      خاک هر دو عالم بر سر ما و مسئولین ما این قدر ذلیل شدیم.بعد از عراق هم نوبت فلسطین وسوریه خواهد بود

    • بیلخ

      در آینده نزدیک سوریه هم با ایران چنین عملی را خواهد کرد

    • بیلخ

      در آینده نزدیک سوریه هم با ایران چنین عملی را خواهد کرد

    • بدون نام

      آفرین

    • محمد منصوری

      چیز عجیبی نیست که ! همیشه خائن بوده اند

    • پیروزه

      این هم جواب خوبی

    • بدون نام

      تف به شرفت اگه ایرانیا نبودند الان خودت وناموست.....

    • بدون نام

      ما ایرا نی ها دوست و دشمن خود را اینجاها می شناسیم.
      هیچکدامتان مالی نبودید که ما ایرانی ها برای شما تره خورد کردیم.

    • بدون نام

      تحویل بگیرید اقایون این هم ازدوست شما به فکر ملتش نه مثل شما همش به فکرکشورها خاک توسرتان

    • یکی

      خدا پدر و مادرش رو بیامرزه
      شیری که خوردی حلالت
      درسته که تصمیمش بر علیه ایرانه ولی کاش یکی مثل این رئیس این مملکت بود ،با اینکه اینقدر ایران بهش کمک کرد ، و هرچی دارند رو مدیون ایران هستن ،باز منافع ملتش رو ترجیح داد
      یاد بگیرید بی هویتها

    • بهمن

      فرق متعهد بودن، طرفدار حق بودن و مسئولیت پذیری را در بین ملت های دنیا شاهد باشیم:
      روسیه نفتش را افزایش داد و عراق هم همین کار را خواهد کرد و البته بعداً سوریه و یمن و فلسطین و لبنان هم به اینها خواهند پیوست و در تحریم ما شرکت خواهند نمود!
      ولی دولت های اروپایی بخاطر ما حاضر شدند با متحد تاریخی خودشان یعنی آمریکا، به مقابله و مبارزه برخیزند! حالا چه کسی مسلمان واقعی است؟

    • بدون نام

      نخست وزیر عراق در پایان گفت که برخی ها از ما دعوت می‌کنند که حامی مستضعفین باشیم و ما حامی مستضعفین هستیم، برخی مصلحت دیگران را به مصلحت مردم ترجیح می‌دهند.

      چه قشششششنگ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا نابودشان کنه که قصد دارن آنها را به فساد بکشند

    • بی نام

      دیگه با چه زبونی بگن تا مسولین بفهمن

    • علی

      مگه فک میکنید ایران بوده که عراق رو از دسته داعش نجات داده؟چه خیالته عجیبی!!کشوره دوست و برادر که مگفتین عراقه این بود؟فقط صبر کنین ببینین برجه ۸ برسه ادامه ی تحریما بیاد اون وقت ببینین اوضاعه الان خیلی خوب بوده آرزو میکنین که چرا وقتی دلار ۹ تومن بود نخریدیم و فکر کردیم مسولا راس میگن دلار بازم ارزون میشه قیمت که رسید به ۱۵ تومن میفهمید چی به چیه!!!!!سکه الان ۳ تومنه برجه ۸ که تحریم شروع شد از ۵ تومن خبر بگیر...حالا هی عراق عراق بکننین

    • حسن.کریمی

      بفرمائید.این.هم.عراقی.که.از.پشت.خنچری.خوبی.زد.این.همه.از.آتها
      پشتیبانی.کنید.واقعان.نمیدانم.چه.بگویم.اگر.بعد.ااز.این.رای.اش.
      عوض.شد.دیگر.چه.فایده.خنچری.محکمی.زد.جناب.روحانی

    • امیرناد

      جواب خوبیهای ایران این بود عرب عربه اینا ازپشت خنجر میزنن

    • آرش

      نخست وزیر عراق نشانهای از یک رهبر مردم دوست وباتدبیروتصمیم عاقلانه ای گرفته .قابل توجه مسیولین کشور عزیزم.از قدیم گفتند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام.

    • پسر ایران زمین...

      مرگ بر آن کس که به فکر ملت خودش نیست و فقط دنبال منافع شخصی و قومی خودش هست..ای بی لیاقت های زمانه ننگ بر شما

    • بدون نام

      برادران عراقی آخ بمیرم واسه شهیدان مدافع حرم شهیدان هشت سال دفاع مقدس

    • بدون نام

      حالا ببینم اینقدر شرف و غیرت واستون مونده که درهای کشور رو به روی این عراقی ها و این جماعت اهل کوفه ببندید یا نه؟

    • بدون نام

      از ای ن کشور عراق هیچ منفعتی جز جنگ و ویرانی و ریز گرد و دود وآتش نصیب ما نشد این هم تحریم همسایه مزاحم وبی خاصیت

    • بدون نام

      البته حق داره چون فکر ملتشه نه مثل دولت ما فکر همه ملتها مثل سوریه عراق فلسطین به جز ملت خودش وای برما که چنین دولت اجنبی پرستی داریم دولت ما حاضره ملت خودش نابود بشه ولی ملت فلسطین یا عراق یا سوریه را نجات بده شرم آوره به خدا من تا حالا با کمک کردن این کشورها مخالف نبودم ولی الان که چنین دیدم که عراق به خاطرتحریمها پشت ایران راخالی کرده نظرم عوض شد شرم آوره ازاین کشور بدم آمد

    • ناشناس....

      کار بسیار درستی کرده چرا باید به پای ما مردم بدبخت بسوزه سران کشورها بایدبه فکر مردم خودشون باشن نه مثل کشور ما که مردم خودشون رو میفروشن که پول باج بدن به چندتا کشور که در ظاهر به به وچه چه کنند تمام این کشورها که ایران الان حامیشون هست به محض جون گرفتن همین کاری رو که عراق به درستی کرد رو انجام میدهد.

    • رضایی

      هرچی میکشید تقصیرخودتونه نتیجه رفتارای خودتونه.....

    • بدون نام

      اتفاقا کار درستی میکنه که به فکر مردمش هست
      ....

    • بدون نام

      عراق هیچوقت دوست و برادر نبود ولی کو گوش شنوا.....

    • بدون نام

      حداقل از العبادی یاد بگیرید که منافع ملتش را در اولویت قرار داده . اینها چند ماه پیش که نون برا خوردن نداشتن ، مسولین محترم کشور از پول گرفته تا مواد غذایی و تسلیحات و به طور کل از شیر مرغ تا جون ادمیزاد به عراقیها کمک کردن همین کشور که طی هشت سال انواع جنایت را در حق ایران روا داشتن . چقدر تجربه های دردناک ، کشور را به لبه پرتگاه بردید به خاطر ی عده گشنه و پاپتی مثل عراق ،سوریه ،لبنان، فلسطین ، سودان ،جیبوتی ، تاجیکستان، افغانستان و کشورهایی که روی کره زمین پیدا نیستن.مگه مردم ایران مسلمون نیستن یعنی کافرن حق خودشون به خودشون روا نیست

    • بدون نام

      ماهی را هر وقت از اب بگیری تازست . اگه از همین حالا تغییر رویه بدیم و سیاست خارجی را بر اساس منافع ملی ریل گذاری کنیم دیر نشده . ازموده را ازمون خطاست ودو روز دیگه نوبت لبنانیها و فلسطینیها و یمنیها میرسه که مزدمون را یکجا بدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        yes

    • جنوبی

      ماشالله به مردمشه

    • بدون نام

      این همه دشمن که در جهان داریم فقط به علت سیاستهای اشتباه خودمون در مورد طرفداری از عربهایی است که دشمن واقعی ایران هستن

    • بدون نام

      چرا باید ارزش پول ما اینقدر پایین بیاد با وجود این همه ثروت و به قول عزیزان پر از امنیت . اما عراق و سوریه که درگیر جنگ و ناامنی ارزش پولشون بالا هم بره اندکی تفکر

    • بدون نام

      احسنت به شما که به فکر مردمت هستی به تو میگن مرد نه مثل بعضی که به همه هستن جز مردم کشور خودشون
      موفق باشی

    • بدون نام

      بدون رودربایستی اصل مردتویی. تاحالاازماخوردی وبردی حالاهم. فقط نفع ملتت رادرنظرمیگیرید اینو میگن مسول. مردمی. فقط بخاطرمردم کارمیکندنه خوشحال نگه داشتن دیگران مرحبابه ان شیرکه تراخورد

    • بدون نام

      متاسفانه جناحهای در راس قدرت در کشور با هم درگیر هستن و مسابقه گذاشتن برا غارت بیت المال . از خواب غفلت بیدار شوید قبل از اینکه کشور را به فنا دهید

    • بدون نام

      همه کشورها به صورت حزبی و جناحی اداره میشه و وقتی پای مناقع ملیشون وسطه با هم یکی میشن و تنها کشوری در دنیا هستیم که منافع حزبی و شخصی را بر منافع ملی و گروهی ترجیح میدیم

    • بدون نام

      تاقی به توقی میخوره ،جواب تو استین داریم تقصیر بیگانگانه . بابا جون مردم خیلی با فهم و شعورن دیگه حناتون رنگی نداره .بی لیاقتی و سو مدیریت تون را گردن این و اون نیندازید

    • امین

      ما ملت بیچاره ای هستیم که مثل برده با ما رفتار میشود ثروت و نیروی ما را چپاول میکنند باز جان فدا هستیم تمام حاکمین دنیا به فکر ملتشان هستن جز ما

    • بدون نام

      حالا برین بخاطر عراقی ها مردم بر گلوله ببرین خون مردم عراق قرمزته

    • بدون نام

      اگر ی ذره دلتون به حال کشور و مردم میسوخت و دندون طمع را میکندید ،اگر کوچکترین اشتباهی میکردید خیلی با شهامت از مردم معذرت خواهی میکردید و از کاری که از عهده اش بر نمی اومدید استعفا میدادید . اما متاسفانه نه تنها عذر خواهی نکردید بلکه اشتباه رو اشتباه حالا هم که کشور را به این روز انداختید بازهم تقصیر را گردن بقیه می اندازید

    • shohrehandy

      دسشت درد نکنه .العبادی ما به مسئولای نفهممون میگیم نمیفهمن تو که سیر شدی از پولای ملتمون دست درد نکنه که خودت گفتی. الکوفی لایوفی از نظر من تمام کشورهای عربی مهدور الدم هستن تا اینا هستن پول کشورمون خرج ما نمیشه

    • بدون نام

      برترینها!خواهش می کنم به عنوان غباری از پیام این ملت مظلوم ایران چاپ کنید!
      حیف جوانانی که در عراق از دست دادیم تا عراق بشود یک کشور ! و حیدرالعبادی بشود نخست وزیر آن کشور!
      وحال آقای العبادی! اکنون که یک کشور! شدید ، وقت پرداخت غرامت جنگ ماست! بسم الله ! همان جنگی که با دستان صدام! به یاری همان ملت عراق! بر ملت ما تحمیل شد!

    • بدون نام

      قابل توجه مسئولین

    • بدون نام

      ماچقدر بدبختیم مگر عراق بعنوان متجاوز جنگی علیه کشورمان اعلام نشد ! پس چراخسارت جنگی از آنها گرفته نشد ؟یعنی همه چیز فراموش شد ؟خون شهدا ،ویرانی ها ؟همه را به افراد مثل العبادی بخشیدیم؟

    • رامین

      بله بسیار عالی این پیام رو به دوستانشان در ایران نشون بدیت تا بدونن اقتصاد ایران رو برای یک مشت عرب به نابودی کشوندن وما مردم ایران شدیم یه بازیچه و کمتر از اینها که فشار اصلی رویه ما بدبخت هاست.....

    • بدون نام

      تحویل بگیرند دلواپسان ما،کسانی که افتخارواقتدار کشور رادر حمایت از مستضعفان وهمسایگان میبینند.دلم برای مظلومیت مردم‌خوزستانم و سیستانم میسوزد.العبادی حرف غیر منطقی نمیزند.مسوولین ما ....

    • بلوچستان مظلوم

      احسنت کاش میشد العبادی کشورمون رو مدیریت میکرد .کشور ما نیاز به مدیران صاحبانی چون العبادی دارد .واقعا دمت گرم .قابل توجه دست اندر کاران ....

    • رامین

      هی روزگار این آقا راست میگه اون موقع که مردم احمق ما در مقابل داعش برا اینا رفتن حالا این اونجا قشنگ داره کراوات میزنه نظز میده......

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رامین هیچ کس به خاطر اینا نرفت عراق مدافعین حرم از امنیت من و تو دفاع کردند

    • هادی

      این هم خیانت دیگری از عربها حالا جوانان خودمونو.بخاطر اونها به شهادت رساندیم جواب ما این بود منافع ملی اونها اولویت داره

    • بدون نام

      تا عربستان سعودی است ایران برای عراق معنی ندارد هرچه در عراق هزینه کرده آید برباد رفته ای کاش از جنگ درس گرفته بودیم

    • بدون نام

      عراق ما را تحریم میکند ما که اینکار را نمیکنیم عراق خبیث بداند ما هر چه طلا و پول داریم میبریم و میدهیم به انهل

    • بدون نام

      درودبه شرف شماکه ازحق مردم خوددفاع میکنید....

    • رضا

      گفتم اینها خائن هستند.

    • بدون نام

      چه انتظاری داشتین ؟ ایشون کشور خودش براش مهمه ،
      ....، بدبخت ماییم که سرمایه هامون رو تو اونجا حراج کردیم
      اینا مثل زالو هستند هر جا منافعشون باشه همون جان

    • بدون نام

      سوریه هم مارو تحریم میکنه حالا می بینید

    • جواد

      عراق گفته با بی‌میلی تحریمای آمریکا علیه ایرانو اعمال می‌کنه؛ بی‌میلی یعنی چی اونوقت؟ یعنی که من دیگه به بهانه تحریم ازت جنس نمی‌گیرم ولی این دلیل نمی‌شه که کمک‌های مالی ایران رو هم پس بزنیم که ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره مثل یه کودک که داروی تلخ را با شیرینی بهش می دن

    • علی

      دمش گرم . جیگرن خنک شد . بفرما اینم دوست عراقیتون که توزرد دراومد

    • ا ا

      شهید حججی نبودی ببینی ....

    • بدون نام

      همین کشور عراق که میگه بخاطر مردم عراق مجبوریم به تحریمهایی که امریکا به ایران کرده پایبند باشیم یکی نیست بهشون بگه چطور میشه تا شش ماه پیش داعش داشت همتون و به قتل میرسوند همین مسئولان ایران مردم ایران بودن که اومدن به دادتون رسیدن چطور میشه ما بخاطر مردم شما اومدیم خون دادیم تو کشورتون جوونامون و دادیم تو کشورتون حالا شما یا مردمتون بخاطر ترس از تحریم همه اون خونایی که جوونای مادادن تا شما و مردمتون تو آسایش باشین و فراموش کردین خدایی از عرب جماعت نامرد تر هیچ جای دنیا ندیدم جسارت نباش منظور از عرب عربای کشورای دیگه هست نه مردم عرب زبون مهربون خودمون من نوکر تک تک عرب زبون کشورمونم هستم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از این به بعد میریم دنبال کشور دوست و برادر بورکینافاسو.اونجا هم میریم پولهامون خرج زیارت میکنیم

    • امیر احمدی

      نوش جون آقایون.....حیف اون همه شهید

    • بدون نام

      یکم ازبرادران وهمسایه دوست عراقی یادبگیرین میگه اول ملت خودمون بعدخارجی ایران برعکس میگه اول خارجی بعدایرانی چراغی که به خانه رواس بل مسجدحرام عراقیهافهمیدن واینهابه ملتشون بااین وضع بد۲/۵ملیون تومان ماهی میدن

    • بدون نام

      اگرماسازش کنیم اون وقت چی میشه .راه پیشگیری ازمدل سوری وعراق خراب چیه .راه ژاپن رفتن ایادرسته که کشورش قوی شدند . بذارین روسیه وچین واروپا درمقابل گردنکشی های امریکا قدعلم کنند .چرااونها درتحریم ایران جلوامریکانایستادند.اونهاکه جهان تک قطبی بااداره امریکای جهانخوار راکه نمیخاند .پس چرا جلوش وانمی ایستند و ریاکارانه عمل میکنند .چراهی ازایران باج میگیرند .بدبخت شدیم .بدبخت ترهم میشیم ..اروپا وروسیه اگر خوب بودند دردوره اوباما جلو بی قانونی امریکادرتحریم یکجانبه راگرفته بودند.بنظرم باید این تصمیم سرنوشت ساز به رفراندوم گذاشته بشه .رفراندوم بشه بهتراز تصمیم ذلت پذیرشخص رییس جمهور عراقه

    • احمد

      از شیر و دمش چه خبر؟

    • بدون نام

      چه جالب ایران مثل ایران میگه اول افغانی بعدایرانی چون بودجه ومنابع کشورشغلهارو مون میدبه افغانیاذعداگه چیزی موندکه نمیمونده میدبه ایرانیاواصلا انگارایران وایرانی نبود۸سال سخت ترین روزروزگارکلی شهیدبهترین مردم وجوانان هم وطنان مون ندادن که الان افغانی بیادراجت کارکن زندگی کنه شمابه خون شهداهم خیانت میکنیدبااینکارتون چراغی که به خانه رواس به مسجدحرام بااین بی ابی زیادبیکارز وفقرنجومی وکم بودجگی چه فکری میکنید۱۶ملیون افغانی راهدادین وخرجشون وقتی۱وعدغذا۲۰۰۰لیترمصرف ابش میش اینهامگه غذانمیخورن بهداشت ونظافت ندارن و۹۰درصدابهاتوکشاورزی هدرمیش همین

    • بدون نام

      وقتی یه سگی پارس میکنه نبایدباهاش درافتاد بایدیه تکه نون براش انداخت تادیگه پارس نکنه .بعدش هم باتعامل دیگران ودیگر مر م جهان میشه حق خودمون راازامریکاگرفت

    • qqq

      اینم پاداش خونهایی از جوانان وطنمان که به خاطر عراقی ها دادیم فقط مونده بود کشور گرسنه عراق مسخره مون کنه!!!!

    • بی نام

      دیگه برق کشورش را میخواد از عربستان تامین کنه حتما یکی ازشرایط قراداد با عربستان بوده که عراق باید از تحریم های آمریکا حمایت کنه

    • .

      این دوباره از عراق میخوریم.یه بار ازهشت سال جنگ و ازدست دادن جوونای ما و مردان دلیر و ویرانی.....

    • ایرانی

      کشور دوست و همسایه عراق......ززززززرررررررررشششششششککککککک
      مسولان محترم بردارین تا دستتون نسوزه

    • مجید

      خوب کاری میکنه به فکر مردم خودشه دمش گرم فقط دولت ما به فکر اینور اونوره خاک تو سر مسئولین کشور ما

    • بدون نام

      این یعنی مدیریت زمان و سیاستمدار کشوری در جامعه بین الملل.

    • بدون نام

      تحویل بگیرید بخدا روزی همین بشاراسد ازپشت به ایران خنجرخواهدزد

    • ایرانــــــــدوست

      در تمام دنیا اول مردم ڪشور برای دولتها مهم هستند بعدا کمڪ به ڪشورهای دیڱه ،پرزیدنت العبادی هم از این قاعده مستثنی نیست ، ڪه مسولینش میڱن ڪشور خودمون نابودبشه ،اما در پیش کشورهای دیڱه وجهه خوبی داشته باشیم ،واین میشه ڪه الان بیش از هفتاد درصد ڪشور در فقر دست وپا میزنند ،به علت حمایت از مردم مظلــــــــــــــوم فلسطین ،که خودشون دارن با اسراییل صلح میڪنند وما میگیم جنڱ کنید ،به قول قدیمی ها چراغی ڪه به خانه واجبه به مسجد فرضه ،مردم الان درفقر مطلقند وما فڪر کشورهای عرب دیگه هستیم این واقعا یڪ جوڪ زیباست

    • بدون نام

      یعنی دارم منفجر میشم خدااااا
      این دیگه چه بلاییه سر مردم ایران اومده
      چرا ایرانی انقدر بدبخته
      8 سال این همه مردمونو کشتن این همه ضرر بهمون زدن صدام رفت شدن برادر...هرچقد تونستن این بی لیاقتا از جیب ملت خرجشون کردن مردمو بدبخت کردن اخر عاقبت ببین چطوری برامون ژست گرفتن..حقم داره همه مسئولین تو دنیا بفکر منافع مردم و کشورشونن به جز ایران...

    • نیما

      بشکنه این دستی که نمک نداره
      این همه از عراقی ها حمایت کنین
      پولمونو بدید بهشون آخرشم این جوری جواب خوبی های مارا میدن

    • هومن خان

      خخخخخخخ اینم از تدبیر مسولان نظام که جون دادیم طلا دادیم آب برق مجانی دادیم

    • بدون نام

      لعنت به هرچی دشمن دوست نما لعنت به همسایه نمک نشناس

    • بدون نام

      پولامون دود شد رفت هوا !

    • جهرمی

      به مسولین بی کفایت واحمق ۰۰۰۰۰۰

    • خوزستان

      برید کربلا و حج از همین جا هم میتونی سلام بدهی خدمت امام حسین حج هم در خونه خودت هست به یه یتیم کمک کن اسمش حج هست

    • ماهان

      ای خدا سیاستمداران ما رو بکش و ما را راحت کن.
      خاک بر سر تون اینم عررراق که ر.....‌د به همه تون

    • بدون نام

      ابن قوم همانها هستد که به امام حسین پشت کردند و سرش را بریدند و خاندان اهل بیت را به این اسارت گرفتند.رسم این قوم خیانت و نمک نشناسی است.
      قوم نسناس

    • صادق

      ببینید دوستان عراق که هیچ ،هیچ کشوری به صراحت نمی تونه اعلام کنه من با تحریم ها مخالفم به ظاهر باید موافق بودن خودش را اعلام کنه مسوولین ماهم به ظاهر اعلام می کنند کمکی به فلان کشور نمی کنیم در حوزه سیاست اینجوری نیست که هر حرفی را به صراحت اعلام شود

    • جی

      ای مردم بدانید عراق اینده ایران است کم کم فقر فراگیر میشه و مردم دسته دسته به جان هم می افتند و دچار جنگ داخلی میشیم مثل عراق اگه کسی میتونه کاری کنه شما را بخدا قسم کاری کنه

    • غصه غصه ها

      همین مردم باز اربعین که میشه راه میفتن میرن عراق. خدمه. پول که میره اونجا. عراق اباد بشه. سالی یه ملیارد دلار اربعین هزینه ایران میشه

      پاسخ ها

      • ایراندوست

        اربعین رفتن به عراق یڪ مسیله شخصیه ،ومربوط به اعتقادات هرکسی است ،وبه دولتها وتحریم مربوط نمیشه وپولش نه از جیب شما بیرون میاد نه از جیب دولت پس لطفا در مورد اعتقادات مردم صحبت نڪنید

    • فریبا

      در حق امامان شیعه چه کردند که در حق ما مردم شیعه بکنن؟؟!!!!

    • یک نفر گروگان

      اینو بی سواد ترین فرد هم پیش بینی میکرد ... اما اونایی که ادعای بصیرت دارن و دهن ملتو سرویس کردن با این کلمه نخواستن بفهمن که اینهمه پول میریزی تو این کشور داری مردم خودتو نابود میکنی ... الانم نمیفهمن و تا اخر عمرشون هم نمیفهمن

    • بدون نام

      قابل توجه اقایان راس امور..یاد بگیرید.حالا برید پولهای مملکتو اونجا خرج کنید

    • بدون نام

      ای کاش یکی مثل تو رییس جمهور ما میشد

    • ........

      احسن رسم سیاست همینه !! نه مثل حسن نصرالله علنا بگه ما رو از تحریم نترسونید تا ایرانو داریم غم نداریم

    • علی ایران

      فقط به حال خودمون بایدگریه کنیم. ناموسمون ،سرمایمون،هموطنامونوبخاطراینافداکردیم نتیجش شده پشت کردن عراق به ایران وهمراه شدن باآمریکاوعربستان بخاطرمردمش.ایکاش مسوولین مایادبگیرن بیشترهوای مردم ایرانو داشته باشن.

    • علی ایران

      ازمسوولین که آبی گرم نمیشه.مردم غیرت داشته باشن وتحریم کنن عراق وعربستانو

    • بدون نام

      و اینگونه خون شهدای ما پایمال شد نه با بدحجابی و موسیقی و این جور چیزا. شهدای ما خون دادن که کشور ایران به دست عراقی ها نیفته ولی حالا برعکس شد هرچی داشتیم تقدیم عراقی ها شد . مرمت و بازسازی خرمشهر و آبادان به درک واصل شد تا بجاش مرمت و بازسازی عراق را انجام بدن. آخر چرا چرا چرا؟ ملت کشورهای دیگه مهمتر از ملت خودمون هستند. موقع تصمیم گیریهای سیاسی شون هم به جای ملت خودشون تصمیم میگیرند ولی به نام ملت! خوشبحال برادران دینی مون عراق که به فکر ملتش هست.

    • بدون نام

      اگه ایران دستشو تا آرنج پر عسل کنه و بزاره توی دهن عربها روز آخر گاز میگیرند .تا بوده همین بوده .موقعی که داعش داشت توی عراق پیشروی میکرد و ایران به دادشان رسید و در لحظه بسیار حیاتی به داد کردستان عراق رسید ولی طولی نکشید که برعلیه ایران سخن گفتند و هنوز گاه و بی گاه مرزهای ما رو تهدید میکنند .به طور کلی باید گفت عربها بسیار بی چشم و رو هستند و همیشه جواب خوبی رو با بدی دادند

    • آرش

      شما که نبایدم غش کنی طرف ایران.هزاران میلیارد دلار دولت شما بابت خسارات هشت سال جنگ بدهکارمونه ندادین و نمیدین هیچ...تازه سالی چند میلیارد دلار هم از زوار و مردم خوب کشورمون و از اعتقاداتشون دارین نون میخورین و عراقتونم که داریم میسازیم و پولدار میکنیم..دیگه چی میخاین....

    • ایناز

      ایران برای منافع خودش رفت با داعش جنگید, اگه عراق دست داعش افتاده بود, الان ایرانم دست داعش بود, البته الانم تو ایران داعشی زیاد داریم ها,,, منتها افتادن ب جون بیت المال

    • بی نام

      حالا هی برین پول بدین وکمک کنید به بهانه ساخت حرم...
      ساخت ضریح...
      ساخت نیروگاه...
      صادرات آب برق و...
      مردم باید کوچکترین صدقه هاشون رو به صورت فیزیکی به دست محرومان کشورمون بدهند نکه صندوق صدقات وامثال اون

    • بدون نام

      خوشم میاد مخالفای امریکا لال شدن خاک تو سر بی غیرتتون که هموطنهای خودتونو ب عده ای عراقی فروختید

    • بدون نام

      بازهم پای پیاده برید کربلاپول هاتون واونجا خرج کنید

    • مهدی

      من نیز مثل تمام مردم ایران منتظر هستیم که هرچه زودتر مسئولین و بزرگان نظام ج.ا. ایران جوابی قانع کننده‌ای داشته باشند و ارائه دهند. سالها دادن شهید، سالها هزینه کردن، برای کشور برادر و همسایه، نتیجه‌اش چه بود و چه شد؟, آقایان مسئولی که سالها توجیه کردید که چرا باید از کشور عراق پشتیبانی و دفاع کرد، و براین اساس چه هزینه‌هایی کشور ایران متقبل شد، چه بصورت منابع انسانی و چه مالی، چه سرمایه‌هایی در آنجا بشکلهای گوناگون هزینه شد، خب حالا چی، چه دارید بگویید، باز هم توجیه، باز هم جملاتی که حتی خودتان هم باطناً قبول ندارید، ببینید چگونه مسئول دولت عراق در مورد فقر کشور و مردمش فکر میکند؟, و شما چگونه، بهتر است بخوبی فکر کنید و پاسخی منطقی ارائه دهید، پاسخی که بتوانید حداقل آنرا با شجاعت و افتخار نزد خانواده خود مطرح کنید، بقول شاعر:
      مرا دردیست اندر دل که گر گویم زبان سوزد/
      اگر پنهان کنم ترسم که مغز استخوان سوزد

    • بدون نام

      العبادی برای پیروز شدن دوباره ،نظرش و به جریان صدر نزدیک میکنه...ولی یادش نیست اگر ایران نبود نام عراق از نقشه ی جهانی حذف می شد..

    • قلی

      آقایون مثلا مسئولین اگر رگ ایرونی و شرف دارید تحویل بگیرید ...بازهم ..راهپیمایی اربعین راه بندازین و زیر پرچم کمک بعراقی ها یعنی همین کوفیان ...به بخور بخورتون ادامه بدین ..زجرکم عندالله

    • بدون نام

      ايران عراق و از دست داعش نجات داد ولي جالبه كه همه دنيا منافع ملت خودشون و ترجيح ميدهند غير از ايران

    • علی

      حیف از اون اقتدار ایران
      چی بودیم
      چی شدیم
      همه میدونید چی میگم....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره رضاخان تو تهران جلسه گذاشت کوههای اراراتو داد به ترکا سرچشمه ی هیرمندو داد افغانستان و اروندو داد به عراق مجانی چقدر عزت داشتیم. محمد رضا هم اینقدر عزت داشت بحرینو دودستی داد به عربستان

    • بدون نام

      کاش جمهوری اسلامی هم به این نتیجه برسه عراق و لبنان و سوریه و... رو رها کنه, اول فکر اباد کردن ایران و منافع ملی خودمون باشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داعش دشمن ماست و هرقدر قدرتش بیشتر بشه به ضرر ماست اینو سعی کن بفهمی

    • حسین

      اقا العبادی خیلی نامرد هستیداگر ایران حمایت نمیکردیا توسط داعش نابود میشدید یا جنگ داخلی وفتنه ای که کردها بارزانی ..بوجود اورده بودند .کمی به حافظه تاریخی خود مراجعه کن.دنیا یک روز نیست فردایی هم هست ؟

    • بدون نام

      yes

    • v

      از ماست که بر ماست
      همه عربا نمک نشناسن مقصر خودمونیم از تاریخ درس نمیگیریم

    • بدون نام

      خیلی جالبه دوات ایران دستش تو جیب ملتشه و از اونطرف میاد به کشورهای همسایه و اطرافیان خودش کمک میکنه و این حرکت رو ثواب میدونه. (طوفان خنده ها)

    • محمد

      دوستان عزیز حالا مشخص میشه واقعیت اونی که اخبار داخلی میگن نیست. ایران برای کمک به عراق نرفته!!! برای همین عبادی میگه من پایبند تحریم ها خواهم بود.

    • بی نام و نشون

      بمیرم برا جوان هایی که الکی توی یه کشور دیگه سر هيچ و پوچ کشته شدن، خدا به پدر و مادراشون صبر بده، چرا بچه های خودتونو نفرستادید توی عراق و سوریه، توی کشور دوست و برادر !!!!!

    • بدون نام

      سانسورچی.خیلی نامردی.

    • بدون نام

      کی میگه اگه نرفته بودیم عراق بجنگیم باید با داعش تو ایران میجنگیدیم .اگر داعش پاش به ایران میرسید کاری باهاش میکردیم که ۸سال با عراقیها در جنگ کردیم اگه کشته میشدیم در راه وطن بود وشهید وطن . ولی نه الان که در راه عراق است و بعدش هم تو دهنی از همین عراقیهای پست فطرت که متافع ملی خودشونو الان یادشون اومده

    • سعید

      حالا هی بگید دباره باید با امریکا مذاکره کنیم

    • بدون نام

      ای کاش یک نفر هم به این سیاستمداران عزیز و دلسوز مردم میگفت که شماهم بخاطر منافع ملت خودتون میلیاردها دلار کمک بلاعوض به کشورهای عربی را متوفق نکنید. تاکی آخه باید زجر بکشیم؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج