۷۷۹۶۶۲
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

تاثیر کاهش قیمت ارز بر وضعیت پیش خرید خودرو

از چند هفته پیش ابتدا سایپا ثبت نام را برای خودرو اولی‌ها انجام داد و بعد از آن نوبت ایران خودرو بود که محصولات خود را به دست مصرف کنندگان برساند.

رویداد ۲۴ نوشت: از چند هفته پیش ابتدا سایپا ثبت نام را برای خودرو اولی‌ها انجام داد و بعد از آن نوبت ایران خودرو بود که محصولات خود را به دست مصرف کنندگان برساند.

سایپا به مدت دو روز سایت اینترنتی خود را برای فروش برخی از محصولات باز کرد و البته این بار برخلاف دو مرحله قبلی خبری از هجوم مردم برای خرید نبود. این اتفاق در شرایطی پیش آمد که به دنبال کاهش نرخ ارز در دو روز گذشته، قیمت انواع خودرو‌های داخلی ۱ تا ۱۲ میلیون تومان ارزان شد؛ هرچند این خبری بود که بسیاری از مردم که نگران وضع قیمت‌ها بودند را خوشحال کرد، اما برای کسانی که خودرو پیش‌خرید کرده بودند این سوال پیش آمد که قیمت خودروها برای آنها چگونه محاسبه خواهد شد؟

آیا قرار است همان مبلغی که در اوج قیمت دلار روی خودروها گذاشته شده بود برای آنها محاسبه شود یا تمهیدی اندیشیده شده که قیمت خودرو به نرخ روز محاسبه خواهد شد؟ بسیاری از خریداران این سوال را مطرح کرده بودند که اگر قرار است مبنا قیمت روز باشد پس تکلیف بلوکه شدن چندماهه پول آنها در سایپا چه خواهد شد؟

هرماه ۱۵ درصد سود به حساب خریداران واریز می‌شود

یک مقام مسئول در سایپا به رویداد۲۴ گفته است: براساس جدولی که درسایت گذاشته شده است خریداران می‌توانند انواع مختلفی از خرید را انتخاب کنند و کسانی که تمایل دارند زمان زودتری خودرو را تحویل بگیرند، قاعدتا باید پیش پرداخت بیشتری نسبت به دیگران داده تا خودرو را درماه‌های منتهی به پایان سال تحویل بگیرند.

مابقی افراد برای تحویل خودروهایشان باید تا تابستان سال دیگر صبر کنند، اما سایپا برای جلوگیری از ضرر مالی این افراد هرماه ۱۵ درصد از مبلغی که به عنوان ودیعه نزد این شرکت گذاشته شده است به حساب آن‌ها واریز می‌کند و این سود تحت عنوان سود مشارکت به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

او درمورد پرداخت میزان مابه‌التفاوت خودرو زمان تحویل گفت: زمان تحویل به قیمت روز کارخانه مابه التفاوت از اشخاص اخذ می‌شود که البته رقم زیادی نخواهد بود چرا که همواره میان قیمت کارخانه و قیمت بازار آزاد تفاوت ۱۰ تا ۱۵ میلیونی فاصله وجود دارد.

و بسیاری این اشتباه را می‌کنند که قراراست مابه التفاوت براساس نرخ بازار آزاد از آن‌ها گرفته شود درحالیکه این چنین نیست و خود کارخانه میزانی تفاوت قیمتی که امسال با سال دیگر براساس میزان قیمت کارخانه دارد محاسبه کرده و به اشخاص اعلام می‌کند که در اکثر موارد این رقم چندان تفاوتی ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تحریم خرید دلار , خودرو , مسکن چاره کار مردم است نه به دلالهای کثیف

    • محمدرضا بختیار

      امیدوارم هر چه زودتر شاهد لجن گرفتن کارخانجات خودرو سازی باشیم!!!

    • پرویز

      شرکت های خودروسازی جهان باید بیایند ایران و آموزش یک دوره کامل کلاهبرداری را نزد مدیران سایپا و ایران خودرو فرا بگیرند بابا ایوالله دارد به این همه نبوغ برای چاپیدن مردم

    • بی نام

      واقعا کسی باور میکند این سیاه بازی را ؟سایپا ثبت نام سه چهار ماه پیش را هنوز به خریدارانش نداده حالا امده دوبار ثبت نام میکند ولی در سایت دیوار اگر گشتی بزنید عده ایی ۵۰ و۴۰ تا ماشین عرضه میکنند پس اینها از کجا ماشین اورده اند ؟ همش کلک ودوروغه مردم گول نخورید ثبت نام نکنید .

    • بدون نام

      وقتی فهمیدن قراره قیمت ها پایین بیاد شروع کردن به پیش فروش.یه مشت آدم بی فکر هم خرید کردن.اخرش هم پراید لگن رو بهشون 40یا 50 میفروشند.البته حقشونه. از بس بیچارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج