۷۵۸۲۶۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

هشت درگیری بزرگ لیدر‌ها با تیم خودی؛ رهبران مشت

لیدرها قرار است حامی و مشوق بازیکنان و مربیان خودی باشد اما کارنامه درگیری آنها چیز دیگری را نشان می‌دهد.

وب‌سایت نود: لیدر از آن منصب‌ها و پست‌های ابداع شده در فوتبال ایران است. به این که اسمش انگلیسی است خیلی نباید توجه کرد. کارکرد آن در فوتبال ایران کاملا ایرانیزه شده و وطنی است و نام خارجی‌اش هم چیزی به آن اضافه نمی‌کند. نه تنها ماهیت وطنی‌اش ارتباطی به نام خارجی‌اش ندارد که حتی کارکردش هم ارتباط به اسمش ندارد.

لیدر یعنی رهبر و پیشرو. طبق این تعریف هم قرار است سازمان‌دهنده و هماهنگ‌کننده تشویق‌ها و حمایت‌ها باشد اما سال‌هاست که با روندی برعکس، در زد و خورد و درگیری و ایجاد حاشیه در صف اول قرار داشته‌اند.

در فوتبال ایران آنقدر سابقه درگیری لیدرها با سرمربیان، بازیکنان، هواداران، مدیران و هر فردی در فوتبال زیاد است که در نمی‌توان همه آن‌ها را بخاطر آورد اما بعضی از آنها از بقیه مهم‌تر بودند و بیشتر ایجاد حاشیه کردند.

مشتی برای شهریار

هر وقت حرف از دریگری یک لیدر با یک مربی یا بازیکن شود اولین چیزی که به خاطر همه می‌آید علی دایی است. کسی که نه تنها با لیدرها درگیر شد که حتی مشت لیدر پای چشمش تا مدت‌ها سوژه رسانه‌ها بود. درگیری آنها در جلسه‌ای که حبیب کاشانی برای برطرف کردن مشکلات میان دایی و لیدرها برگزار کرده بود اتفاق افتاد.

مساله‌ای که حتی از کتک خوردن دایی از یک لیدر مهم بود این بود که چرا مدیرعامل باشگاه باید برای حل مشکل سرمربی یک تیم با لیدرها جلسه بگذارد؟ اگر فکر می‌کنید که یک لیدر بعد از ضرب و شتم یک اسطوره فوتبال برایش مشکلی پیش آمد کاملا اشتباه می‌‌کنید. علی دایی از پرسپولیس رفت اما آن لیدر کوچکترین خدشه‌ای به جایگاهش به وجود نیامد.

کادوی تولد

مشت یک لیدر روی صورت سرپرست پیشین تیم جوانان استقلال. لیدر محبوبی که چند روز قبلش در تمرین استقلال توسط منصوریان برای او جشن گرفته شده بود احتمالا به عنوان کادوی تولدش مشتی را برای سعید طرزی، سرپرست سابق تیم جوانان آبی‌ها فرستاد. این لیدر در این قضیه کوچکترین مشکلی برایش بوجود نیامد و تحت حمایت کامل باشگاه و اعضای تیم بود.

کلاه قرمزی

بعد از باخت استقلال در دربی لیدرهای استقلال به سرژیک تیموریان برادر آندرانیک که با کلاه قرمز در تمرین استقلال حاضر شده بود، اعتراض کردند. سرژیک به همین دلیل با یکی از لیدرها درگیری شدید لفظی پیدا کرد. در این لحظه، آندو به حمایت از برادرش وارد دعوا شد و به درگیری لفظی با برخی از لیدرها پرداخت. این درگیری مقدمات جدایی آندو از استقلال را فراهم کرد.

تو مسلمان نیستی

هواداران پرسپولیس در حاشیه یکی از تمرینات پرسپولیس به خاطر اینکه محسن مسلمان به ابراز احساسات آنها پاسخ مثبت نداد، ناراحت بودند. یکی از لیدرهای تیم هم بر سر همین مساله در پایان تمرین با محسن مسلمان درگیری پیدا کرد. لیدر معترض هنگام خروج از محل تمرین با مسلمان درگیر شد و از هواداران پرسپولیس خواست دیگر او را تشویق نکنند. حاشیه‌های این درگیری تا مدتی ادامه داشت.

اجنبی‌ها

یکی از خارجی‌هایی که در ایران به شدت با لیدرها و مشکلات آنها دست و پنجه نرم کرد اسکوچیچ بود. سرمربی فولاد خوزستان که از همان اولین روز تا زمانی که خوزستان را ترک کند درگیری‌ها و حاشیه‌های عجیب و غریبی را دید. لیدرهایی که گفته می‌شد وابسته به یک مربی خاص هستند.

شدیدترین درگیری با اسکوچیچ در فرودگاه و هنگام بازگشت فولاد به خوزستان بود که لیدرها با هل دادن این مربی قصد درگیری فیزیکی با او را داشتند اما با وساطت بازیکنان و حمایت از سرمربی داستان تمام شد.

باز هم فولاد

در یکی از تمرینات فولاد، نعیم سعداوی که از فحاشی یکی از لیدرها شاکی شده بود به سمت او می‌رود و درگیری لفظی آنها به درگیری فیزیکی می‌رسد. باشگاه فولاد بعد از این درگیری علیه لیدر مورد نظر موضع می‌گیرد و وعده اخراج او را می‌دهد. البته خبری از اخراج یا هر اتفاق دیگری برای آن لیدر منتشر و رسانه‌ای نشد.

فرار از کرمان

لیگ سیزدهم باشگاه مس کرمان، مجتبی تقوی را به عنوان سرمربی انتخاب کرد. انتخابی که به مذاق لیدرها خوش نیامد و این نارضایتی را با رفتن به تمرین و ضرب و شتم دستیاران تقوی نشان دادند. سرمربی جدید مس کرمان هم قبل از شروع لیگ جانش را برداشت و فرار کرد.

انتقام احمد

لیدر معروف این روزهای پرسپولیس کارنامه درگیری‌اش با بازیکنان و مربیان پرسپولیس پروپیمان است. یکی از این افراد احمدرضا عابدزاده است. عابدزاده برای فيزيوتراپی عازم باشگاه پرسپوليس شد و راهی كلينيک كه در طبقه دوم واقع شده می‌شود.

برخی از معاونين حبيب كاشانی كه مشكلاتی را در رسانه ها و همچنين جلسات حضوری با عابدزاده پيدا كرده بودند با مشاهده مربی سابق پرسپوليس به كاركنان باشگاه عنوان می‌كنند كه كسی كاری به عابدزاده نداشته باشد. یکی از لیدرها اما به دیدن عابدزاده می‌رود که این دیدار به ضرب و شتم می‌انجامد و این بار البته برعکس همیشه و به ادعای لیدر پرسپولیس، عابدزاده، آقای لیدر را کتک می‌زند.

اتفاقی که با حمایت مدیرروابط عمومی باشگاه پرسپولیس از لیدر و کشاندن قضیه به کلانتری و چندین ساعت کشمکش در نهایت خاتمه پیدا می‌کند.

این لیست بلند بالا از نقش لیدرها در فوتبال تا صدها نمونه مطرح شده و نشده می‌‌تواند ادامه داشته باشد. افرادی که بارها صرف صلاحیت آن‌ها با علامت‌ سوال‌های متعدد مواجه شده است. افرادی که هیچ اتفاقی نتوانسته جایگاه آنها را در تیم‌هایشان با اندک تهدیدی مواجه کند.

در نقطه مقابل برای باقی ماندن افرادی که با لیدرها مشکل پیدا کرده‌اند مدیران عامل مثل دیروز راهی تمرین می‌شود تا با دورهمی و عکس یادگاری مشکلات را حل کنند. یک عکس یادگاری که این سوال را به وجود می‌آورد که نقش این لیدرها در تیم‌ها چیست و تا چه زمان داستان‌های پررمز و راز و پر شر آنها ادامه خواهد داشت.

در میان مدیران کمتر پیش آمده که مدیری هدف خود را برطرف کردن این معضل همیشگی قرار داده باشد. لیدرهایی که به قول یکی از مدیران استقلال، آنقدر ریشه‌شان قوی شده است که دیگر امید چندانی به تضعیف آنها نیست و شاید بهترین راه صلح و عکس یادگاری باشد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط ایران اینجوربی برنامگی مدیران باعثش هستن شرم اور

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج