۷۷۲۲۳۰
۸ نظر
۵۰۰۰
۸ نظر
۵۰۰۰
پ

عواقب حذف زودهنگام تراکتور از جام حذفی

تراکتور‌‌سازی به‌رغم هزینه‌های زیاد در نقل‌وانتقالات تا به امروز مانند سپاهان ۲ فصل گذشته ناکام بزرگ فوتبال ایران لقب دارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

روزنامه وطن امروز: تراکتور‌‌سازی به‌رغم هزینه‌های زیاد در نقل‌وانتقالات تا به امروز مانند سپاهان ۲ فصل گذشته ناکام بزرگ فوتبال ایران لقب دارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. چند ماه از روزی که زنوزی تراکتورسازی را خرید گذشته اما این باشگاه هنوز نتوانسته عملکرد خوبی از خود ثبت کند.

مردی که رویای قهرمانی تراکتور را در سر داشت و اعلام کرده بود می‌خواهد تراکتور را وارد بازار بورس کند تا به حال رویاهایش نقش بر آب شده. جان توشاک، مربی بریتانیایی تراکتور با سابقه‌ای درخشان هم در دوران بازی و هم در دوران مربیگری، از میان دیگر گزینه‌های خارجی که شامل ماگات و زیکو بودند انتخاب شد تا برای نخستین‌بار تراکتور را قهرمان لیگ برتر کند.

تراکتور در فصل نقل‌وانتقالات بسیار پرکار عمل کرد و توانست رکورد نقل‌وانتقالات فوتبال ایران را بشکند. آنتونی استوکس، هری فورستر، لی اروین و سوگیتا بازیکنانی خارجی بودند که با نظر جان توشاک به تراکتور پیوستند که در میان آنها توشاک بعد از گذشت چند هفته خط قرمزی روی نام فورستر کشید و او را به تیم دیگر شهر تبریز یعنی ماشین‌‌سازی فرستاد.

تراکتور در فصل نقل‌وانتقالات ۲ مهره کلیدی و رهبران فصول گذشته خود یعنی ایرانپوریان و کیانی را از دست داد اما بازیکنان سرباز خود را حفظ و مهره‌هایی نظیر سلیمی، اهل‌شاخه، عبدالله‌زاده‌‎، طیبی و فروزان را جذب کرد که در میان آنها اهل‌شاخه هم مانند فورستر به ماشین‌سازی پیوست ولی اوج خریدهای تراکتور به خرید حاج‌صفی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، شجاعی و دژاگه بازمی‌گردد تا بعد از مدت‌ها شاهد بازگشت لژیونرهای ملی‌پوش به لیگ باشیم.

خریدهای تراکتور قطعا کیفیت بالایی دارند اما هماهنگی این بازیکنان زمان زیادی را از تراکتور توشاک می‌گیرد و شاید تیم زمانی به این هماهنگی برسد که مالک تراکتور طاقتش طاق شده باشد. توشاک کار را با سیستم ۳ دفاع خطی آغاز کرد و خیلی زود و در ۳ هفته اول لیگ فهمید این سیستم به کار تراکتور نمی‌آید پس سیستم را به ۱-۳-۲-۴ تغییر داد تا این تیم در ۳ هفته بعدی خود در لیگ ۲ پیروزی و یک مساوی کسب کند

و در ساحل آرامش قرار گیرد اما بازی جام حذفی در مقابل صنعت نفت آبادان رویاهای توشاک را فروریخت و جایی که تراکتورسازی با اختلاف ۲ گل از تیم رقیب پیش بود، ۲ تعویض عجیب و بد جان توشاک و بازی دادن به دژاگه و شجاعی آن هم در لحظاتی که اصلا نیازی به این دو نبود باعث تساوی شد و در نهایت تراکتورسازی در ضربات پنالتی بازی را واگذار کرد و قلعه تراکتور را فرو ریخت و دوباره تبریز و تراکتور را در ناآرامی رها کرد

اما این نتیجه تنها حاشیه این بازی نبود و تعویض دژاگه که خود به عنوان یار جایگزین به بازی آمده بود نکته عجیب ماجرا بود و عصبانیت دژاگه سوژه رسانه‌ها شد اما توشاک از پس این چالش نیز بخوبی برآمد گفت طبیعی است بازیکنان بزرگ از این موضوع ناراحت شوند.

حال با حذف از جام حذفی توشاک و تراکتور‌‌سازی کار بسیار سختی برای بازگشت به روند خوب خود که پیش از این سابقه داشتند دارند و افزون بر آن فشار بیشتری از طرف رسانه‌ها احساس خواهند کرد.

اینجا کسی خیانت نمی‌کند

شکست مقابل صنعت نفت در گام نخست جام حذفی کافی بود تا مشخص شود پرشورها از تیم پرستاره و جذاب‌شان در هیچ مسابقه‌ای انتظار اینطور بازی را ندارند و همواره از نفرات خود برد می‌خواهند. حالا صفحه رسمی بازیکنان تراکتورسازی پر شده از بیان دلخوری آنها از هوادارانی که به‌خاطر شکست در ضربات پنالتی سرزنش‎شان می‌کنند؛

هواداران ناراحتی که اگرچه حق دارند از باخت تیم‌شان دلخور باشند اما پا را فراتر گذاشته و انگ خیانت و بی‌غیرتی به بازیکنان تیم‌شان زدند. اتفاقی عجیب که البته مورد تایید نیست و به حواشی پیرامون این تیم دامن می‌زند. هنوز چند ساعت از ماجراهای پیش آمده میان جان توشاک و اشکان دژاگه نگذشته که برخی هواداران تراکتورسازی به صفحه‌های بازیکنان تیم‌شان در اینستاگرام رفتند و به آنها فحاشی کردند.

این هواداران ناراحت اعتقاد داشتند وقتی تیم‌شان بازی ۳ بر یک برده را در دقایق پایانی مساوی می‌کند، بازیکنان کم‌کاری کرده‌ و بی‌‎غیرت بوده‌اند. در بین همه بازیکنان اما علی عبدالله‌زاده بیشترین اهانت‌ها را از هواداران تراکتور شنیده است.

عبدالله‌زاده که پارسال در صنعت نفت بازی می‌کرد و اصالتا آبادانی است در ضربات پنالتی شوت بدی زد و به نوعی توپ را به دروازه‌بان حریف تقدیم کرد تا برخی تصور کنند او عمدا پنالتی را گل نکرده است. این در حالی است که چنین مسائلی در فوتبال حرفه‌ای هیچ ارزشی ندارد و نمی‌توان به هیچ بازیکنی این انگ را زد که در سطح لیگ برتر بخواهد به تیم حریف راه بدهد یا اینکه برای برد تیمی که از آن پول می‌گیرد،تلاش نکند.

اتفاقاتی که از جمعه‌شب در فضای مجازی برای بازیکنان تراکتورسازی رخ داد، باعث شد برخی از آنها به اتفاقات واکنش نشان دهند. عبدالله‌زاده در یک رنجنامه خطاب به هواداران تراکتور اعلام کرد هرگز خیانت نمی‌کند و در پایان نیز از هواداران تیمش خداحافظی کرد. عبدالله‌زاده اعلام کرده اگر مشکل تیم او است، از تراکتورسازی می‌رود.

دانیال اسماعیلی‌فر، زننده گل دوم تراکتورسازی در بازی مقابل صنعت نفت هم در واکنش به رفتار هواداران نوشته است: «اومدیم زندگی کنیم تا قیمت پیدا کنیم. نه به هر قیمتی زندگی کنیم». او همچنین خطاب به هواداران اعلام کرده هیچ بازیکنی شرف و وجدانش را زیر پا نمی‌گذارد.

محمدرضا مهدی‌زاده نیز در بازی به نفتی‌ها پنالتی داد و همین موضوع دلیلی برای اهانت به او شد. مدافع تراکتور در صفحه اینستاگرامش بابت صحنه پنالتی عذرخواهی کرده و اشاره داشته که هیچ بازیکنی دوست ندارد تیمش بازنده باشد. برخی بازیکنان دیگر تراکتورسازی نیز با پست‌های اینستاگرامی مشابه از هواداران معذرت خواستند و به بحث کم‌کاری که مطرح شده واکنش نشان دادند.

اتفاقاتی که در تراکتورسازی رخ می‌دهد، نشان می‌دهد این تیم شرایط عادی ندارد. برخی شایعات از این مساله حکایت دارد که جان توشاک جای خود را با نظر مسؤولان باشگاه به مربی دیگری می‌دهد و این در حالی است که مدیران باشگاه درباره حواشی ایجاد شده فعلا موضع سکوت در پیش گرفته‌اند و مشخص نیست طی روزهای آینده چه اتفاقاتی پیرامون این باشگاه رخ می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بیهوده و الکی حاشیه درست میکنین.هواداران با اینکه ناراحتند ولی از بازیکنان و کادر فنی راضی هستن.به هیشکی هم فحاشی نکردند.تو فوتبال از این نوع اتفاقا زیاد میوفته.

      پاسخ ها

      • مریم

        یاشا

      • جانم سوراختور

        تو راست میگی، شایدم توهین از نظر شما فقط فحش ناموسی است!

      • بدون نام

        برو به صفحه اینستا شون نگاه کن!!! بازیکن بزرگ گرفتن چنین عواقبی هم داره!!! هنوز کو تا ....

      • بدون نام

        آره راست میگه..... بسوزد اونایی که نمیتونن کلا این تیم ترک را تحمل کنند

      • بدون نام

        خود بازیکن داره میگه فحاشی میکنن بعد شما میگی فحاشی نکردیم یعنی جمیع بازیکنان تراکتور توهم زدن دیگه!!!!!!!

    • بدون نام

      لطفا واسه تراختور حاشیه درست نکنید بریدمشکلات دوردونه هاتون حل کنید

    • اتیلا

      ملت با هزاران بدبختی زندگی می کنند آن وقت آقایان پولهای چند صد میلیونی میگیرن که در زمین راه برن و تو ده دقیقه 2 تا 2 تا گل بخورن معنی غیرت را هم فهمیدیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج