۷۶۵۲۱۰
۱۸ نظر
۵۰۰۲
۱۸ نظر
۵۰۰۲
پ

مدیرعامل رجا‌: بلیت قطار مثل هواپیما آزاد می‌شود

مدیرعامل رجا‌ گفت: اگر هزینه‌های تامین اقلام صنعت ریلی از خارج با ارز بازار ثانویه انجام شود، زیان غیر قابل جبرانی به صنعت ریلی وارد خواهد شد که در این صورت باید قیمت بلیت‌ قطارهای مسافری مانند هواپیما آزاد شود.

خبرگزاری فارس: محمد رجبی بیان کرد‌: هزینه‌های تأمین قطعات واگن‌های مسافری از خارج با ارز بازار ثانویه موجب زیان هنگفت و غیر قابل جبرانی به صنعت ریلی می‌شود.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا‌ افزود: تداوم روند فعالیت این شرکت در زمینه ارائه خدمات مسافری ایمن و متناسب با سطح درآمد آحاد جامعه، نیازمند تأمین قطعات مورد نیاز به منظور تعمیر و نگهداری واگن‌های مسافری اعم از ترن‌ست، ریل باس و غیره با نرخ مناسب است.

‌رجبی تأکید کرد: اگر هزینه‌های تامین اقلام از خارج با ارز بازار ثانویه انجام شود عملا زیان هنگفت و غیر قابل جبرانی به صنعت ریلی وارد خواهد شد که در این صورت باید قیمت بلیت‌ قطارهای مسافری مانند هواپیما آزاد شود.

مدیرعامل شرکت رجا از دولت و مسئولان بانک مرکزی درخواست کرد: با توجه به اهمیت موضوع و در راستای تداوم خدمت رسانی، برای واردات قطعاتی که در داخل کشور تولید نمی‌شوند‌، ارز دولتی تخصیص یابد.

وی گفت: سیستم حمل و نقل ریلی در حالت عادی نه فقط‌ ارز دولتی بلکه باید یارانه نیز دریافت کند و این موضوع در همه دنیا امری متداول است.

رجبی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیش از ۸۰ درصد هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری به صورت ارزی باید تأمین شود، میزان تأثیر نرخ ارز بیشتر هویدا می‌شود.

مدیرعامل رجا همچنین افزود: از آن جا که کالاهای مورد درخواست این شرکت آماده نبوده و دارای دوره ساخت است، بنابراین اعتبار زمانی ارز تخصیص یافته باید متناسب با دوره ساخت کالا در نظر گرفته شده و امکان تمدید با نرخ دولتی را داشته باشد.

وی گفت: عدم تأمین ارز دولتی بابت قطعات فنی واگن‌ها می‌تواند منجر به توقف تعدادی از واگن‌های مسافری شود.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با اعلام این که این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت مسافری ریلی ایران سهم حدود ۶۰ درصدی از ناوگان و جابه‌جایی مسافر را دارا است، گفت: در هر صورت تأمین ارز دولتی برای خرید قطعات فنی واگن‌ها اولویت بسیار بالاتری نسبت به پرداخت ارز دولتی برای خودرو سازها و یا وارد کنندگان تلفن همراه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الحمدلله شهرخیلی شلوغ وهرکی هرکیه برای چاپیدن مردم!!! حالا دیگه نوبت مانوررو قیمت قطاره!
      نه که گرانش نکردند؟!!!!

    • سید محمد میرمهدی

      متاسفانه همین مدیران خائن هستند که نخبه های دانش بنیان درمملکت درجا میزنند واین مدیران اجنبی پرست به فکر واردات هستند وبااینکه مرتب جوانان عزیز دانش بنیان تولیدات خودرا در معرض نمایش حتی از صدا وسیما میگذارند حاضر نیستند هزینه را ریالی به این عزیزان پرداخت کنند ودائما به فکر خارج کردن ارز از مملکت هستند. چرا؟ مردم باید عاقل باشند وبفهمند چرا؟

    • بدون نام

      آفرین , دیگه داریم از خوشحالی بخاطر داشتن این مدیران ذوق مرگ میشیم , بخاطر داشتن چنین مدیرانی که فقط به فکر خدمتگزاری مردم هستند خدایا چکار کنیم ؟؟؟ خجالت آور و شرم آوره رفتار این دولت و زیرمجوعه اش

    • بدون نام

      شما هم پدر مردم رو دربیارین

    • بدون نام

      اصلا کلا دولت باید آزاد بشود .
      فقط دولت خلاصه به اداره نظارت باشد .
      و تمامی خدمات و تولید باید در دست مردم باشد .
      قیمت ها کلا به اختیار مردم و با اراده مردم باشد .

    • قاسم

      این تحریم امریکا یک خیری برای مردم داشت میدونید این خیر جه بود؟ جواب اینه چهل ساله دارند تو بوق و کرنا میکنند که ما در زمینه خودرو و قطار پمپ و برق و آب و گاز این و اون خودکفا شدیم و وابستگی به خارج نداریم الان معلوم شد اینها همش دروغ و حقه بازی بود از شیر مرغ تا جون آدمیزاد را وابسته به خارجند و قطعات همه باید از خارج تامین شود و فقط حرف مفت و تبلیغات تحویل ملت داده بودند. خدا را شکر که زمستان رفت و روسیاهی به ذغال ماند

    • بدون نام

      ولمون کن بابا،
      غیر از لوکوموتیورانش بقیش مال 80 سال پیشه، هیچوقت هم خراب نمیشه چون شما تولید نکردین
      فعلا از آفتابه فروش تا هواپیما سازی همه برای خودشون توجیهات اقتصادی جور می کنن مردمو بتیغن تا بتونن خودشونو بالای آب نگهدارن و غرق نشن

    • بدون نام

      خیلی با حال است تاکنون همه داد می زدند در ساخت واگن و قطعات یدکی خودرو و قطار خودکفا هستیم و حالا به همین بهانه بر طبل ضرر هنگفت می گوبند و حرف از افزایش قیمت می زنند خدا لعنت کند همه شماها را

    • بدون نام

      همین تو رو کم داشتیم بیجا کردین دیگه از نجابت مردم چقدر سواستفاده دوباره میخواین مردم بکشین توی خیابونا ....

    • بدون نام

      همشون اول میگن ما خودکفا شدیم نمیدونم این مدیرا دیگه با چه رویی میان زر میزنن بابا یه فرقون سازی 50 ساله داریم بعد فرقون فرانسه رو بعد از 30 سال هنوز نمیتونیم درست بسازیم بعد مدیر فرقون سازی میاد میگه ما خودکفا شدیم ....

    • سانسورچی تاکی سانسور؟؟؟؟؟؟؟

      تازمانیکه مردم باهمبستگی گوش اینارودرست حسابی نپیچونن هرروز وضع بدترخواهدشدهمین

    • بدون نام

      یعنی دقیقا ... با این ندیریتتون تو کشور آخه مردید ارزون کنید نه گرون

    • بدون نام

      مدیران دروغگو پرورش داده ایم و نتیجه اش را داریم می بینیم .

    • بدون نام

      اگر بلیت قطار هم مثل هواپیما آزاد شود مردم مجبورند مثل دوران گذشته ،از اسب و شتربجای خودرو و هواپیما و قطار در سفرهای خود استفاده کنند!

    • شهین سیفی

      الاغ که زیاده اصلا وسیله نقلیه را بکنید چهار پایان

    • بدون نام

      می خواهید با آزاد کردن همه چیز ،مردم را بدبخت کنید،تحریم امریکا کافی نیست؟مردم چه گناهی کردند؟

    • بدون نام

      حالا که می خواهی گران کنی بخاطر ارز و دلار.حقوق و دستمزد ما هم به نرخ دلار بدهید راضی هستیم.این ریال و تومان ایرانی را حالا دیگه وقتشه حذفش کنید.

    • م.م

      کاش حقوقهای کارگران وکارمندان وبازنشستگان روهم آزادمیکردن بادلارمحاسبه میکردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج