جاباما
۷۸۲۴۸۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

بهترین دوربین‌های بدون آینه حرفه‌ای، برای ثبت بک پاییز رویایی

از زمانی که پاناسونیک اولین دوربین بدون آینه را در سال ۲۰۰۸ به بازار معرفی کرد، این نوع از دوربین به میزان زیادی رشد کرده است و مدل‌های متنوع آن که با هر بودجه و توانایی خریدی متناسب است مشتریان زیادی را به خود اختصاص داده است.

روزنامه سازندگی - سهیلا تقوی نژاد، خبرنگار: از زمانی که پاناسونیک اولین دوربین بدون آینه را در سال ۲۰۰۸ به بازار معرفی کرد، این نوع از دوربین به میزان زیادی رشد کرده است و مدل های متنوع آن که با هر بودجه و توانایی خریدی متناسب است مشتریان زیادی را به خود اختصاص داده است.

اگر میخواهید بهترین دوربین های بدون آینه سال ۲۰۱۸ را بشناسید، مطلب امروز حتما کار‌ساز خواهد بود. دوربین‌های بدون آینه احازه میدهند که عکاس لنزها را مانند یک DSLR جابه‌جا کرده و تغییر دهد، اما اینکه آینه از داخل دوربین حذف شده است (وجه تسمیه این دوربین ها هم به همین علت است، چرا که دوربین های آینه‌دار، آینه برای دنبال کردن رد نور از مسیر لنز به منظره‌یاب نوری DSLR استفاده میشود.) به طراحان اجازه میدهد تا دوربین‌های بدون آینه را بسیار فشرده تر از DSLR ها بسازند.

بدون آینه به این معنی است که برای دید‌سنجی های اپتیک جهت فریم کردن سوژه شما، دوربین به جای آینه به نمایشگرهای الکترونیکی متکی است. همچنین باید بدانید که اکثر نسخه‌های ارزان‌تر دوربین‌های بدون آینه به تکنولوژی منظره یاب مجهز نیستند؛ در عوض، شما عکس را روی صفحه نمایش پشت دوربین ایجاد میکنید، درست همانطور که با دوربین‌های کامپکت یا گوشی‌های هوشمند کار میکنید.

این دوربین ها که تحت عنوان دوربین‌های سیستم فشرده یا CSC نیز نامیده میشوند گستره متنوعی - از مدل‌های ساده باری استفاده عکاسان مبتدی گرفته تا مدل های فوق پیچیده که مانند یک هیولای فول فریم هستند و رقیب قدرتمند بهترین DSLR های بازار هستند - را در بر میگیرد.

اما همچنان بحث میان عکاسان حرفه ای در جریان است که: آیا یک دوربین بدون آینه بهتر از DSLR است؟ هیچ دو عکاسی دقیقا مانند هم نیستند.

همه ما در عکاسی به دنبال تفاوت های ظریف هستیم. بعضی از ما ممکن است دوربینی بهتر از گوشی هوشمندمان داشته باشیم در حالی که دیگران عکس های بهتری را با همان گوشی هوشمندشان می‌گیرند. فراموش نکنید که داشتن یک دوربین خراب برای ثبت عکس های ناب کافی نیست.

ذوق و استعداد خود را به کار بیاندازید تا با استفاده از دانش عکاسی تان بهترین نتیجه را دریافت کنید. قیمت های این دوربین ها متفاوت است، پس قبل از تصمیم نهایی به جیبتان هم نگاهی بیاندازید.

1. Sony Alpha A7 III

  • اندازه سنسور: فول-فریم
  • رزولوشن: 24/2 مگابایت
  • منظره یاب: EVF
  • مانیتور: صفحه نمایش لمسی 3/0 اینچ لمسی 921000 نقطه
  • حداکثر سرعت تصویر برداری پیوسته: 10 فریم در ثانیه
  • فیلمبرداری: 4K
  • سطح کاربر: حرفه ای

+ سیستم ضبط ۶۹۳ نقطه AF

+ عکس برداری بدون وقفه ۱۰fps

- نمایشگر لمسی محدود

- برش اندک در EVF

بهترین دوربین‌های بدون آینه حرفه‌ای، برای ثبت بک پاییز رویایی

Alpha A7 III ممکن است در دسته بندی دوربین های رده پایین سایز کامپوزیت بدون آینه سونی قرار بگیرد، اما منصفانه نیست که آن را بخاطر جایگاه پایین‌ترش نسبت به بقیه محصولات سونی نادیده بگیریم.

این دوربین یک انتخاب عالی برای عکاس های حرفه ای یا طرفداران علاقمند به یادگیری است و هنگامی که به مشخصات آن نگاه میکنید به راحتی میتوانید چرایی آن را دریابید.

سونی چندتا از بهترین خصوصیات دوربین‌های Alpha A9 و A7R III را در خود جای داده است و مجموع این خصوصیات خوب آن را به یک دوربین عالی تبدیل میکند که ترکیبی فوق‌العاده از عملکرد دو کیفیت تصویر را به مصرف کننده ارائه میدهد.

سنسور 24/2 مگا پیکسلی آن با فرمت عالی در محدوده ای از شرایط نورپردازی خوب است. در حالی که عبارت دوربین های پیشرفته 693 نقطه AF و عکسبرداری پشت سرهم 10 فریم در ثانیه، به این معنی است که هرگز هیچ عکسی را از دست نخواهید داد.

۲. Sony Alpha A۷R III

  • اندازه سنسور: قاب کامل
  • رزولوشن ۴۲/۲ مگا پیکسل
  • منظره یاب: EVF
  • مانیتور: صفحه نمایش لمسی ۳/۰ اینچ زاویه دار ۱۴۴۰۰۰۰ نقطه
  • حداکثر سرعت تصویربرداری پیوسته: ۱۰ فریم در ثانیه
  • فیلمبرداری: ۴K
  • سطح کاربر: حرفه‌ای

+ 10fps در عملکرد 42/2 مگا پیکسل

+ عملکرد سریع AF

- کنترل محدود صفحه نمایش لمسی

- عمر باتری میتوانست بهتر باشد.

بهترین دوربین‌های بدون آینه حرفه‌ای، برای ثبت بک پاییز رویایی

شما دوربینی مانند A۷ III، اما با پیکسل های بیشتر میخواهید؟ با دوربین ۴۲/۲ مگا پیکسلی Alpha A۷R III یک گام بلند به جلو بردارید.

این یکی از کامل ترین و همه کاره‌ترین دوربین های موجود در بازار است. با سنسور ۴۲/۲ مگاپیکسلی کاملا درخشانش، یک سیستم پیشرفته ۳۹۹ نقطه AF و عکسبرداری بدون وقفه ۱۰ فریم در ثانیه پشتیبانی میشود.

مانند سنسور نیکون D۸۵۰DSLR، شما دیر نیازی به فدا کردن نمایش برای رزولوشن یا برعکس آن را ندارید. فراموش نکنید که این دوربین قابلیت فیلمبرداری فوق العاده ۴K را نیز دارد.

این یک دوربین است که هم برای ثبت مناظر مصنوعی در کوهستان مورد استفاده قرار میگیرد و هم در یک استودیوی پرتره با کیفیت بالا؛ هم در عکسبرداری با سرعت بالا برای ثبت حرکات ورزشی و هم باری ثبت تصاویر حیات وحش.

3. Fujifilm X-T2

  • اندازه سنسور: APS-C
  • رزولوشن: 24/3 مگا پیکسل
  • منظره یاب: EVF
  • مانیتور: نمایشگر زاویه لبه 3/0 اینچ 1040000 نقطه
  • حداکثر سرعت تصویربرداری پیوسته: 8 فریم در ثانیه
  • فیلمبرداری: 4K
  • سطح کاربر: حرفه‌ای

+ سنسور عالی X-Trans جدید

+ کیفیت عالی ساخت

- لرزش قابل توجه منظره یاب

- Dial EV آسان است.

بهترین دوربین‌های بدون آینه حرفه‌ای، برای ثبت بک پاییز رویایی

X-T2 برای مدت طولانی ای یکی از دوربین های مورد علاقه ما بود، اما X-T3 تقریبا تمام انتظارات ما را به طرز بهتری برآورده میسازد. سنسور جدید 26/1 مگا پیکسلی X-Trans ممکن است یک جهش عظیم در وضوح بالای سنسور 24/3 مگاپیکسلی X-T2 باشد، اما کنترل نویز حتی از نسخه قبلی هم بهتر است.

فوکوس خوب این دوربین قدم مثبت دیگری است که با فشرده سازی 2/16 میلیون فازی تشخیص AF پیکسل برای کمک به تمرکز ردیابی X-T3 تعبیه شده است. در حال حاضر نیز کنترل صفحه لمسی، عکسبرداری بدون وقفه با سرعت 11 فریم در ثانیه و تعدادی از پیشرفت های دیگر، به ویژه هنگام فیلمبرداری 4K، وجود دارد.

فراموش نکنید که چینش دقیق این قابلیت ها در این دوربین که تمام آنها توسط یک صفحه نمایش لمسی زیبا کامل شده اند، باعث میشود تا X-T3 یک دوربین درخشان باشد.

۴. Panasonic Lumix G۹

  • اندازه سنسور: Micro four thirds
  • رزولوشن ۲۰/۳ مگا پیکسل
  • منظره یاب: EVF
  • مانیتور: نمایشگر زاویه لبه ۳/۰ اینچ ۱۰۴۰۰۰۰ نقطه
  • حداکثر سرعت تصویربرداری پیوسته: ۶۰ fps
  • فیلمبرداری: ۴K
  • سطح کاربر: متوسط/ حرفه‌ای

+ ثبیت کننده 6/5 باربر

+ تصویر برداری بدون وقفه تا 60fps

- محدوده ISO میتوانست گسترده تر باشد.

- میزان باتری با درصد نشان داده نمیشود.

بهترین دوربین‌های بدون آینه حرفه‌ای، برای ثبت بک پاییز رویایی

Lumix G۹ از نظر عکاسان علاقه مند و نیمه حرفه‌ای، قطعا قیمتی بسیار رقابتی دارد. شما با این پول میتوانید بسیاری از دوربین های دیگر را هم بخرید.

بعضی ممکن است سنسور کوچک Micro Four Third را کمی سازکارانه ببیند، اما نتیجه کار آن یک سیستم جمع و جور و متعادل است و کارشناسان را کاملا تحت تاثیر قرار داده است.

عکسبرداری با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه تعادل خوب و ظاهر زیبا از ویژگی های مثبت این دوربین محسوب میشود و Lumix G۹ یک دوربین خوب و تمام عیار است.

اگر آن را بهترین دوبین بدون آینه پاناسونیک هم ننامیم، قطعا جزو بهترین هاست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج