۷۷۵۴۳۴
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

جزئیات معاملات مسکن در بهار ۹۷

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، در بهار امسال، متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی نسبت به بهار ۹۶، ٢٩.٧ درصد افزایش یافت.

خبرگزاری مهر: در بهار امسال، متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی نسبت به بهار ۹۶، ٢٩.٧ درصد افزایش یافت که بر این اساس، افزایش ٢٩.٠ درصدی متوسط قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان گلنگی و ٢٩.٧ درصدی متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی و افزایش ٢٢.٠ درصدی متوسط اجاره‎ی یک مترمربع زیربنای مسکونی در نقاط شهری کشور در بهار ٩٧ نسبت به بهار ٩۶ ثبت شد.

بر اساس سامانه‎ی اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور که با هدف شفاف‌سازی اطلاعات معاملات املاک و مستغلات کشور در راستای ساماندهی امور مسکن پیاده‌سازی شده است، بنگاه‌های معاملات ملکی موظف هستند مشخصات کلیه‎ی معاملات خرید و فروشی که سند آن‌ها از طریق دفتر ثبت اسناد انتقال پیدا می‌کند را در این سامانه ثبت نمایند.

با توجه به این‌که کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در شهرهای بزرگ، باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح استان یا کشور می‌شود، از متوسط تعدیل شده (وزنی) استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد.

در ضمن وزن‌های مورد استفاده بر مبنای واحدهای مسکونی دارای سکنه در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ١٣٩۵ به‎روز شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امار درست نیست . تورم در مسکن خیلی بیشتراز این اعداد و ارقام هست

    • کارشناس

      تا وقتی از ارائه آمارهای کذب که وضعیت مسکن را به این روز نشاند برندارید، مسکن همچنان برای سالیان درازی در کما خواهد ماند!
      چطور ممکن است در آذر 96 قیمت مسکن با تلاش مشاوران املاک کلاش چند برابر شود! ولی افزایش قیمت بهار 97 نسبت به بهار 96 تنها 29.7 شود؟!!!!
      جالب است ساماندهی مسکن بدست کسانی سپرده می شود که بیشترین سهم را در افزایش نجومی کاذب مسکن داشتند تا سود باد آورده ای به جیب بزنند که موفق به اینکار نشدند و به کاه دان زدند! و حالا اکثراً اقدام به بستن حجره هایشان کرده اند! سپردن ساماندهی مسکن به این گروه یعنی ویرانی بازار مسکن! یعنی کما در مسکن! باید ساماندهی مسکن به گروهی سپرده شود که با یک مبلغ ثابت اقدام به عقد قرارداد بین طرفین معامله کرده و از دخالت در معامله مسکن و قیمت آن و نظر دهی در مسکن خودداری نماید. زیرا مشاوران املاک کلاش خود را متخصص مسکن می دانند بدون اینکه سر رشته ای از آن داشته باشند!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج