۷۶۱۳۰۰
۴ نظر
۵۲۲۵
۴ نظر
۵۲۲۵
پ

معجزاتی که با ترک نوشیدن الکل در بدن اتفاق می‌افتد

شاید بیشتر توصیه‌هایی که در مورد نوشیدن الکل وجود دارند اینطور پیشنهاد کنند که اعتدال را رعایت کنید، اما کمتر کسی می‌گوید فواید ترک کامل الکل چیست و بر سلامت شما چه تاثیرات شگفت انگیزی خواهد گذاشت.

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: شاید بیشتر توصیه‌هایی که در مورد نوشیدن الکل وجود دارند اینطور پیشنهاد کنند که اعتدال را رعایت کنید اما کمتر کسی می‌گوید فواید ترک کامل الکل چیست و بر سلامت شما چه تاثیرات شگفت انگیزی خواهد گذاشت.

وزن کم خواهید کرد

معجزاتی که با ترک نوشیدن الکل در بدن اتفاق می‌افتد

الکل کالری بالایی دارد؛ تنها 350 میلی لیتر مشروب تقریبا 150 کالری دارد و انواع میوه‌ای آن نیز پُر از قند اضافی است. نوشیدن الکل موجب افزایش وزن می‌شود. البته تاثیر الکل روی افراد متفاوت است اما تقریبا همه‌ی افراد با نوشیدن الکل دچار اضافه وزن خواهند شد. وقتی الکل وارد بدن می‌شود، بدن می‌خواهد فورا آن را پردازش کند، بنابراین سایر سیستم‌ها را متوقف می‌کند تا به هضم الکل بپردازد. این اتفاق تاثیر منفی بر متابولیسم دارد.

کلسترول خون‌تان پایین می‌آید

معجزاتی که با ترک نوشیدن الکل در بدن اتفاق می‌افتد

باور کنید یا نه، الکل می‌تواند درست مانند چربی و نمک، ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را بالا ببرد. در مطالعه‌ای که روی موش‌ها انجام شد یافته‌ها نشان داد موش‌هایی که دو روز الکل نوشیده بودند، در مقایسه با موش‌هایی که هیچ الکلی مصرف نکرده بودند، کلسترول بد خون‌شان ۲۰ درصد افزایش یافته بود.

فشار خون‌تان نرمال خواهد شد

معجزاتی که با ترک نوشیدن الکل در بدن اتفاق می‌افتد

شاید فکر کنید نوشیدن یک گیلاس الکل استرس‌تان را کم می‌کند اما در واقع می‌تواند فشار خون‌تان را بالا ببرد. طبق مطالعه‌ای از نشریه‌ی Hypertension، 1100 میلی لیتر آبجو یا 38 میلی لیتر شراب، فشار خون افراد را تقریبا 2.4 میلیمتر جیوه بالا برده بود. مطالعه‌ی دیگری در دانشگاه بریستول نیز دریافت افرادی که مرتبا الکل می‌نوشند، فشار خون‌شان تقریبا 7 میلیمتر جیوه بالاتر از آنهایی است که اصلا الکل نمی‌نوشند.

بهتر خواهید خوابید

معجزاتی که با ترک نوشیدن الکل در بدن اتفاق می‌افتد

خیلی‌ها ادعا می‌کنند الکل برای‌شان خواب آور است، البته تا حدودی درست است اما این خواب آنقدر که باید عمیق یا مفید نیست. مطالعات نشان داده نوشیدن الکل پیش از خواب، نوعی از امواج مغزی را که معمولا در حالت بیداری اما استراحت صادر می‌شوند افزایش می‌‌دهد؛ یعنی گیج و خواب آلود می‌شوید اما کاملا استراحت نمی‌کنید و خواب با کیفیتی ندارید. شاید با ترک الکل اول احساس کنید نمی‌توانید به راحتی به خواب بروید اما خیلی زود متوجه می‌شوید ترک نوشابه‌های الکلی کمک‌تان می‌کند صبح روز بعد شاداب‌تر از خواب بیدار شوید.

انرژی بیشتری خواهید داشت

معجزاتی که با ترک نوشیدن الکل در بدن اتفاق می‌افتد

همانطور که گفتیم با ترک الکل، صبح‌ها با نشاط‌ تر از خواب بیدار خواهید شد و انرژی بیشتری احساس خواهید کرد؛ بدون سر درد و احساس کسل بودن می‌توانید صبحانه‌ی سالمی بخورید و به موقع از خانه خارج شوید. وقتی صبح خمار نباشید، خلق و خوی بهتری دارید، تمرکزتان بیشتر است، عملکردتان بهتر می‌شود و در تمام طول روز، انرژی بیشتری خواهید داشت.

سرگرمی‌های جدیدی پیدا خواهید کرد

معجزاتی که با ترک نوشیدن الکل در بدن اتفاق می‌افتد

منظور از ترک الکل این نیست که گوشه گیر شوید. خیلی از افرادی که الکل را کنار می‌گذارند طبق گفته‌ی خودشان در ابتدا احساس می‌کنند باید از جمع دوستان کناره گیری کنند اما خیلی زود متوجه می‌شوند وقتی که دیگر الکل نمی‌نوشند فعال‌تر می‌شوند چون به جای اینکه یکجا بنشینند و بنوشند، سرگرمی‌های بهتر دیگری پیدا می‌کنند که شاداب‌ترشان هم می‌کند.

عملکرد ورزشی‌تان بهتر خواهد شد

معجزاتی که با ترک نوشیدن الکل در بدن اتفاق می‌افتد

مصرف مداوم الکل می‌تواند تاثیرات زیانبخشی بر تمرینات‌تان بگذارد زیرا وقتی که الکل می‌نوشید بدن‌تان نمی‌تواند ویتامین‌ها و مواد معدنی حیاتی مورد نیازش را کاملا دریافت کند، چون هنوز درگیر هضم و گوارش الکلی است که شب قبل نوشیده‌اید.

تغذیه‌تان سالم‌تر خواهد شد

معجزاتی که با ترک نوشیدن الکل در بدن اتفاق می‌افتد

الکل یکی از بزرگ‌ترین عواملی است که باعث پُرخوری می‌شود، مخصوصا اگر پیش از غذا بنوشید. تمام مطالعات حاکی از آن هستند که وقتی شما پیش از غذا الکل می‌نوشید، کالری بیشتری بعد از آن دریافت خواهید کرد. اما با ترک الکل، طبیعتا کالری متعادل‌تری مصرف می‌کنید.

پول‌تان پس انداز خواهد شد

معجزاتی که با ترک نوشیدن الکل در بدن اتفاق می‌افتد

با خودتان روراست باشید؛ برای نوشیدن الکل چقدر هزینه می‌کنید؟ اگر دیگر این هزینه را پرداخت نکنید خواهید دید مقدار پولی که برای‌تان باقی می‌ماند چقدر متفاوت از قبل خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      معجزاتی که با شروع مصرف مواد شروع می شود

    • بدون نام

      حالا اتفاقاتی که با خوردن الکل پیش میاد هم بگید!!

    • بدون نام

      خیلیا میخورن همشونم این چیزا رو میدونن پسر عمه من روده و معدش داغون شده ولی بازم میخوره

    • بدون نام

      خدا یک چیزی میدونه که این زهرمار را حرام کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج