۷۷۰۲۳۸
۲۹ نظر
۵۰۱۱
۲۹ نظر
۵۰۱۱
پ

شهرداری تهران: منتقدان بنر‌ها کژتابی ذهنی دارند

بنر حاشیه‌ساز در سیزدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی، جدیدترین حاشیه‌ای بود که مدیریت شهری جدید تهران با آن روبه‌رو شد. بنری که عکسی از آن، به‌سرعت با واکنش‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد و بسیاری، آن را دهن‌کجی شهرداری تهران و معاونت امور بانوان این نهاد به چادرمشکی و بانوان چادری دانستند.

روزنامه صبح نو: بنر حاشیه‌ساز در سیزدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی، جدیدترین حاشیه‌ای بود که مدیریت شهری جدید تهران با آن روبه‌رو شد. بنری که عکسی از آن، به‌سرعت با واکنش‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد و بسیاری، آن را دهن‌کجی شهرداری تهران و معاونت امور بانوان این نهاد به چادرمشکی و بانوان چادری دانستند.

با این حال مشاور شهردار تهران و مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران به‌عنوان متولی برگزاری این نمایشگاه، معتقد است این تفسیر اشتباه است و «به عقل جن هم چنین چیزی نمی‌رسد.»

«زنان چهره شهر را تغییر می‌دهند.» این‌ نوشته روی بنری بود که دیروز در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

شهرداری تهران: منتقدان بنر‌ها کژتابی ذهنی دارند

راکعی: این تفسیرها به عقل جن هم نمی‌رسد

از سویی دیگر، مشاور شهردار تهران و مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران، با رد این تفسیرها، متعلق به شهرداری تهران، در توجیه استفاده از این بنر گفته است: «‌پوستری که درباره آن حاشیه ایجاد شده، مربوط به محیط‌زیست است.»

خانم فاطمه راکعی همچنین گفته است: «در هر دوره از نمایشگاه کیسه‌هایی را با هدف ترغیب به استفاده نکردن از پلاستیک به نمایش می‌گذاریم. امسال هم یکی از ‏رئوس برنامه حوزه زنان، تغییر چهره خاکستری شهر است، رنگ پوستر هم خاکستری است که روی آن خط مشکی کشیده شده ‏است.‏»

راکعی البته با حمله شدید به منتقدان این بنر می‌گوید: برای راحت شدن خیال خودش و معترضان، دستور جمع‌آوری این بنر حاشیه‌ساز را از نمایشگاه زنان و تولید ملی داده است.

راکعی به «صبح نو» می‌گوید: «‌خدا شاهد است اصلاً به عقل ما خطور نمی‌کرد که ممکن است چنین چیزی را عده‌ای بردارند یک عده از این کارها خوش‌شان می‌آید و بلوا کرده‌اند. البته برای من این اعتراض‌ها مهم نیست. اما آدم در مقابل این‌ها کم می‌آورد. این‌قدر تفسیر خوب می‌کنند.»

مشاور شهردار تهران در پاسخ به سؤال «صبح نو» مبنی بر اینکه به‌هرحال مفهوم این بنر ابهام و کژتابی دارد و شاید همین موضوع سبب اعتراض‌ها شده‌است، می‌گوید: «‌هیچ‌کس به عقلش نرسیده ممکن است چنین برداشتی از این بنرها شود. این جن‌هایی که به بعضی‌ها درس می‌دهند، آمده‌اند فردای نصب بنر، کشف کرده‌اند که به قول شما این کژتابی دارد.»

او می‌گوید: «‌می‌دانید چرا؟ برای اینکه اگر اینها نگفته بودند و چو ننداخته بودند، اگر شما 10بار هم این شعار را روی کیف‌های ما می‌دیدید که شهر را زیبا نگه دارید، به طبیعت لطمه نزنید، رنگ خاکستری شهر را عوض کنید، اگر به عقل جن می‌رسید توی همان نمایشگاه، خود شهرداری که حراست و گزینش دارد باید برخورد می‌کردند.»

راکعی می‌گوید: «بعد از آن مساله رقص زنان که برای‌مان درآوردند، 10بار به آنها گفته‌ام حواس‌تان باشد، هرچیزی دیدید که ممکن است ذره‌ای مشکل‌ساز باشد، به ما بگویید. سر ما شلوغ است و ممکن است کمتر حواس‌مان باشد.»

راکعی ادامه می‌دهد: «باید می‌آمدند از من می‌پرسیدند خانم شما منظورتان از این بنر چیست؟

من برایشان توضیح می‌دهم. می‌‌گویم شما یا هنر بلدید یا نه. این‌ رنگ خاکستری است.»

او می‌گوید: «من الان شهرداری‌چی هستم و یکی از برنامه‌هایم تغییر چهره شهر است. زنان چهره خاکستری شهر را تغییر می‌دهند. این را تا حالا ندیده‌اند. من 10جا تا حالا مصاحبه کرده‌ام. این را نمی‌خواهند ببینند. یعنی فکرشان کژتابی دارد به قول شما. اول گفته بودیم این بود که زنان رنگ مردانه شهر را تغییر می‌دهند.

من گفتم به مردها کاری نداشته باشید. بعد هم منظور ما از رنگ خاکستری، رنگ دود و ساختمان‌ها که عموماً هیچ جذابیتی ندارد. دیوارهای خالی شهر را رنگ می‌کنیم. با تصاویری که نشان بدهد شهرمان شهر دوستدار زن و کودک است که شعارش را می‌دهیم‌ تا آدم‌ها رغبت کنند. مثل شهرهایی که آسمان‌شان آبی است و هوای صاف دارند. این هم فقط روی کیسه‌های محیط‌زیستی است.»

او با بیان اینکه رنگ استفاده شده در این بنر، خاکستری است و نه سیاه می‌گوید: «‌مگر من با چادر ضدیت دارم؟ مگر من نوکر امام حسین؟ع؟نیستم؟ اصلاً آن رنگ توی بنر؛ خاکستری است. رنگ خاکستری هم برای اینها مقدس است؟ اتفاقاً آن رنگی که ضربدر زده است به رنگ خاکستری، سیاه است.

اگر ذهنشان کژتابی هنری دارد، آن را تفسیر کنند.» راکعی در پاسخ به پرسش «صبح نو» درباره دفاع او از این بنر و مفهوم آن با وجود ابهام در معنی هم می‌گوید: «گفتم بنرها را بردارند. دو تا بنر بود آن‌ها را برداشتیم. برای اینکه‌ آدم‌هایی که این‌طوری می‌کنند، بس کنند.

دو تا بنر بود. دوستش نداشتند برداشتیم. حس کردم می‌خواهند تخریب کنند. در‌حالی‌که من به افکار عمومی احترام قایلم و درباره این بنر توضیح دادم.» حالا دیگر، بنر حاشیه‌ساز از نمایشگاه زنان و تولید ملی برداشته شده است. اما شاید بهتر باشد طراحان بنرها و بیلبوردهای شهرداری تهران بیشتر از این شهرداری تهران را وارد حاشیه‌های خودساخته نکنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شهرداري كل كار مفيدش تو اين دو سال تغيير نام اتوبان نيايش بود و بس
      سردار كجايي كه از 5 صب شرو ميكردي به كار و عده اي سودجو با پرونده سازي و رشوه گرفتن هاي بعضي شهرداري چي ها تورو ترور كردن

      پاسخ ها

      • POOMPE

        ببین راستی شهردار هم دکتر از کار درآمد ولی چه تجویز ناشیانه ای کرد شهردار

      • پرهام

        مردم ناسپاس تهران حقشونه بخدا

        هزارسال دیگه بایدبگذره تا مدیری توانمندومردمی مثل قالیباف دوباره سرکاربیاد. حیف که قدرشو ندونستن و چقدرراحت گول تمهمت و دروغهای اصلاح طلبان رو خوردین. الان هم حق اعتراض ندارین. کاش شهرما برای چندماه دست مدیری مثل قالیباف بود

    • بدون نام

      دیگران رو به انواع فسادها متهم میکنن درحالی که تک تک سلولهای مغزشون انحرافات و عقده های جنسی داره...

    • بدون نام

      درایران گروه بزرگی ازطالبان وجود دارد، نشان ندادن حیوانات اهلی ازپشت، سانسور آرم باشگاه رم ووو.. اینها همه افکارطالبانی است...

    • بدون نام

      خدايا ما رو از شر دلواپسان نكبت نجات بده . خدايا حداقل ببر و راحتمون كن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نکبت جان خدا تو رو هم محو کنه

    • بدون نام

      خانم راکعی چیزی که شما میگین ربطی به بنرتون نداره کاش از چند نفر رهگذر می پرسیدین چی برداشت می کنند از بنر تا می فهمیدین که به عقل جن هم نمیرسه منظور محیط زیست و این چیزاست. طراحتونو عوض کنین

    • معرفت

      بسم الله الرحمن الرحیم/السلام علیک یااباعبدالله الحسین(علیه السلام)/باسلام وعرض تعزیت/به این میگن ماست مالی!زنیکه مردم وعقل مردم راچی فرض کرده که به خودش اجازه میده اینطورکاسه کوزه گندی راکه زدندجمع کنه

      پاسخ ها

      • معرفت

        بسم الله الرحمن الرحیم/السلام علیک یااباعبدالله الحسین(علیه السلام)/باسلام وعرض تعزیت/جناب مجله اینترنتی(برترینها)شمابدترینهاراکه یک سری آدم بیسوادوعقده ای وهتاک برای جلوه نمائی براتون ارسال میکردندرادرمجلتون نشردادیدکه بارهامورداعتراض قرارگرفتید،چراپیام حقیرراسانسوروتقطیع شده ثبت کردید؟مگرغیرازواقعیت هم چیزی درآن بود؟بااینکارتان که حتماسیاسی ومخالف منافع مجله بوده ونشان دادبه حقیروثابت کردکه بعضی افرادموردحمایت شماهستندکه حاضرنشدیدپیام یک منتقدراکامل نشردهید، به همراهی کردن حقیرودنبال کردن هرروزه وگاهاهرساعته حقیرباسایتتان پایان دادید/والسللم علیکم ورحمة الله/

      • بدون نام

        از زنيكه گفتنت معلومه تو كدوم دار و دسته اي داعشي . حيف اسم امام حسين كه از زبون تو بيرون مياد

      • معرفت

        بسم الله الرحمن الرحیم/السلام علیک یااباعبدالله الحسین(علیه السلام)/باسلام وعرض تعزیت/مؤدب باش وقتی نمیفهمی مجبوری بیای نظربدی؟تازه بروبسوزکه برترینهاباقیشوسانسورکردوالامجبورمیشدی مثل اون یاروبری خودتوجلوشورای شهرآتش بزنی/

    • بدون نام

      مگه چه ایرادی داره خانمهایی که چادری هستن مثل سابق از چادرهای رنگی استفاده کنن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به خودمون مربوطه چی بپوشیم دلمون می خواد سیاه بپوشیم به کسی هم مربوط نیست

      • بدون نام

        خیلی اشکال داره چون فضضضولی کردن در لباس پوشیدن زنها تهوع آوره

      • سوخته

        بعد از عمری که زنها رو مجبور به حجاب می کردند حالا برعکس مجبور به زیباسازی محیط می کنند .من به حجاب عقیده ندارم ولی خودم رو موظف به زیباسازی اماکن عمومی هم نمی دونم .

      • بدون نام

        وای بر تو که چنین میگی

    • بدون نام

      اتفاقا تفسیر شما به عقل جن نمیرسد از بس که چیزهای بی ربط به هم بافتید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا. وقتی فقط میگه زنان میتوانند چهره شهر را تغییر دهند، معلومه آدم چی به ذهنش میرسه

    • بی نام

      آی کیو. مگه چادر رنگی داریم ؟؟؟ بنظرت چادر قرمز و صورتی هست ؟!!
      چرا دوی رنگ خاکستری خط کشیدن ؟؟ میخوان حیا از بین بره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احتمالاً خیلی جوانتر از اونی هستی که بفهمی و یادت بیاد . منظور از چاد رنگی ، چادرهای سبز و سرخ نیست .یه نگاه به بزاری ها ( اگه معنیش رو نمیدونی برو فرهنگ لغت معنیشو پیدا کن ) بنداز میبینی که یه سری پارچه هست که توی رنگهای مختلفن با طرحهای متنوع وجود داره که معولاً خانمهای قدیمی واسه توی تردد توی کوچه و مسیرهای کوتاه و یا در حضور مهمانان ، استفاده میکردن.یه چیزی شبیه چادر نماز (اگه دیده باشی) منتهی توی طیف رنگ قهوه ای و خاکستری و حتی مشکی گلدار .حیا داشتن ربطی یه چادری بودن ونبودن نداره . ما خانمهای چادری ای داریم که از آرایش زیاد کم از عروس ندارن و خانمهای مانتویی داریم که آرایش ندارن حیا به رنگ لباس نیست .

    • بدون نام

      فکر می کنم لازمه از این به بعد گوشه بنر هاتون معنی و مفهوم اون تصویر رو درج کنید تا از مشکل ها پیش نیاد
      مردم طوری شدن که در هر چیزی به دنبال سیاست هستن و یه طوری جناح بندیش می کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میلیونها دلار داره خرج میشه تا از هر فرصتی ضربه بزنن اونوقت ملت و دولت بجای حل مشکلات گرفته دنبال حرفای بیهوده

    • بدون نام

      این همه مردم که به عقلشون رسیده از جنیان هستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینا آدمن ما جنی!!!!!!

    • شهرام

      خدایی توی شهرداری چه کار مفیدی انجام میدین ؟ جز کتک زدن دستفروشها و آب دادن به درختها و خیس کردن عابرین و آب گرفتن روی گارد ریل های اتوبان ؟ خدا دیگه چیزی هست . فرت فرت هم پول میگیرین . توی تهران به اندازه ۵۰ متر متوالی آسفالت صاف نداریم . روی دنیایی از نفت خوابیدیم ولی خیابونامون مثل جیگر ذلیخا هستش . خدایی اصلا حرف نزنید بهتره . سرتا پاتون بی مسئولیتی و اختلاسه .

    • بدون نام

      اصلا همتون خوبید تو جمهوری اسلامی بد نداریم...

    • بدون نام

      درشگفتم از كسايي كه هنوز طرفدار مرحوم هاشمي اند

    • بدون نام

      اگه شهردار میخواد چهره شهر زیبا بشه خیلی بفکر هستن، خب شهر رو رنگی رنگی کنن، شهر رو تمیز کنن، به اماکن عمومی رسیدگی کنن، چیکار لباس خانم ها دارن!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج