۷۷۱۸۲۱
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

سرخابی‌ها امیدوار به صعود در در آسیا

برتری خفیف يك بر صفر در بازی رفت باعث شد تا الدحیل با نگرانی زیادی برای سفر به تهران و رویارویی دوباره با پرسپولیس آماده شود.

روزنامه قانون: برتری خفیف يك بر صفر در بازی رفت باعث شد تا الدحیل با نگرانی زیادی برای سفر به تهران و رویارویی دوباره با پرسپولیس آماده شود. قهرمان سه‌گانه قطری ها که امیدواری زیادی برای رسیدن به اولین نیمه نهایی تاریخ خود داشت حالا برای رسیدن به این هدف باید از جهنم سرخ آزادی عبور کند.

مهم‌ترين نگراني برانكو و هواداران پرسپوليس در اين بازي احتمال غيبت بشار رسن است. هافبك عراقي سرخ‌پوشان به يكي از مهره‌هاي كليدي اين تيم تبديل شده و غيبتش مي‌تواند ضربه سنگيني به پرسپوليس وارد كند.

ميثم عليپور، فيزيوتراپ سرخ‌پوشان در اين باره گفته است: « بشار در بازی با کویت دچار پیچ خوردگی مچ پا شد و ۳۰ دقیقه بازی کرده بود، بعد ۳۰ دقیقه نتوانست بازی کند. متاسفانه کارهای اولیه انجام نشده چون من که دیدم وضعیت مچش خوب نبود خیلی ورم داشت. الان هم نگرانی ما این است که برای بازی با الدحیل به چه شکل او را برسانیم. ما تمام سعی‌مان را می‌کنیم ولی بدن باید به درمان پاسخ بدهد».

وی افزود: «چون همه انتظار دارند در اين بازی باشد، می‌خواهیم در یک سوم زمان یا نصف زمان که بقیه می‌رسند او را برسانیم برای همین این بازیکن خیلی شرایط ویژه ای دارد».

علیپور راجع به شرایط بازگشت رسن به میادین هم اظهار داشت: «روزی دوبار یا سه بار فیزیوتراپی باید انجام شده و از جدیدترین روش برای کاهش ورمش استفاده شود. از نظر من کشیدگی درجه دو بود و خوشبین هستیم که به بازی دوشنبه برسد». در ميدان ديگر مسابقه نيز استقلال بايد در برابر السد قطر قرار بگيرد؛ ديداري كه براي شاگردان شفر حكم مرگ و زندگي را دارد.

آن‌ها در ديدار رفت شكست سنگيني را متحمل شدند و در انتظار بازي برگشت روزشماري مي‌كنند. كمتر هوادار آبي دوستي انتظار دارد كه استقلال بتواند السد را در قطر با سه گل يا بيشتر شكست دهد اما فوتبال همواره هوادارانش را شگفت زده مي‌كند.

السد قطر، تیمی آشنا برای فوتبال ایران محسوب می‌شود و از گذشته دور بازیکنان ایرانی زیادی نظیر قلعه‌نویی، نامجومطلق، پیروانی و دایی و در همین اواخر مرتضی پورعلی گنجی در این تیم بازی کرده‌اند. السد در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده که در رأس آن جذب چهره سرشناس فوتبال جهان، ژاوی هرناندز است.

مرتضی پورعلی گنجی، شاخص‌ترین چهره‌ای است که از جمع السدی‌ها در این فصل جدا شده ولی این تیم، گابی هافبک توانمند اتلتیکو مادرید را به خدمت گرفته است. اما خطرناک‌ترین مهره السد، بغداد بونجاح است كه در نوک خط حمله قرار دارد و در ديدار رفت نيز دو گل را براي تيم خود به ثمر رساند.

دوشنبه يك روز ويژه براي فوتبال ايران است، اگر استقلال و پرسپوليس بتوانند حريفان خود را شكست دهند و به مرحله نيمه‌نهايي صعود كنند، بزرگ‌ترين دربي آسيا در ليگ قهرمانان را برگزار خواهند كرد. اتفاقي كه مي‌تواند دوباره شور و نشاط را به ورزشگاه‌هاي ايران بياورد. تصور كنيد جنگ استقلال و پرسپوليس در ورزشگاه آزادي براي صعود به فينال ليگ قهرمانان چقدر مي‌تواند هواداران را تشنه تماشاي يك فوتبال ناب كند.

پرسپولیس بازی رفت را فراموش کند

جواد کاظمیان/ پیشکسوت پرسپولیس

در حال حاضر نمی توان گفت در فوتبال بازی راحتی وجود دارد. پرسپولیس در ورزشگاه آزادی و در حضور تماشاگرانش به مصاف نساجی رفت و دیدیم که کار چندان آسانی برای بردن نداشت اما به هرحال پیش از بازی با الدحیل لازم بود که دراین بازی به پیروزی برسد تا روحیه بازیکنان بالاتر برود. پرسپولیس در هفته های اخیر امتیاز از دست داد و این اتفاق کمی نگران کننده بود.

این تیم، فصل گذشته در ابتدای لیگ توانست خوب امتیاز جمع کند و همین مساله باعث شد که بازی های آخر فصل را راحت و با خیال آسوده پشت سر بگذارد. حتی در چند بازی آخر فصل نیز امتیاز از دست داد اما تاثیری روی صدرنشینی نداشت. خیلی مهم است که در بازی های ابتدایی لیگ سه امتیازرا به دست بیاوریم تا در هفته‌های آخر اگر امتیازی از دست رفت، رتبه تیم تغییر نکند.

پرسپولیس پس از سه تساوی پشت سر هم توانست به برد برسد و امیدوارم از این به بعد نیز بازی های خودش را با برد پشت سر بگذارد. این برد باعث شد وضعیت تیم در جدول سر و سامان بگیرد. همیشه بازی هایی که پیش از یک بازی مهم برگزار می شوند، حساس هستند و ممکن است حتی کار سخت شود اما خداراشکر پرسپولیس توانست هر سه امتیاز بازی خانگی را به دست بیاورد و حالا با خیال راحت مقابل الدحیل قرار می گیرد.

الدحیل و بازیکنانش بسیار حرفه ای هستند. درست است که در بازی رفت با وجود امتیاز میزبانی نتوانستند بازی قابل قبولی از خودشان به نمایش بگذارند اما پرسپولیس باید آن بازی را فراموش کند. چون الدحیل برنده بازی بوده و به آزادی می آید که از داشته اش دفاع کند و از طرفی روی ضدحملات ضربه بزند. این تیم سه چهار بازیکن سرعتی در جلو دارد و ممکن است نماینده کشورمان را در خانه اذیت کند.

با یک بازی هوشمندانه، با حوصله و تاکتیکی می توان الدحیل را در آزادی حذف کرد. نباید برای رسیدن به گل عجله کرد. جوی که در ورزشگاه آزادی حاکم می شود کمک بزرگی برای پرسپولیس است تا بتواند راحت تر به برد برسد. امیدوارم در این بازی تمام اتفاقات خوب فوتبالی برای پرسپولیس بیفتد و این تیم به نیمه نهایی لیگ قهرمانان برسد. برگ برنده پرسپولیس در این بازی می تواند حضور تماشاگرانش باشد.

من چند سال در کشورهای عربی بازی کردم و می دانم تیم های عربی از ورزشگاه آزادی ذهنیت ترسناکی دارند. درست است که بازیکنان الدحیل حرفه ای هستند اما فکر نمی کنم تا به حال حدود ۹۰هزار تماشاگر را علیه خودشان دیده باشند. امیدوارم پرسپولیس بتواند بازی را مدیریت کند. به نظرم اگر در نیمه اول به گل برسیم اداره بازی راحت تر خواهد شد. وینگرهای پرسپولیس می توانند نقطه قوت این تیم مقابل الدحیل باشند.

به خصوص امید عالیشاه که بازی لب خط را به خوبی انجام می دهد و در بازی رفت نیر عملکرد خوبی داشت. او در هردو سمت زمین توانایی بازی دارد و به همین دلیل جا به جایی هایش در عرض زمین، قدرت پرسپولیس در کارهای هجومی را بیشتر می کند.

این مساله باعث سرگردانی مدافعان حریف می شود. زمانی که من و نیکبخت در تیم المپیک تحت هدایت برانکو بازی می کردیم و وینگرهای این تیم بودیم، سرمربی از ما می خواست که مدام جای خودمان را عوض کنیم. به نظر من در این بازی نیز اگر برانکو جا به جا شدن را از وینگرهای تیمش بخواهد، پرسپولیس راحت‌تر می تواند دفاع حریف را تحت فشار قرار دهد. پرسپولیس به عنوان قهرمان فصل گذشته فوتبال ایران، مستحق وشایسته این بود که بازیکن بیشتری در تیم ملی داشته باشد.

به عنوان مثال سیدجلال حسینی بازیکنی است که هنوز هم می تواند در تیم ملی بازی کند و کمک بزرگی باشد اما به هر حال دعوت نشد. نمی دانم چه جریانی بوده و چه اتفاقی افتاده که او در تیم ملی حضور ندارد اما با این حال، این اتفاق برای پرسپولیس بد نشد و می توانیم آن را به فال نیک بگیریم چون برانکو تمام مهره هایش را برای یک بازی مهم آسیایی در اختیار داشت و توانست تمرینات تاکتیکی تیمش را به صورت کامل اجرا کند.

بسیاری از دوستان که به من لطف دارند در مورد حضورم در دنیای مربیگری سوال می کنند. در این مورد باید بگویم، چندین دوره مربیگری را پشت سر گذاشته ام اما حس می کنم هنوز برای ورود به این عرصه زمان دارم و نیاز است تا دوره های بیشتری را پشت سر بگذارم.

به این کار علاقه دارم و حس می کنم توانایی آن را دارم. دوست دارم کارم را به عنوان سرمربی در لیگ های پایین تر شروع کنم. سرمربی شدن راحت است. مهم این است که چیزی را برای یاددادن داشته باشید. بنابراین تمام تلاشم را می کنم که اگر روزی وارد این عرصه شدم، حرفی برای گفتن داشته باشم.

نام استقلال بزرگ تر از السد است

محمد نوری/ پیشکسوت استقلال

بازیکنان استقلال در بازی رفت، در حد نام خودشان ظاهر نشدند. می توانستیم در بازی رفت بهتر نتیجه بگیریم. حتی در نیمه اول دیدیم که السد از استقلال ترسیده بود و عقب بازی می کرد. استقلال می توانست بیشتر فشار بیاورد و به گل های بیشتری برسد اما در نیمه دوم مربی آن ها نشان داد استقلال را به خوبی آنالیز کرده است و به همین خاطر توانستند برنده بازی باشند.

بسیاری از هواداران از بازی برگشت نا امید هستند اما باید مثالی بزنم برای اینکه بدانیم در فوتبال هیچ گاه نباید نا امید باشیم. زمانی که من در استقلال بازی می کردم یک بازی با نوف باخور ازبکستان داشتیم. در بازی رفت چهاربر يك شکست خوردیم اما در بازی برگشت سه‌برصفر پیروز شدیم و به مرحله بعد رفتیم.

استقلال نام بزرگ‌تری از السد دارد. درست است که فوتبال ما از نظر مالی و ساختار و زیربنا فاصله زیادی با فوتبال قطر پیدا کرده اما استقلال همیشه کارهای بزرگ و نشدنی کرده است. اگرچه روی کاغذ بردن السد بسیار سخت است اما اگر بازیکنان از نظر روحی روانی برای این بازی به خوبی آماده شوند، کار شدنی است. السد نفرات بسیار خوبی دارد. خط هافبک این تیم با ژاوی و گابی کیفیت بالایی پیدا کرده است.

عفیف که در سمت چپ این تیم بازی می کند، استقلال را خیلی آزار داد و از فضای پشت وریا غفوری که نفوذ می کرد، به خوبی بهره برد و حتی گلزنی کرد. مهاجم حرفه ای این تیم به نام بغداد بونجاح بازیکن بسیار خطرناکی است و کیفیت او را به خصوص روی گل سوم به خوبی دیدیم. با این حال استقلال با تلاش و جدیت بیشتر بازیکنانش می تواند نتیجه خوبی در این بازی بگیرد. مشکل این تیم این است که در میانه زمین یک لیدر ندارد.

کسی که بتواند نبض بازی را عوض و بازی را مدیریت کند. خط حمله تیم نیز با رفتن تیام زهر خودش را از دست داده است. گرو و تبریزی نیز هنوز نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند. به نظرم اگر این دو بیشتر در تیم جا بیفتند مشکلات خط حمله تا حد قابل توجهی برطرف می شود. خط دفاع روی فشار حملات حریف متزلزل نشان داده و باید روی این موضوع بیشتر کار شود و مدافعان تیم تمرکز و دقت بالاتری داشته باشند.

در بازی رفت پاس های اشتباه زیادی از بازیکنان میانی استقلال و در وسط زمین دیدیم. درصد اشتباهات فرشید باقری زیاد بود. علی کریمی نمی توانست جریان بازی را به نفع ما عوض کند. بازی‌سازی لازم در میانه استقلال شکل نمی گیرد و به نظر من یک خلأمحسوس در این منطقه دیده می شود. در خط حمله نیز گرو بازیکنی نبود که رو به دروازه حرکت کند. استقلال به مهاجمی نیاز دارد که مانند تیام رو به دروازه حریف و تمام‌کننده باشد.

با این حال با همین بضاعت اگر نقطه ضعف های دفاع را برطرف کنیم می‌توانیم در پایان بازی به نتیجه لازم برسیم. همان‌طور که گفتم بونجاح بازیکن با کیفیتی است و در بازی رفت دیدیم که در چند صحنه یک در برابر یک یا دو در برابر یک را به راحتی پشت سر گذاشت.

باید او را به خوبی مهار کنیم تا زهر خط حمله این تیم گرفته شود. السد درخط دفاع و دروازه مشکل دارد. اگر بتوانیم طراحی خوبی درمیانه زمین داشته باشیم السد را به خوبی تحت فشار قرار خواهیم داد. می توانیم از این اختلاف بین بازیکنان مدافع و بازیکنان جلوزن السد به خوبی استفاده کنیم. اگر بتوانیم زود به گل برسیم، می توانیم بازگشت خوبی داشته باشیم و نتیجه گرفتن در این بازی دور از دسترس نیست.

مساله ای که می توان گفت حاشیه های زیادی را به خصوص در ماه های اخیر برای استقلال به وجود آورد و جا دارد به آن اشاره کنم، بحث بدهی ها و طلبکاران باشگاه است. به‌عنوان پیشکسوت استقلال از تمام افرادی که برای کمک به باشگاه از حق طبیعی و مسلم خودشان گذشتند، تشکر می کنم. به نظر من باشگاه باید از تمام آن ها تقدیر و تشکر به عمل بیاورد.

البته نباید از این غافل شویم که برای باشگاه بزرگ استقلال خوب نیست مدیرش به دنبال این باشد که طلبکاران طلب‌شان را ببخشند تا تیم از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته نشود. این مشکل از سال ها قبل به وجود آمده و مدیران قبلی باید درایت بیشتری به خرج می دادند تا کار به اینجا کشیده نشود. امیدوارم از این به بعد این امور با دقت و مدیریت بهتری اداره شوند تا در آینده این مشکل دوباره گریبان باشگاه و تیم استقلال را نگیرد.

به نظر من امیرحسین فتحی با اینکه چندماهی بیشتر نیست سرپرستی باشگاه را بر عهده گرفته اما عملکرد خوبی داشته است. هواداران باید صبور باشند و به مدیریت جدید فرصت بدهند که در آرامش، مشکلات باشگاه را یکی پس از دیگری حل کنندتا تیم به جایگاه شایسته و مطلوب هواداران و دوستداران استقلال بازگردد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرویز

      اگر دو تیم سرخابی صعود کنند بدون شک جفای بزگی در حق قوتبال آسیا روی داده است آخه امکانات بازیکنان روح حرفه ای گری و خصوصی بودن باشگاههای قطری را مگر باشگاههای ایرانی دارند انشالله ایرانی ها صعود کنند ولی واقعیت چیز دیگری است دلتان را خوش نکنید تا زمانیکه ایران امثال تاج کفاشیان فردوسی پور و کی روش را دارد بر بام قله فوتبال جهان خیمه زده است زرررررشششششششک

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج