۷۶۴۴۹۱
۱۲ نظر
۵۳۵۳
۱۲ نظر
۵۳۵۳
پ

به یاد «شریف باجور» و سه شهید سبز مریوان

چهار سلبریتی واقعی، چهار ژن خوب، چهار آقازاده و چهار فرزند بی‌توقع سرزمین‌مان بی آن‌که آتش به اختیار باشند، جانشان را به اختیار در دست گرفتند تا سبزی بلوط‌ها و سرخی لاله‌های این خاک را با سفیدی مردانگی و پاکی‌شان حفظ کنند.

وب سایت گلوَنی - سمیه باقری حسن‌کیاده: نمی‌دانم کجای تاریخ این سرزمین یادمان رفت که اگر ایران زمین حد و مرزی دارد از گوشت و پوست آرش نامی است که آن‌قدر این کمان را کشید که هنگام رهایی هیچ از جسمش نماند!

چطور یادمان رفت که مرزهای شرقی این سرزمین تا آن سوی هیرمند و حوضه سیستان بود؛ سرزمین خیزش پهلوانان بزرگی چون رستم…

به یاد «شریف باجور» و سه شهید سبز مریوان

چه قدر زود از یاد بردیم اهمیت سیستان را که نابودی‌اش برابر با نابودی رستم و تمام افتخارات پهلوانان این سرزمین است که حالا «ش.ن» نامی می‌آید و تنها برای جشن ۹۰۰ هزار تایی شدن صفحه دنیای مجازی‌اش دو فرزند رستم را که گویی آرزو‌هایشان را از یاد برده‌اند، سوار ماشین لاکچری‌اش می‌کند و تحقیرشان می کند و همچون گدایان پول تقدیمشان می‌کند و برای این پستی خود دست هم می‌زند.

بله. نام این به اصطلاح سلبریتی را همچون اختلاس‌گران نوشتم تا بداند که او هم دزد است؛ دزد آبروی سیستان و بلوچستان، دزد آبروی ایران و دزد شرافتی که من هر روز به دنبال اثری از آن در کسی می‌گردم تا به فرزندم بگویم که: ببین دخترم! شرافت هنوز هست. شرافت یعنی این آدم. شرافت یعنی عمل این آدم، نفس این آدم!

در این سرزمین خشکیده من دیگر برف هم نمی‌بارد که بگویم که امثال این سلبریتی‌نماها سرشان را زیرش برده‌اند و هیچ نمی‌توانند ببینند.

هوا سرد هم نیست که سر در گریبان کرده باشند که ما نشناسیم‌شان.

اما سرشان را در هر آخوری که کرده‌ باشند و از هر توبره‌ای که در حال خوردن باشند، دیده می‌شوند، حتی اگر خودشان را به ندیدن زده باشند.

به یاد «شریف باجور» و سه شهید سبز مریوان

همانند این «ش.ن»ها و «آ.ح»ها بسیارند. الفبای فارسی ما پر شده است از نام دزدهای شرافت و ایمان و آبرو و انسانیت که همیشه در حد حروف می‌مانند و همیشه میان کلمات گم می‌شوند. آن‌قدر که دیگر به تنهایی مفهومی ندارند.

اما نمی‌دانم کجای تاریخ این سرزمینِ به سوگ سیاوش نشسته، آتش خواستیم که باران از ما دریغ شد و سوختن سرنوشتمان.

کجای این گذشته از یاد بردیم که آتش زیر خاکستر‌ها را خاموش کنیم تا دودش چشم مردان و زنان شریف‌مان را نسوزاند و خودش جان‌مان را.

چهار سلبریتی واقعی، چهار ژن خوب، چهار آقازاده و چهار فرزند بی‌توقع سرزمین‌مان بی آن‌که آتش به اختیار باشند، جانشان را به اختیار در دست گرفتند تا سبزی بلوط‌ها و سرخی لاله‌های این خاک را با سفیدی مردانگی و پاکی‌شان حفظ کنند.

چهار شهید مریوان

نام این چهار ققنوس بال و پر سوخته سرزمینم را هرگز فراموش نخواهیم کرد:

  • محمد پژوهی
  • رحمت حکیمی‌نیا
  • شریف باجور
  • امید حسین‌زاده

به یاد «شریف باجور» و سه شهید سبز مریوان

دخترم! شرافت یعنی این چهار سیاوشِ آتش به جانِ پاکِ ایران.

دیروز صبح مریوان شاهد یکی از بزرگ‌ترین تشییع پیکرهای عزیزان خود بود. مسیری که از مریوان تا محله دارسیران را مملو از جمعیتی کرد که حامیان و حافظان خود را به دست خاک می سپرد. انبوه مردم و دوستداران محیط زیست به همراه خانواده های داغداران حادثه آتش سوزی جنگل های مریوان، دیروز پیکر جان باختگان را تا محله دارسیران مریوان تشییع کردند.مراسمی که فرماندار و دیگر مسئولان محلی نیز در آن حضور داشتند.استاندار کردستان هم دیشب در پیامی این حادثه را به خانواده های داغدار و مردم استان تسلیت گفت.همچنی از سوی امام جمعه و فرماندار مریوان دیروز در این شهرستان عزای عمومی اعلام شده است. شمار بسیار زیادی از مردم از روستاهای اطراف مریوان و از شهر سنندج و سایر شهرها به سمت مریوان حرکت کردند.در این مراسم پیکرهای شریف باجور و امید کهنه پوشی از بیمارستان به سمت مسجد با همراهی مردم مشایعت شد.رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان پیش از این از کشته شدن 4 تن و مجروح شدن 9 نفر سخن گفته بود.

به یاد «شریف باجور» و سه شهید سبز مریوان

او در همین رابطه گفته بود: در این آتش‌سوزی ۴ نفر از هم‌وطنان جان باختند که دو نفر آن‌ها از نیروهای منابع طبیعی شهرستان مریوان و دو نفر دیگر نیز از اعضای انجمن سبز مریوان هستند.محمد پژوهی فرزند احمد،رحمت حکیمی‌نیا فرزند امین،شریف باجور فرزند بایزید،امید حسین‌زاده (کهنه‌پوشی) فرزند احمد ؛۴ نامی بود که به عنوان کشته شدگان این حادثه از آنان یاد شد.آنان که همچون سیاوشان به دل آتش زدند تا حافظ سبزی ماندگار یک سرزمین باشند. هر چند شاید این بار این آتش برآنان گلستان نشد اما نام‌شان به عنوان حامیان همیشگی محیط زیست ایران در یادها باقی خواهد ماند شاید که این بار «دم سیاوشان» چنان خون آنان حافظ منابع طبیعی و محیط زیست و جنگل های ایران شود و به یاد مسئولان بیاندازد که وضعیت منابع طبیعی ایران ناگوارتر از ان است که بتوان به راحتی از آن چشم پوشی کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدر چهره های دوست داشتی! یادشون گرامی باد تا ابد!

    • بدون نام

      بخاطر یه عکس چقدر محدویتی داشتی که از شهیدان و اتش و رستم وسهراب و سوال از دختر پرسیدی ........از انجایی که شهدای وطن و خدمت یکی هستند اما امثال شماها تقسیم کردید ، از انجایی که خودت حاضر نیستی هزار تومن به یکی کمک کنی، از انجایی که هر کس بخواهد کار مثبتی انجام دهد خدا نکند به ذائقه اهل قلم خوش نیاید که مشروعیت نظام را زیر سوال میبرد!!!! اری پسرم اینگونه زیستن را با ظاهر بینها و شعار دهندگان هرگز قبول نکن و اگر کمک کردی بدون نام بردن و عکس خود نشان بده چون امروز نیاز هست تا کار خوب تشویق و نویسندگان و سخنرانان تبحر در زبان دارند و از ارش فقط کمانش را شنیدن و از بقیه هیچ .هم سرباز وطن باش هم مدافع دین ، کمک کنید و از هوچی گران نترسید ، انتقا د سازنده و چراغ هم باشید و دست یکیگر را بگیرید و چرندیات را با فرافکنی یکی نکنید

    • بدون نام

      بژی کورد
      کس دله کوردمردوه کورد زیندوه زیندوه وقدنانه وه عالا کمان

      پاسخ ها

      • ناشناس

        اشتبا نوشتی:که س نه لئ کورد مردوه کورد زیندوه، زیندوه قه ت نانه وئ ئالاکه مان

    • بدون نام

      روح بزرگشان شاد

    • بدون نام

      نه بابا نام این سلبریتی و مثل اختلاسگرا نوشتی.خوبه برا همین سلبریتی یه متن کامل کار کردینو قشنگ همه اون کسایی ام که نمیشناختنشم شناختن اینو.برترین ها یه مقدار چت میزنیا

    • آرنیکا

      من خودم فعال محیط زیستم متاسفانه امکانات صفره و باید با دست خالی و داوطلبانه بری چرا ایران هیچ کاری نمیکنه کشورای اروپایی بسیار به محیط زیست اهمیت میدن چون همه چیزو میخوان از ریشه درست کنن وقتی محیط زیست خوبی داشته باشیم روی خیلی چيزا تاثیر مثبت میزاره یا حتی کشاورزی خوب اما مسئولین یاد دارن فقط نظاره گر باشن و اظهار تاسف کنن.
      متاسفم واسه خودم و امثال خودم که داریم تلاش میکنیم تو این محیط

    • کورد

      خدا رحمتشون کنه روحشون شاد

    • بدون نام

      حرف و حدیث زیاده درمورد علت مرگشون

    • لیلا

      واسه چی بدون امکانات از خودشون می گذرن. دولت باید امکانات د راختیارشون بزاره. خیلی فداکاری می خواد این کارا.

    • ص م

      کاک شریف ریگان دریچه ی هیه

    • محمد

      من تازه با این شخصیتا اشنا شدم و وقتی فهمیدم با این وضع فوت کردن عمیقا غمگین شدم.خدا میدونه علت مرگشون دقیقا چی بوده؟!!بعضی از مردم محلی(شایدم خیلی هاشو)سپاه رو مقصر میدونن.اگه بهشتی وجود داره جای امثال اینا باید تو بهشت باشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج