۷۷۵۸۳۸
۲۲ نظر
۵۰۱۰
۲۲ نظر
۵۰۱۰
پ

ثبت ارقام عجیب در بازار آزاد ارز

امروز ارقام تازه‌ای از دلار و یورو در بازار آزاد ارز ثبت شد که ادامه جریان آمدن نرخ‌های عجیب به این بازار بود و توجیهی برای آن وجود ندارد؛ بازار پرتقاضایی که بانک مرکزی معتقد است فقط سه درصد معاملات در آن انجام شده و دلیلی برای حراج ارز در آن نمی‌بیند، ظاهرا کاملا رها شده و کنترل و نظارتی بر آن نیست.

خبرگزاری ایسنا: امروز ارقام تازه‌ای از دلار و یورو در بازار آزاد ارز ثبت شد که ادامه جریان آمدن نرخ‌های عجیب به این بازار بود و توجیهی برای آن وجود ندارد؛ بازار پرتقاضایی که بانک مرکزی معتقد است فقط سه درصد معاملات در آن انجام شده و دلیلی برای حراج ارز در آن نمی‌بیند، ظاهرا کاملا رها شده و کنترل و نظارتی بر آن نیست.

بازار ارز از صبح امروز (دوشنبه) پرتلاطم کار خود را آغاز کرد و تا نیمه روز نشده قیمت‌ها به طور عجیبی افزایشی پیش رفت؛ به طوری که دلار که روز گذشته برای دقایقی به ۱۵ هزار تومان رسید و بار دیگر برگشت و با حدود ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان به کار خود پایان داد، امروز از حدود ۱۴ هزار و ۹۰۰ تا ۱۵ هزار تومان معاملات آن شروع شد و تا بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.

از سوی دیگر یورو که دیروز تا ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان پیش رفت، برای امروز و تا زمان تنظیم این گزارش بیش از ۱۸ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت خورده است. این قیمت‌ها در حالی ثبت می‌شود که کمتر از دو ساعت از آغاز معاملات ارزی در بازار آزاد گذشته و نوسان قابل توجهی را با خود به همراه داشته است.

در حالی بازار ارز درگیر تقاضای بسیاری بوده و فعالان بازار عنوان می‌کنند آثار منفی برخی خبرهای سیاسی موجب افزایش تقاضا در بازار شده که مدت‌هاست این بازار درگیر نوسان بوده و گاهی تندتر و گاهی آرام‌تر پیش می‌رود.

چرخش غیرمنطقی این بازار در حالی است که بانک مرکزی بعد از اجرای سیاست ارزی و راه‌اندازی سامانه نیما(۲۰ فرورین ۱۳۹۷)، در دوره‌ای دیگر بازار آزاد را به رسمیت نشناخت و معاملاتش را قاچاق اعلام کرد و در ادامه هم در نیمه مرداد ماه که سیاست خود را تغییر داد.

و بسته جدید ارزی را اجرایی کرد، گر چه بازار آزاد را رسمی اعلام کرد، اما بازار اصلی خود را بازار ثانویه که در سامانه نیما قرار دارد و محل معاملات ارزی صادرکنندگان و واردکنندگان است، دانسته و تاکید داشت که بازار آزاد فقط سه درصد معاملات را در خود جای داده و حدود ۹۷ درصد باقی مانده در سامانه نیما انجام می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با این حجم نقدینگی راحت تا 30 هزار تومان می رود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عجیب ولی واقعی

    • س

      ستون فقرات اقتصاد مملکت خرد شده وفلج کامل بزودی تمام ارکان آن را فرا خواهد گرفت. مسئولینی که نسبت به این فضاحت بی تفاوت هستند بزودی خالی شدن زیر پای خودشان راهم خواهند دید.

    • ب

      عحججججججب, دیشب دکتر راغفر توی برنامه پایش گفت که خود دولت قیمت ارز رو به اینجا رسونده تا ضرر ی سری از بانک ها رو جبران کنه. یعنی از جیب از ایرانی پانصد هزار تومان برداشته و تبعات گرونی بعدی هم گریبان همه رو گرفته. فقط کار دولته

    • بدون نام

      برببینم تاکجامیری مااب ازسرمون گذشته

    • بدون نام

      زیاد اعداد عجیبی نیست منتظر اعداد خیلی بالاتریم ... بعضی ها که میگند همین حکومت خوبه حتما خیلی خوبه که این همه فلاکت را نمی بینند یا خیلی ..... !!!

    • بدون نام

      ما که دیگه از هیچ چیز تعجب نمیکنیم علی برکت الله....

    • بدون نام

      امکان دارد مدیران کشور را همه را با هم استیضاح کنیم بذارید مملکت راه خود را برود بدتر از این که نمی شود ...

    • بدون نام

      دزدی دیگه بسه

    • بدون نام

      اگر واقعیت داشته باشد سه درصد در مقابل نودو هفت درصد نمی تواند کاری انجام دهد،و سه درصد بر نودو هفت درصد مغلوب خواهد شد.

    • پیمان

      منتظردولار۲۰تومنی باشید اینهمه نقدینگی سرگردان هست بازارمسکن که رکوده مسکنونمیشه هرموقع دلت خواست بفروشی امادولار وطلاهرموقع اراده کنی

    • بدون نام

      بنظر ميااد خود دولت بازار رو ول كرده تا رشد كنه ، و دلارشو خرد خرد در بازار ميفروشه

    • بدون نام

      اين همتي وقتي ديد كاري از دستش برنميااد خودشو زد به بي خيالي

    • مهدی

      بالاتر‌بره!!!!! هرچه‌بیشتر‌بهتر!!!! زودتر‌تکلیف‌مردم‌ و‌مملکت‌ با‌مسئولینی‌که‌میگویند‌با‌آمریکا‌مذاکره‌نمیکنیم روشن‌میشه .

    • بدون نام

      يكسري به كشورهاي ديگر برويد و ببينيد ارزش ريال ايران رو با كدام بازار ميسنجن،سامانه نيما و شيما يا بازار آزاد
      تمام دنيا يك بازار از ايران ميشناسن اون هم بازار آزاد،حالا شما٩٠٪؜ منابع نفتي دلار دولتي كن بده تو بازار و بازار آزاد رو رهاااااا كن ،ببين چي ميشه

    • بدون نام

      چرا وقتی یک نظر مخالف میدیم نظرو منعکس نمیکنین
      وقتی همه مسئولین ما فکر جیب خودشون و هیچ کدومشون به فکر این ملت نیستن چه چیز بدی که باید سانسور بشه

    • بدون نام

      روحانی و دولتش چه میکنند

    • بدون نام

      کجاش عجیبه که از 15 شده 16تون. به این معنا که دلار 15 هزار تومن عجیب نیست.... مسخره...

    • بدون نام

      بایدمنتظرسیل بیکاران باشیم.بااین وضعیت سرمایه هاازایران خارج خواهدشد.رکودوحشتناک منتظرماست.آقای تدبیروامید کجاست.یادتون هست قالیباف تومناظره می گفت رییس جمهورچهاردرصدیا.نودوشش درصد درمقابل چهاردرصد.

    • farzad Makhsoosi

      بیکاری وفساد واختلاس کار مهمه دولت است مرگ بر دروغگو درود بر ترامپ

    • بی نام

      اعتصاب سراسری

    • بدون نام

      اگر خودمان به فکر خودمان نباشیم نه دولت ونه وزرا وبالادستیه اونبالا هرکسی دنبال پرکردن جیب خودشه هیچکی به فکر ماپائینی ها نیست اون بالایی ها فقط یکجا ما به خاطرشون می رسیم فقط وفقط درایام انتخابات اون هم برای جمع کردن رأی ودیگر هیچ ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج