جاباما
۷۸۲۴۳۹
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

دستاورد بارنکردنی اتصال مغز ۳ انسان به هم

دانشمندان علوم اعصاب در پروژه «BrainNet» دنبال اتصال مستقیم چندین مغز انسان به یکدیگر برای افزایش مشارکت در حل مسئله هستند.

وب‌سایت یک پزشک - میثاق محمدی‌زاده: دانشمندان علوم اعصاب در پروژه «BrainNet» دنبال اتصال مستقیم چندین مغز انسان به یکدیگر برای افزایش مشارکت در حل مسئله هستند.

دستاورد بارنکردنی اتصال مغز ۳ انسان به هم

دانشمندان دو دانشگاه کارنگی ملون و واشنگتن موفق شدند روشی برای اتصال مغز سه انسان به یکدیگر پیدا کنند. این مغزها هنوز در بدن انسان‌ها قرار دارند و ازشان مجزا نیستند.

این مغزهای به هم متصل شده می‌توانند با هم مشارکت داشته باشند و یک انتخاب مشارکتی انجام دهند بدون اینکه صاحبان آن‌ها با یکدیگر ارتباط داشته باشند یا صحبت کنند.

دانشمندان برای آزمایش توانایی‌های این مغزهای به هم متصل شده، بازی تتریس را انتخاب کردند و آن‌ها موفق شدند مشارکتی این بازی را انجام دهند.

این محققان موفق شدند با استفاده از نوار مغزی (الکتروانسفالوگرافی یا EEGs) پالس‌های الکتریکی دو مغز را رکورد و با تحریک مغناطیسی مغز (Transcranial magnetic stimulation یا به اختصار TMS) اطلاعات را برای مغز سوم ارسال کنند.

نتیجه نهایی دسترسی به یک رابط کاربری متصل به سه مغز انسان زنده است که می‌تواند در حل مسئله با هم همکاری داشته باشند.

دستاورد بارنکردنی اتصال مغز ۳ انسان به هم

پس از تتریس؟

در این آزمایش، دو فرسنده به سنسورهای EEG متصل شده و با شخص سوم در ارتباط بودند تا اطلاعات از طریق یک کلاه ایمنی TMS دریافت شود. این کلاه TMS می‌تواند به طور مستقیم اطلاعات را برای مغز سوم ارسال کند.

هر دو فرستنده می‌توانند بازی تتریس را انجام دهند ولی گیرنده قادر به انجام این کار نیست. هدف این است که آیا مغز سوم می‌تواند قطعات بازی تتریس را براساس چگونگی انجام بازی بچرخاند یا خیر.

برای ارتباط بهتر، فرستنده‌ها باید به یکی از دو چراغ LED خیره شوند. این چراغ‌های LED براساس فرکانس‌های مختلف مغز فلاش می‌زنند. به این معنی که براساس پالس الکتریکی که مغزها ارسال می‌کنند؛ چراغ‌های LED کم نور یا پر نور می‌شوند.

گیرنده با استفاده از کلاه TMS این فلاش‌ها را دریافت و تصمیم به چرخاندن یک بلوک بازی تتریس می‌کند.

دستاورد بارنکردنی اتصال مغز ۳ انسان به هم

نتیجه کلی این آزمایش باورنکردنی است. سه گروه از پنج گروه مورد آزمایش موفق شدند بازی تتریس را در ۸۱ درصد از زمان در نظر گرفته شده به پایان ببرند.

آینده این آزمایش می‌تواند به حل مسئله‌های پیچیده‌تر و سخت‌تر توسعه پیدا کند. به نظر شما ۳ مغز به هم متصل شده پس از بازی تتریس، توان انجام چه کارهایی خواهند داشت؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه خرفا

    • بدون نام

      واو! فوق العاده ست بخصوص براي عقب افتاده ها ولي خب مشكلاتي رو هم مي تونه بوجود بياره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج