۷۷۹۱۶۴
۱۰ نظر
۵۰۰۳
۱۰ نظر
۵۰۰۳
پ

پیام‌های عملیات موشکی «ضربت محرم»

عملیات موشکی «ضربت محرم» علیه مواضع تروریست‌های داعش، سومین عملیات از این دست حملات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پس از انهدام مواضع نیروهای داعش در دیرالزور سوریه و مقر عملیاتی و فرماندهی نیروهای حزب دمکرات کردستان در منطقه اقلیم، است.

روزنامه آرمان نوشت: عملیات موشکی «ضربت محرم» علیه مواضع تروریست‌های داعش، سومین عملیات از این دست حملات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پس از انهدام مواضع نیروهای داعش در دیرالزور سوریه و مقر عملیاتی و فرماندهی نیروهای حزب دمکرات کردستان در منطقه اقلیم، است.

عملیات موشکی یکشنبه شب در(شرق سوریه و نزدیک مرزهای عراق) سه پیام دارد؛ نخست اینکه دیگر انجام عملیات تروریستی در ایران شوخی‌بردار نیست و ایران به سخنی با آنها برخورد خواهد کرد. با توجه به اینکه پایگاهی که مورد حمله موشکی سپاه قرار گرفت، کاملا تحت نظارت و کنترل آمریکایی‌ها بود.

یعنی منطقه مورد اصابت موشک‌ها پرواز ممنوع است. یعنی بین سوریه، آمریکا، روسیه و عراق توافقی صورت گرفته بود که هیچ پروازی در منطقه «البوکمال» انجام نگیرد، زیرا آمریکایی‌ها، هم‌پیمانان آنها و تروریست‌ها در آن حضور داشتند که این تروریست‌ها شامل داعش، بخشی از نیروهای جبهه النصره و نیروهای کرد هستند.

بنابراین چنین پایگاهی که تحت حمایت و نظارت آمریکایی‌ها قرار دارد، یک پیام روشن برای آنهاست که عملیات‌های تروریستی علیه منافع ایران دیگر شوخی‌بردار نخواهد بود و نجابت جمهوری اسلامی هم به هر حال حدی دارد. ۴۰سال این نجابت و چشم‌پوشی از جسارت‌ها و حملات تروریستی علیه ایران و دخالت‌ها در منطقه و داخل ایران طول کشیده است.

امروز این عوامل علیه جمهوری اسلامی ایران جنگ تمام عیار اقتصادی و امنیتی را آغاز و پیش از این نیز نبرد تبلیغاتی خود را شروع کرده‌اند و همچنان هم آن را ادامه می‌دهند. لذا یکی از پیام‌های این عملیات، پاسخگویی متقابل ایران به تروریست‌ها بود. پیام دوم بحث «نقطه زن» بودن موشک‌هاست که بسیار مهم است. این موشک‌ها(قیام و ذوالفقار) از فاصله ۷۰۰ کیلومتری مواضع تروریست‌ها را هدف قرار داده و دقت بسیار بالایی هم داشته‌اند

این امر نشان دهنده توانمندی موشکی و الکترونیکی جمهوری اسلامی است که می‌تواند از فواصل دور، فقط منطقه اصلی هدف را مورد اصابت قرار دهد و بی‌گناهان را به کام مرگ نفرستد؛ این نکته مهمی است. درحالی‌که تمام عملیات‌هایی که آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند علیه تروریسم انجام می‌دهند، افراد بیگناه و مردم عادی قربانی این عملیات‌ها می‌شوند.

اما جمهوری اسلامی ایران برای سومین بار طی ماه‌های اخیر، چنین عملیات موشکی را خیلی دقیق و خوب به سرانجام می‌رساند و فقط نقطه تجمع تروریست‌ها را مورد اصابت قرار می‌دهد که این امر یک تحول بزرگ در عملیات نظامی و موشکی ایران است.

این مهم نشان می‌دهد که فرماندهی ارشد نظامی ایران، حساسیت لازم برای انجام دقیق چنین عملیاتی را دارد تا غیرنظامیان و مردم عادی قربانی چنین حملاتی نشوند. اما نکته سوم این است که تروریست‌ها دیگر هیچ نقطه یا محل امنی در منطقه تا شعاع ۲۰۰۰ کیلومتری نخواهند داشت. یعنی تجمع این نیروها در هتل، پایگاه، خانه و یا هر جای دیگری، امنیت نخواهد داشت و مورد هدف قرار خواهند گرفت.

کشورهای منطقه باید دقت داشته باشند که هر جایی که تروریست‌ها بر ضد منافع ملی ایران عمل می‌کنند، تجمع نمایند مورد تهاجم و برخورد جمهوری اسلامی ایران قرار خواهد گرفت. دیگر هیچ کشوری نمی‌تواند تروریست‌ها را دعوت کند و جلسه بگذارد و یا آموزش دهد. نکته چهارم دارا بودن اطلاعات دقیق نیروهای امنیتی ایران از تروریست‌هاست.

دستگیری‌های اخیر انجام شده توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ایران که پس از حادثه تروریستی اهواز صورت گرفت، نشان داد که اطلاعات مهم و ذی‌قیمتی از این عناصر به دست آمده است که نهایتا به عملیات «ضربت محرم» منجر شد. لذا هر عملیات دیگری با تعارف و چشم‌پوشی جمهوری اسلامی همراه نخواهد بود و حامیان این تروریست‌ها باید فکر جدی و اساسی در این زمینه انجام دهند.

تصور می‌شود سیاست مماشات قبلی ایران با تروریست‌ها کنار گذاشته‌ خواهد شد و به طور مستقیم، محکم و بازدارنده‌ای برخورد خواهد شد. از سویی این عملیات پیام‌های مختلفی برای طرف‌های مختلف دارد. خون ایرانی قابل معامله نیست و هرگونه تجاوزی به جان مردم ایران، برای مهاجمان هزینه‌زا خواهد بود و به شکل سختی باید پاسخ دریافت کنند. نکته دیگر هم این است که چون منطقه «البوکمال» سوریه پرواز ممنوع بوده و تحت سیطره ایالات متحده آمریکاست، باید فکری کنند.

اکنون ۳ نقطه دیگر پرواز ممنوع و زیر پوشش آمریکا در منطقه باقی مانده؛ دونقطه در استان الانبار عراق و یک نقطه هم در منطقه «تِنِف» در گوشه مرز سوریه و اردن. این نقاط نیز ممکن است اهداف بعدی ایران باشد. اما اگر گمان شود که عملیات موشکی «ضربت محرم» با هماهنگی و اطلاع قبلی آمریکایی‌ها صورت گرفته باشد، امری بعید است، زیرا که اکنون جمهوری اسلامی قدرت اول منطقه است و منطق تهاجمی ایران قوی است.

زمین در دست محور مقاومت است و این محور تسلط کافی بر «زمین منطقه» دارد. امروز هم قدرت موشکی و هوایی ایران و هدایت پهپادی عملیات‌های اخیر بر ضد محل‌های تجمع تروریست‌ها، به اثبات رسیده ‌است و نشان دهنده پیشرفت هوایی و موشکی ایران است.

آمریکایی‌ها هم تاکنون در این باره سکوت کرده‌اند و به نظر واقعیت تلخ قدرت موشکی و هوایی ایران را پذیرفته‌اند. از سویی چنین عملیاتی، گوشزدی هم برای رژیم صهیونیستی بود که به قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران پی ببرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این تحلیل زیبا از آرمان بعید به نظر می رسید!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا بعید؟ ایرانی واقعی وطن دوست وخدا پرست است. حق گو وحق خواه است .عدالت خواه وراستگو است .اصلاح طلب و اصلاح پذیر است

    • بدون نام

      افرین برسپا ه ایران خداقوت

    • سرباز ولایت

      درود بر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.درود بر این سربازان اسلام ناب محمدی

    • فرامرز

      آفرین بر دلاور مردان سپاه به امید پیرو زیهای بیشتر بر دشمنان اسلام و این مرز وبوم خدا وند سبحان یار و یاورتان باشد

    • رضا

      باید از اول سپاه این کار رو میکرد تا آمریکا نفهم بفهمد هرگونه چشم داشت ویا ایجاد حمله های تروریستی در ایران پایمدی سنگین و جبران ناپذیر چیزی که مشخص بوده پایگاه های آمریکایی 3 مایل با مقر تروریست ها فاصله داشته است حتی آمریکا اینهارا ابزاری قرارداده بنظرم باید پایگاه های امریکا هم زده بشه باید دشمن از ما بترسه...

    • بدون نام

      فقط افرین برای روحییه. از دست رفته ملت عالی بود عالیعالی عالییییییییی مچکریم

    • اقازلده

      خداوند منان همه نیروهای جان بر کف وطن عزیز مان را در سایه ات نگهدارد

    • یا حسین

      درود بر نیروهای مسلح ایران مقتدر.

    • سرباز ۴۰۲سومار

      امیدوارم که آنهایی که میگفتند دوره موشک تمام شده است به این نتیجه رسیده باشند که نه تنها دوره موشک تمام نشده است تازه شروع شده است میتونیم جلوی بزن درروی خیلی از کسانی که وابسته به استکبار جهانی و تکفیری های وابسته عربستان سعودی و غیره را با موشک بگیریم موشک یعنی قدرت دفاعی پیشرفته و مطمئن بازدارنده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج