۷۷۸۹۱۷
۲۴ نظر
۵۰۶۰
۲۴ نظر
۵۰۶۰
پ

سلبریتی‌هایی که باور نمی‌کنید مهاجر باشند

جالب است بدانید آژانس مهاجرین سازمان ملل در جدیدترین گزارش خود ذکر کرده است که چیزی حدود ۶۹ میلیون نفر مهاجر در کل دنیا وجود دارد که بسیاری از این افراد در کمپ‌های مهاجرین روزگار می‌گذرانند و آینده روشنی پیش‌رو ندارند.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: سایه جنگ کشورهای زیادی را احاطه کرده است و روزی نیست که سری به اخبار بزنید و از جنگ‌افروزی در آن خبری نباشد، جنگ ممکن است برای دولت‌ها سودآور باشد اما بازتاب‌های زیادی در زندگی انسان‌ها دارد که هیچکدام از آن‌‌ها به‌نفع آن‌ها نیست.

در نتیجه به هر اندازه که آتش جنگ در دنیا بالا بگیرد به همان‌ اندازه مردمان کشورهای جنگ‌زده خانه و کاشانه خود را به قصد زندگی در سایر کشورها ترک می‌کنند.

بسیاری از کشورها نیز وضعیت خوبی برای زندگی در اختیار شهروندان قرار نمی‌دهد و به‌رغم اینکه این کشورها در امنیت نسبی به‌سر می‌برند اما باز هم شهروندان سودای رفاه و امنیت بیشتر را در سر دارند و به سایر کشورها مهاجرت می‌کنند.

جالب است بدانید آژانس مهاجرین سازمان ملل در جدیدترین گزارش خود ذکر کرده است که چیزی حدود ۶۹ میلیون نفر مهاجر در کل دنیا وجود دارد که بسیاری از این افراد در کمپ‌های مهاجرین روزگار می‌گذرانند و آینده‌ روشنی پیش‌رو ندارند.

در این بین بخت با بعضی از این مهاجرین یار است و پس از مهاجرت به کشور مورد نظر به موفقیت‌های چشمگیری دست‌پیدا می‌کنند و به اصلاح قدیمی‌ها برای خودشان کسی می‌شوند. به همین منظور در ادامه قصد داریم با هم به فهرست سلبریتی‌هایی اشاره کنیم که حتی فکرش را هم نمی‌کنید مهاجر باشند.

میلا کونیس

سلبریتی‌هایی که باور نمی‌کنید مهاجر باشند

میلا کونیس دوست‌داشتنی که این روزها در ۳۵ سالگی عمر خود به سر می‌برد و غرق در شهرت و ثروت است زندگی سختی را پشت‌سر گذاشته است. خانواده میلا زمانی که او تنها ۷ سال داشت از اوکراین به لس‌آنجلس مهاجرت کردند. ظاهراً آن زمان یهودستیزی در اوکراین بالا گرفته بود و به همین دلیل به خانواده کونیس به دلیل مشکلات مذهبی ویزا داده شده بود.

میلا کونیس در این زمینه طی مصاحبه‌ای با روزنامه معتبر لس‌آنجلس‌تایمز گفته است در زمان فروپاشی شوری سابق شرایط زندگی بسیار دشوار بوده است و خانواده میلا آینده روشنی را پیش‌روی وی و برادرش نمی‌دیدند. در نتیجه تصمیم گرفتند زندگی و خانه و کاشانه خود در اوکراین را به مقصد لس‌آنجلس ترک کنند. میلا اشاره کرد که در آن زمان خانواده وی تنها ۲۵۰ دلار دارایی داشتند.

میلا کونیس در ادامه صحبت‌های خود اشاره کرد که دوران پس از مهاجرت برای وی بسیار سخت و دشوار بوده است و هر روز گریه می‌کرد، او شناختی از فرهنگ و مردم آمریکا نداشت و مدتی بعد مقاله‌ای در دانشگاه با نام «کودک هفت‌ساله‌ای را تصور کنید که کور و کر است». خوشبختانه میلای زیبارو توانست با موفقیت مشکلات مهاجرت را پشت‌سر بگذارد و این روزها به سلبریتی موفقی تبدیل شده که هواداران زیادی در تمام دنیا دارد.

ریتا اورا

سلبریتی‌هایی که باور نمی‌کنید مهاجر باشند

مردم یوگسلاوی در زمان حکومت اسلوبودان میلوشویچ، دوران سختی را پشت‌‌سر گذاشتند و خانواده ریتا زمانی که او تنها یک سال بیشتر عمر نداشت از پریشتینا، شهر محل تولد وی به مقصد لندن مهاجرت کردند.

ریتا بعدها که بزرگ شد و به محبوبیت رسید در مصاحبه‌ای گفت، لندنی‌ها با تبعیض با او و خانواده‌اش رفتار می‌کردند و همین مشکلات عزم آن‌‌ها را برای تلاش و مبارزه با سختی‌ها بیشتر کرد.

ریتا اشاره کرده است که در اوایل مهاجرت به لندن وی به همراه سه نفر دیگر از اعضای خانواده‌اش تنها یک اتاق برای زندگی داشتند و خواهرش مجالی برای خوابیدن آن‌ها نمی‌داده است. نمای این اتاق نیز به قبرستان بود که همین امر ترس ریتا اورا را بیشتر می‌کرد. از آن روزها چیزی حدود ۲۶ سال می‌گذرد و ریتای ۲۷ ساله اکنون در اوج شهرت و محبوبیت است.

گلوریا استفان

سلبریتی‌هایی که باور نمی‌کنید مهاجر باشند

این پرنده خوش‌صدای دنیای موسیقی در دهه ۸۰ میلادی طرفداران زیادی را به خود جلب کرد اما گلوریا نیز طعم تلخ مهاجرت را چشیده است و در سال ۱۹۶۰ به همراه خانواده خود از کوبا به آمریکا مهاجرت کردند.

گلوریا طی مصاحبه‌ای به خاطرات خود از مهاجرت اشاره کرد و گفت پدرش برای بزرگ‌کردن بچه‌ها در فضایی آزاد آن‌ها را به آمریکا آورد.

گلوریا استفان در ادامه صحبت‌های خود متذکر شد اوضاع کوبا از زمانی که آن‌ها به آمریکا مهاجرت کرده‌اند تفاوت‌های زیادی داشته است اما هنوز هم خطر‌های زیادی شهروندان کوبا را تهدید می‌کند.

ایمان

سلبریتی‌هایی که باور نمی‌کنید مهاجر باشند

زهرا محمد عبدالمجید، مدل زیباروی سومالیایی که در مجامع حرفه‌ای با نام ایمان شناخته می‌شود در سال ۱۹۷۲ از سومالی به کنیا فرار کرد، روزگار با ایمان یار بود و عکاسی با نام پیتر بِرد، به زیبایی وی پی‌برد و راه‌های موفقیت را برای او گشود.

ایمان در مصاحبه‌ای با گاردین به این امر اشاره می‌کند و متذکر می‌شود که شانس نقش اصلی را در زندگی وی داشته و در غیر این‌صورت ممکن بود او همچنان در کمپ‌های مهاجرین زندگی کند.

این مدل زیبارو که این روزها ششمین دهه زندگی خود را پشت‌سر می‌گذارد مدعی است افرادی را می‌شناسد که ۲۰ سال از عمر خود را در کمپ‌های مهاجرین گذرانده‌اند. ایمان دختر یک شخصیت سیاسی سومالیا بود و به همین دلیل پدرش نمی‌توانست به او کمک کند، در نتیجه مدعی است که به خوبی می‌داند مهاجرت و تبعید چه سختی‌ها و مشکلاتی دارد.

ام.آی.ای

سلبریتی‌هایی که باور نمی‌کنید مهاجر باشند

ام.آی.ای یک رپر سریلانکایی است که در سال ۲۰۰۹ نامزد جایزه گرمی شد، پدر ام.آی.ای به جنبش استقال تامیل پیوست و در نتیجه آن‌ها مجبور به فرار به هندوستان و در نهایت انگلستان شدند.

ام.آی.ای در مصاحبه‌های خود اشاره کرده است افرادی که در مناطق جنگ‌زده زندگی کرده‌اند گرم و سرد روزگار را چشیده‌اند و راحت‌تر می‌توانند گلیم خود را از آب بکشند.

ام.آی.ای گفت در دوران کودکی باید با مدرسه و مکان جدید عادت می‌کرده و تحمل این موارد برای یک کودک بسیار دشوار بوده است اما خوشبختانه روزگار سخت ام.آی.ای به پایان رسید و توانست رؤیای خود را دنبال کند.

لول دنگ

سلبریتی‌هایی که باور نمی‌کنید مهاجر باشند

خانواده لول دنگ وقتی او تنها پنج سال بیشتر نداشت از سودان به مصر فرار کردند و در نهایت پناهنده انگلستان شدند. دنگ در نهایت راه خود را به لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا پیدا کرد و سابقه درخشان حضور در تیم‌های شیکاگو بولز و لس‌آنجلس لیکرز را در کارنامه خود دارد.

لول دنگ در خصوص مهاجرت خود گفته است مقامات سودان هرگز خانواده وی را وادار به ترک این کشور نکرده‌اند اما آن‌‌ها به دنبال زندگی بهتر مهاجرت کردند و مشکلات زیادی را پشت‌سر گذاشتند. وی در ادامه اشاره کرد دوران کودکی خود در اردوگاه مهاجرین در مصر را به یاد می‌آورد. او در این زمان هر روز امید داشت تا فردا سر برسد و آن‌ها بتوانند اردوگاه را ترک کنند. اما این رؤیا چیزی حدود ۵ سال به طول انجامید تا اینکه نهایتاً خانواده لول دنگ اردوگاه را ترک گفتند.

سدو براهینو

سلبریتی‌هایی که باور نمی‌کنید مهاجر باشند

پدر سدو زمانی که او تنها ۱۰ سال بیشتر نداشت در درگیری‌های خیابانی جان خود را از دست داد و این فوتبالیست مشهور در گفتگویی با آژانس مهاجرین سازمان ملل مطرح کرده است آرزو می‌کند سختی‌هایی که با آن‌ها روبرو شده را هیچ کسی در زندگی تجربه نکند.

هنری کیسینجر

سلبریتی‌هایی که باور نمی‌کنید مهاجر باشند

این دیپلمات معروف آمریکایی و وزیر خارجه دوران ریاست جمهوی ریچارد نیکسون زمانی که ۱۵ سال بیشتر نداشت به همراه خانواده خود از دست رژیم نازی به عنوان پناهنده‌های یهودی به انگلستان گریختند و در نهایت راهی آمریکا شدند.

هنری کیسینجر که این روزها در سن ۹۵ سالگی به سر می‌برد به همراه مادلین آلبرایت در سال ۲۰۱۵ نامه‌ای به مجلس آمریکا نوشت و در این نامه تأکید کرد آمریکا باید آغوش خود را به روی مهاجرین سوری و عراقی باز کند. بزرگان دنیای سیاست کیسینجر را به‌عنوان یکی از سیاستمداران خبره می‌شناسند.

فردی مرکوری

سلبریتی‌هایی که باور نمی‌کنید مهاجر باشند

سلطان بی‌چون‌وچرای موسیقی راک اهل زنگبار بود و به همراه خانواده‌اش در سال ۱۹۶۴ پس از انقلابی که در این کشور صورت گرفت در سن ۱۷ سالگی راهی انگلستان شدند.

آلبرت انیشتین

سلبریتی‌هایی که باور نمی‌کنید مهاجر باشند

نابغه دنیای علم و دانش در سال ۱۹۳۳ به همراه هزاران یهودی دیگر از دست رژیم آلمان نازی به آمریکا گریختند.

زیگموند فروید

سلبریتی‌هایی که باور نمی‌کنید مهاجر باشند

فروید اهل اتریش بود و زمانی که این کشور در سال ۱۹۳۸ به تصرف آلمان نازی درآمد، وی و همسرش به آلمان گریختند. پدر علم روانشناسی مدرن تا انتهای عمر خود در انگلستان زندگی کرد.

اندی گارسیا

سلبریتی‌هایی که باور نمی‌کنید مهاجر باشند

این هنرپیشه خوش‌ قدوبالای هالیوود در زمان عملیات خلیج خوک‌ها در سال ۱۹۶۱ از کوبا به همراه خوانواده‌اش به آمریکا فرار کرد.

در این قسمت به پایان فهرست سلبریتی‌هایی رسیدیم که حتی فکرش را هم نمی‌کنید مهاجرت کرده باشند. از آنجایی که سابقه خوبی در پذیرش مهاجر داشته و ایرانی‌های مهاجر زیادی را نیز سراغ داریم که به موفقیت‌های زیادی رسیده‌اند پیشنهاد می‌کنیم اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان این موارد قرار دهید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اندی گارسیا تو یه فیلم باهمین مضمون هم بازی کرد..درباره انقلاب کوبا و فرار به امریکا
      انقلاب کوبا و چه گوارا رو بدجوری بد نشون داده بودن تو اون فیلم
      ولی فیلم قشنگ و با احساسی بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای افرادی که از عدم توانایی مهاجرت افسرده هستند
        یه ویدئویی هست تحت عنوان
        "چرا بعضی افراد صرفنظر از امکانات خوبی که دارند همیشه ناراضیند؟"
        23:40 ثانیه هست
        اینو گوش کنید کمی کمک می کنه

    • رزیتا

      فردی مرکوری اهل زنگبار نیست والدینش از پارسی های هند بودن که تو زنگبار کار میکردن و بعد رفتن انگلستان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فردی مرکوری اصالت ایرانی داره

    • محمدرضا بختیار

      خوب همانطور که مشخص هستش به یک ایرانی هم اجازه پرورش آزادانه نمی دهند چون فقط فکر پریدن پله های ترقی به صورت یک شبه هست و چنین افکاری پذیرفته نیست!!!بر اساس افرادی که به اندازه انگشت دستان نیز نمی رسند از جنگ و مهاجرت تعبیر دور از انزوا و بدبختی و بی خانمانی نمی توان گرفت!!!

    • بدون نام

      این یهودیا چرا آخه انقدر باهوشن؟؟ اسرائیل هم که تو دستاوردهای پزشکی حرف اولو میزنه....تو قرآن هم که بهشون میگن قوم برگزیده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو قرآن کی به یهودیا گفته قوم برگزیده؟ چرا از خودت حرف درست میکنی عزیز؟
        انقدر قرون وسطایی فکر نکنید:؛ هیچ قومی بر اقوام دیگه برتری نداره و اصولا قوم برگزیده ای وجود نداره.

      • بدون نام

        خودت قرآن بخون ببین کجا گفته

      • بدون نام

        توهمه
        قوم برگزیده نژاده برگزیده دین برگزیده همش توهمه
        فقط یه چیز داریم اونم ملت برگزیده است

      • بدون نام

        غلط كردند كه باهوشند خيلي نژادپرست و پولدارند و براي اينكه برترين باشن هر كاري مي كنند

    • امیر

      در مورد فردی مرکوری چرا ننوشتید که اصالتا ایرانی هست ؟

      پاسخ ها

      • یلداY

        ایرانی که نه از زرتشت های آریایی هند بوده

      • بدون نام

        خب مثلا مینوشت اصالتا ایرانیه چه دردی از تو دوا میشد

    • rojina dashtbani

      ترامپ هم مهاجره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره ترامپ با احمدی نژاد مهاجرن یکیشون آمریکارو انتخاب کرد یکیشونم شانس گند ما ایرانو

      • بدون نام

        ٣:١٤
        :))))))

    • بدون نام

      هر کی رفت خوشبخت شد. خداهم گفته وقتی زندگی براتون سخت شد مهاجرت کنید. کاش راه برای منم باز شه برم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببینم مثلا تو نابغه ای چی هستی که به درد اونا میخوری و اینجا به کار نمیای؟؟
        به سلامت...

      • بدون نام

        ایشالا بری دیگه برنگردی

      • بدون نام

        اااااا خدا گفته وقتی زندگی ‌براتون سخت شد مهاجرت کنید.
        خدا از دست ما چی میکشه.

    • بدون نام

      همه میتونن براحتی مهاجرت کنن الا ما بدبختها چون قراره زورکی بریم بهشت

    • ايراني

      كي ميگه هركي مهاجرت كرد خوشبخت شد؟!!! من و خيلي از دوستانمون با وصفي كه به امريكا مهاجرت كرديم احساس خوشبختي نمي كنيم، نه اينكه جاي خوبي نباشه نه، واسه غربت و تنهائيش، واسه اينكه از عزيزانت دوري، واسه اينكه پدر و مادرت رو از دست ميدي اما ازشون دوري و ....
      الان يه تنگ نظر مياد ميگه خب چرا برنمي گرديد؟!!! چون امكانش نيست تنگ نظر، همچي رو كه نميشه بازگو كرد

    • بدون نام

      یه جوری نوشتید طعم مهاجرت را چشید و ...که انگار خبر ندارید که ۴۰ ساله خوو اروپاییها هم آرزوی مهاجرت به آمریکا رو دارن درست همون ۴۰ سالی که جمعیت چند هزار نفری تو ایران برای میلیونها نفر تصمیم میگرفتن و البته این افراد درسته استعدادش و داشتن اما انتخابشون برای مهاجرت هم درست بود همشون کشورهایی رو انتخاب کردن که جا و امکان پیشرفت برای مهاجران و داره نه مثل احمقهایی زمان جنگ عراق با ایران از کشور خودشون مهاجرت کردن به ایران و چون تو ایران به چیزهایی که میخواستن نرسیدن الان دشمن ایرانیها شدن در صورتیکه حماقت از خودشون بود که به کشوری که خودش درگیر جنگ بود مهاجرت کردن کشوری که خودش مشکلات اقتصادی زیادی داشت و برای مهاجرت انتخاب کردن حالا چون به خواسته هاشون نرسیدن عقده کردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        كيارو مي گي؟ حالت خوشه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج