۷۷۰۷۱۱
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

شاخص بورس ۵۳۲۷ واحد رشد کرد

در جریان معاملات امروز بازار سهام شاخص بورس اوراق بهادار تهران تا این لحظه ۵۳۲۷ واحد رشد کرد.

خبرگزاری فارس: در جریان معاملات امروز بازار سهام شاخص بورس اوراق بهادار تهران تا این لحظه ۵۳۲۷ واحد رشد کرد.

براساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران همزمان با گشایش بازار بورس اوراق بهادار تهران در آخرین روز کاری هفته جاری تا این لحظه شاخص کل بورس از رشد ۵۳۲۷ واحدی برخوردار شده و شاخص کل در نقطه ۱۵۳ هزار و ۹۰۴ واحد ایستاد.

ارزش روز بازار تا این لحظه به بیش از ۵۸۷ هزار و ۵۵۷ میلیارد تومان رسیده است. در جریان معاملات امروز تا این لحظه بیش از ۱.۴ میلیارد اوراق سهام و حق تقدم در قالب ۸۱ هزار نوبت معامله و به ارزش ۴۳۲ میلیارد تومان داد و ستد شد.

در حال حاضر عمده شاخص‌های بورس سبزرنگ و افزایشی بوده و نمادهای فولاد، فارس، کگل،‌پارس، پارسان، فملی، جم همگی در رشد شاخص کل بازار تاثیرگذار بودند؛ همچنین در فرابورس ایران تا این لحظه شاخص کل ۵۹ واحد افزایش یافته و در نقطه ۱۷۵۵ واحد ایستاده است.

ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس بیش از ۹۵ هزار میلیارد تومان شده است؛ معامله‌گران فرابورسی تا این لحظه بیش از ۴۴۶ میلیون برگه بهادار و سهام در قالب ۴۲ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۴۸ میلیارد ریال داد و ستد کرده‌اند.

افزایش نرخ ارز در بازار آزاد باعث رشد سهام شرکت‌های صادرات محور شده و همچنین رکود در معاملات بازار سکه و طلا از یک طرف و فرا رسیدن زمان پرداخت سود سپرده‌های یکساله در بانک‌ها باعث شده سرمایه‌های سرگردان به سمت بازار سهام حرکت کند.

با توجه به اینکه بورس به عنوان دماسنج اقتصاد عمل می‌کند، به نظر می‌رسد عمده این رشدها غیرواقعی بوده، زیرا در بخش واقعی اقتصاد یعنی در تولید صنعت ، بخش ساختمان و کشاورزی فعالیت چشمگیری مشاهده نمی‌شود.

در این شرایط لازم است مسئولان بورس تدبیری اندیشیده و سرمایه‌های سرازیر شده به سمت بازار سرمایه را در بخش واقعی تولید هدایت کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این ازاشفتگی وسردرگمی اقتصادایران است. سرمایه داران لقمه های بزرگترازدهانشان برمیدارند مردم تاکی قبول میکنندبچه هاشون عذاب بکشندوبرای دیگران کارکنند انقلاب مال همه است نه عده ای قبضه اش کنند پاب وخاک راهم بفروشندبفرستندکشورهای دیگر

    • بدون نام

      حباب است که سهامدارن گاوی بوجود آوردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج