۷۶۴۴۴۲
۸۹۳۵۷۱
۸۹۳۵۷۱
پ

محتوای حمایت‌شده

لیست متخصصین جراحی بیماری های نشیمنگاه (فوق تخصص بیماری مقعدی)

کاملا قابل درک است که افراد مبتلا به این نوع عارضه ها از معاینه مقعدی یا جراحی هراس داشته باشند و حتی خجالت بکشند. اما تنها راه برای درمان به موقع بیماری و جلوگیری از بدتر شدن علائم، مراجعه به پزشک متخصص گوارش یا جراح عمومی است.

بیماری هایی که در نشیمنگاه یا مقعد بروز می کنند دلایل مختلفی دارند ولی یکی از بارزترین دلایل بیماری های نشیمنگاهی، عدم مصرف فیبر و همچنین عدم تحرک است. در حال حاضر با توجه به پیشرفت علم پزشکی، درمان بیماری های نشیمنگاهی امکان پذیر بوده و می توان از پیشرفت این عارضه ها جلوگیری کرد.

کاملا قابل درک است که افراد مبتلا به این نوع عارضه ها از معاینه مقعدی یا جراحی هراس داشته باشند و حتی خجالت بکشند. اما تنها راه برای درمان به موقع بیماری و جلوگیری از بدتر شدن علائم، مراجعه به پزشک متخصص گوارش یا جراح عمومی است. بنابراین با مراجعه به موقع به متخصص جراحی نشیمنگاه، از بروز عوارض جبران ناپذیر جلوگیری کنید.

لیست متخصصین جراحی بیماری های نشیمنگاه (فوق تخصص بیماری مقعدی)

بیماری نشیمنگاه (مقعدی) چیست؟

به بیماری هایی که در لبه مقعد یا اطراف ناحیه مقعد ایجاد شده و ممکن است با درد شدید یا خفیف همراه باشند بیماری های نشیمنگاهی گفته می شود. نشیمنگاه قسمتی از آناتومی بدن انسان است که در پشت بدن قرار دارد به همین دلیل در صورت وجود هرگونه بیماری در آن، اولین نشانه ای که هنگام نشستن در فرد بروز می کند، احساس درد است. البته که درد از نشانه های اولیه بیماری های نشیمنگاهی بوده و با پیشرفت آن ها فرد با نشانه های دیگری روبرو خواهد شد.

بیماری های نشیمنگاهی که به آن ها بیماری های مقعدی هم گفته می شود اگر در مراحل اولیه خود قرار داشته باشند با اقدامات ساده همچون رعایت رژیم غذایی مناسب و روش های سنتی قابل درمان هستند. اما اگر فرد نسبت به درمان خود بی توجهی و کوتاهی کرده و بیماری پیشرفت کرده باشد وضعیت فرد رو به وخامت رفته و دیگر با روش های ذکر شده قابل درمان نخواهد بود. 

راه های متفاوتی برای درمان بیماری های نشیمنگاه وجود دارد مانند لیزر، دارو، درمان غذایی و جراحی. در صورتی که بیمار به موقع برای درمان مراجعه نکند ممکن است به جراحی نیاز پیدا کند. معمولا پزشکان در مراحل اولیه بیماری از لیزر و درمان دارویی یا غذایی برای رفع مشکل مقعد استفاده می کنند و در صورت پیشرفت بیماری و پاسخ گو نبودن روش هایی چون لیزر، دارو و درمان غذایی از جراحی برای رفع مشکل استفاده می کنند. درمان با لیزر عمل سرپایی محسوب میشود و بدون بیهوشی و تنها با بیحسی موضعی قابل انجام است. در ادامه انواع بیماری نشیمنگاه (مقعدی) معرفی شده اند.

شقاق یا فیشر

شقاق یا فیشر مقعد، یک پارگی در قسمت داخلی راست روده (کانال مقعد) است که باعث ایجاد درد در حین حرکات روده می‌شود. شکاف مقعدی معمولا منجر به ایجاد مشکلات جدی تری نمی‌شود اما برای بیماران بسیار دردناک بوده و هراس بزرگی از رفتن به دستشویی و رفع مدفوع را در افراد به وجود می آورد.

کیست مویی

سینوس پیلونیدال (PNS) که با نام کیست مویی یا مو برگشتی هم شناخته می‌شود یک سوراخ در پوست است که معمولا در چین خوردگی باسن، شکاف بالای باسن یا هر جای دیگر از استخوان دنبالچه تا مقعد ایجاد می‌شود. این کیست‌ها معمولا به دلیل عفونت پوستی ایجاد می‌شوند و در داخل آن ها مو رشد می‌کند. این نوع کیست معمولا عفونی شده، چرک و خون ترشح می‌کند و بوی بدی نیز می‌گیرد. درد کیست مویی به خصوص هنگام نشستن می‌تواند بسیار زیاد باشد. کیست مویی را می‌توان به دو دسته موقت حاد و مزمن تقسیم کرد. کیست‌های مزمن پیلونیدال در صورت درمان نشدن، می‌توانند منجر به آبسه (حفره‌های متورم عفونی) و حفره‌های سینوسی (حفره‌هایی خالی در زیر پوست) شوند. کیست مویی یک بیماری بسیار شایع است. اما بسیاری از بیماران از ذکر آن خجالت می‌کشند که همین باعث شده دیر برای درمان اقدام کنند و باعث وخامت آن شوند. بنابراین پیشنهاد میکنیم در صورت ابتلا به این بیماری هرچه سریع تر به پزشک جراحی بیماریهای نشیمنگاه مراجعه کنید.

هموروئید یا بواسیر

این بیماری با نام هموروئید یا بواسیر شناخته می‌شود. این بیماری در واقع متورم شدن رگ‌ها و رگ‌های ورم کرده در قسمت تحتانی روده و یا بخش مقعد است. دلایل بسیار زیادی برای بروز این نوع از بیماری وجود دارد اما می‌توان مهم ترین دلیل آن را فشار به رگ‌های این قسمت هنگام بارداری یا هنگام خروج مدفوع دانست. بواسیر به 2 دسته خارجی و داخلی تقسیم می‌شود که این تقسیم بندی براساس منشا و موقعیت ایجادشان است. بواسیر خارجی که در اطراف دهانه مقعد ایجاد می‌شود و بواسیر داخلی نیز ملتهب شدن رگ درون کانال مقعدی است. گاهی ممکن است بیمار هر دو حالت را همزمان داشته باشد. 

فیستول

فیستول به هر گونه ارتباط و اتصال غیر طبیعی بین دو بافت یا دو ارگان بدن می گویند. فیستول مقعدی زمانی ایجاد می شود که غده های درون مقعد دچار انسداد شوند. با گرفتن این غده ها، ورم هایی ایجاد می شود که می تواند منجر به فیستول بشود. خونریزی مقعدی، درد، التهاب، سوزش و ورم مقعدی از جمله نشانه های این بیماری هستند. 

لیست متخصصین جراحی بیماری های نشیمنگاه (فوق تخصص بیماری مقعدی)

زگیل تناسلی

زگیل تناسلی توسط ویروس HPV در بدن به وجود می آید. این ویروس با تماس پوستی فرد آلوده منتقل می شود، همچنین زگیل تناسلی با رابطه جنسی هم منتقل می شود. بدن اشخاصی که سیستم ایمنی قوی دارند ویروس زگیل تناسلی را به آسانی دفع می کند اما اگر سیستم ایمنی بدن ضعیف باشد، ویروس بیماری زگیل تناسلی دفع نمی شود. بیماری زگیل تناسلی یا جوش تناسلی علائمی دارد مانند توده، سوزش و خارش، خونریزی پس از ادرار و خونریزی پس از رابطه جنسی که در صورت بروز هر یک از نشانه ها، باید برای درمان سریع به پزشک متخصص مراجعه کنید.

عفونت و آبسه در مقعد

زمانی که چرک و دمل ناشی از عفونت در اطراف مقعد تجمع کند آبسه مقعدی به وجود می‌آید. آبسه مقعدی با درد شدید و در برخی از موارد غیر قابل تحمل همراه است که آن را به یک بیماری خطرناک برای نشیمنگاه تبدیل کرده است. یکی از تعریف‌های دیگر آبسه مقعدی به بسته شدن دهانه غده‌های اطراف مقعد بر می‌گردد که در گذر زمان باعث ایجاد آبسه در مقعد می‌شود. آبسه مقعدی با توجه به علائم و مشخصاتی که دارد به دو نوع آبسه مقعدی سطحی و عمیق تقسیم می‌شود.

سرطان و توده دور مقعد

آخرین احتمالی که می توان برای احساس توده دور مقعد در نظر گرفت، سرطان مقعد است، زیرا این بیماری شیوع کمی دارد. سرطان مقعد به رشد توده های سرطانی و خطرناک در مقعد و اطراف دریچه ی آن گفته می شود. سرطان مقعد نیز همانند دیگر سرطان ها علت مشخصی ندارد. اما برخی از پزشکان آن را با ژنتیک و سابقه خانوادگی و نیز درگیری با ویروس پاپیلومای انسانی مرتبط می دانند. سرطان مقعد علائمی دارد مانند درد و خونریزی، تورم گره های لنفاوی در کشاله ران، خارش، ترشحات، تغییر در وضعیت اجابت مزاج و احساس توده در مقعد  در صورت بروز این نشانه ها، باید برای درمان سریعا به پزشک متخصص مراجعه کنید. این بیماری بسته به وضعیت و مرحله ی سرطان ممکن است از طریق شیمی درمانی، جراحی، پرتو درمانی و … رفع شود.

تنگی مقعد و بی اختیاری دفع گاز و مدفوع

مقعد انتهایی ترین بخش دستگاه گوارش است که عمل دفع به وسیله آن انجام می شود. زمانی که لوله عبوری مدفوع یا کانال مقعد باریک می شود، عملکرد آن با مشکل مواجه شده و عبور مدفوع سخت می شود. در حقیقت باریک شدن بیش از حد کانال رکتوم یا همان انتهای راست روده به معنی تنگی مقعد است.

بی اختیاری مدفوع عدم کنترل حرکات روده است که باعث نشت مدفوع از مقعد میشود اما بی اختیاری دفع گاز، عدم کنترل گاز درون روده است که علت هایی مانند اسهال، یبوست و آسیب دیدگی عضلات یا اعصاب مقعد را دارد. آسیب دیدگی عضلات و اعصاب به دلیل کهولت سن یا زایمان بوجود می آید. هر آنچه که منجر به بی اختیاری مدفوع یا گاز میشود، ممکن است خجالت آور باشد. اما این موضوع را بدون خجالت با پزشک در میان بگذارید. 

 چند مورد از بهترین متخصصین جراحی بیماری نشیمنگاه

دکتر وحید معتمدی

دکتر وحید معتمدی در شعبه تهران دارای مدرک بورد تخصصی جراحی، فلوشیپ فوق تخصصی کلورکتال وعضو هیئت علمی کنگره و انجمن جراحان کلورکتال ایران و دکتر علی باقرپور فوق تخصص جراحی کولورکتال و بیماری های نشیمنگاهی در شعبه اهواز هستند.

آدرس : 

تهران، بلوار کشاورز غربی، حد فاصل خیابان کارگرشمالی و جمالزاده، پلاک۳۴۰، ساختمان پزشکان، بهارطبقه اول، واحد۸

تلفن:

۰۲۱-۶۶۹۲۸۶۳۳

۰۹۱۰۶۸۶۵۷۸۱

۰۹۱۹۴۵۹۳۳۴۷

ساعت کاری: پاسخگویی همه روزه از ساعت ۹ الی ۲۲ حتی روزهای تعطیل

دکتر علی باقرپور شعبه اهواز

لیست متخصصین جراحی بیماری های نشیمنگاه (فوق تخصص بیماری مقعدی)

آدرس:

 اهواز، خیابان چمران(فلکه دوم کیانپارس) خیابان آبان غربی مجتمع پزشکی آبان طبقه دهم

شماره شعبه اهواز:

۰۶۱-۳۳۳۶۶۱۴۸

۰۹۳۶۰۱۸۵۵۸۹

کلینیک نور

این مرکز مجهز به کادر مجرب و باتجربه و جراحان کلورکتال بابیش از۲۰۰۰عمل موفق در زمینه بیماری‌های نشیمنگاه از جمله بواسیر، شقاق و ... دارای کارنامه موفق در درمان بیماری وعدم برگشت پذیری بیماری می‌باشد.

ساعت کاری: پذیرش از شنبه تا چهارشنبه فقط با تعیین وقت قبلی

لیست متخصصین جراحی بیماری های نشیمنگاه (فوق تخصص بیماری مقعدی)

مرکز درمان بیماری‌های نشیمنگاه کلینیک نور

  • درمان کلورکتال (بواسیر، شقاق، فیستول کیست مویی) با لیزر بدون درد و بیهوشی در یک جلسه
  • درمان بواسیر(هموروئید )بالیزر
  • درمان فیشریاشقاق مقعدی
  • درمان ابسه وفیستول مقعدی
  • درمان کیست مویی
  • درمان زگیل های تناسلی مقعدی
  • درمان پولیپ رکتوم

لیست متخصصین جراحی بیماری های نشیمنگاه (فوق تخصص بیماری مقعدی)لیست متخصصین جراحی بیماری های نشیمنگاه (فوق تخصص بیماری مقعدی)لیست متخصصین جراحی بیماری های نشیمنگاه (فوق تخصص بیماری مقعدی)لیست متخصصین جراحی بیماری های نشیمنگاه (فوق تخصص بیماری مقعدی)

جهت مشاوره قبل از مراجعه کلیک کنید.

لیست متخصصین جراحی بیماری های نشیمنگاه (فوق تخصص بیماری مقعدی)

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۶۶۹۲۸۶۳۳

۰۹۱۰۶۸۶۵۷۸۱

لیست متخصصین جراحی بیماری های نشیمنگاه (فوق تخصص بیماری مقعدی)

جهت کسب اطلاعات بیشتر از خدمات شفا کلینیک از اینستاگرام بازدید کنید.

@shafaclinicads

لیست متخصصین جراحی بیماری های نشیمنگاه (فوق تخصص بیماری مقعدی)

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب مراجعه کنید.

www.clinicnoor.com

لیست متخصصین جراحی بیماری های نشیمنگاه (فوق تخصص بیماری مقعدی)

شعبه1: تهران، بلوار کشاورز، بین کارگر و جمال زاده، جنب آزمایشگاه نور، پلاک ۹۵، طبقه ۵، واحد ۸

شعبه2: اهواز، کیانپارس، پهلوان غربی، نبش خرداد جنوبی، ساختمان پزشکان ابوعلی سینا، طبقه ۷، واحد یک

شعبه3: اهواز، خیابان چمران(فلکه دوم کیانپارس) خیابان آبان غربی مجتمع پزشکی آبان طبقه دهم

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج