۷۷۶۸۸۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

قانون «کارما» و فصل انتقام

 نبرد امشب لیورپول در خانه خودش مقابل چلسی در دور سوم جام اتحادیه انگلیس یادآور جنگ‌های بزرگ این ۲ تیم در اوایل هزاره جدید است.

وبسایت نود: نبرد امشب لیورپول در خانه خودش مقابل چلسی در دور سوم جام اتحادیه انگلیس یادآور جنگ‌های بزرگ این ۲ تیم در اوایل هزاره جدید است؛ نبردهایی که به خاطر حضور ۲ مربی عجیب به نام‌های مورینیو و بنیتس، قدرت تقریبا هم‌سطح رقبا و تعدد رقابت در اروپا و انگلیس به یک دشمنی نوین در فوتبال جزیره تبدیل شد.

اولین بازی خاص لیورپول و چلسی در بازی برگشت فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۴ لیگ قهرمانان اروپا شکل گرفت؛ جایی که لیورپول با ضربه لوئیس گارسیا که البته از خط دروازه رد نشد، یک بر صفر چلسی میهمان را برد و راهی فینال استانبول شد. مورینیو در پایان بازی از اصطلاح «گل ارواح» در توصیف ضربه گارسیا استفاده کرد و البته برای لیورپول در بازی نهایی آرزوی موفقیت کرد.

ادامه کشمکش اروپایی

یک فصل بعد ۲ تیم، ۲ تساوی بدون گل در مرحله گروهی لیگ قهرمانان رقم زدند. در ادامه لیورپول در بازی نهایی جام اتحادیه انگلیس مغلوب مورینیو و تیمش شد و آقای خاص پس از گل لمپارد سمت هواداران تیم قرمزپوش رفت و به آن‌ها فرمان سکوت داد.

این، سرآغاز دشمنی ژوزه با تیمی بود که گفته می‌شد در کودکی دوستش داشت. ۲ تیم در نیمه‌نهایی فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۶ لیگ قهرمانان به میدان رفتند و این بار هم لیورپول در بازی برگشت یک بر صفر پیروز شد و با توجه به شکست مشابه در بازی رفت با برتری در ضربات پنالتی به فینال رسید.

صحنه تاریخی بازی، نشستن چهارزانو بنیتس در هنگام نواخته شدن پنالتی سرنوشت‌ساز لیورپول آن هم به درخواست هوادار پشت سرش بود! گویا آن هوادار به خاطر ایستاده بودن بنیتس نمی‌توانست بازی را ببیند و به همین دلیل از رافا خواست بنشیند!

انتقام چلسی

نوبت انتقام چلسی هم فرا رسید. تیم لندنی طلسم شکست و در مجموع ۲ بازی رفت و برگشت نیمه‌نهایی فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷ لیگ قهرمانان، لیورپول را برد. پس از اینکه ریسه لیورپولی در وقت‌های تلف شده نیمه دوم بازی رفت با یک ضربه سر شیرجه‌ای دروازه تیم خودش را به زیبایی گشود و تساوی یک بریک را رقم زد.

قانون «کارما» و فصل انتقام

در شب بازی خانگی دور برگشت، لمپارد چند روز بعد از فوت مادرش با گلزنی از روی نقطه پنالتی اولین صعود چلسی به فینال این جام را رقم زد. برای بی‌حساب شدن، یک پیروزی دیگر برای چلسی لازم بود؛ آنچه در فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸ رقم خورد. چلسی با درخشش ایوانوویچ بازی رفت مرحله یک‌چهارم‌نهایی را در زمین لیورپول ۳ بریک برد و در یکی از بهترین بازی‌های تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، جدال دور برگشت با تساوی ۴ بر ۴ پایان یافت و چلسی به نیمه‌نهایی رسید.

۱۰ بازی اروپایی، ۲ برد برای لیورپول، ۳ برد برای چلسی و ۵ تساوی. نبرد کلاسیک انگلیسی از این تکراری‌تر سراغ دارید؟

کارما

یکی دیگر از اتفاقات جالب نبردهای ۲ تیم، ۲ رقابت در فاصله زمانی ۴ ساله بود. قبل از بازی هفته سی و هفتم فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹ لیگ برتر انگلیس، لیورپول بی‌آنکه شانسی برای قهرمانی داشته باشد، خبرساز شد. آن‌ها باید در خانه مقابل چلسی به برتری می‌رسیدند و اگر موفق به انجام این کار می‌شدند، فرصت برای صدرنشینی و نوزدهمین قهرمانی منجستریونایتد و پیشی گرفتن این تیم در جدول افتخارات از لیورپول فراهم می‌شد.

گاردین تیتر زده بود لیورپولی نیستید اگر خواهان برد لیورپول هستید! در ورزشگاه خبری از تشویق لیورپولی‌ها نبود و در نهایت پاس به عقب ظاهرا اشتباه کاپیتان جرارد از وسط زمین زمینه‌ساز برتری ۲ بر صفر و قهرمانی چلسی شد تا لیورپول مانع موفقیت دشمن دیرینه شود.

۴ سال بعد این بار در هفته سی و ششم فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳، جرارد در چهارمین دقیقه وقت‌های تلف شده نیمه اول وسط زمین این بار لیز خورد و برتری ۲ بر صفر چلسی در آنفیلد را رقم زد؛ همان ورزشگاه، همان بازیکن و همان منطقه! لیورپول اسیر «کارما» شد. آن باخت ۲ بر صفر این بار قهرمانی را از آن‌ها گرفت و به منچسترسیتی داد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج