۷۸۱۹۴۴
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

کاهش سهم مرورگر مایکروسافت به زیر ۱۰ درصد

برای اولین بار در تاریخ سهم مرورگر اینترنتی مایکروسافت در دنیای مجازی به زیر ۱۰ درصد کاهش یافت. این در حالی است که این مرورگر زمانی حاکم مطلق عرصه وب بود.

خبرگزاری مهر: برای اولین بار در تاریخ سهم مرورگر اینترنتی مایکروسافت در دنیای مجازی به زیر ۱۰ درصد کاهش یافت. این در حالی است که این مرورگر زمانی حاکم مطلق عرصه وب بود.

یافته های موسسه نت اپلیکیشن نشان می دهد مرورگر اینترنتی Internet Explorer (IE) ماه گذشته توسط ۹.۹۴ درصد کاربران وب مورد استفاده بوده است.

۸۳ درصد از این افراد از IE ۱۱ که آخرین نسخه عرضه شده از مرورگر ۲۳ ساله مایکروسافت است، استفاده می کنند. مرورگر IE ۱۱ بر روی ویندوزهای ۷ و ۱۰ مورد استفاده قرار گرفته است.

نکته قابل تامل اینکه مرورگر جدیدتر مایکروسافت موسوم به Edge که مرورگر پیش فرض ویندوز ۱۰ است نیز محبوبیت زیادی ندارد و تعداد کل کاربران این مرورگر و مرورگر IE در مجموع در ماه اکتبر به ۱۴ درصد رسیده که نسبت به ماه سپتامبر ۱.۱ درصد کاهش نشان می دهد. این کاهش در ۱۸ سال گذشته بی سابقه بوده است.

پیش بینی می شود تعداد کل کاربران این دو مرورگر تا جولای سال ۲۰۱۹ به زیر ۱۰ درصد سقوط کند. در این بررسی مرورگر کروم با کسب سهم ۶۶.۳ درصدی از کل کاربران وب رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

پیش بینی می شود این رقم تا ژانویه سال ۲۰۲۰ به ۷۵ درصد افزایش یابد. رتبه دوم نیز با سهم ۹.۶ درصدی متعلق به مرورگر فایرفاکس است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • غضنفر

      متاسفانه مایکروسافت هیچگاه موضوع اکستنشن ها را سامان نداد ظاهر برنامه اش را خیلی دیر مدرن کرد والا از نظر سرعت نسخه موبایلش بهتر از کروم است ولی حجمش خیلی زیاد است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج