جاباما
۷۶۱۲۵۱
۳۷ نظر
۶۴۰۱
۳۷ نظر
۶۴۰۱
پ

تیلور سوییفت و همه حاشیه‌های جذاب‌اش

تیلور سویفت خواننده و ترانه‌سراى امریکایى است که با بیش از صد میلیون فالوئر در اینستاگرام، یکى از پرطرفدارترین خواننده‌ها می‌باشد. او معروف به این است که داستان زندگی و چالش‌های واقعی‌اش را در موسیقی و شعرش روایت می‌کند.

وب سایت مدوپیا - نسیم کی نژاد: تيلور سويفت خواننده و ترانه‌سراى امريكايى است كه با بيش از صد ميليون فالوئر در اينستاگرام، يكى از پرطرفدارترين خواننده‌ها مي‌باشد. او معروف به این است که داستان زندگی و چالش‌های واقعی‌اش را در موسیقی و شعرش روایت می‌کند. از آلبوم‌های او می‌توان به "تيلور سويفت"، "بى باك (fearless)"، "حالا صحبت كن (speak now)"، "سرخ(Red)" ،"١٩٨٩" و "شهرت(Reputation)" نام برد. در این مطلب به معرفی این آیکون موسیقی و بررسی استایل او می‌پردازیم.

تیلور سوییفت و همه حاشیه‌های جذاب‌اش

بیوگرافی

تیلور الیسون سویفت در 13 دسامبر 1989 در ریدینگ پنسیلوانیا به دنیا آمد. مادربزرگ تیلور یک خواننده‌ی حرفه‌ای اپرا بود. همین باعث شد که تیلور از کودکی به این حرفه علاقه‌مند شود و بخواهد جا پای جای او بگذارد. وقتی تیلور فقط ده سال داشت در بسیاری از رویدادهای محلی آواز می‌خواند و از 12 سالگی شروع به نوشتن آهنگ‌های خودش کرد؛ با گیتار آهنگ را می‌نواخت و سپس آن را می‌خواند.

تیلور سوییفت و همه حاشیه‌های جذاب‌اش

تیلور برای دنبال کردن رویای خوانندگی خود، مدام به نشویل، پایتخت موسیقی کانتری می‌رفت. او موفق شد در آنجا در ساخت چند آهنگ همکاری کند و سعی کرد یک قرارداد موسیقی ببندد. در نهایت تیلور به همراه خانواده‌اش به هندرسون‌ویل تنسی نقل مکان کردند تا او بتواند مصرّانه‌تر حرفه‌ی موسیقی‌اش را دنبال کند.

شروع شهرت

در نهایت تیلور موفق شد در ۱۶ سالگی اولین آلبوم خود را منتشر کند. او به عنوان یک نوستاره‌ی موسیقی سبک کانتری با این آلبوم سر و صدای زیادی به پا کرد. موسیقی‌های اولیه‌ی تیلور همچون "داستان عشق (Love story)" و "تو به من تعلق داری (you belong with me)" طرفداران هر دو سبک موسیقی پاپ و کانتری را به خود جذب کرد. همین باعث شد تا با آلبوم بعدی‌اش "بی‌باک" در سال ۲۰۰۸ جایزه‌ی گرمی را به خانه ببرد. از همان موقع موفقیت‌های حرفه‌ای تیلور آغاز شد و تا به امروز به صورت روز افزون ادامه دارد.

تیلور سوییفت و همه حاشیه‌های جذاب‌اش

تیلور با این دو آهنگ موفق شد جوایز دیگری نیز شامل بهترین ویدیوی سال و بهترین ویدیوی زن سال دریافت کند. در سال 2009 که تیلور موفق شد بهترین موزیک‌ویدیوی سال برای موسیقی "تو به من تعلق داری" را به نام خود بزند، برای اولین بار این جایزه را برای موسیقی سبک کانتری به ارمغان آورد. اما این موفقیت با یک جدل، دشمنی ماندگاری با کانیه وست را کلید زد.

دعواهای تیلور سویفت و کانیه وست

وقتی تیلور در حال ارائه‌ی سخنرانی‌اش موقع دریافت جایزه‌ی بهترین موزیک ویدیوی سال بود، کانیه وست به روی صحنه آمد و میکروفون را از او گرفت و سخنرانی‌اش را قطع کرد! او پشت میکروفون گفت :"تیلور، من واقعا برات خوشحالم و میذارم صحبتتو تموم کنی. اما بیانسه واقعا یکی از بهترین ویدیوهای تاریخ رو داشت. بهترین ویدیوی تاریخ!" در واقع کانیه تیلور را لایق جایزه‌اش نمی‌دانست و اینطور قصد داشت اعتراضش را نشان دهد.

تیلور سوییفت و همه حاشیه‌های جذاب‌اش

کانیه را از سن بیرون کردند، اما در این لحظه تیلور به حدی شوکه شده بود که نتوانست سخنرانی‌اش را درست به پایان برساند. کمی بعد که جایزه‌ی بیانسه اعلام شد و او باید برای سخنرانی به بالای سن می‌رفت، تیلور را صدا زد تا بیاید و سخنرانی‌اش را تمام کند. کانیه وست بعدا از تیلور بابت این رفتارش رسمن عذرخواهی کرد.

در سال ۲۰۱۰ باز هم کانیه در بیانیه‌هایی از تیلور عذرخواهی کرد و حتی گفت در حال نوشتن یک آهنگ برای اوست. اما پیش از آنکه آهنگ کانیه وست بیرون بیاید، خود تیلور آهنگ "بی‌گناه" را منتشر کرد. این آهنگ تلفیقی از بخشش و انتقام بود و آتش دشمنی را بیشتر کرد. البته این آتش در سال ۲۰۱۵ فروکش کرد. اما هنوز هم کیم کارداشیان و تیلور سویفت رابطه‌ی خوبی با هم ندارند.

تیلور سوییفت و همه حاشیه‌های جذاب‌اش

حواشی

- تیلور با آلبوم‌های "حالا حرف بزن" و "قرمز" اولین زنی شد که بیشتر از یک میلیون نسخه از دو آلبومش در هفته‌ی اول فروش رفت.

- برخلاف عموم، عدد 13 برای تیلور عدد شانس است. نه تنها او در روز 13م ماه به دنیا آمده، بلکه اولین آلبومش هم بعد از 13 هفته به موفقیتی فراگیر رسید و اولین موسیقی تیلور که شماره‌ی یک پرفروش‌ها شد، پیش‌درآمدی 13 ثانیه‌ای داشت.

- در گرمی 2010، او جوان‌ترین فرد تاریخ شد که آلبومش موفق به دریافت جایزه‌ی بهترین آلبوم سال شد.

- در اوخر آگوست 2017، تیلور با انتشار عکس یک "مار" ادعا کرد که ششمین آلبوم موسیقی خود به نام "شهرت" را در ماه نوامبر روانه‌ی با‌زار می‌کند. مار تلمیحی از حرف کیم کارداشیان‌ بود که او را در توییتر "مار" خطاب کرده بود.

تیلور سوییفت و همه حاشیه‌های جذاب‌اش

- تیلور سویفت یک جدل مفصل هم با کیتی پری داشت. او ادعا کرد که کیتی خواسته رقصنده‌های تور آلبومش را از او بدزدد! در واقعا وقتی این رقصنده‌ها با تیلور قرارداد داشتند، کیتی به دنبال این بوده که با آن‌ها برای برنامه‌های خودش قرارداد ببندد. تیلور در این رابطه می‌گوید: " هیچوقت نفهمیدم ما اصلا با هم دوست هستیم یا نه!". در گذشته تیلور و کیتی هر دو با جان میر قرار عاشقانه می‌گذاشتند.

- در سال ۲۰۱۷ او بر علیه دیوید مولر، دی جی سابق در دادگاه شهادت داد. گویا در سال ۲۰۱۳ تعرضی جنسی توسط مولر بر تیلور انجام شده بود.

- دو آهنگ ساز در سال ۲۰۱۷ به خاطر دزدی هنری از تیلور شکایت کردند. آن‌ها مدعی بودند موسیقی "Shake It Off" تیلور برگرفته از آثارشان است. دادگاه حق را به آنان نداد.

همچنان، موفق‌تر از همیشه

تیلور در تمام این سال‌ها پستی‌ها و بلندی‌های زیادی را تجربه کرده‌ است. این حاشیه‌ها می‌تواند به دلیل جوانی او باشد. اما بعد از ۱۲ سال حضور در دنیای حرفه‌ای موسیقی دیگر فرد با تجربه‌ای محسوب می‌شود. موسیقی او دیگر فقط کانتری نیست بلکه سلایق بیشتری را پوشش می‌دهد. همین باعث شده که طرفدارانش دچار یکنواختی نشوند.

از آخرین آلبوم تیلور که سال گذشته منتشر شد، در چهار روز اول بیش از یک میلیون نسخه فروخته شد. این چهارمین آلبوم تیلور بود که در هفته‌ی اول خود رکورد یک میلیون نسخه را پشت سر می‌گذاشت. در نهایت این آلبوم پرفروش‌ترین آلبوم سال ۲۰۱۷ نیز گردید. تیلور در این آلبوم با هنرمندان دیگری همچون اد شیرن همکاری داشت.

تیلور سوییفت و همه حاشیه‌های جذاب‌اش

تیلور با درآمد 44 میلیون دلاری خود در سال 2017 موفق شد بعد از بیانسه و ادل، سومین نفر در لیست پردرآمدترین زنان صنعت موسیقی باشد. البته باید این نکته را هم بدانیم که او از رقیبان خود در این لیست جوان‌تر است و هنوز جزو پولدارترین افراد زیر 30 سال است.

تیلور از دوستان كارلى كلاوس ، جى جى حديد، سلنا گومز، اد شيرن، مارتا هانت، لورد، اما استون، جنيفر لارنس، كاميلا كابيلو، كارا دلوين و …. می‌باشد.

اما بررسی استایل تیلور سویفت، ستاره‌ی موسیقی

استایل تیلور سویفت در طول 12 سال تغییر چشمگیری داشته است. او در ابتدا با ظاهر یک دختر کابوی با موهای فر و آرایشی ساده وارد دنیای موسیقی شد. اما این ستاره با قد بلند 176 سانتیمتری و وزن 63 کیلویی خود در سال‌های اخیر تبدیل به یک زن شیک با استایل منحصر به فرد خود شده است.

تیلور سویفت، دختر کابوی معصوم

در هنگام انتشار آلبوم اولش، تیلور ظاهر ساده و موهایی فر داشت. ترکیبی از سبک کابویی و ویمسیکال را می‌پوشید و بدون گیتارش کمتر دیده می‌شد. تا حدی که می‌توان گیتار را جزو استایل او به حساب آورد!

تیلور سوییفت و همه حاشیه‌های جذاب‌اش

تیلور چند سالی موهای بلند فر خود را حفظ کرد. او در مراسم‌های مختلف پوست روشن و موهای بلوندش را با رژهای براق کمرنگ و بعضا قرمز تکمیل می‌کرد، اما همچنان همان ظاهر معصومانه‌ی خود را داشت. تنها تنوع او، وقتی بود که اندکی موهایش را کوتاه‌تر می‌کرد. در این مدت او استایل ویمسیکال خود را حفظ کرده بود. دامن کوتاه، شلوارک کوتاه و پیراهن کوتاه می‌پوشید اما آن را با بوت‌ و نیم‌بوت استایل می‌کرد.

تیلور سوییفت و همه حاشیه‌های جذاب‌اش

تغییرات گام به گام!

در اولین قدم موهایش را از فر یکنواخت در آورد و آن را حالت دار یا با فرهای خیلی درشت می‌گذاشت. او کم کم متوجه شد که مدل چتری خیلی برایش مناسب است و هر از گاهی این مدل را امتحان می‌کرد. علاوه بر این خیلی بیشتر با موهای صاف دیده می‌شد.

آرایش او از حالت ساده‌ی رژ قرمز و سایه‌های تیره خارج شد و بیشتر به سمت آرایش‌های نود و طبیعی‌تر رفت. علاوه بر این، خیلی اوقات در فرش قرمزها با موهای بسته دیده می‌شد. این چیزی بود که قبلا خیلی کم اتفاق می‌افتاد.

تیلور این سبک را تا به امروز هم تقریبا حفظ کرده است.

تیلور سوییفت و همه حاشیه‌های جذاب‌اش

گاهی آوانگارد

در چند سال اخیر، تیلور در مراسمات مختلف و بعضی اجراهایش سبکی خیره کننده را انتخاب کرده است. او درحالیکه کلیت استایل خود شامل دامن، شلوارک و پیراهن کوتاه و آستین حلقه‌ای را حفظ کرده است، با تغییراتی کوچک ولی جالب توجه تنوع خوبی به استایلش می‌دهد.

تیلور سوییفت و همه حاشیه‌های جذاب‌اش

تیلور در تمام این سال‌ها علاقه‌ی زیادی به پوشیدن لباس‌های شب بلند در فرش قرمز داشته است.

تیلور سوییفت و همه حاشیه‌های جذاب‌اش

استریت استایل

تیلور سوییفت و همه حاشیه‌های جذاب‌اش

تیلور هیچوقت برای بیرون رفتن به خودش سخت نمی‌گیرد. پیراهن گلدار کوتاه، بلوزهای راه راه، شلوارک، کفش‌های لوفر و البته بوت‌ها یار همیشگی او هستند.

تیلور سوییفت و همه حاشیه‌های جذاب‌اش

البته فراموش نکنیم که کیف اکسسوری مورد علاقه‌ی تیلور است. او کیف‌های مختلف در ابعاد متفاوت را همیشه در استایل روزمره‌ی خود استفاده می‌کند.

تیلور سوییفت و همه حاشیه‌های جذاب‌اش

سير تكامل استايل تيلور به ما نشان مي‌دهد كه چگونه يک دختر كانترى می‌تواند استايل خود را به يک آيكون در مد و موسيقى برساند. او یک زن با استایل شیک است که در سراسر دنیا الهام‌بخش خیلی از افراد شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سویل

      بیبی فیس و دوس داشتنی

    • بدون نام

      *-*

    • من

      از رابطه هاي عاشقانش چيزي نگفته بوديد !

    • بدون نام

      عزیزم کیـــتی
      با اینکه نمی دونم تقصیر کدومشون بود
      ولی دلم برای کیتی می سوزه

      پاسخ ها

      • مبینا

        تقصیره تیلوره
        تیلور خیلی غربتیه . عزیزم اصل ماجرا اینه
        سه تا رقاص که تو تور کتی پری کار میکنن
        برای یه مدت که کتی بیکاره و قصد ظبط
        نداره میرن از کتی اجازه میگیرن که به تور تیلور برن و هر وقت که کتی خواست کار
        روشروع کنه برگردن
        اما وقتی که وقتش میرسه و رقاص ها میخوان برگردن تیلور یهویی اون هارو اخراج
        میکنه و وقتی که کتی میخواد با اون صحبت کنه جوابشو نمی ده و وقتی هم کتی میگه چرا
        تیلور خانوم بهش برمیخوره

      • .....

        خانم مبینا الکی چرت و پرت نگو
        واقعا درک نمیکنم که مردم با چه رویی میان انقد راحت ساخته ذهن فاسدشونو میگن
        اگه یکم بری راجع این موضوع بخونی مردم رو به اشتباه نمیندازی بعد اون موقع دیگه در شان یه انسان عاقل حرف میزنی

    • شمیم

      عاشقشم

    • بدون نام

      ۶ ساله طرفدارشم
      تیلور فوق العاده س...
      آهنگی ازش نیست که بزنم بعدی. همه عالی
      آرزوی موفقیت روزافزون برات دارم تی :)

    • بدون نام

      قدو بالای تو رعنا رو بنازم

    • بدون نام

      اخه دیگه شما چرا رسما رسمن مینویسین

    • نیکی

      عاشقشقم. خییییلی خوبه. آهنگاش حرف نداره

    • بدون نام

      خیلی خوشگله

    • آپا

      رو چه عکسسسسسسایی کار میکنینا،جالب بود،خخخخخ

    • بدون نام

      مرسی از تیلور گذاشتین

    • کاپیتان استار

      lots of love♡♡♡♡♡♡♡♡

    • بدون نام

      تی یکی بهترین و قدرتمندترین خوانندگان عصر حاضره

      پاسخ ها

      • مبینا

        کتی پری بهتره

    • Todoroki shouto

      عشقههههه ،اینم بگین که با بنگتن دوسته و میخاد باهاشون همکاری کنه:))))

    • بدون نام

      کیتی پری و تیلور سویفت عشقـــــــن

      پاسخ ها

      • مبینا

        فکر کنم معلوم باشه که کتی بهتره

    • بدون نام

      ای جان عشق منه ایشون

    • Saraaaaa

      دوستش دارمممم

    • نیلو سویفتی

      عاشقشم دیوونشم خیلی وقته سویفتی واقعی ام تیلور فوق العادس حتما اهنگاشو دانلود کنید

    • بدون نام

      بهترین خواننده هایی که توی عمرم دیدم
      کیتی پری ـ تیلور سویفت

      پاسخ ها

      • مبینا

        خوب کردی که کتی رو اول نوشتی

    • porya ghan

      در کل خوشگل حقشه همه ساله آرتیست سال بشه بخاطره چهرش بعدشم آهنگ های قدیمیش قشنگ تره

    • F.M

      خیلی دوسش دارم خییلییی

    • هانده

      عشقی تیلور

    • بدون نام

      سبک کانتری و پاپ اش عاولیه

    • Hussam1989

      واقعا صورتش جادوییه خصوصا چشماش انگار اصلا انسان نیست هم صدا هم چهره هم هیکل یک پکیج کامل و تکه آرزومه که یه روز از نزدیک ببینمش

    • مبینا

      بهتری کتی پریه
      تیلور به درد لای جرزم نمی خوره

      پاسخ ها

      • امیر

        این جا جای کسایی مثل تو و اون کیتی پری نیست شأن تیلور خیلییییییییییییی از اون کیتی پری جونت بهتره ،اون تویی که به درد لای جرز نمی‌خوری ،عقده ای ،دیگه نبینم درباره ملکه پاپ تیلور آلیسون سویفت چیزی بگی دختره بی سرو پا

      • امیر

        برو تو به درد اشغال دونی میخوری با اون کیتی خری

      • امیر

        کیتی از اول بازنده ای بیش نبود برای کویین تیلر.پس دیگه هیچچچچچچچچ وقت اون بازنده رو با برنده تمام دوران ها تیلور سوئیفت مقایسه نکن

    • Katy cat

      شاید تیلور و کیتی قبلا باهم اختلاف داشته بودند ، اما اخر کیتی حاضر شد کوتاه بیاد و الان دوستای خیلی صمیمی هستن و همیشه پشت همو دارن
      من خودم طرفدار پروپاقرص کیتیم و کیتی کتم اما ایدل دومم تیلوره
      خوشحالم کیتی به این دعوا خاتمه داد

    • Katy cat

      لطفا به ایدل دیگران توهین نکنید چون ما کیتی کتا ناراحت میشیم

    • نازیلا

      تیللور همون خانم خارجیه اس که همش جیق میزنه هوار هوار میکنه واسه همین لاغره جون نمی مدنه براش همش ورجه ورجه و داد هوار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج