۷۷۹۱۱۹
۱۰ نظر
۵۰۱۱
۱۰ نظر
۵۰۱۱
پ

صالحی: آمریکا منزوی شده است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران در بخش سیاست خارجی با هوشیاری و عقلانیت اقدامات خود را انجام می‌دهد و آمریکا که از منطق زور پیروی می کند در جوامع بین المللی مورد انزوا قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان: علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور امروز در مراسم بهره‌برداری از شش پروژه حوزه هوانوردی با بیان اینکه علی‌رغم تمامی محدودیت‌های سیاسی و اقتصادی موجود در کشور ساخت و اجرای چنین دستاوردهایی در حوزه هوانوردی جای تقدیر دارد گفت: شرکت فرودگاه‌های کشور توانسته در جایگاه مناسب با شان جمهوری اسلامی چنین اقداماتی را انجام دهد.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در بخش‌های تاسیساتی ساختمانی و خدماتی بخش هوانوردی جای تقدیر دارد.

وی به وضعیت نابسامان فرودگاه‌های ایران در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: به دلیل سفرهای متعددی که به کشورهای مختلف داشتم همواره تاسف می‌خوردم که چرا ایران با چنین سابقه دیرینه و تمدنی که دارد باید در حوزه فرودگاهی نسبت به کشورهای دیگر عقب باشد.

صالحی تاکید کرد:فرودگاه های ایران چرا باید از برخی از فرودگاه‌های کشورهایی که تا چند سال گذشته اصلا قابلیت کشور بودن را نداشته‌اند ، عقب تر باشد.

وی با بیان اینکه بسیار خوشحال هستم که اقدامات موثری در حوزه فرودگاهی صورت گرفته است افزود: مدیرعامل شرکت فرودگاهی کشور اعلام کرد که برجام برای چنین دستاوردهایی بسیار موثر بوده و ما توانسته‌ایم از همکاری‌های بین‌المللی در این بخش استفاده کنیم.

وی ادامه داد: خوشحال هستم که برجام حداقل توانسته در این حوزه موثر باشد و خدمات مورد نظر را فراهم کند.

صالحی در ادامه به بررسی شرایط سیاسی کشور اشاره کرد و افزود: در اینجا این سوال مطرح است که چرا دولت جدید آمریکا چنین رفتاری را پیش گرفته و یک آشفتگی سیاسی در داخل و خارج آمریکا ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: کیسینجر نظریه‌پرداز سیاسی به ترامپ گفته است که وقت آن است که کشور آمریکا حیای سیاسی را کنار بگذارد و یک جانبه عمل کند آمریکا به دنبال اجماع نباشد و به کشور ایران و سایر کشورها فشار بیاورد و از روی منطق قدرت استفاده کند.

وی اظهار کرد: کیسینجر گفته است آمریکا تا زمانی که زور دارد باید عمل کند و معتقد است که آمریکا باید از طریق فشارهای سیاسی رفتار کند زیرا که سایر کشورها چاره‌ای جز تمکین ندارد.

صالحی اظهار کرد: ترامپ در بسیاری از حوزه‌ها رفتار غیرعضوی را اتخاذ کرده و این رفتار در کنوانسیون‌ها و تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی مشهود است.

صالحی در ادامه به بررسی شرایط ایران در چنین موقعیت اشاره کرد و افزود: برای بررسی وضعیت به آیه‌ای از قرآن متوسل می‌شوم که این آیه می‌گوید اگر نفعی برسد آنها ناراحت می‌شوند و اگر به شما ضرر برسد خوشحال می‌شوند در چنین شرایطی مقاومت و تقوی پیشه کن زیرا که خداوند بر هر چه که آنها انجام می‌دهند احاطه دارد.

صالحی تاکید کرد: کشور ایران در چنین شرایطی هوشمندی، درایت و برنامه‌ریزی موثری را در نظر داشته است.

وی تصریح کرد: معتقد هستم در تمامی مجامع بین‌المللی که حضور داشته ام و در این مجمع یکسر آن کشور آمریکا و در سر دیگر ایران بوده است ایران چنین مورد توجه نبوده و آمریکا مورد انزوا قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: ایران به عنوان کشوری که از قدرت منطق پیروی می‌کند و امریکا که از منطق زور پیروی می‌کند و در اینجا ایران است که اصل تفاهم را رعایت کرده و کشور آمریکا تمامی جوانب را زیر پا گذاشته است.

وی اظهار کرد: کشور امریکا با وجود آنکه در سازمان ملل عضو است تمامی قوانین این سازمان را زیر پا می‌گذارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه ما باید هوشیار باشیم از مکر این کشور ضرری نرسد افزود: ایران نشان داده که در نهایت هوشیاری و عقلانیت سیاست خارجی خود را پیش برده و تا به امروز نیز موفق بوده است.

صالحی در ادامه به پروژه‌هایی که امروز در شرکت فرودگاه‌های کشور به بهره‌برداری رسیده است اشاره کرد‌ و افزود: در دو پروژه‌ای مربوط به ایمنی است با سازمان انرژی اتمی وجه اشتراک وجود دارد.

وی اظهار کرد: ایمنی در صنعت هسته‌ای مرز نمی‌شناسد و اگر حادثه‌ای رخ دهد عواقب از مرزها عبور می‌کند.

صالحی تاکید کرد: بخش هوایی نیز به سلامت انسان‌ها مرتبط است و ما باید به حوزه ایمنی و امنیت در هر دو بخش توجه ویژه‌ای کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دولتی که در حوزه هوانوردی پیشرفت کرده نمیتونه از پس چهارتا قوطی رب گوجه و..! %3..! بازار آزاد ارز بر بیاد ثانیاً منظور از آمریکا منزوی شده چیه میشه یک نتيجه ملموس رو بیان کنید...

    • کاردوک

      اره تو و حسن و جواد و اسحاق منزویش کردین،یه قسم جلاله دیگه بخور تا باور کنیم

    • بدون نام

      موقع سخنرانی ترامپ در سازمان ملل،گنجشک پر نمیزد از بس منزوی شده بودن! فقط ما رو دق مرگ میدین،خاصیت دیگه‌ای ندارین

    • بدون نام

      احتمالا منزوی معاون فتح اله زاده رو میگه

    • ببب

      بابا کم جک بگین کی میتونه امریکاه رو منزوی کنه اقای صالحی تمام دنیا با امریکاه رابطه دوستانه دارن وقتی یه ریس جمهور از امریکاه میره یه کشور دیگه اون کشوره براش فرش قرمز پهن میکنه بعد خودتون دروغها خودتون رو باور میکنید. وجدانی چندتا کشور با کشور ما ایران رابطه دوستی داره تمام کشورهای دنیا از کشور ما ایران بیزارن فقط کشورهایی مثل ونزوالا سوریه کره شمالی همین سه کشور با کشور ما ایران رابطه دوستی دارن اون هم بخاطر پولی که از ما میگیرن با ما دوست هستن بعد شما سیاسیون میگین امریکاه منزوی شده این اروپاه هم که تا الان مونده رو برجام این رو بدون فکر کنم الکی دکتر شدی یا خودت رو یه دیپلمات فرض میکنی اروپا فقط میخاد از امریکاه ترامپ امتیاز بگیره اون روسیه هم که تا الان حرف از دوستی میزنه این رو بدون که روسیه داره از پشت خنجر میزنه به ایران روسیه از خداشه که ایران تحریم بشه که بازار نفت و گاز ایران رو تصاحب بکنه و همین کشور چین این هم دنبال امتیاز از امریکاه میگرده این رو بدون که هم کشور چین هم روسیه و حتی این سوریه که تمام منافع ایران رو مفت براشون هدر دادین کشور ما ایران رو دور میزنن شک نکن

    • کارمند

      عاقلان دانند

    • ایرانیان

      اون کشوری که منزوی شده ایرانه نه آمریکا . یه مثلی معروف که مورچه رو آب می برد داد میزد دنیارو داره آب میبره این حرف صالحی بیشتر شبیه همین مثل است

    • بدون نام

      نه بابا ۰کدوم گوشه نشسته تاماهم بریم پیشش بشینیم

    • ناشناس

      جناب صالحی این چه منزویه که به دستورش هیچ کشوری ازمانفت نمیخره ؟

    • بدون نام

      جفنگیات علی اکبر صالحی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج