جاباما
۷۵۹۱۸
۱۰۸ نظر
۹۷۲۹
۱۰۸ نظر
۹۷۲۹
پ

چطور در خواستگاری بله بگیریم؟ (پسران بخوانند)

این شما و این راهنمای اینکه چگونه به پدر مادر خود و طرف مقابل ثابت کنیم واقعا زن / شوهر می خواهیم.

چطور در خواستگاری بله بگیریم؟ (پسران بخوانند)

همشهری جوان: دو حالت دارد. اینکه خانواده، موردی را برای شما در نظر گرفته اند یا اینکه خودتان کسی را پیدا کرده اید.

 


اگر حالت اول است که خب دعوایی نداریم. سرتان را مثل بچه آدم پایین می اندازید و می روید خواستگاری یا اینکه قبول می کنید بیایند خواستگاریتان اما اگر حالت دوم به وقوع پیوسته، شما باید راهی پیدا کنید تا یک جوری سر صحبت را با والدین گرامی خود باز کنید که ضمن آن به پررویی و بی حیایی هم متهم نشوید. این شما و این راهنمای اینکه چگونه به پدر مادر خود بگوییم زن / شوهر می خواهم؟

۱- اینجا مرحله صفرم است. جایی که شما فرشته آرزوهایتان را در جایی مثل محل کار یا دانشگاه دیده اید و حس کرده اید همانی است که سال ها دنبالش بوده اید. باید یک جوری شماره تلفنی یا آدرسی از طرف پیدا کنید. البته قطعا حواستان هست که قصدتان ازدواج است. برای این کار، استفاده از یک دوست مشترک، بدجوری به درد می خورد. فقط حواستان باشد که آن دوستتان را درست و حسابی توجیه کنید تا بلایی که سر محمد منصوری در پناه تو آمد، سر شما درنیاید. از ما گفتن بود.
 
چطور در خواستگاری بله بگیریم؟ (پسران بخوانند)
 
2- خب حالا باید راه مناسبی برای در میان گذاشتن این موضوع با خانواده پیدا کنید. اگر کلا با پدر و مادرتان راحتید که اصلا نیاز نیست این راهنما را بخوانید و همین جور زارتی مسئله را عنوان کنید اما اگر از فراکسیون اکثریت هستید، به دقت به این فرامین گوش فرا دهید. البته دیده شده که عده ای با استفاده از روش های سینه به سینه اقدام به اطلاع رسانی می کنند. روش هایی اعم از نخوردن دستپخت مامانی، نشستن جوراب ها به مدت یک ماه، گوشه گیر شدن و ... تا آنکه کار به آنجا برسد که یکی از اعضای خانواده بگوید: «چیه؟ زن می خوای که این کارها رو می کنی؟» و این چنین سر صحبت باز شود اما از آنجایی که همه خانواده ها چنین قدرت تحلیلی ندارند، روش های دیگری توصیه می شود.

3- ابتدا مسئله را با کسی که راحت تر هستید در میان بگذارید. خواهر یا برادر بزرگتر، گزینه مناسبی است. در بعضی موارد، خاله و عمه هم پیشنهاد می شود (به شرطی که خودشان دختر دم بخت نداشته باشند.) برای طرح مسئله استفاده از جمله آشنای «یه دختری هست تو دانشگاه/ محل کار که ...» حسابی طرفدار و کاربرد دارد. سپس با ایجاد یک جلسه دورهمی و نشان دادن خود به عنوان کسی که نمی داند اینجا کجاست و او کیست از فرد رابط بخواهید تا موضوع را بازگو کند. در این لحظت تنها به گل قالی نگاه کنید نه چهره پدر و مادر. طبیعی است که ابتدا جا می خورند و پس از لحظاتی به شرایط استاندارد برمی گردند. شاید این تعادل روحی، چند روزی هم طول بکشد.

4- بعد نوبت جلسه بازجویی است که مدیریتش را مادر محترم برعهده دارد و خواهرها نقش کاتالیزور را در آن ایفا می کنند. سوالات اولیه بیشتر حول این می چرخد که خب کی هست و چه شکلی هست وش بیه کدام سوپراستار سینما است. بعد مسائل جدی تر می شودو شما باید بدانید که مثلا عموی دختر خانم در کدام اداره کار می کند، یا ماشین پدرش چیست؟ وقتی بیشتر سوالات را با «نمی دانم» جواب دادید، نوبت به دلسوزی می رسد. در اینجا مادر و خواهر، با یادآوری دوران طفولیت شما، به سمت خاطره بازی حرکت می کنند. منتها شما گول نخورید و از همه بخواهید تا در موضوع صحبت کنند. برای این کار، نگاه کردن به چهره در هم پدر که نگران خرج عروسی است، اصلا توصیه نمی شود. بهتر است با جمله ای مثل «آدرس/ شماره اش را هم دارم» توجهات را معطوف خود کنید.

5- حالا که احتمالا شب است و دیر وقت. برای همین، تماس را بگذارید برای یک وقت بهتر. می توانید یکی از افراد مؤنث خانواده را ببرید نزدیک محل کار/ تحصیلتان و از دور، طرف را نشانش دهید. فقط حواستان باشد که تابلوبازی درنیاورید. برای تماس بهتر است که مادرتان با مادر طرف صحبت کند و قرارهای اولیه را بگذارند تا برای اولین جلسه تشریف ببرید «بنده منزل». در تمامی این مراحل، از مخالفت های خانواده با ازدواج شما به این علت که «هنوز بچه ای و پول نداری و سربازی نرفتی و ...» چشمپوشی شده است. مهم این است که بتوانید فعل خواستن را صرف کنید.

6- حالا شما در شب خواستگاری قرار دارید. احتمالا تا صبح خوابتان نمی برد و اگر هم خوابتان ببرد، کابوس اینکه پدر عروس بزند له و لورده تان کند، رهایتان نمی کند. نکته کنکوری اینکه از زمان آغاز بحث های اولیه تا روز خواستگاری، خوردن سیر و پیاز و غذاهایی مثل میرزاقاسمی را بی خیال شوید. خواستگاری می روید. شمال که نیست!

چی بگویم؟ قرار است در جلسه اول کمی با هم آشنا شوید. این کمی هم یعنی با سلایق و علایق هم آشنا شوید نه اینکه بردارید همان اول بحث نظر طرف مقابل را در رابطه با حرکت جوهری ملاصدرا و اصالت اخلاق بپرسید.

دقت کنید: قرار است یک عمر با هم زندگی کنید، پس به رفتار و گفتار همدیگر دقت کنید نه اینکه حواستان به گل قالی و مارک تلویزیون و پرده های قشنگ اتاق باشد. مثلا موقع حرف زدن توجه کنید ببینید که طرف مقابلتان می تواند چهارتا جمله درست و حسابی بگوید؟ اگر نه که کلا بی خیال شوید.

موبایل خاموش: همان اول کار، موبایلتان را خاموش کنید تا نشان دهید برای بقیه اهمیت قائل هستید نه اینکه مدام سرتان توی موبایل و پیامک دادن و انگری بردز باشد.

خودتان باشید: شما هر چقدر هم که بازیگر خوبی باشید، بالاخره یک روز لو می روید. پس سعی کنید خودتان باشید و دروغ نگویید. غلو هم نکنید. شما با 25 سال سن نهایتا دو سال سابقه کار دارید. کسی از شما توقع بیل گیتس بودن ندارد. دخترها هم الکی کلاس نگذارند که هر روز 200 تا خواستگار دارند، تابلو می شوند.

لابی کنید: خانواده تان را نفروشید اما اگر نظرتان درباره هم مثبت بود، یکسری قرار و مدار را همانجا توی جلسه دو نفره تان بگذارید. مثلا همانجا سر تعداد مهریه با هم به توافق برسید. البته توافق نهایی قطعا با نظر پدر و مادرتان انجام می شود.

چی بپوشم؟ خواستگاری، مخصوصا جلسه اول، یک مجلس بی نهایت رسمی است. برای همین بی خیال تیپ های اسپرت مثل شلوار قرمز و تی شرت سفید کوتاه بشوید. خواستگاری است، پارک که نمی روید! پوشیدن کت و شلوار یا شلوار یا کت تک، به شدت پیشنهاد می شود.
 
چطور در خواستگاری بله بگیریم؟ (پسران بخوانند)
 
کی بروم؟ کوه که نمی خواهید بروید کله صبح راه افتاده اید. هنوز هم آنقدر صمیمی نشده اید که ناهار را مهمان مادر زن جان باشید. برای همین قرار را برای بعدازظهر بگذارید. مثلا اگر در نیمه نخست سال هستید، ساعت 5 و 6 و اگر در نیمه دوم سال هستید، ساعت 3 و 4.

با چی بروم؟ اگر ماشین دارید که هیچی اما اگر ماشین ندارید، بهترین راه گرفتن آژانس است. نه اینکه 5 نفری سوار موتور سی جی 125 پدرتان شوید و گل و شیرینی را هم در خورجین موتور بگذارید. فکر اتوبوس و مترو را هم از سرتان بیرون کنید. هم بوی دود می گیرید هم تیپتان به فنا می رود به علاوه گل و شیرینی.

با کی بروم؟ جنگ که نیست یک ایل راه بیندازید. تازه جلسه اول است. خودتان و پدر و مادر و نهایتا خواهر و برادر بزرگتران کافی است. از آوردن هرگونه بچه هم خودداری کنید، به خصوص بچه ای که به شما علاقه وافری دارد.

چی ببرم؟ خدایی نکرده مجلس ختم نیست که تاج گل سفارش بدهید. یک دسته گل کوچک و شیک، به علاوه یک جعبه شیرینی تر، کارتان را راه می اندازد. خسیس بازی هم در نیاورید که شیرینی تر ضرر دارد و کیک یزدی برای سلامتی مفید است!

چکار کنم؟ فقط عادی باشید. نه آنقدر ساکت و سر به زیر باشید که همه فکر کنند هنوز دهنتان بوی شیر می دهد یا خدایی نکرده لال هستید، نه آنقدر خودمانی شوید که با هر جمله بی مزه پدر عروس، هارهار بخندید و با دست به پشتش بزنید، در ضمن در تمام مدت باید یک چشمتان به عروس هم باشد و البته، اینکه تمام ظرف میوه جلویتان را بخورید و از مامان جدید بخواهید یک چای لیوانی هم برایتان بریزد، نه تنها نشانه کول بودن و صمیمیت شما نیست، بلکه نشانگر شخصیت شما است.

چند بار بروم؟ مذاکرات 1+5 نیست که هی جلسه بگذارید و شیرینی و گل و میوه و چای. نهایتا سه جلسه برای آشنایی کافی است. برای وزارت اطلاعات که نمی خواهید استخدام کنید.

زیاد حرف نزنید: اصلا بزرگتر برده اید برای چه؟ آثار باستانی که با خودتان حمل نمی کنید. بگذارید آنها بیشتر صحبت کنند و هر جا نظرتان را خواستندوارد بحث شوید تا در مورد همان باقالی ها که گفتیم حرف بزنید.

آرایشگاه بروید: همسر آینده به ظاهر شما اهمیت می دهد. برای او مهم است که شما هم «مرد» باشید هم خوشتیپ. برای همین سعی کنید قبل از خواستگاری آرایشگاه بروید و خلاصه صفایی به سر و رویتان بدهید. این درست است که شما اهل کتاب و مطالعه هستید ولی خب قطعا هیچ دختری حاضر نیست با بن لادن ازدواج کند.

عطر بزنید: واقعا مهم است. اینکه بوی خوبی بدهید در نظر طرف مقابل تاغثیر بسیار زیادی دارد. حالا اگر عطر و ادکلن دم دستتان نبود، لااقل 5 هزار تومان بدهید یک ضد عرق بخرید، مخصوصا در فصول گرم سال، به شدت توصیه می گردد.

پوآرو نشوید: تحقیق بکنیداما به اندازه. نروید توی تمام نقاطی که خانواده طرف مقابل یک روز از آنجا رد شده و از مردم پرس و جو کنید. هیچ کس در طول زندگی اش بدون شاتباه نبوده، برای همین بی خودی مته به خشخاش نگذارید که چرا پسرعمه داماد بزرگتان دو روز در بازداشتگاه بوده؟

جنبه داشته باشید: شما که بهترین انسان روی کره زمین نیستید، پس یک درصد هم احتمال بدهیده که خانواده عروس، با این وصلت مخالفت کنند. برای همین جنبه داشته باشید و از خودتان ژانگولر درنیاورید. چیزی که زیاد است، دختر خوب دم بخت.

کم بخورید: این یک توصیه دوستانه است. قبل از اینکه بخواهید بروید خواستگاری همه کارهایتان را در خانه بکنید! مفهوم؟! آنجا هم آنقدر نخورید که مجبور شوید با خجالت آدرس دستشویی را بپرسید. خواستگار که دستشویی نمی رود!

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد جواد

      خیلی مراسم خوبیه

    • بدون نام

      :))))))))))))) خیلی جالب بود. مرسی.

      پاسخ ها

      • من

        کجاش جالب بود!!!!؟
        همش تجملگرایی و ریاکاریه
        اگر همیشه عطر نمیزنی باید خاستگاری که میری هم نزنی اگر بزنی عین دروغه
        آیه نیومده با کت و شلوار بری
        دیگه به بچه چکار دارید!!!؟ما تو مسجد تو اوج مناجات هم باشیم(از مناجات با خدا بالاتر؟) سروصدا کنن چیزی نباید بهشون بگیم

      • ما

        من، نظر خيلي بيخودي دادي. شما يا از چيزي شاكي هستي يا مغز نوجواني داري. و هنوز جا داري
        مطلب قشنگي بود

    • بدون نام

      چرا ازدواج اینقدر تو ایران سخته؟
      یه دختره هست همه جوره به هم میخوریم اما میدونم که همین اول کار نباید اصلا بش فکر کنم.(به خاطر مشکلاتی که فعلا هست)
      امیدوارم تموم خواستگاراش تا 2-3 سال اینده یکی یکی بمیرن تا خودم برم سراغش :)
      لطفا یکی به من بگه دخترا معمولا از چند سالگی خواستگار براشون میاد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب بستگی به دختره داره،ولی تا جاییکه من تو خونواده و فامیلای خودمون دیدم از 17-18 سالگی خواستگارا شروع میشن تا لحظه ای که بالاخره دختره ازدواج کنه!

      • بدون نام

        راستی به این فکر کردی که ممکنه یه نفر دیگه ام باشه که همین آرزو رو واسه تو داشته باشه؟!(منظورم یکی دیگه از خواستگارای اون دختر خانومه)

      • من

        از الآن
        برو جلو بوق بزن خجل نباش

      • بدون نام

        اگه تا 2-3 سال آینده اوضاع ردیف نشد چی؟ اونوقت جواب این همه مرگ و میر رو شوما میدی؟

    • بدون نام

      عزیز تو ایران زندگی میکنی؟ اصول نمیخواد اونقدر قحطی شوهر اومده سلام نکرده بله را گرفتیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس معلومه تا حالا خواستگاری نرفتی برادر!
        وقتی وقتش شد و به سلامتی توام رفتی خواستگاری ،بیا بهمون بگو خونه چندم که رفتی تونستی بله رو بگیری،البته اگه بتونی بله بگیری!(انقد شرط و شروط برات میذارنو قبولت نمیکنن که باید چکمه آهنی به پا کنی) آره برادر اینطوریاست

      • لیلا

        ههههه دلت خوشه عمو، 6 ماهه یه خواستگار داره میره و میاد خودمونم همو میخوایم، بابام هیچ جوره راضی نمیشه
        شما واسه ما دعا کنید، منم دعا میکنم هروقت رفتی خواستگاری نخوره تو ذوقت، اگه در خونه ی یه خانواده درست حسابی رو بزنی به این راحتیا بهت دختر نمیدن...

    • اسما

      خدایی خنده دار بود..کلی خندیدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دختر اگه زیادی بیخنده میگن جلفه بی شوهر میمونه. از ما گفتن.

      • اسما

        هرررررر....مرسی کاربر....پسته ای میخندم...هررررر

    • آزاده

      خیلی بامزه بود..دم نویسنده گرم

    • بدون نام

      مقالتون اشتباهه. آقای داماد پدرش پولدارررررررر باشه کافیه. خونه توخیابون فرشته . یه ماشین شاسی بلند. عروسی تو بهترین هتل. پول اورت. ماه عسل جزایر قناری .
      همه بله می گن صد تا. اینایی که گفتین مال زمان گذشته اس. الان اگه خدای ادب و آداب هم باشی پول نداشته باشی از ازدواج خبری نیست. خدا به همه رحم کنه. دوره ی بدی شده......

      پاسخ ها

      • نرگس

        اتفاقا برعکس فکر میکنی...من خوانوادم و خودم اصلا به پول طرف نگاه نمیکنیم جون متعقدیم پول انقدر هاهم خوشبختی نمیاره فقط اخلاق خوب

    • افشین

      در ضمن آماده باشید به 3 صفحه سئوالات جورواجور جواب بدین.البته جواب درست و بدون ذره ای دروغ

    • حسن

      آقا خیلی خوشگل نوشتی.دمت گرم حال کردم

    • مرجان

      اره به خانواده هایی که پسردارن خوش میگذره مامانوآبجی هی دختر میبینن هرروزعصرراه میفتن میرن خونه مردم به بهانه خواستگاری کلی میخورنوصحبت میکنن بعدهم هیچی که هیچی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینا که نوشتی تجربه ی شخص اوله یا شخص دوم؟

    • ارمیتا

      باسلام خیلی قشنگ بود هوس کردم دوباره داماد بشم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آرمیتا جان اینجا ایرانه دخترا نمیتونن دوماد بشن. مفهوم؟

    • من

      هی خانوم شما نخون

    • سارا

      خيلي بامزه و قشنگ بود دست نويسنده اش درد نكنه

    • بدون نام

      کاملا درسته من زمانی که خواستگار میومد به این نکات خیلی توجه میکردم در کل انتخاب خیلی سخته اصلا دلم نمیخواد برگردم به اون موقع

    • رسول

      متاسفانه همش درسته. واسه همینم من دیگه قید ازدواجو زدم. انگار داری وارد یه معادله چند مجهولی میشی.مگه دختر خانوما خودشون همه چی تمومن که اینقدر باید مواظب همه چی باشیم. یه زی که من تو این مدت متوجه شدم اینه که اگه خانومی یه کم از لحاظ زیبایی یا دارایی موقعیت خوبی داشته باشه دیگه به کمتر از برد پیت رضایت نمیده. بعدشم که تنها موند میره تو فیس بوک جملات غم انگیز مینویسه

      پاسخ ها

      • girl

        اقا داداش شما متخصص حالات روحی دختر خانوما هستید؟ والا از شماها که بهتر هستیم که تا یه نه می شنوید می رید معتاد می شید................

      • کامران

        دمت گرم خوب گفتی

      • یه بنده خدا

        جمش کن

    • ناشناس

      سلام مطالب جالب بو اما کامل نبود خداییش رفتی خواستگاری همشو رعایت کردی؟بعضی مسائل خیلی راحت نیست به خیلی چیزا ازجمله پدر عروس مادرش چشمو هم چشمیا مهریه بالا نداشتن کار نداشتن خونه نداشتن ماشین مرد مومن تواین دوره زمونه فکرکردی دخترا راحت بله میگن بااین گرونی به عروسی کم خرج قانع هستن یا خونه کرایه ای یا با حقوق کم ؟؟؟؟؟ اینا که گفتی خان اولم نیست.دخترا تواین دوره زمونه فکر میکنن که ما پسرا ازمادر پودار زاده شدیم اکثریت پولو می بینن نه خود پسرو اگر پسره معتاد باشه ادم درستیم نباشه اما پول داشته باشه حل برادر حل جواب همه بله هستش حتی پدر دختر خانم اگر ازدواج اسون بود مطمئن باش تا الان کشور ما جمعیتش دو یا سه برار بود و جوان نه اینکه به سمت پیری بره

    • بنده خدا

      بچه ها من عاشق یه دختری هستم عید هم قراره بریم خواستگاری از کجا بفهمم اونم منو دوست داره

      پاسخ ها

      • علی مهرآور

        اون که دوستت نداره،عاشقته خخخخخخخخخ
        دیوونه

    • مریم

      دست نویسنده درد نکنه که به پسرا میگه باید این طوری بیایند خواستگاری

    • مجید ر

      به نظر من که جالب بود ولی در کل پسرها باید خیلی معقولانه برن سمت ازدواج نه اینکه از هول حلیم بیفتن تو دیگ. به امید شغل ، مسکن و یه ازدواج موفق برای همه مجردا

    • علی

      خیلی عالی بودممنون

    • بدون نام

      بله

    • علي

      بد نبود

    • سعید

      خوب بود:))
      فردا میرم خواستگاری=))

    • سجاد

      خواهش میکنم کمکم کنید:
      من دانشجوی پزشکی دانشگاه تهرانم و از یه دختره که همکلاسیمه خوشم اومده و به دختره هم گفتم .حالا می خوایم بریم خواستگاری حالا مشکل من اینه که پدر مادر دختره(انشالله پدر زن و مار زن آینده ام) هر دوشون پزشکن ولی پدر و مادر من هر دو کارمند ساده ان و خیلی می ترسم که این نقطه ضعف من بشه تنها دل خوشیم اینه که رتبه بنده 15 کشوری بود ولی دختر مورد علاقه ام 67 کشور .حالا به نظرتون اونا من رو در حد خودشون نمیدونن یا تلاش من رو که بایه خانواده تقریبا ضعیف به اینجا رسیدم رو گرامی میدارن؟

    • نسترن

      سلام امیدوارم اقاپسرهاموفق باشن توخواستگاری این هاکه چیزای سختی نبودن!

    • خودم

      با اینکه بعضی جاهاش چرت بود اما از نظر فن نویسندگی فوق العاده بود مخصوصا گره هایی مثل بن لادن یا 5+1 با موتور سی جی هم خیلی حال کردم
      مشاور خوبی نمیشی اما اینده خوبی انتظار قلمت را میکشه
      یا علی

    • سعید

      با عرض سلام. جملات خوبی بود اما نه به این سادگی که شما میگین

    • دردسر

      سلام اقا پسرای گل و گلاب خواهشی دارم که دست از سر دخترای 12تا20ساله بردارید اگه ما نخوایم شما را ببینیم کی را باید ببینیم من که از دست شما افسردگی گرفتم از 12سالگی تا الان که 15 سالم هست خاستگار دارم حداقل کم کمش در ماه 2 خاستگار دارم یکم برید خاستگاری دخترای 20 به بالا نمی دونم فرهنگ شهر ما اینجوری هست یا نه اخرش نفهمیدم به خاطر پول میاند خاستگاری یا به قول پسرا عاشقتم

      پاسخ ها

      • منم ناشناس خخخ

        وضع خرابه در بعضی شهرها این رسم هست اگه پولدار باشی بخاطر پوله تمام تلاشت رو بکن تا اخر عمر مجرد بمونی

    • محمد

      دم نویسنده گرم.
      واسم دعا کنید 2-3 روز دیگه میرم خواستگاری.

    • ياسين

      سلام من از بچگي عاشق يك دختر هستم و با برادرش دوست صميمي هستم دقيقا مثل برادرم هست خانواده هامون هم با هم اشنا هستند و رفت امد و مسافرت هاي مختلف و خارج از كشور ميريم و پدرامون هم باهم دوست صميمي هستند و ان دختر چهار سال از خودم كوچيك تر هست نمي دونم چه جوري ابراز علاقه كنم و برم خاستگاري

    • بدون نام

      داش لازم به ابرازه علاقه نیس خودش میفهمه ولی اگه قراره قسمت نشه نمییییییییشه حالا تو هی بپر هوا

    • محسن

      اگه من پدر ندارم و مادرم هم از افسردگی رنج می بره و تنها خواهرم هم کاری به زندگی من نداره .....پس من باید برم بمیرم؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • منم ناشناس خخخ

        وضع کنترل خونه در دست بگیر مرد خونه ای پس وقتشه استین بالا بزنی و تمام تاتشت برای برطرف اتفاق ها انجام بدی موفق باشی good luke

    • ماری

      خنده دار بود.راستش پول برام مهمه خیلی دوس دارم ظاهرش در حد خودم باشه.خوش اخلاق باشه و پول دار ولی همه چی یجا جم نمی شه .امیدوارم بشه

    • بی نام و نشان

      سلام اینقدر زمونه خراب شده که نمیشه خاستگاری رفت هر دختری واسه خودش یه یا دوتا دوست داره این کجای دل پسرا میره اون پسری که کارش به دختر مردم نیست و ساده چه گناهی کرده که بلانسبت یه دختر ........ گیرش بیاد

    • بدون نام

      .. لطفا قید ازدواج بزنید اگگر خیلی غیرتی هسین زندگی مجردی بکنین بهترین کیف دنیا بیوخیال زن و بچه بابا

    • راحله

      به سجاد...خدا کنه ب خواسته توت برسین ولی میشه بگین چجوری شدین رتبه ۱۵!!؟؟؟

    • رسول

      من هر.جا برم.بهم زن میدن.چون.از من بهتر کی میخواد نصیبشون بشه والا.... .

    • Mohsen

      سلام دوستان نظراتتون رو منم خوندم.ومیخوام یه پیشنهادی بدم.بخصوص برا اقاپسرا.اگر طالب ازدواج هستید خداوند یکیرو براتون درنظر گرفته .زور نزنید به اونایی که دلتون میخواد به ایده ال ها فکر نکنیید چون دختر هم مث شما فکر میکنه .برا ازدواج اول به فکر منابع ان باشید نه نیازهای شخصی خودتون.ازدواج یعنی طی کردن هدفی مشترک.یعنی داشتن علم ومهارت زندگی کردن.نه رویا پردازی.اگریه مدتی روصرف منابع ازدواج کنیید موفق میشید خدا پشت وپناهتون باشه

      پاسخ ها

      • علی مهراور

        واقعاا حقیقته من دو تا ایده عال تو نظرم بد که یکیش شوهر کرد اون یکیشم پناه بر خدا

    • فاطمه

      همه ی اینا رو که خودمونم میدونیم که....(کم بخوریمو ازین حرفا...)
      سوال اساسی اینه که چطور بله رو از طرف بگیریم؟؟؟
      برا داداشم میخوام

      پاسخ ها

      • علی مهرآور

        خخخخخخخخخخخخخ انگار اومده پفک بخره میگه برا داداشم میخام خخخخخخخخخخخخخخ تررررررکیدم

    • فاضل

      سلام بعد که رفتم خواستگاری قبول کردن بعد من چکار کنم کمک کنید

    • علی

      من که تا حالا هر جا خواستگاری رفتم با اینکه هیچ مشکلی نداشتم باز هم نتونستم جواب بگیرم برام دعا کنید

    • بدون نام

      منم قرار بود یاد بگیرم چطور بله بگیرم.اینو که همه میدونن جالب نیس برن دسشوئئ.خسه نباشی دلاور...

    • محمدهادی

      سلام.خوبید شما؟یه جوان 30ساله هستم چندین سال قصد دارم ازدواج کنم ولی بخاطر مشکلات مالی نمی توانم ازدواج کنم اگر امکانش هست به من کمک مالی کنید تا ازدواج کنم ممنون. .....متشکرم.الله وکیلی اگر ناچار نبودم این پیام نمیدادم

      پاسخ ها

      • علی مهرآور

        داداش با لیوان مردم که نمیشه آب بخوری
        جمله خیییلی سنگین بودا
        یه دنیا حرف پشتش بود
        دستتو بزار رو زانوت و برو دنبال یه کار و یا علی به خودت بگو

    • حمید

      عالی بود ایول

    • سعیدم

      واقعأ اینهارا که خواندم روشن شدم تشکر

    • سعیدم

      واقعأ اینهارا که خواندم روشن شدم تشکر

    • علی مهراور

      سلام
      واقعا لذت بردم از خوندنش
      به امید اینکه همه ی ما یاد بگیریم کالای ایرونی بخریم تا جوون های ما برن سرکار و پول بیاد دستشون که باهاش بتونن ازدواج کنن

    • بدون نام

      نوشته ی قشنگی بود.
      لذت بردم.

    • محسن

      خیلی حال کردم با متن هم حالت طنز داشت و هم جدی . دمتون گرم

    • علیرضا

      من تازه رفتم خواستگاری دیروزرفتم لباس شیک وعطرزدم خداروشکر تا الانش خوب پیش رفته گفتن قرار بعدی تا بهتربشناسن آدرس کارپرسیدن واسه تحقیق اشالله جواب بله روبده چون دختر خوب فوق العادیه وکم پیدامیشه دخترخوب پاک دامن

    • سجاد

      اقا خیلی قشنگ بود .......فقط من جلسه اولمه و پدر و مادرم همراهم نیستن تنهایی باید برم ...چیکار کنم اقای ادمین

    • ره گذر

      جملات با طنز خاصی نوشته شده که راحت
      میشه فهمید و خسته نشد .تشکر از روشن فکری نویسنده.

    • مهدی

      دختر خانما یه جایی در این مقاله بهتون توهین شده....بعد میایین میگین خوب بود مرسی پرسی...در ضمن اصلا هم جالب نبود نویسنده خنکی داشته.....

    • ناشناس

      دوستان مخصوصا آقا پسرا اونا یی که میخوان بدن خواستگاری میتونن شماره اونو بدن معرف ازدواج مقل خانم مقدم ونارمکی برای تهرانه بعد مشخصات دختری رو هم که میخوان میگن انشالله ازدواجتون جور شه واسه ما هم دعا کنید

    • علی

      سلام دوستان
      مشکل من الان مادر دختره هست اولش که مادرم رفت خونه دختره خانوادش موافق بود ولی الان همه چیز برعکس شده
      الان مادر دختره مخالف شدیددددددد
      اما منو دختره همو میخوام ولی من نمیدونم این وسط چیکارکنم
      لطفاکمکم کنید

    • م

      سلام من میخام برم خاستگاری مامان دختره راضیه ولی باباش نه تورو خدا کمک کنید

      پاسخ ها

      • سیگنال پارک

        ولش کن بابا

    • بی نام

      من که دیگه خسته شدم بس گل خریدم رفتم خواستگاری دقیقا اونایی که من میپسندم اونا منو نمیپسندن اونایی هم که منو میپسندن ،پسند من نیستن!!!!

      پاسخ ها

      • کَرَفس

        دقیقا منم همینم ، خوشم از دخترا باریک و بیبی فیس بانمک میاد بعد اونا بدشون ازم میاد درعوض هرچی تاپاله ی گاوه بام رویا میبافن واسه خودشو

    • تایفور

      تو این دور و زمونه ازدواج به جز بد بختی چیز دیگه ای رو به ارمغان نمیاره

    • آیدا

      از نظر من کلا ازدواج نکنین به جز بد بختی چیزی نیست عشق و عاشقی همش کشکه یکم بشه فراموش میکنین

    • شهروند

      اگه دخیا کمی از چشم هم چشمی دست بر می داشتند خوب بود تا کی واقعا؟
      ۹۹ درصد دخترا توقع دارند همون یه درصد پزشک و یا ۶ درصد کارمند با حقوق زاقارت بیاد خواستگاری شون
      پس اون ۹۳ درصد باقی چی؟
      دخیا کمی منطق داشته باشن......

    • پیر دوران

      متن جالب و خوبی بود ولی به نظر من اینا نصف قضیست تو پول داشته باش بقیش حرف مفته

    • حسین

      پول باشه پسرصدتا بله میگیره

    • دانیال

      بابا الکیه بدبخت میشین

    • پارک

      داداشام ،، جلو تر از این نرید ،، جلو خط مقدمه .

    • s.a

      چجوری اول از اون دختر بله برای اومدن به خواستگاری رو بگیریم؟

    • b.w

      با عرض سلام من وقتی که رفتم خواستگاری مودب نشستم اما وقتی که قرار شد بریم اتاق با دختره صحبت کنم کلی بدو بیرا بارم کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون از بیشعوری عروس خانم بوده حتما

    • D. R

      سلام من وقتی که رفتم خواستگاری خانواده دختره خیلی بامن خوب رفتار کردن ولی سوالات عجیبی پرسیدن و وقتی رفتم تو اتاق صحبت کنیم دختره سوالاتی پرسید که تعجب کردم مثلا یکی از این سوال هایی که پرسید این بود که اگر تو زندگیمون دعوامون شد شما منو چطور میزنی قرار شده یا جلسه دیگه هم بریم من نمیدونم چه طوری به این سوال ها جواب بدم لطفا راهنماییم کنید

      پاسخ ها

      • علی

        لازم نیست به سوالاتشون مستقیم جواب بدی میتونی منحرفش کنی و توپو بندازی تو زمین خودش مثلا اگه گفت چطور منو میزنی بگو چرا اصلا دعوایی پیش بیاد که کار به اونجا بکشه یا مثلا بگو وقتی میشه با حرف زدن همه چیو حل کرد چرا باید به راه های دیگه فکر کرد

    • شاهرخ

      این چه حرفاییه که توسایتت گذاشتی.این راهنمایی یا مهدکودک باز کردی.داری شیوه قبل انقلاب رو یادشون میدید.عوض کن افکارتو.

    • علی

      محمد منصوری خودت بگو چه کردی خخخخخ

    • کامران

      من نرفتم ولی اگه برم دوست دارم بگه خط قرمز هام اهل بیت هستن قبول می کنی من بگم بله

    • رامین

      خواستگاری شیوه خودشو داره الان سوالات مادر زن پدر زن اینه توجه:!!چقدر فالور داری ماشین با نام تجاری کدوم بررنده
      قبلا چندتا دوست دختر داشتی خخ
      انگار داریم میریم طلا بخریم خخ
      ازدواج موفق داشتی باشین یاحق

    • رامین

      خواستگاری شیوه خودشو داره الان سوالات مادر زن پدر زن اینه توجه:!!چقدر فالور داری ماشین با نام تجاری کدوم بررنده
      قبلا چندتا دوست دختر داشتی خخ
      انگار داریم میریم طلا بخریم خخ
      ازدواج موفق داشتی باشین یاحق

    • A

      مطالب خوبی بود ولی لطفا جدی تر صحبت کنید

    • علیرضا

      من فکر میکنم هم دخترا هم پسرا پر توقعن، باید دست از زرق و برق دنیا بردارن و زندگیشون باهم دیگه بسازن آخه مگه چقدر عمر میکنی که تا 40 سالگی باید پول جور کنی برای ازدواج تو این وضع اقتصادی!

    • امیر

      من فردا قراره برم خواستگاری. چهارسال عاشق یه دختر بودم و انقدر دوسش داشتم که چشممو رو تمام بدی هاش بستم . آخرشم بجای دستت درد نکنه رفتو تنهام گذاشت . کاری به جزئیات ندارم و دلم به عدالت خدا امیدواره . منتهی میخوام بگم فردا دارم میرم خواستگاری کسی که احساس میکنم خدا جلو راهم گذاشته و خودش هوامو داره . دعا میکنم همه جوونا خوشبخت بشن . در ضمن ممنون از مطلبتون

      پاسخ ها

      • علی

        هی داداش منم شرایط تو رو دارم چند سال خودمو معطل دختری کردم آخرش هم با یه کتک ننه‌ش عاشقی از سرش پرید و همه چی رو باخت و بهم گفت برو و فراموشم کن
        ولی الان خدا رو شکر یه دختری رو رفتیم خواستگاریش اصالتن لر بودن و در نگاه اول خونوادش برام جذاب نبودن اما وقتی خود دختر خانوم رو دیدم و رفتیم با هم صحبت کردیم دیدم
        تمام ملاک هایی که در نظرم هست ظاهری اعتقادی فرهنگی و اخلاقی همه رو تمام و کمال داره
        البته میخوان یه کم از جهیزیه رو بندازن رو دوش من که
        رسمشونه ولی جهنم و ضرر ، دختره واقعا ارزشش رو داره همه وصله تنشون رو پیدا کنن ه

    • ساناز

      بعضی حرفاتون خوب بود، من چند تا خواستگار داشتم با وضع مالی متوسط با۱ پیراهن داغون و کفش ضایع ۱ کلمه هم حرف نمیزد باباش جواب میداد تازه منت میزاشت پسرم به زور اومده...چطوره شما پسرا و خونواده تون به ظاهر دخترا گیر میدین، اما شما هر چی بپوشین دختر باید بله بگه... به شغل برادر خواهر، خاله دایی عمه عموی آدم گیر میدن، بعد که می پرسی حقوقت چقدر جبهه میگیرن پول پرست، شرط می ذارن حتما باید برای سرکار از اوضاع کار خودشون می پرسی بهشون بر میخوره و...

    • صادق عزیزی

      درود به این نویسنده عزیز خدایش هفته آینده دارم میرم واسه عشقم خواستگاری واسه دفعه سوم،خیلی استرس داشتم،اما از بس این مقاله باحال و جالب بود و راستش حرفا و مطلکاش خندوندم که هرچی استرس بود از یادم رفت،انشاءالله هردختر پسری که عاشق همن بهم برسن، اللهم آمین

    • محمد

      ی توصیه دوستانه
      قبل از هر اقدام جدی برای ازدواج
      با طرف مقابلتون به توافق نسبی برسین
      یکسری مقدمات و پیشنیازهارو اگه رعایت کنین میبینین که همه چی روبراه میشه.

    • بی نام

      با سلام.همه نظرات برای من جالب بود ولی از نظر من برای اینکه بتونيم به راحتی بریم خواستگاری و استرس جواب نه رو نداشته باشیم جدا از اینکه با ادب و خوش اخلاق باشیم باید پنج اصل مهم رو آماده و رعایت کنیم
      1_ خونه خوب
      2_ ماشین خوب
      3_ شغل خوب
      4_ درآمد خوب
      5_ تحصیلات خوب
      با انجام این کارها غیر ممکنه قبول نکنن و جواب رد بدن.
      از اونجايي که من خودم هنوز ازدواج نکردم ولی در تلاشم این پنج اصل رو آماده کنم تا با سر بلندی همسر آیندمو انتخاب کنم
      با تشکر

    • مهرداد

      به اصرار خانواده رفتم خاستکاری دختری ک فقط عکس دیده بودم
      مخالفت کرد
      منم ک اوکی
      سه روز بعد باز مامان زنگ زدن و یه قرار گذاشتیم
      اوکی-رفتیم بیرون.
      با بدترین حالات روحیم و تیپ چون قرار نیست کسی گول بزنم یا نقش بازی کنم
      گفت نه
      ۱۳ روز بعد زنگ زد گفت نتونستم ار فکرت برم بیرپن
      بدون اطلاع داشتن خانواده باهم درارتباط بودیم
      گفت ازدواج نمیکنم باهات ولی میخام تو زندگی هم باشیم.
      ۱ماهگذشت،بهم علاقه مند شد،قرارشد باباش راضی کنم،ک باز گفت نه!خیلی داغونم چرا؟

    • احمد

      سلام خیلی عالی بود
      ممنون از نویسند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج