جاباما
۷۵۸۰۷۲
۲ نظر
۷۹۸۳
۲ نظر
۷۹۸۳
پ

معرفی ۳ خودرو‌ دهه نودی مناسب برای دریفت

ارکان زیادی وجود دارند که یک خودرو را برای یک رانندگی لذت‌بخش آماده می‌کنند که یکی از آنها وجود محور فعال عقب در خودرو است. خودروهای دیفرانسیل عقب با توجه به تقسیم وزن عمدتا بهتر نسبت به دیفرانسیل جلوها، در صورتی که از یک زیربندی مناسب به همراه یک پیشرانه نسبتا قدرتمند بهره ببرند، بهترین گزینه‌ها برای تامین لذت آخر هفته ماشین‌بازان هستند.

وبسایت عصر خودرو: سر دادن بخش عقب خودرو و کنترل آن در حالت سر خوردن متوالی، هنری است که آن را تحت عنوان دریفت می‌شناسیم. اما هرچند که بسیاری از افراد حتی با خودروهای دیفرانسیل جلو نیز اقدام به اسلایدینگ (سُر خوردن) می‌کنند، اما زمانی دریفتی اصولی انجام داده‌ایم که محور فعال در عقب یا نهایتا هر چهار چرخ قرار گرفته باشد و حین سُر‌خوردن، با هُل دادن چرخ‌ها از عقب، خودرو را کنترل کنیم. اما با توجه به اینکه عمده خودروهای دیفرانسیل عقب و مناسب دریفت موجود در ایران قیمت‌های چند صد میلیون تومانی دارند، در این مطلب به سراغ ۳ دهه نودی مناسب برای دریفت خواهیم رفت که قیمت چندان بالایی هم ندارند.

معرفی ۳ خودرو‌ دهه نودی مناسب برای دریفت
نیسان آلتیما

چیزی که در بازار ایران تحت عنوان نیسان آلتیما به فروش رسید، در بازار جهانی با نام سِفیرو (Cefiro) به فروش می‌رسید. این سدان سایز متوسط خانوادگی که ابعاد بزرگ‌تری در قیاس با ب‌ام‌و E۳۶ دارد، یکی دیگر از خودروهای بسیار محبوب در بین دریفترها‌ست؛ چرا‌که پلت‌فرم این محصول با نیسان اسکای‌لاین R۳۲ یکسان بوده و به همین خاطر جای کار زیادی برای شخصی‌سازی دارد. البته جالب است بدانید که آلتیمای موجود در ایران که با پسوند A۳۱ شناخته می‌شود، در واقع پدر ماکسیمایی است که توسط پارس خودرو به بازار عرضه می‌شد و ماکسیمای موجود در ایران نیز در بازار جهانی تحت عنوان سِفیرو A۳۳ شناخته می‌شود.

معرفی ۳ خودرو‌ دهه نودی مناسب برای دریفت

این خودرو با موتورهای 4 و 6 سیلندر و گیربکس‌های اتوماتیک و دستی در ایران حضور دارد و قیمت آن بسته به میزان تمیزی، قوای فنی، امکانات و... بین 20 الی 40 میلیون متغیر است.

معرفی ۳ خودرو‌ دهه نودی مناسب برای دریفت

تویوتا کریسیدا

در بین دهه نودی‌هایی که در بازار ایران حضور دارند، کریسیدا حکم یک پیرمرد با‌ابهت را دارد که گاهی اوقات هم پایه شیطنت است! بدین ترتیب اگر قصد دارید هر از گاهی دُم خودرو‌ دهه نودی خود را اندکی سُر دهید، کریسیدا می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که این خودرو برعکس دو گزینه بالاتر، خلق و خوی چندان اسپرتی ندارد و بیشتر گزینه‌ای خانوادگی است اما در صورت انتخاب نسخه ۶ سیلندر یا تملک یک نمونه ۴ سیلندر دنده‌ای بسیار سر حال، کریسیدا هم می‌تواند بر سر پیچ‌ها میزان ترشح آدرنالین شما را افزایش دهد.

معرفی ۳ خودرو‌ دهه نودی مناسب برای دریفت

البته این خودرو در بین ژاپنی‌بازان سراسر دنیا طرفداران خاص خودش را دارد و تا حدودی لوازم افترمارکت مناسب هم برای آن یافت می‌شود. ضمن اینکه اگر قصد تعویض موتور و آماده‌سازی خودرو برای دریفت حرفه‌ای را داشته باشید هم کریسیدا حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت. کریسیدا را می‌توان با بودجه‌ای در حدود 15 الی 30 میلیون تومان خریداری کرد و به همین خاطر خودرو‌ مقرون‌به‌صرفه‌ای محسوب می‌شود.

معرفی ۳ خودرو‌ دهه نودی مناسب برای دریفت


ب‌ام‌و سری۳

نسل سومنسل سوم سری3 را تحت عنوان اتاق E36 می‌شناسیم که در انواع کوپه، کابریو و سدان در بازار ایران حضور دارد. البته این محصول هم همچون هر خودرو‌ دیگر موجود در ایران، عمدتا با نسخه سدان به بازار کشورمان راه یافته‌ و اگر قصد خرید نمونه‌های نسبتا کمیاب کروک و کوپه آن را داشته باشید، با برچسب‌های قیمتی هنگفتی مواجه خواهید شد. E36 سدان که عمدتا با مدل 316i در بازار کشورمان حضور دارد، یک خودرو‌ کامپکت با ابعادی نه‌چندان بزرگ است که زیربندی و ساختار کلی بسیار خوبی برای دریفت دارد که البته اگر نمونه 316i از نظر قوای پیشرانه شما را راضی نمی‌کند، نسخه‌های کمیاب‌تر 320i یا 325i این خودرو را نیز می‌توانید پیدا کنید.

معرفی ۳ خودرو‌ دهه نودی مناسب برای دریفت

همچنین با توجه به اینکه لوازم افترمارکت چه در بخش فنی و چه ظاهری برای این خودرو در بازار کشور و جهان فراوان است، اگر بودجه یاری کند می‌توان بر اساس E۳۶ یک خودرو‌ شخصی‌سازی‌شده بسیار زیبا داشت. در بازار فعلی می‌توان E۳۶ سدان را با ۳۰ الی ۵۰ میلیون تومان خریداری کرد و این در حالی است که نسخه‌های خاصی مثل معدود نمونه‌های M۳ واقعی یا نمونه‌های کروک، قیمتی بسیار بالاتر دارند.

معرفی ۳ خودرو‌ دهه نودی مناسب برای دریفت

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • صادق

      پراید جا انداختید!!!

    • من ازخونمون

      پراید جای خود دارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج