۷۵۹۳۴۶
۸ نظر
۵۰۱۵
۸ نظر
۵۰۱۵
پ

فهرست تازه‌ای از سریع‌ترین خودرو‌های دنیا

خوشبختانه این روز‌ها علم و دانش بیشتر از گذشته به خدمت انسان‌ها آمده است و در تمامی صنایع شاهد پیشرفت‌های چشمگیری هستیم. صنعت‌خودروسازی نیز که همیشه رابطه تنگاتنگی با فناوری‌های روز داشته از این پیشرفت‌ها کمک گرفته تا خودرو‌هایی را شاهد باشیم که در یک چشم به هم زدن چند صد کیلومتر فاصله را طی می‌کنند.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: عطش انسان‌ها به سرعت از آن عطش‌هایی است که هرگز سیراب نمی‌شود و به‌رغم حضور خودروهای سریع و چابک باز هم انسان همیشه به دنبال ساخت خودروهایی با نهایت سرعت است.

فهرست تازه‌ای از سریع‌ترین خودرو‌های دنیا

خوشبختانه این روزها علم و دانش بیشتر از گذشته به خدمت انسان‌ها آمده است و در تمامی صنایع شاهد پیشرفت‌های چشمگیری هستیم. صنعت‌خودروسازی نیز که همیشه رابطه تنگاتنگی با فناوری‌های روز داشته از این پیشرفت‌ها کمک گرفته تا خودروهایی را شاهد باشیم که در یک چشم به‌ هم زدن چند صد کیلومتر فاصله را طی می‌کنند.

این خودروها در کنار سرعت بسیار زیاد، ظاهر جذاب و امکانات ویژه‌ای دارند که به همین راحتی‌ها نمی‌توان از کنار آن‌ها گذشت. با این حساب قصد داریم در ادامه به تازه‌ترین فهرست خودورهای سریع دنیا اشاره کنیم.

هنسی ونوم اف ۵ (سرعت ۴۸۴ کیلومتر در ساعت)

فهرست تازه‌ای از سریع‌ترین خودرو‌های دنیا

این خودرو صدرنشین جدول‌ سریع‌ترین خودورهای دنیاست و گفته می‌شود که ۴۸۴ کیلومتر در ساعت سرعت دارد. دست پیدا کردن به چنین سرعتی کار ساده‌ای نیست و برای رسیدن به این هدف بدنه هنسی ونوم اف ۵ کاملاً از الیاف سبک کربن ساخته شده است و تنها ۱ تن و ۳۰۰ کیلوگرم وزن دارد.

یک پیشرانه ۷.۴ لیتری از نوع V۸ را در این خودرو شاهد هستیم. به لطف این پیشرانه دوقلو توربو، هنسی ونوم اف ۵ در عرض تنها ۳۰ ثانیه به شتابی معادل با ۴۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند. همان‌گونه که اشاره کردیم گفته می‌شود این خودرو سرعتی معادل ۴۸۴ کیلومتر دارد و این سرعت هنوز رسما ثبت نشده است در نتیجه در کتاب رکوردهای گینس شاهد حضور خودروی کوئنیگزگ آگرا آر اس با سرعت ۴۴۷ کیلومتر در ساعت به عنوان سریع‌ترین خودروی دنیا هستیم.

کوئنیگزگ آگرا آر اس (سرعت ۴۴۷ کیلومتر درساعت)

فهرست تازه‌ای از سریع‌ترین خودرو‌های دنیا

رانندگی با سرعت‌های بسیار زیاد، کار خطرناکی است و به همین دلیل برند خودروسازی کوئنیگزگ برای اینکه خودروی پرسرعت خود را آزمایش کند از اداره راهنمایی و رانندگی نوادا درخواست کرد تا مسیری ۱۷ کیلومتری از بزرگراه ۱۶۰ را میان لس‌وگاس و پورامپ مسدود نماید.

خودروی کوئنیگزگ آگرا که ساخت دست سوئیس است به یک پیشرانه ۱۱۶۰ اسب‌بخاری مجهز شده و به راحتی در این آزمایش توانست به سرعتی حدود ۴۴۷ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند تا رسما این خودرو به عنوان سریع‌ترین خودروی دنیا شناخته شود.

هنسی ونوم جی‌تی (سرعت ۴۳۴ کیلومتر در ساعت)

فهرست تازه‌ای از سریع‌ترین خودرو‌های دنیا

این خودروی چابک و سریع توانست در مرکز فضایی کندی به راحتی به سرعتی برابر با ۴۳۴ کیلومتر دست پیدا کند. ناگفته نماند که این سرعت در یک مسیر رفت انجام شد و به لحاظ فنی برای ثبت رکورد سرعت باید خودرو دو طرف یک مسیر را طی کند تا میانگین سرعت خودرو به عنوان رکورد ثبت شود.

هنسی ونوم جی‌تی به صورت دست‌ساز ساخته شده است و همین امر باعث شده است به عنوان یک خودروی کارخانه‌ای رکوردی برای بیشترین سرعت نداشته باشد. حتی کتاب گینس نیز نام این خودرو را برای بیشترین سرعت ثبت نکرده است. اما هیچ کدام از این موارد باعث نمیشود سرعت ۴۳۴ کیلومتر درساعت را برای هنسی ونوم جی‌تی دست‌کم بگیریم.

بوگاتی وریون سوپر اسپورت (۴۳۱ کیلومتر در ساعت)

فهرست تازه‌ای از سریع‌ترین خودرو‌های دنیا

برند فولکس‌واگن، بوگاتی را تنها با یک هدف بزرگ خریداری کرد و این هدف چیزی نبود به غیر از ساخت سریع‌ترین خودروی دنیا. خوشبختانه این آرزو تحقق یافت و نسخه اصلی بوگاتی ویرون با قیمت ۱.۷ میلیون دلار با چهار موتور توربو شارژ W16 توانست به یکی از سریع‌ترین خودروهای دنیا تبدیل شود.

مجموع این چهار موتور چیزی حدود هزار اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌داد. مدتی بعد خودروی SSC Ultimate Aero معرفی شد که سرعتی بیشتر از نسخه اصلی بوگاتی ویرون داشت. اینبار نیز بوگاتی اجازه نداد که ویرون زیر سایه این خودرو برود و در همین راستا شاهد تولید بوگاتی ویرون سوپر اسپورت بودیم. این خودرو پیشرانه‌ای با ۱۲۰۰ اسب‌بخار نیرو دارد و تغییرات مختلفی در آیرودینامیک آن انجام شده است تا به راحتی به سرعتی حدود ۴۳۱ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

بوگاتی چیرون ( ۴۲۰ کیلومتر در ساعت)

فهرست تازه‌ای از سریع‌ترین خودرو‌های دنیا

بوگاتی ویرون به اندازه‌ای شهرت و افتخار برای برند بوگاتی بدست آورد که مجری برنامه معتبر تاپ‌گیر این خودرو را با هواپیمای کنکورد مقایسه کرد. این افتخار‌ها باعث شد تا شاهد بوگاتی چیرون باشیم که وارث به حق بوگاتی ویرون به حساب می‌آید.

نام این خودرو از راننده افسانه‌ای مسابقات خودروسازی، لویز چیرون، گرفته شده است و به لطف پیشرانه‌ای که ۱۵۰۰ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند همانند یک هیولاست که در قفس جاده‌ها زندانی باشد.

جالب اینجاست بوگاتی چیرون به‌رغم اینکه خودروی بسیار حرفه‌ای است اما برای راندن نیاز به یک راننده حرفه‌ای ندارد و سازوکار داخلی این خودرو کاملاً خودکار طراحی شده تا سرعت مهار نشدنی بوگاتی چیرون در جاده به صورت هوشمند کنترل شود.

بوگاتی چیرون در کنار سرعت بسیار زیاد به عنوان یک خودروی لاکچری نیز شناخته می‌شود و تودوزی چرم به همراه سیستم صوتی بسیار باکیفیت و داشبوردی که از صفحه‌نمایش لمسی با رزولوشن بسیار بالا بهره می‌برد را تنها قسمتی از امکانات لاکچری این خودرو می‌توان نام برد. تنها ۵۰۰ دستگاه از بوگاتی چیرون ساخته شده است که هر کدام از آن‌ها چیزی حدود ۳ میلیون دلار قیمت دارند.

ریماک کانسپت تو (۴۱۵ کیلومتر در ساعت)

فهرست تازه‌ای از سریع‌ترین خودرو‌های دنیا

در سال ۲۰۱۶ برند خودروسازی ریماک که یک شرکت کروات آن را مدیریت می‌کند نسخه اول ریماک کانسپت را معرفی کرد. در سال ۲۰۱۸ نیز شاهد معرفی ریماک کنسپت تو، به عنوان دومین نسخه این خودرو بودیم.

این خودرو به چهار پیشرانه الکتریکی قدرتمند مجهز است که مجموعاً ۱۹۱۴ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد. به لطف این پیشرانه قدرتمند، ریماک کانسپت تو به راحتی می‌تواند در عرض ۱.۸۵ ثانیه به سرعت یک‌صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند و از این لحاظ به عنوان پرشتاب‌ترین خودروی دنیا شناخته می‌شود.

گفته می‌شود که ریماک کانسپت تو به سرعتی معادل ۴۱۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند اما این سرعت هنوز رسما ثبت نشده است و این خودرو برای آزمایش نهایی باید تا سال ۲۰۲۰ صبر پیشه کند.

خودروی SSC ULTIMATE AERO (۴۱۱ کیلومتر در ساعت)

فهرست تازه‌ای از سریع‌ترین خودرو‌های دنیا

همان‌گونه که اشاره کردیم تنها خودرویی که توانست بوگاتی را مهار کند خودروی ساخت برند شلبی سوپر کارز (SSC)، بود. این خودرو توانست به راحتی نسخه استاندارد بوگاتی ویرون را با سرعت ۴۱۱ کیلومتر در ساعت پشت‌سر بگذارد.

در این خودروی زیبا و پرسرعت با یک پیشرانه ۶.۳ لیتری از نوع دوقلو توربو شارژ V۸ طرف هستیم. این پیشرانه میزان ۱۲۸۷ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد و مهار کردن این رخش پرسرعت نیازمند راننده‌ای پردل و جرأت است که دست از جان خود کشیده باشد.

استون‌مارتین والکری (۴۰۲ کیلومتر در ساعت)

فهرست تازه‌ای از سریع‌ترین خودرو‌های دنیا

به احتمال زیاد نام برند نوشیدنی ردبول را شنیده‌اید، این برند که علاقه زیادی به ایجاد جاذبه‌های ورزشی دارد با برند انگلیسی استون‌مارتین برای ساخت والکری همپیمان شد. استون‌مارتین نیز برای اینکه والکری به لحاظ سرعت حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد در این خودرو از فناوری روز دنیا که در خودروهای فرمول‌وان استفاده می‌شود کمک گرفت.

یک پیشرانه ۶.۵ لیتری از نوع V12 را در استون مارتین والکری شاهد هستیم، این موتور میزان ۹۰۰ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد تا با سرعتی حدود ۴۰۲ کیلومتر در جاده‌ها یک‌سواری کند.

تسلا رودستر (۴۰۲ کیلومتر در ساعت)

فهرست تازه‌ای از سریع‌ترین خودرو‌های دنیا

نسخه اصلی تسلا رودستر بر اساس لوتوس الیس طراحی شده شده بود، این خودرو ویژگی‌های بسیاری داشت اما نسخه جدید تسلا رودستر امکانات بیشتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

نسل دوم تسلا رودستر به راحتی سرعت صفر تا صد کیلومتر را در عرض تنها ۱.۹ ثانیه طی می‌کند و پس از گذشت ۴.۲ ثانیه به سرعتی حدود ۱۶۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. البته این سرعت‌ها در حال حاضر به صورت رسمی در جایی ثبت و آزمایش نشده است. این خودرو به یک باتری حجیم ۲۰۰ کیلووات‌ساعتی نیز مجهز است که تعبیه کردن این باتری در یک خودروی فوق‌سریع، امری نوآورانه به حساب می‌آيد.

در پایان پیشنهاد می‌‌کنیم اگر شما هم عطش سرعت دارید و خودروهای پرسرعتی می‌شناسید که در این فهرست به آن‌ها اشاره نشده است، در قسمت نظرات نام و مشخصات این خودروها را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شقایق

      واای ماشین طوسیه خیلی خوشملع

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره خدائیش باپرایدمامونمیزنه خیلی شباهت دارن باهم

    • بدون نام

      مرسدس ای ام جی پروجکت 1 ، کونیگ زگ 1

    • ali

      خودروی کوئنیگزگ آگرا که ساخت دست سوئیس است
      سوئد

    • امیرحسین ابراهیمی

      باسرعت هم کار میشه کرد

    • بدون نام

      به پراید ما ایرانیها میرسه خخخ

    • حمید

      چقدر زیبا هستن یاد تولیدات سایپا میوفته

    • بدون نام

      پراید از قلم افتاده؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج