جاباما
۷۶۷۱۱۲
۱۱۳ نظر
۸۲۳۴
۱۱۳ نظر
۸۲۳۴
پ

بررسی قطعه‌ به قطعه آلبوم «ابراهیم» محسن چاوشی

«ابراهیم» نهمین آلبوم رسمی محسن چاوشی بالاخره از جنجال آتش بیرون آمد و منتشر شد. البته حاشیه‌های این آلبوم همچنان ادامه دارد و انگار قرار نیست تمام شود.

روزنامه خراسان - اکرم انتصاری: «ابراهیم»نهمین آلبوم رسمی محسن چاوشی بالاخره از جنجال آتش بیرون آمد و منتشر شد. البته حاشیه های این آلبوم همچنان ادامه دارد و انگار قرار نیست تمام شود. «ابراهیم» با هشت قطعه منتشر شده است و در حالی که قرار بود در قالب یک آلبوم شش قطعه ای منتشر شود، کم تعدادترین آلبوم چاوشی نسبت به تمام آلبوم های رسمی قبلی اش است. به نظر می رسد چاوشی در این آلبوم به صدای خودش زمان بیشتری داده تا آرام آرام در گوش مخاطب رسوخ کند.تمام ترانه های این آلبوم از «حسین صفا» است و برخی به دلیل استفاده از آثار یک ترانه سرا به چاوشی ایراد گرفته اند.

بررسی قطعه‌ به قطعه آلبوم «ابراهیم» محسن چاوشی

او درباره انتخاب حسین صفا و روابطش با او به موسیقی ما گفت:«رابطه من و اشعار حسین صفا در این آلبوم پیچیده است. کلمه به کلمه این اشعار را زندگی کرده‌ام و حالا احساس می‌کنم فصل جدیدی از همکاری من و حسین صفا آغاز شده است. هر واژه تکه‌ای از احساس ما را در سال‌های میان سالی شامل می‌شود. نه آنقدر غمگین و اندوهناک و نه آن قدر پیچیده و غریب. «ابراهیم» روزنوشت‌های ما برای این برهه از زندگی‌مان است. سعی کرده‌ایم از زاویه‌ای دیگر به ماجراها نگاه کنیم و با انتشاراین آلبوم، احساس می‌کنم بار بزرگی از دوش من برداشته شده است. اعتقاد دارم هر فردی وظایف و تعهداتی درباره مسائل اجتماعی خود داشته و دارد. من با «ابراهیم» پا به میدان جنگ گذاشته‌ام.» در ادامه می توانید درباره همه قطعه های منتشر شده در این آلبوم و حاشیه های آن بخوانید. عادل روحنواز نوازندگی گیتار الکتریک، توحید نوری پیانو و میثم مروستی ویولن و سه تار را در این آلبوم به عهده داشته اند.

و عشق جوخه اعدام است

قطعه«ببر به نام خداوندت»همان قطعه ای است که باعث شد نام این آلبوم« ابراهیم» باشد. این قطعه مانند دو آهنگ «خوزستان» و « امیر بی گزند» با نوایی جز صدای چاوشی شروع می شود. ترانه این قطعه در هم پیچیده از مضامین و ذهنیت های متفاوت است. این قطعه را با یک بار شنیدن نمی توان قضاوت کرد، چندباره آن را بشنوید.

لگد زدند به شیری که صبر غرش او بود

قطعه «در آستانه پیری» همان قطعه ای است که محسن چاوشی بعد از نه گفتن دفتر موسیقی، قسمتی از آن را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. شاید به همین دلیل«لگد زدند به شیری که صبر غرش او بود» عبارت آشناتری از این آلبوم برای مخاطبان باشد. تشبیه های این ترانه به همراه صدای چاوشی و موسیقی، یکی از قطعاتی است که شاید بتوان گفت اجتماعی ترین ترانه این آلبوم است.

از آسمان بودن بسیار دلگیرم

یک موسیقی آرام که انتظارش را نداریدآغاز گر قطعه «همراه خاک اره»است. چاوشی خود این قطعه را آرام آغاز می کند و به مخاطب فرصت می دهد شعر را بچشد. صدای گیتار الکتریک در بیشتر قسمت های این قطعه به گوش می رسد. چاوشی ترانه دردناک این شعر را باحوصله می خواند، بدون هیچ عجله ای آن را به اوج می برد و باز آن را به بستر قبلی اش برمی گرداند.

بررسی قطعه‌ به قطعه آلبوم «ابراهیم» محسن چاوشی

هی جان به سر شدم که تو را آرزو کنم

نام این قطعه«لطفا به بند اول سبابه ات بگو» است. لحن چاوشی در این قطعه ۵ دقیقه و ۳۱ ثانیه ای به لحن مستاصل ترین ها می ماند. به لحن کسی که هر چه درماندگی در آستین دارد، به صدایش بخشیده است. دکلمه در میانه این آهنگ هم به گوش می خورد. چاوشی دیروز قسمتی از این آهنگ را همزمان با انتشار«ابراهیم» در صفحه اش با متن « اما پسر شدم که تو را آرزو کنم» به اشتراک گذاشت. این قطعه به احتمال زیاد جزو همان هایی بوده که برای مجوز به اشکال خورده اما از مهلکه جان سالم به در برده است.

مادر مداد قرمز من کو؟

قطعه «ای ماه مهر» با دکلمه آغاز می شود. همان طور که از نام این قطعه پیداست بی ربط به ماه مهر و شروع فصل مدرسه ها نیست که چاوشی آن را « زهر حلال و بد اخلاق» می خواند. دکلمه های حسین صفا در این قطعه بیشتر از قبلی هاست و گاه و بی گاه از راه می رسد. این قطعه جزو انگشت شمار قطعه های موسیقی در ایران است که در نگاه اول طعنه به سیستم پیر و فرتوت آموزشی می زند. موسیقی پایانی این قطعه دیر از راه می رسد و شاید یکی از عیب های این قطعه به حساب بیاید.

دلم دف است نیستانا

چاوشی بی مقدمه به سراغ قطعه« جهان فاسد مردم را» می رود. او می خواند و دف همراهی می کند و صدای پیانو می آید. او می خواهد در این قطعه با ارجاع به برخی عبارت های عامیانه و گاه تشبیه ها تصویر بسازد. ۳ دقیقه و ۳۴ ثانیه این قطعه آن قدر زود می گذرد که بعد از تمام شدن آهنگ هنوز منتظر ادامه آن هستید،... اما انتظار بی فایده و این قطعه به پایان رسیده است.

مهمانان ناخوانده «ابراهیم»

اشعار دو قطعه ای که مجوز نگرفتند اما به آلبوم اضافه شدند، از کتاب شعر «منجنیق»حسین صفا ست. نام این دو قطعه «تو در مسافت بارانی» و «ما بزرگ و نادانیم» است که در ادامه از آن ها هم نوشتیم. چند روز پیش هم آهنگی به نام «مسلخ» از محسن چاوشی که به موضوع قاچاق جنسی دختران ایرانی در دبی پرداخته بود، لو رفت.

که زندگی دو سه نخ کام است

چاوشی شب قبل از انتشار آلبوم قسمتی از قطعه «تو در مسافت بارانی» را در صفحه خود به اشتراک گذاشت و نوید رسمی انتشار ابراهیم را داد. او در پاسخ به پرسش یکی از کاربران که «این آهنگ حذف شده محسن جان» نوشت:«خودم منتشر می کنم». در قسمتی از این قطعه می شنوید « من و تو آخورمان مرگ است / از این دُرشکه بیا پایین / تو نیز شِیهه بکش گاهی».

بررسی قطعه‌ به قطعه آلبوم «ابراهیم» محسن چاوشی

مُفلسیم در خوردن ، مُمسِکیم در مُردن

مشکلی که درباره قطعه «تو در مسافت بارانی» وجود دارد درباره قطعه «ما بزرگ و نادانیم» هم صادق است. به نظر می رسد این قطعه هم به دلیل چند واژه و مفهوم مجوز نگرفته باشد. هرچند موسیقی این قطعه جذاب و نوتر از قبلی است. در قسمتی از این قطعه می شنوید: «هم درشت و غمگینیم، هم سیاه و بدبینیم / هم برای آبادی قطره‌ ای نمی باریم / هم نگه نمی داریم / حُرمت خرابی را / شب که می شود خوابیم، صبح و ظهر هم خوابیم / عصر هم که تا شب خواب / شب دوباره تا شب خواب / توی خواب می‌بینیم، روز آفتابی را»

دفتر موسیقی از دو قطعه بدون مجوز بی خبر است

جنجال های آلبوم ابراهیم با انتشار آن پایان نیافت. محسن چاوشی بعد از انتشار آلبومش همه پست های قبلی در صفحه اینستاگرامش را حذف کرد و تنها چهار پست را نگه داشت. نکته جنجالی تر این که این آلبوم به صورت رسمی شامل شش قطعه ای است که آن ها را معرفی کردیم اما در مارکت های رسمی موسیقی و هف هشتاد شامل هشت قطعه بود. به همین دلیل با روابط عمومی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تماس گرفتیم و از آن ها درباره تعداد قطعه های مجاز آلبوم ابراهیم پرسیدیم. مجید فروغی مدیر روابط عمومی معاونت هنری وزارت ارشاد ضمن رد هشت قطعه مجاز گفت:« دفتر موسیقی این ماجرا را پیگیری می کند». هرچند در تماس های دوباره ما با دفتر موسیقی هیچ کس پاسخگو نبود!

به این اوضاع آشفته، جریان مجوز گرفتن پرحاشیه آلبوم ابراهیم را هم اضافه کنید. هفدهم مرداد ماه امسال، محسن چاوشی با بیانیه ای وزارت ارشاد را تهدید کرد که در صورت ندادن مجوز، آن را بدون مجوز منتشر می کند و همین بیانیه سرآغاز توفانِ «ابراهیم» بود. حاشیه های زیادی از آن روز به بعد ایجاد شد تا این که علی ترابی مدیر کل دفتر موسیقی که پیش از این اصلاح ترانه ها را تنها راه صدور مجوز می دانست، در نشست رسانه ای جشنواره موسیقی فجر گفت: « با آقای چاوشی نشستیم و با هم بستنی خوردیم و در یک شرایط دوستانه با هم حرف زدیم. من در این فضا بر اساس مسئولیت خودم سه قطعه ای را که اصلاحیه خورده بود، مجوز دادم و دو قطعه دیگر نیز اصلاحاتی دارند که باید درباره آن اقدامات لازم انجام شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد.ح

      آخه کدوم آدم بی ذوقی دلش اومده این اثر فاخر رو برا مجوز معطل کنه از دیروز 20 دور پلی کردم کل آلبوم رو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این خواننده چرا روضه می خونه؟ چرا خواننده های نسل جدید ایران نمی تونن بدون زنجموره بخونند؟

    • علی

      خیلی ضعیفه آلبومش!ازچاووشی بعیدبود.

      پاسخ ها

      • Tameshk

        ضعیف تویی

      • امیر

        مجبوری توی هر چیزی نظر بدی؟ برای امثال تو بهنام بانی و ماکان بند قوین فقط!

      • محمد

        انقدر آلبوم سنگین و فوق العادس که هنگ کردی
        و ممکنه اشعار سنگین ادبیش رو متوجه نشده باشی؟

      • باران

        اگر کسی آلبوم ابراهیم رو درک کنه و بتونه جلوی خودشو بگیره وکل شب و روز گوش نکنه جای تعجب داره .
        چاوشی با این آلبوم نمی دونی چه لطفی به موسیقی ایران کرده

      • M.s

        واقعا؟؟؟؟؟!!!!!!!

      • محمد

        تو آخه چی میفهمی

      • رضا

        چه میشه گفت به تو؟

      • بدون نام

        ببر

      • بدون نام

        یک مقداراگر ممکنه توضیحاتی ارائه بفرمایید که از دیدگاه
        شما کدام بخش آلبوم ابراهیم و از چه لحاظ ضعیف بود؟ از لحاظ انتخاب شعر یا انتخاب موسیقی؟، اجرا؟، یکم فنی تر مطالب رو باز بفرمایید. میشه بیشتر توضیح بدید؟
        کارشناسانه هم موضوع رو واکاوی و بحث کنید لطفا.

      • بدون نام

        تو برو ماکان جونت رو گوش کن

      • ایرانی ببو گلابی

        اره جووووووونم فقط تویی اف ام

    • بدون نام

      ابراهیم یک البوم فوق العاده و متفاوت در بازار تکراری موسیقی ایران هست
      این البوم چند بار باید گوش کرد تا درک کرد

    • بدون نام

      ما خریدیم هشت قطعه است.

    • روبی

      اگه حمله ور نمیشید
      از صدای چاووشی خوشم نمیاد

      پاسخ ها

      • هاشمی

        اینکه صداش رو دوست نداری به خودت مربوطه اینکه پیام میدی و اخبارش رو رصد میکنی نمی فهمم

      • بدون نام

        غلط میکنی

      • علی

        خوشت نمیاد دیگه . حمله ور نشین چیه هر کی نظری داره

      • باران

        چاوشی یه مجموعه است . صداش شاید کم اهمیت ترین چیز باشه . سوادش . تسلط اش درک هنری اش. انتخاب موسیقی اش. درک ادبیاتش از اون یه مسیر ویه سبک ساخته نه یه خواننده

      • مریم

        باران
        Iran, Islamic Republic of
        ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸

        درود به فهمتون
        احسنت

      • M.I

        برای اینکه حمله ور نشیم زیاد نظر نده

    • بدون نام

      البومش قشنگه

    • بدون نام

      چاوشی عشقییییییی عالیی بود البوم مخصوصا ای ماه مهر

    • مالک

      این بشر بی نظیره
      مخصوصا تو دو البوم آخر ک ب بلوغ کامل رسیده.
      نداریم مثل تو

    • بدون نام

      چرا حمله ور شیم جناب روبی؟موسیقی سلیقه ایه. باید یاد بگیریم متقابلا به سلیقه هم احترام بذاریم.

    • مهرداد پارسا

      فکر نمی‍کنم تک آهنگ ها نیاز به مجوز داشته باشند. تنها تکثیر فیزیکی آثار نیاز به مجوز دارد...

      محسن چاوشی کار غیرقانونی ای انجام نداده.

    • بدون نام

      شما که با آهنگهای خوانندگان آبکی به نهایت لذت موسیقیایی خود میرسید نمیتونیید چنین آلبوم فاخری رو درک کنید. برو یکم نظرات اهل موسیقی وهنر رو بخون تا بفهمی با چه آلبومی روبه رو هستی.
      فوق العاده بود بقول خود چاووشی بهترین آلبومش هست

    • reza

      وخداوند محسن چاوشی رو برای دلهای خسته و عاشق ما آفرید

      از اولین تراکها که انقلابی بود در موسیقی ۱۵ سال پیش طرفدارشم .

      خلاقیت، هوشمندی و اشعار چند لایه و پر معنی با صدای محسن چاوشی جنس موسیقی متفاوتی رو آفریده برای مخاطب اهل فکر و اندیشه .

      پاسخ ها

      • مریم

        محشرن

    • محسن

      ممنون از تو چاووشی توی این زمونه که به هم رحم نمی کنیم تو هنوز تغییر نکردی

    • سامان

      تمااااااام...

      پاسخ ها

      • مهدی

        تمااااام ....شنکی هم روش

    • سروش

      درود بر محسن چاوشی و حسین صفا که دو نفری دارن سطح موسیقی ایران و ارتقا میدن...
      این آلبوم و باید بارها و بارها شنید. چیزی فراتر از موسیقی صرف هست...

    • اف

      چرا چاوشی کنسرت نمیده؟ از چی می ترسه؟

      پاسخ ها

      • سجاد

        با تمام احترامی که برای آقای چاوشی دارم باید عرض کنم به نظر میرسه ایشون به صورت علمی و اصولی آواز نمیخونن و ظاهرا نمیتونن اجرای زنده و صحنه ای داشته باشن.

      • trjp

        گویا از نظر سجاد اقایانی همچون حمید هیراد و ... که کنسرت میذارن علم و اصول کاملی در رابطه با این موضوع دارن

      • پروين

        كنسرت معيار كار خواننده نيست اونم كنسرتهاي حالايي كه غيراز گوش درد و اعصاب خورد چيزي برات نداره

      • بدون نام

        برا اینکه صداش کلا دمو دستگاهه من طرفدارشم ولی صدای خودش نی شعراش و ریتم خوندنش بی نظیرع من رپ گوش میدم طرفداره صادقم

      • M.I

        چرت نگو خودش دلش نمیخاد کنسرت بزاره

      • بدون نام

        مهم ترفداراشن که الی ما شاالله زیادن .شعر گوش میکنن نه ....شعر

    • بدون نام

      شیر یوزپلنگ گربه، مرغ خروس جوجه! اینا ترانه هستن یا مستند حیات وحش! یک مشت (...)! موسیقی ایرانم به گند کشیدن رفت! هر کی صدا جارو برقی از حنجرش در میاره میشه هنرمند! همون بهتر بری خارج دستمال بکشی! اونجا که تو رو هنرمند نمی دونن که باید دستمال بگیری شیشه پاک کنی!

      پاسخ ها

      • مصطفی

        هر بار این در را محکم نبند نرو

      • بدون نام

        و تو چه میدانی هنر چیست...

      • بدون نام

        و تو جه از هنر داني

      • بدون نام

        برو ماکان بندتو گوش بده افرین

      • علی

        و تو چه میدانی هنر چیست ....

      • agent47

        بهت قول میدم عمرن بتونی ۳۰ ثانیشو تفسیر کنی

      • مریم

        متاسفم
        حتما از نظر شما خواننده به ماکان بند و هوروش بند و بهنام بانی و حمید هیراد دزد میگن
        اررررررررررررررررررررررره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • M.I

        دفعه بدی جرعت داری نظر بده ببین چه اتفاقی برات میوفته

      • بدون نام

        اگر منظورتون از شیر و یوزپلنگ، طعنه زدن به شعر هست که باید رفت سراغ شاعر و اینکه چه اشکالی در تمثیلهایش وجود داشته که برای همه افراد قابل درک و فهم نیست.
        اگر درباره موسیقی ایران می خواهید نظر بدهید، باید دید افرادی دیگر هم آیا هستند که دقیقا هم نظر با شما باشند که موسیقی ایران را به گند کشیدند و رفت و آیا فقط آقای چاوشی به گند کشیده و. یا شما با آلبومهای ایشان متوجه گندی که احساس می کنی در موسیقی زده شده، می افتی و دیگر خوانندگانم چنین حسی به .
        شما نمی دهند.
        اگر با صدای ایشان مشکل داری، پس چرا به سلیقه طرفداران بسیار صدای ایشان هیچ احترامی قائل
        نیستی؟!لااقل دوسوم صدای خوانندگان و اجراهایشون رو نمی پسندم ولی نمی خواهم گوش کنم که حالم بد بشه و به دیگران اهانت کنم. ضمن اینکه کارشناسان مبرز حوزه موسیقی زیادی هستند که صدا و اجرای ایشان را به وجهی عجیب تحسین می کنند. مگر آنها هم کارشناسی بلد نباشند که با شما هم نظر نیستند.
        اگر با شخصیت و رفتار کسی مشکل داری بحث دیگری است. شاید من هم با حرفه بازیگر و خواننده و اساسا مفهومی به نام اصطلاحا سلبریتی بسیار مشکل دارم و اساسا به آنها معتقد نیستم. ولی خیلی ها در حد پرستش به آنها توجه می کنند و این بنظرم آفت بزرگی است. یک خواننده صرفا یک خواننده است و نه یک عارف، حتی اگر هزار بار از اشعار مولوی و حافظ بخواند
        و یک بازیگر صرفا یک آدم مقلد چهره و اصطلاحا بازیگر ،
        است حتی اگر هزار بار نقش همسر و فرزند و یار وفادار شخصیت های دینی و مذهبی بزرگ را بازی کند. بلکه فردا ممکن است هزار اشکال از زندگی شخصی اش بگیریم .و یا حتی برود و در یک فیلم بی توجه به امور اخلاقی یک نقش بد با دیالوگهایی یا ظاهری نامتعارف بازی کند. یا حتی بخاطر بازی در نقش های مذهبی فردایش بیاید و در حوزه مسائل دینی اظهار نظر کند. او یک انسان عادی است که فقط موقعیتها را تقلید می کند. یا خواننده یک انسان عادی است که اشعار بزرگانی را به آوازی تبدیل می کند. نه آنکه از عمق وجودش این مسائل سرچشمه گرفته باشد. بنابراین هم ما باید حساب این افراد را از آواها و نقشهایشان جدا کنیم تا دچار شبهه نشویم و هم آنها جایگاه خود را بدانند و در هر موردی اظهار نظر نکنند و حتی اذعان کنند که آنها فقط در زندگی نقش آدم های خوب یا بد را بازی می کنند و شخصیتشان ممکن است از نقشهایشان فرسنگها فاصله داشته باشد.

    • بدون نام

      کسایی که تو موسیقی هستن میدونن من چی میگم این خواننده محترم صدا اصلا نداره نه بالا داره نه پایین موسیقیشم که اصل هیچی نگم امیدوارم سواد موسیقی مردمم بره بالا تا هر چیزیو گوش نکنن

      پاسخ ها

      • مصطفی

        مرسی استاد از نظرتون باعث افتخار موسیقی ایران هستید بی نام عزیز.

      • رکسانا

        بله بله کسایی که توموسیقی هستن میدونن من چی میگم
        وای مردم از خنده
        شما هم کارد بخوری خونت در نمیاد

      • بدون نام

        بله کسایی که تو موسیقی هستن می دونن که نظر شما که الان میگی کاملا سلیقه ایه به خاطر اینکه با گوش دادن به شعرای عجیب غریب رپ و پاپ پفکی به شنیدن موسیقی که هم هنر پونصد سال پیش توش هست هم هوش پونصد سال بعد عادت نداری.موسیقیو گوش می دی تا ارضات کنه .حسین صفا و محسن چاوشی تنها آدمایین که نمی ذارن شعر فارسی جاشو به شعر فاضلابی بده

      • محمد

        هنر اون چیزیه که به دل بشینه. ممکنه شما یه اثری رو هنری بدونی ولی اصلا دلنشین نباشه. به نظر من تابلوهای ونگوگ در برابر تابلوهای نقاشان معاصر مفت نمیارزه تو دوره خودشم کسی تحویلش نمیگرفت. ولی الان خیلیا میلیاردها بابتش پول میدن
        هنر علمی نیست‌. دلیه.

    • رضا

      این البوم شاهکاره و مختص قشر فرهیخته و رده بالای جامعه هست و مخاطب عام به هیج وجه نمیتواند ارتباط برقرار کند. مضامین تمام شعرها صرفا عرفانی است که برای افراد معمولی اصلا قابل درک نیست.

      پاسخ ها

      • مجید

        موافقم اما مضامین شعر هم عرفانی هم اجتماعی و سیاسی در کل از درد ها و سر خوردگی ها است که برای مخاطب عام قابل درک نست

      • بدون نام

        :))))))

      • بدون نام

        باشه تو فرهیخته و رده بالایی

    • مجتبی

      چاوشی واقعا یک هنرمند به تمام معناست
      و هیچ خواننده پاپی به قدرت او وجود نداره چرا گفتم پاپ چون در سنتی هم خوانندگان پر قدرتی داریم ولی کسی به توانایی او در سنتی هم وجود نداره

    • حسن

      شروعش برای کسانی که 20 سال پیش موسیقی گوش میکردن آشناست همکاری سیاوش قمیشی و مسعود فرد منش در آهنگهایی مثل: پرنده های قفسی، با تو حکایتی دگر، اون روزا ما دلی داشتیم و آهنگ های دیگر دکلمه های حسین صفا تکراری از دکلمه های مسعود فرد منش و صدای گرفته چاووشی تکراری از سیاوش قمیشی میخواستم بگم این نوع همکاری های قبلا هم بوده و کسانی که بالای 35 سال سن دارند میتونند نظر من رو تایید کنند و چیز تازه ای نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان آهنگ «پرنده های قفسی» رو گوش دادم.
        اصلا سبک چاوشی با اهنگ های قمیشی قابل مقایسه نیست. موسیقی چاوشی ملودی های بسیار بهتری دارد. شعرها که جای خود دارد..

      • بدون نام

        صدای چاووشی بیشتر شبیه یک پیرمرد بدصداست

    • بدون نام

      باز این ملت مشنگ و سینه زنی زیر علم یه آدم زپرتی.صداش چرا اینقدر رو مخه؟ انگار یه پیرمرده که سرما خورده .آهنگ مربوط به ماه مهرش انگار داره روضه میخونه! در حالیکه لزومی نداره اینطوری اجرا کنه . کتابهای عجوزه چیه دیگه؟ شاعرش از شعر بندتنبانی گفتن رسیده به شعرهای شبه روشنفکری! بابا خودتون باشید چرا ادا اطوار در می آورید؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انقد ور ور نکن
        خوشت نمیاد گوش نده

    • مرتضی

      پنج روزه دارم فقط این البوم رو گوش میدم. به خدا نداریم از چاووشی سرتر. انقلاب موسیقی ماست

      پاسخ ها

      • بی نام

        احسنت.چاوشی بهترینهههه

    • بدون نام

      چاووشی سلطان تمام خواننده های ایرانه لطفا دهنتونو ببندید و خفه شید

    • بدون نام

      آلبوم بسیار زیبا
      زنده باد

    • مرتضی

      چاوشی هم شده مثل قمیشی ...بارها و بارها باید گوش کرد و تازه فهمید که چی داره میگه ...

      پاسخ ها

      • sara

        توروقران چاووشی رو با سیاوش قمیشی مقایسه نکنین.چاووشی عالیه

    • raspina

      آهنگ خیلی خوبیه ولی خیلی دوست دارم یکی برام این آهنگ های زیبا و دلنشین محسن چاوشی رو تحلیل کنه خصوصا (تو در مسافت بارانی) دمت گرم چاوشی حداقل حرف این مردم رو پس از مدت ها یکی زد.

    • محمد چاووشی

      من ددس موسیقی رو خوندم راستشو بخواین این البوم بالا تر از پنجاه سال جلو تر از موسیقی حال حاضره ایرانه و تا چندین سال دیگه هم مثلش نمیاد به مخالفین اقا محسن اصلا توجه نکنین فوق العاده ترین متن ها رو بکار برده و سنگین ترین بیت ها رو داره این البوم موفق باشی اقا محسن و به امید ان روز که تمام البوم هات بدونه مخالف باشه

    • رسول

      خدا شاہدہ چاوشی مسلمون نیس اخہ چرا اینقد جیگر ما رو خون میکنہ

      پاسخ ها

      • یاشار

        گل گفتی

    • م*ح*م*د

      این البوم رو با چند بار گوش دادن یا خوندم متن اهنگش متوجه میشید

    • محسن

      عاللللللیییییی بود
      مخصوصا ببر به نام خداوندت از حسین صفا

    • شهدخت

      چطور باید فریاد آزادی رو ب گوش دنیا رسوند،چطور باید سیاهی جامعه ایران رو فریاد زد،صدای ایشون هر چه باشه داره این رسالت رو ادا میکنه( مخصوصن در قطعه در آستانه پیری)،خرده گیران خوابند،بیدار بشید و ببینید.پس کی میخاید ببینید.ب امید صلح و آرامش✌

    • بینام

      استادچاوشی بهترینه...تمامممم

    • علی

      هر کسی قدرت درک آثار محسن عزیز رو نداره
      آقای خاص, مخاطبین خاص هم میخواهد...

    • بدون نام

      واقعا موندم که چرا بعضیا میان و درباره چیزهایی که تخصص ندارند نظر میدن ؟؟کسی که خوشش نیومده چوب که بالای سرش نگرفتن که مجبورش کنن خوشش بیاد. در ضمن باید بگم که من واقعا خوشم اومد از این البوم.

    • امین

      سلام.ببینید محسن چاووشی طلبه های خاص خودشو داره مثل یک عتیقه بازی که درک فهم عتیقه رو میفهمه یا کسانی که موسیقی سنتی گوش میدن که هر کسی سنتی رو درک نمی کنه هرکسی نباید نظر بده اهل دلاش باید نظر بدن میتونم لقب بهترین تکرار نشدنی به ایشون بدم و تمام

    • یاشار

      چاوشی مرحم روح و روانست.خدایا ناز شصتت

    • رسول

      ناگفتہ نماند دم حسین صفا ہم گرم مکمل فوق العادہ اییہ برای سلطان

    • طوفان

      من کسی بودم که علاقه ی چندانی به کارهای ایشون نداشتم
      به غیر از چند قطعه که البته شاید به خاطر این بود دنبال کاراشون نرفتم وگرنه زودتر متوجه کارشون میشدم
      من معمولا عادت دارم موسیقی رو در پس زمینه ی کارهام قرار میدم و به کارم میرسم و موسیقی گوش میدم
      اما جدا این آهنگارو نمیتونم راحت ازشون رد شم
      اشعاری فوق العاده مفهومی با موضوعاتی متفاوت و عالی در این دنیای موسیقی که عشق و عاشقی نقل و نباتشه
      شجاعت در خواندن این قطعه ها و ادای دقیق کلمات
      موسیقیی تاثیر گذار و صدایی خاص و البته پخته و زیبا
      و باز هم اشعاری از جنس معنی و مفهوم
      امیدوارم همیشه موفق باشند

    • رضا حبیبی

      هر چه در وصف این آلبوم بگم کم گفتم...

    • جواد

      واقعن فوق العادس این البوم. گیتار الکتریکشو شما گوش کنین فقط. چه اشعاری . واقعن زیباست. ممکنه صدای چاووشی ب سلیقه ی بعضی افراد نخوره یا حتی غمگین بودنش ولی این البوم شاهکار این چن سال اخیره . انقد اهنگسازیش حرفه ایه ک موندم چی بگم . واقعن ب ایرانی بودن خودم افتخار میکنم این البوم خیلی حرفه ایه

    • نیما

      موزیک محسن و سبک محسن چاوشی تبدیل به یک برند ملی شده ، یعنی در رده اساتید بزرگ موسیقی سنتی همچون استاد شجریان ، چاوشی هم در راک و پاپ کاملا صاحب سبک هست و صدا و کاراش تو تاریخ ثبت خواهد شد، زمان همه چیو ثابت کرد ، مطمعن باشید محسن چاوشی برای انتخاب نوع ترانه ها، ملودی ،تنظیم و لحن های خوندنش دلایلی داره ... در هرصورت بهش تبریک میگم بخاطر سوپرایزی باز هم در آلبوم جدید برای ما داشت... آقای خاص

    • مریم

      فوققققققققققققققققققققققققققققققققققققق العاده اس
      حررررررررف نداره
      خدایا چاوشی رو برای ما حفظ کن

    • REZA

      خوندن و اشعارش از اهنگهای قبلی خیلی بهتره اما موزیک ضعیفه و خیلی بهتر میتونست کار کنه روی اهنگها!

    • میلاد

      متاسفانه توی چند دهه گذشته از بس خواننده هایی اومدن که هی سعی کردن تو اهنگاشون داد بزنن که بگن گام صداشون بالاست .ما مردم هم گوشمون عادت کرده به این داد و فریادهای الکی و بدون مضمون.بخاطر همین وقتی شخصی مثل محسن چاووشی اینطور میخونه نمیتونیم درکش کنیم.درصورتی که محسن چاووشی بدون شک تنها هنرمند موسیقی ایرانه که اینطور میتونه موسیقی رو به چالش بکشه و تکراری نباشه.اینو بدونید که یک قطعه موسیقی زمانی پرمحتوی میشه که با یکبار گوش دادن نشه فهمید موضوعش چیه درغیر این صورت اگر بشه با یکبار گوش دادن بفهمیم که موضوع یک قطعه چیه دیگه اون قطعه برای ما جذابیت نداره.پس بدون شک میشه گفت کسی که اینگونه موسیقی رو به چالش میکشه یک هنرمند واقعیه .وتنها کسی که درحال حاضر میتونه داخل ایران همچین فعالیت قدرتمندی داشته باشه کسی نیست جز محسن چاووشی

    • مریم

      بینظیری چاوشی فقط کاش بکم محسن صفا ب فکرماهم باشه یکم سطح شعراشو بیاره پایین من داغونم الان.تودرمسافت بارانیت مععععععععرکس

    • مریم

      بینظیری چاوشی فقط کاش بکم محسن صفا ب فکرماهم باشه یکم سطح شعراشو بیاره پایین من داغونم الان.تودرمسافت بارانیت مععععععععرکس

    • samad

      ...و غممان با چاوشی غلیظ ترین کام شد.نمیدونم چی بگم در موردش فقط میتونم بگم روزی نیست من صداشو گوش نکن از سال 84م.آلبومم فوق العاده بود.در آستانه پیری...

    • یاس

      به شدت سنگینه!درکش از حوصله خیلی ها خارجه!فوق العاده است.
      با همه وجودش میخونه.واسه تک تک کلماتش ارزش قائله.حق مطلب رو واسه تک تک کلمات ادا کرده..همیشه بر خلاف جهت اب حرکت میکنه..و اینه که متمایزش کرده..سایه ات بالاسر موسیقی ایران مرد

    • 22222

      پيداست كه خود آقاي چاووشي هم تك تك كلمات را درك كرده و حس كرده و با تمام وجود ادا كرده همينه كه خيلي به دل ميشينه بخاطر اينكه از دلش برخاسته واقعا هزاران آفرين برنقس و صداو دركش روزي چندبار آهنگاشا گوش ميدم و خسته نميشم كلمات جادويي داره كه باهاش يكي ميشم صداش ديوانه ام ميكنه

    • رضا

      صدای چاووشی کلا دستگاهه کیا قبول دارن؟
      ولی انتخاب شعرها سبک و فلو در بین خواننده ها بی نظیره این فلو و این سبک شعرا بیشتر تو رپ دیده میشه
      چاووشی بی نظیره در کل

    • بدون نام

      نبخش مرتکبانت را تو حکم واجب الاجرایی و عشق جوخه ی اعدام است

    • رضا

      استثنایی ترین آلبوم چند سال اخیر پاپ هستش. من زیاد طرفدار چاووشی نبودم اما الان شیفته اش شدم. 200 بار گوش دادم. در دوره ای که بهنام بانی، ماکان بند و... شدن خواننده معلومه که گوش کردن به اشعار ثقیل این آلبوم سخته

    • بدون نام

      من بهترین خواننده های دنیا از ماروین گای ،باب دیلن،الویس،تام جونز،استیوی واندر،جیبسیکینگ...رو میشناسم واهنگهاشونو گوش دادم.......،شاید چاوشی از قمیشی الهام گرفته باشه...اما قابل قیاس با هیچ خواننده ای در تاریخ موسیقی پاپ ایران نیست و ابلهانی که بویی از هنر نبرده اند صداتشکیل شده از لطافت،زخم،فهم کلمات، حس، هارمونیک،درد، عشق، شعرغنی....بابا دوس نداری غلط میکنی گوش میدی...

    • امین جهان

      در مقابل اعجازش، ابراهیم شعبده باز است...

    • نبی

      این چاوشی آخر صاحب یک فرقه میشه

    • مهدی

      واقعا عااااااالی

    • امید

      فوق العاده ,فوق العاده,فوق العاده
      به خدا چیز دیگه ای نمیشه گفت در مورد این آلبوم

    • محمد

      به نظر من قطعه هراه خاک اره حهل و هوای خود چاوشی رو داره بیان میکنه برای گرفتن همین آلبوم

    • مولانا

      فوق العاده ، باور نمی کنید داره چی میگه آفرین به این شعر

    • حمید رضا

      محسن چاووشی بینظیر ترین انسانیه که تا حالا افکارشو شنیدم

    • سعید

      وااای وااای خدابگم چیکارت نکنه محسن چاوشی
      موسیقی بی کلام 90 ثانیه انتهایی قطعه ای ماه مهر دیوانه کنندس
      همچنین با یک ملودی بسیار معروف تموم میشه .. اگه گفتین کدوم ملودی هست؟

    • مرتضی

      سلطان موسیقی جهان محسن چاوشی عزیز،فوق العاده است این محسن درک کردن این آهنگ ها کار هرکسی نیست،محسن رو با یک افغانی مثل سیاوش قمیشی مقایسه نکنید لطفا صدای قمیشی شبیه نمکی جای خونه ماست.صدای این ماکان بند و بهنام بانی که منو یاد سکس میندازه ریدن به اون صداهاشون یه دونه ای محسن جان

    • امید

      عشق منه چاوشی ... توجه کنید هیچ خواننده پاپی مثل چاووشی ماندگار نبوده بعد از اینهمه سال هنوزم ملت منتظر آلبوم جدیدشن

    • رسول

      سلطان کجایی دقیقا کجایی دردت ومالم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج