۷۷۳۵۸۵
۹ نظر
۵۰۰۰
۹ نظر
۵۰۰۰
پ

حجم معاملات مسکن ۳۰ درصد کاهش یافت

نایب رئیس اتحادیه املاک استان تهران گفت: حجم معاملات مسکن نسبت به سال گذشته کاهش ۳۰ درصدی داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان: حسام عقبایی نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه هم‌اکنون میانگین قیمت مسکن به ۷ میلیون تومان رسیده است گفت: دولت باید تسهیلات خرید مسکن را کاربردی‌تر، تخصصی‌تر و کارشناسی‌تر تخصیص دهد تا عدالت اجتماعی برای متقاضیان مسکن اجرایی شود.

وی ادامه داد: اصلاح سیاست‌های پولی و بانکی در حوزه مسکن می‌تواند وضعیت این بازار را بهبود ببخشد.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران از ایجاد بانک توسعه‌ای برای خروج رکود از بازار مسکن خبر داد و گفت: ایجاد چنین بازارهایی می‌تواند زمینه‌ساز افزایش تولید و همچنین قدرت خرید متقاضیان شود.

عقبایی با تاکید بر اینکه حجم معاملات مسکن نسبت به سال گذشته کاهش ۳۰ درصدی داشته است، افزود: هم‌اکنون بازار مسکن مستقیم وارد رکود شده و همین موضوع حجم معاملات را پایین آورده است.

عقبایی درباره وضعیت بازار مسکن در نیمه دوم سال نیز گفت: در صورتیکه قیمت ارز و سکه در دو ماه آینده به یک ثبات نسبی برسد حباب قیمت مسکن در برخی از مناطق می‌شکند.

وی افزود: با ثبات قیمت در بازارهای موازی، معاملات مسکن افزایش و در نتیجه قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

وی در پایان گفت: اگر قیمت ارز و سکه به ثبات نرسد بازار مسکن شاهد وضعیت رکود تورمی می‌شود که این خود زمینه‌ساز بحران جدید برای بخش مسکن خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سانسورچی ترسو.

      حرفهای حق هیچ وقت منتشر نمیکنید.پس ب چ دردی میخوره ک نظر بدیم.

    • بدون نام

      ملت نون ندارن بخورن خونه خریدن شون کجا بود

    • کارشناس

      لاتاالات این فرد هیچ ارزش اعتنایی ندارد!
      نتیجه آمارهای کاذب و هوچی گری ها پارسال میشود نتیجه بازار مسکن امسال!
      افزایش وام مسکن کاریست عبث!!!
      رونق به بازار مسکن بر نمی گردد مگر قیمتها به یک هشتم قیمت کنونی رسیده و واقعی گردد!!!!

    • بدون نام

      بازار مسکن در رونق نبوده که بخواهد به رکود برود، زیرا فقط یک ماه در اذر ماه پارسال فقط چند هزار تا نسبت به پارسال خرید و فروش بیشتر بوده، انهم فقط بخاطر وام ۱۶۰۰۰۰۰۰۰ میلیونی و کم کردن سود بانکی و جو سازی سرمایه داران سود جو، البته به قیمتهای قبلی،

    • بدون نام

      فروشندگان مسکن این را خیلی خوب میدانند که اگر، حتی قیمت مسکن به کمتر از نصف فیمت مسکن کاذب الان هم کاهش یابد، باز هم مستاجران توان خرید ندارند و بخاطر همین هست که توهمی و دیوانه وار هر ماه به قیمت کاذب مسکن خود اضافه میکنند تا مثلا وانمود کنند که رونق است و مردم را حریص و گول بزنند که خانه بخرند و اگر نخرند ماه بعد گرانتر خواهد شد، ولی تا کی، کو توان خرید، حتی سرمایه دار هم از خرید مسکن وحشت داره، و در مسکن این مثل صدق نمیکند که هر چه گران بشه مردم بیشتر میخرند، زیرا نخود، لوبیا نیست که حقوق یک روزت را بدهی ۲۰ کیلو بخری، مسکنه که حقوق سی سالت هم بدهی نمیتوانی بخری و در نتیجه نقشه افزایش ماه به ماهی قیمت حبابی مسکن، جهت تحریک و هول کردن مردم برای خرید مسکن جواب نمیدهد، یعنی توان خریدی نیست که جواب بدهد و فروشندگان مسکن بیشتر ضرر میکنند و در اخر مجبورند حباب قیمت مسکن را تا جایی که عموم مستاجران توان خرید دارند بشکنند، و وضعیت کنونی مسکن الان جوری شده که در یک سال حتی یک در صد خانه های مورد فروش هم به فروش نخواهد رفت، مگر اینکه منفعتی و تبلیغاتی بخواهند خبر دروغ امار خرید و فروش بدهند که باز هم کمکی نخواهد کرد، زیرا تا کی، که همین دروغ سر انجام به نابودی و فلج اقتصاد مملکت می انجامد، زیرا باعث میشود که دیگر مسعولین به فکر چاره و اقدام موثر و کار ساز نباشند و فقط بخواهند با افزایش وام مسکن، دوباره فروشندگان را توهمی تر و مسکن را گرانتر و مستاجران را بیچاره تر کنند و ................‌.‌‌‌‌‌

    • بدون نام

      یه وضعیه ! کارشناسهای مسکن ، ساختمان سازن /کارشناسان قوانین کار ،حقوق بگیر کارفرما / کارشناسان محیط زیست ،زمین خوار / کارشناسان ارز و سکه ، صرافند،.......مسخره کردن مملکتو !

    • بدون نام

      مسکن با این قیمتها در رکود سنگین و طولانی فرو خواهد رفت، فروشندگان واقعی باید به اجبار قیمتها رو چه بخوان چه نخوان کاهش بدن تا خریدار داشته باشه

    • بدون نام

      تو اگه می تونی برو از تعطیلی بنگاهی ها و مشاوران املاک کلاشت جلوگیری کن! که دکون خودتم تخته نشه!! گند زدید رفت!!!! و مسکن به رونق انداختید!!!!!!!

    • بدون نام

      چراهرنظرکه نمی خوای روحذف میکنی کامل همه نظرات روپخش کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج