جاباما
۷۷۰۷۳۳
۷ نظر
۵۰۴۹
۷ نظر
۵۰۴۹
پ

هیوندای آزرا ۲۰۱۸؛ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان می‌ارزد؟!

پارت اول از سدان نیمه لوکس هیوندای آزرا ۲۰۱۸ به خریداران ایرانی تحویل شد و به محض ورود به بازار برچسب قیمت میلیاردی گرفت. آیا این خودرو واقعا ارزشی مشابه یک ب. ام و سری ۵ دارد؟

روزنامه هفت صبح: پارت اول از سدان نیمه لوکس هیوندای آزرا ۲۰۱۸ به خریداران ایرانی تحویل شد و به محض ورود به بازار برچسب قیمت میلیاردی گرفت. آیا این خودرو واقعا ارزشی مشابه یک ب ام و سری ۵ دارد؟

هیوندای آزرا ۲۰۱۸؛ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان می‌ارزد؟!

زلزله دلار همچنان دارد رکوردهای قیمتی عجیب و غریبی را با حضور بازیگران بازیگوش و اندک خریداران حاضر در بازار خودرو به جای می گذارد. در واقع در حالی که هفته قبل ما از هوندا آکورد 600 میلیونی، گلف 800 میلیونی و بنز چهار میلیاردی گفتیم، حالا با پدیده عجیبی روبرو شده ایم که ابدا قابل باور نیست. در هفت پرده ماجرای این خودرو میلیاردی را می توانید مرور کنید.

۱) می دانیم هیوندای در ایران برند محبوبی است و اغلب خودروهای شرکت را خریداران با شوق و ذوق بسیار می خرند. این عامل احتمالا از دلایل اصلی قیمت بالاتر خودروهای هیوندای در مقایسه با محصولات رنو، نیسان و میتسوبیشی است. این بین اما دیدن برچسب 1.1 میلیارد تومانی برای هیوندای آزرا 2018 جزو عجایبی است که ابدا نمی توان توضیحی برایش تراشید آن هم در شرایطی که قیمت دلار در یک رفت و برگشت دیوانه دار از کانال 15 هزار تومان به کمتر از 13 هزار تومان آمده است.

هیوندای آزرا ۲۰۱۸؛ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان می‌ارزد؟!

2) آزرا در دو نسل قبلی همواره سدان محبوب هواداران متمول هیوندای بود که چیزی بیشتر از الانترا و سوناتا می خواستند. با این حال کندی موتور نسل قبل که در فاصله سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ وارد بازار ایران شد به یک پس زمینه منفی برای برند آزرا تبدیل شد و تصور می شد که همین عامل نسل تازه آزرا را زمین بزند. این تصور حالا به کل اشتباه از آب در آمده است.

3) آزرای ۲۰۱۸ در بیش از ۵۰ بازار مهم جهان از آمریکای شمالی تا اروپا، چین، خاورمیانه و استرالیا عرضه شده و در بازارهای نوظهور موفقیت نسبتا خوبی را نصیب هیوندای کرده است. البته میزان فروش این خودرو در آمریکا در دو سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به کمتر از ۱۰ هزار دستگاه می رسد.

هیوندای آزرا ۲۰۱۸؛ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان می‌ارزد؟!

4) موتور این خودرو در مقایسه با نسل قبل اندکی بهبود داشته تا آزرا ۲۰۱۸ به یک نسخه ۲۴۰۰ سی سی چهار سیلندر با قدرت ۱۸۸ اسب بخار مجهز شود. ابعاد آزرا ۲۰۱۸ شامل ۴.۹۳، ۱.۸۶ و ۱.۴۷ متر برای طول، عرض و ارتفاع خودرو است ضمن این که فاصله بین دو محور آزرا حدود ۲.۸۴ متر است.

5) ابعاد آزار ۲۰۱۸ در این رده قیمتی بیش از هر محصولی به نسل تازه ب ام و ۵۳۰ می خورد و حتی به نوعی می توان ادعا کرد ابعاد دو خودرو دقیقا مشابه هم است. با این حال فاصله بین دو محور ب ام و ۵۳۰ جدید ۱۰ سانتی متر بیشتر است که این باعث شده تا سدان ۱۶۲۰ کیلویی ب ام و اندکی سنگین تر از هیوندای آزرا باشد. مقایسه شتاب صفر تا ۱۰۰ ب ام و و هیوندای نشان می دهد آزرا به زمانی معادل ۱۰ ثانیه نیاز دارد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد در حالی که ب ام و ظرف ۶.۲ ثانیه قادر است به این سرعت برسد.

هیوندای آزرا ۲۰۱۸؛ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان می‌ارزد؟!

6) کیفیت رانندگی و هندلینگ ب ام و در مقایسه با آزرا بی دلیل نیست. در مقام مقایسه توانمندی فنی دو خودرو، ب ام و حدود ۶۵ اسب بخار قدرت بیشتر و ۱۱۰ نیوتن متر گشتاور بالاتر را عاید راننده می کند ضمن این که این سدان دیفرانسیل عقب به مدد جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک با حالت دستی برتری کاملی بر آزرا ۲۰۱۸ دارد که از انواع دیفرانسیل جلو بوده و به گیربکس اتوماتیک شش سرعته معمولی مجهز است.

7) آزرا در زمینه قیمت هم اینک با توجه به بهای ۱۱۰۰ میلیونی رقیب مستقیم ب ام و ۵۳۰ مدل ۲۰۱۸ در سری پایه است که بهایی ۱.۲ میلیارد تومانی دارد. مقایسه کوتاهی از لیست امکانات دو خودرو نشان می دهد ب ام و با توجه به کیفیت ساخت، طراحی و ارزش برند در سطح بالاتری از آزرا قرار دارد اما هر دو خودرو تقریبا آپشن های یکسانی دارند. برجسته ترین آپشن هایی که در این رده در ب ام و ۵۳۰ و سری ۲۰۱۸ آزرا وجود دارند این مواردند: سیستم صوتی پیشرفته که در ب ام و از نوع سیستم صوتی حرفه ای Bowers & Wilkins است اما در آزرا نوع ارزان تر اینفینیتی به کار رفته است.

هیوندای آزرا ۲۰۱۸؛ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان می‌ارزد؟!

هر دو خودرو به 11 ایربگ مجهزند. چراغ ب ام و تا 500 متر و چراغ آزرا تا بیش از 250 متر را روشن می کند. هر دو خودرو به صندلی های جلو گرمکن دار و سردکن دار در کنار ماساژور مجهزند. چرم جیر در سقف و ستون آزرا و 530 به کار رفته است. ب ام و سیستم تهویه هوای چهار کاناله دارد اما هیوندای از انواع دو کاناله سود برده است. آزرا رینگ و لاستیک 19 اینچی دارد اما سری پایه ب ام و 530 از انواع 17 اینچی سود می برد. همچنین هر دو خودرو به سیستم اتوپارک مجهزند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • غلامرضا خوشی

      بنده ازشما به خاطر اینکه احساسات مردم را جریحه دارکردید شاکی میشوم!در زمانی که مردم درآرزوی خرید یه پراید ده سال کار باقیمت بیست میلیون تومان هستند این سوال باعث احساس خود کوچک بینی میکنه ووقتی خانم با ذوق زدگی این پست رو نشون شوهرش میده مردبدبخت تلخندی میزنه وبا اینکه همه چیزو درست شنیده خودشو میزنه به اون راه وازاینکه دنبال یه پراید دسته دوم هست ازخجالت آب میشود ودررویای خری دپراید به خواب تلخ وپرازکابوسهای تلخ میرود .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین بسیار عالی و منطقی

    • بدون نام

      نه والا بیشتر از صد میلیون نمی ارزد!
      کاش دلار همون هزار تومن می موند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاش سال ۵۷ شورش به کمک‌کارتر و انگلیس نمیشد

    • بدون نام

      کاش قیمت عرضه شده توسط سازنده رو هم می گفتید

    • حسن مسرور

      بااین قیمت هایه پیش اومده دیگه قدرت خریدرو از95درصد مردم گرفتن باید فکر اساسی بشه تا کاربه جاهایه. باریک نکشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بذار بکشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج