۷۶۱۴۳۲
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

مورینیو به جایِ حواشی باید نگران تیم خودش باشد

 برایتون موفق شد با ارائه یک نمایش خوب، منچستریونایتد سردرگم را با نتیجه ۳-۲ شکست دهد تا اولین باخت فصل را به تیم مورینیو تحمیل کند.

وبسایت نود: برایتون موفق شد با ارائه یک نمایش خوب، منچستریونایتد سردرگم را با نتیجه ۳-۲ شکست دهد تا اولین باخت فصل را به تیم مورینیو تحمیل کند.

منچستریونایتد در همان هفته دوم لیگ برتر انگلیس، طعم تلخ شکست را تجربه کرد تا سه امتیاز از رقبای بزرگ خود عقب بیفتد. این شکست همراه بود با یک نمایش پر انتقاد از تیم مورینیو و خوردن سه گل از یک تیم نیمه پایین جدول انگلیس. حالا باید اشاره کرد که مورینیو می بایست به جای بحث در مورد منچسترسیتی، نگران تیم خودش و شاید هم جایگاهش روی نیمکت الدترافورد باشد.

روز قبل از مسابقه با برایتون، وقتی از مورینیو سوال شد؛ تصور می کند غیبت دی بروین چه تاثیری در کورس قهرمانی خواهد گذاشت، ترجیح داد به جای پاسخ دادن به این سوال، به حاشیه های پیرامون فیلم مستند سیتی بپردازد و رقیب را مورد حمله قرار دهد. او در پاسخ به سوال راجع به دی بروین گفت:

انتظار سوال دیگری را داشتم، دوست ندارید در مورد فیلم صحبت کنید؟ من فیلم را ندیده ام ولی چیزهایی شنیده ام. به نظرم، می توان در عین حال که به دیگران احترام می گذاریم، فیلمی خوب بسازیم. برای ساختن یک فیلم عالی، نیاز نیست به دیگران بی احترامی کرد. می توانید باشگاهی ثروتمند باشید و بهترین های جهان را خریداری کنید ولی کلاس و شخصیت خریدنی نیست، آن ها به وضوح این موضوع را نشان دادند و قابل تشخیص بود.

(توضیح این که؛ در بخش هایی از این فیلم، سبک مورینیو و تیم او مورد تمسخر قرار گرفته است. در اشاره به بازی رفت دو تیم در فصل گذشته لیگ برتر، گوینده فیلم گفته بود: "تقابل مورینیو و گواردیولا، یک بار دیگر تقابل مالکیت و دفاع، فوتبال تهاجمی و اتوبوس پارک کردن". همچنین در بخش هایی هواداران سیتی به تصویر کشیده شدند که در حال شعار "اتوبوس پارک کن" علیه مورینیو هستند.)

مورینیو به جایِ حواشی باید نگران تیم خودش باشد

اما حالا بعد از تماشای نمایش پرانتقاد و ضعیف تیمش مقابل برایتون کم مدعا و البته برد مقتدرانه ۶-۱ سیتی مقابل هادرزفیلد، شاید مورینیو با خود فکر کند بهتر بود دهانش را می بست و آن حرف ها را در شرایط فعلی پیش از این مسابقه بیان نمی کرد.

احتمالاً این مسابقه بدترین عملکرد یونایتد در دوران مورینیو بود. نمایش تیم در نیمه نخست نشان داد که چرا یونایتد نیاز داشت تا در پنجره نقل و انتقالات در نیمه عقب زمین سرمایه گذاری کند. موضوعی که البته مورینیو هم خیلی روی انجامش در تابستان اصرار داشت ولی مقامات باشگاه معتقد بودند مدافعین در دسترس، آن قدرها هم که باید بهتر از مدافعین کنونی تیم نیستند که بخواهند سرمایه هنگفتی بابت آن ها بپردازند. طعنه آمیز این بود که هر دو مدافع خریداری شده توسط مورینیو در دو تابستان اخیر، نمایش افتضاحی در مقابل برایتون داشتند. در هر صورت اتفاقات روز یکشنبه نشان داد مورینیو به جای آن که بخواهد به رقیب همشهری حمله کند، باید مشکلات و مسائل تیم خودش را حل کند.

مورینیو به جایِ حواشی باید نگران تیم خودش باشد

دقیقه ۲۵ بود که جا ماندن یانگ در سمت راست زمین، موجب شد حریف سانتر خوبی روی دروازه داشته باشد، گلن موری مسن خیلی راحت از کمند لیندلوف جوان گذشت و با فرار از تله آفساید کودکانه یونایتد، برایتون را به گل رساند. یونایتد هنوز در شوک خوردن گل اول بود که دو دقیقه بعد روی ضعف مبتدیانه در دفع توپ ارسالی از روی نقطه کرنر برای بار دوم دروازه اش را باز شده دید.

لوکاکو در دقیقه ۳۴ توانست امید را به اردوی یونایتد بازگرداند، اما اشتباهات تیم مورینیو تمامی نداشت. این بار سریال اشتباهات بیشتر از قبل شد. پاس بلند اشتباه دخیا، فرد را به دردسر انداخت، او نتوانست توپ را بگیرد، ضدحمله شکل گرفت، باز هم تعلل در خط دفاع و قرار گرفتن حریف در موقعیتی ایدئال، و سپس اشتباه بچگانه بایی در تکل روی بازیکن حریف و اعلام نقطه پنالتی، ۳-۱ پیش از پایان نیمه اول.

نمایش یونایتد در نیمه دوم، واقعاً ناامیدکننده و پرانتقاد بود. آن ها وقتی صاحب توپ بودند، نه انگیزه ای برای حمله از خود نشان می دادند و نه ذهنیت درستی در زمین داشتند. وقتی هم که توپ را در اختیار نداشتند، بدتر از قبل، ژرفای ضعف این تیم در نیمه عقب زمین قابل مشاهده بود. مورینیو به جد باید فکری به حال ضعف های تیمش کند.

حتی عملکردهای فردی هم قابل توجه نبود. پل پوگبا بعد از یک نمایش خوب در بازی مقابل لسترسیتی، آن هم سه روز بعد از اضافه شدن به اردوی تیم، آنقدر بد بود که حتی خودش نیز در مصاحبه بعد از بازی اعتراف کرد که ذهنیت درستی در زمین مسابقه بروز نداده است. لوکاکو در اولین حضورش در ترکیب اصلی بعد از جام جهانی، به جز زدن گل کار خاصی نکرد. مارسیال هم که در غیاب سانچز، به ترکیب اصلی راه یافته بود، طوری بازی کرد که انتظار داشته باشیم برای مسابقات پیش رو، دوباره به نیمکت بچسبد.

مورینیو به جایِ حواشی باید نگران تیم خودش باشد

در شرایطی که انتظار می رفت یونایتد خودش را به عنوان یک مدعی قهرمانی نشان دهد ولی نمایش روز یکشنبه نشان داد آن ها حتی نزدیک هم به رقیب همشهری نیستند تا بتوانند آن ها را برای قهرمانی به چالش بکشند. مورینیو شاید در کنفرانس خبری خود از هر فرصتی استفاده می کند تا به سیتی حمله کند ولی بهتر است او برای نفع خود و تیمش، تمرکزش را روی پوشش نقاط ضعف یونایتد بگذارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایمان

      منچستر با مورینیو به هیچ جا نمیرسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج