جاباما
۷۵۷۲۹۶
۲۳ نظر
۵۰۰۸
۲۳ نظر
۵۰۰۸
پ

زیباکلام: آقای احمدی‎نژاد! شما نقشی نداشتید؟

صادق زیباکلام؛ استاد دانشگاه و فعال سیاسی از احمدی نژاد به خاطر انتشار ویدئویی که در آن خواستار کناره گیری روحانی شده بود انتقاد کرد.

روزنامه ایران: صادق زیباکلام؛ استاد دانشگاه و فعال سیاسی از احمدی نژاد به خاطر انتشار ویدئویی که در آن خواستار کناره گیری روحانی شده بود انتقاد کرد.

زیباکلام نوشت: محمود احمدی‌‏نژاد در گذشته هم نشان داده که هیچ ابایی ندارد که سوار امواج پوپولیستی شود. هرجا که چنین امواجی را دید، وسوسه شده و حاضر نیست از خیر رویکرد پوپولیستی خود بگذرد.

زیباکلام: آقای احمدی‎نژاد! شما نقشی نداشتید؟

شاید بتوان گفت که او به درستی تشخیص داد که از محبوبیت دولت- به معنای قوه مجریه-، قوه مقننه و قوه ‏قضائیه کم شده است اما مسأله این است که آقای احمدی‎نژاد فقط روی سه قوه نمی‎ایستد بلکه جلوتر آمده و مسأله نظام را هم مطرح می‏‌کند و مدعی افت محبوبیت آن می شود و آن را هم‌ردیف سه قوه قرار می‌‏دهد.

منتها آقای احمدی‎نژاد دو مسأله اساسی و سرنوشت‎ساز را در این نوار ویدئویی بدون پاسخ گذاشت. نکته اول اینکه؛ آقای احمدی‎نژاد! عملکرد خود شما در آن هشت سال، چقدر در عدم محبوبیتی که سیستم به آن دچار شده، دخیل بوده؟ سهم شما چقدر است؟

به عنوان رئیس ‎جمهوری بسیار با نفوذ و به مراتب قدرتمندتر از آقای روحانی، آقای خاتمی و مرحوم ‌هاشمی- البته در دوره دوم ریاست ‎جمهوری خود- سهم شما در این فقدان محبوبیتی که پیش آمده، چقدر بوده است؟ شما هیچ نقشی نداشتید؟

نکته دوم که به نظر من شاه‎بیت مسأله است، این است که آقای احمدی‌نژاد پاسخ شما به سؤال «چه باید کرد؟» چیست؟ اگر فرض بگیریم که مردم نسبت به نظام بدبین هستند و نسبت به قوای سه‌گانه هم بی‎اعتماد شده‎اند، حالا چه باید بکنیم؟ اعلام رفراندوم کنیم؟ بدیل و آلترناتیو شما برای این نظام چیست؟

اینجاست که آقای احمدی‌‏نژاد از پاسخ می‌‏ماند اما براندازان و سلطنت‎طلبان پاسخ روشنی برایش دارند و آن، براندازی نظام است. البته آقای احمدی‎نژاد و براندازان، در حقیقت یک وجه اشتراک و یک وجه افتراق با یکدیگر دارند. وجه اشتراک آنان این است که هر دو می‌گویند براندازی نظام، که احمدی‌نژاد به صورت دیپلماتیک این براندازی را مطرح می‎کند.

و براندازان رسماً و علناً در کف خیابان شعار می‎دهند و می‎گویند که این نظام نباید باشد. وجه افتراق‎ این دو اما این است که یک عده از براندازان می‎گویند به سلطنت بازگردیم، عده‌‏ای دم از جمهوری دموکراتیک می‎زنند و برخی هم از سلطنت ملی می‌گویند اما آقای احمدی‎نژاد هیچی نمی‎گوید. فقط می‎گوید نظام نباشد.

آقای احمدی‎نژاد؛ نظام نباشد، به جایش چه باشد؟ فکر کنید 80 میلیون نفر ایرانی به شما وکالت داده‌اند تا به نمایندگی از آنها نظام دیگری را روی کار بیاورید. چه نظامی را روی کار می‎آوری؟ چه می‎خواهی بکنی؟

اینجاست که ایشان متوقف می‎شوند و چیزی نمی‏‌گویند. به گمان من آقای احمدی‌نژاد باید لفاظی و سوار شدن بر امواج پوپولیسم را کنار بگذارد و جدی بحث کند و بگوید که «چه باید کردش» چیست؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دعوت به مناظره بین دکتر احمدی نژاد و روحانی بهترین راهه

    • بدون نام

      مردک یجوری میگه پوپولیست انگار روحانی با وعده صالح رای آورد :| ...

    • AMIR_KN4

      لامصب احمدی نژاد مردی مومن ن مثل شما ی عدہ ایی ک فقط بفکر منافع خودتون ھستین والا زمان احمد نژاد مثل الان انقدر بدبختی نبود تازہ با دادن یارانہ کل ملت کیف کردن الان قابل مقایسس با زمان احمدی نژادہ؟حرف مفت چرا میزنید فقط دنبال بھونہ ایید احمدی نژاد میگہ مفسدین نباشن ن اینکہ نظام نباشہ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیچاره اکثر فسادها در زمان احمدی نژاد رویا شکل گرفت نا دان برو مطالعه کن

    • بدون نام

      بازم این زشت کلام

    • 4MB

      بعنوان یه ایرانی حقش بود نظرشو بگه
      قرار نیست ما با نظرات مردم نظر بدیم

    • بدون نام

      آفرین..

    • رضا

      شما خاموش باشی بهتره جناب آقای ز کلام

    • علی

      جمع کن توهم آقای زیبا کلام.خیلی فکر می کنی نابغه ای که همه راسرکوب می کنی آقای روحانی بیش از ۵سال است که مردم مسخره روزگار کرد وبه ریش اونها می خنده،اینا باید تک به تک اعدام شونددزدان کثیف وغارتگر بیت المال

    • بدون نام

      دقیقا!موضوع همین آلترناتیوه.
      زیباکلام،از همین کارات خوشم میاد!صادقی!میگی بله بده،اما خب جایگزین؟
      ما هم میگیم بله بده،اما آلترناتیو؟
      آلترناتیوهای مطرح شده ایران رو به نابودی میکشه.
      درک زمان مهمترین مسئله ست.

    • بدون نام

      حرفش بسیار خوب بوده .خواسته همه مردم .فضول هم نمیخاد .

    • بدون نام

      استارت تمام بدبختیها و گرفتاریهای مردم و فساد گسترده اداری و مالی از زمان احمدی نژاد زده شد , او با منحل کردن سازمان برنامه و بودجه , عملا راه را برای هر نوع تخلف سازمان یافته باز کرد , و متاسفانه جالبه که الان همه را مقصر میدونه الا خودش رو !!!!

      پاسخ ها

      • حسین

        دقیقا"اولین اختلاس بعد از رحلت امام اتفاق افتاد که برادر آقای رفیق دوست مرتکب شده بود
        ظاهرا"خوش دست بوده دیگه شیوع پیدا کرد

    • بدون نام

      اقای زیبا کلام تو کجای این دایره هستی موضع خودت معلوم کن

    • بی نام

      زیاده گوی

    • ملت ایران

      واقعا متاسفم برای خودم!
      چقدرررررررررر؟
      چقدررررررررررررررر؟
      چقدر احساسات این ملت رو به بازی میگیرید؟؟؟؟؟
      چرا فکر میکنید مردم اینقدر نفهمند؟؟؟؟؟؟
      اینا همش از قبل تعیین شده و تاثیرش در افکار عمومی پیش بینانه بوده و این فیلم با هماهنگی ساخته شده!!!!!

    • بینام

      عاقا نظرت رده چون دوران احمدی نه گرانی بود نه فحشا رسنیت پیدا کرده بود ونه فقر زیر ۵ نیلیون بود تازه یارانه رو هم از سر دولتی دکتر مردم نیگیرن که خلاصه یه جایی از زخمشون مرهم میزاره اینم بگم اگه روحانی مقتدر و با کفایت بود و نفت در زمانش به نسبت دکتر افزایش قیمت داشته جرا مبلغ یارانه رو افزایش نداده که هیچ اکثر رو هم قطع کرده شماها نمیتونید از محبوبیت دکتر نزد نردم با غیرت ایران کم کنید تازه روز به روز هوادارانش بیشتر و بیشتر میشه خدا به محمود و خانوادهاش سلامتی و عزت عطا کنه امیییییییییییییییییییین

    • رضا محمدی

      آقای زیبا کلام شما چقدر پول میگری؟

    • سعید

      زیبا کلام اینقد زر،زر نکن

    • بدون نام

      کثیفتر از احمدینجات نیست بیش از حد تشنه قدرت است اگراو اگر مطمعن بود که موجی از اعتراض راه بیاندازه ودرگیری راه بییوفته ۱۰ میلیون نفر کشته بشه و لی در انتها قدرت به او میرسد ولی ایرا ویران میشود حتما این کار رت میکرد

    • بدون نام

      متاسفانه زیباکلام بر باد پوپولیستی افتاده

    • بدون نام

      نمیدونم چرا هر کسی نظر خودش به عنوان نظر مردم اعلام میکنه بهتره هر کس میان مردم بده اگه ازش استقبال کردن بیاد از طرف مردم صحبت کنه واگر نادیده گرفتن برای همیشه بره کنار این میشه معنی مردم سالاری دینی

    • بی نام

      مردم یادشون رفته احمدی نژاد یک شبه یارانه ی همه چیز رو برداشت و همه اجناس و پول آب و برق رو چند برابر کرد، عوضش ماهی ۴۵ تومن به مردم داد شیر ۶۰۰ تومانی شد ۱۵۰۰، ۴ سال ۴۵ تومان داد مردم تنبل هم خوشحال بودند، خواهش می کنم فکر کنید بعد نظراتتون رو بفرستید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج