۷۸۲۶۱۳
۱۴ نظر
۵۰۰۵
۱۴ نظر
۵۰۰۵
پ

اتاق اصناف: اعتصاب بازاریان صحت ندارد

در چند روز گذشته در برخی شبکه‌های مجازی فراخوان اعتصاب در بازار بزرگ تهران و چندین شهر دیگر تبلیغ شده و بارها هم تکرار شد. قای علی فاضلی، رییس اتاق اصناف ایران می‌گوید: «من بازارها را از نزدیک بررسی کردم. بازار مشکلی ندارد و رونق همیشگی خود را داشت. برخی رسانه‌های معاند خبری مبنی‌بر اعتصاب بازار در شهرهای ایران منتشر کرده‌اند که صحت ندارد.»

روزنامه صبح نو نوشت: در چند روز گذشته در برخی شبکه‌های مجازی فراخوان اعتصاب در بازار بزرگ تهران و چندین شهر دیگر تبلیغ شده و بارها هم تکرار شد اما مشاهدات از بازار تهران در روز شانزدهم و هفدهم مهرماه و نیز اظهارنظر مسوولان بازار نشان می‌دهد که این فراخوان در عمل متقاضی نداشته است.

گزارش میدانی از روز شانزده و هفدهم مهرماه در نقاط مختلف بازار تهران حاکی از آن است که مغازه‌ها در همه راسته‌ها باز و فعالیت طبق روال معمول برقرار است. در فراخوانی که از چند روز گذشته منابع فاقد هویت در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند، سعی شده بود کسبه با استفاده از برخی جملات هیجانی و تکیه بر قیمت ارز به اعتصاب دعوت شوند.

اتاق اصناف: اعتصاب بازاریان صحت ندارد

قای علی فاضلی، رییس اتاق اصناف ایران می‌گوید: «من بازارها را از نزدیک بررسی کردم. بازار مشکلی ندارد و رونق همیشگی خود را داشت. برخی رسانه‌های معاند خبری مبنی‌بر اعتصاب بازار در شهرهای ایران منتشر کرده‌اند که صحت ندارد.» فاضلی گفت: «بر کسی پوشیده نیست که دشمن در حوزه اقتصاد هدف‌گذاری کرده است و بازار هدف اول آن‌هاست. اما بازاریان دلیلی برای اعتصاب ندارند. بازاریان اگر حرفی دارند در قالب اتحادیه‌های صنفی خود حرفشان را به گوش مسوولان می‌رسانند.»

وی ادامه داد: «یقیناً بازاریان درباره رکود و ایجاد رونق بازار حرف دارند و حرفشان را هم می‌زنند اما اینکه اعتصاب کنند صحت ندارد. چه چیزی باعث می‌شود که بازاریان دست به اعتصاب بزنند؟ بازار ایران هرگز در جنگ اقتصادی با دشمن، در زمین دشمن بازی نمی‌کند.»

رییس اتاق اصناف افرادی را که تلاش می‌کنند بازار کشور را به تعطیلی بکشانند، جاهل دانست. او می‌گوید: «برخی در ابتدای صبح یا غروب فیلمی را از چند مغازه می‌گیرند و با تیتر تعطیلی بازار منتشر می‌کنند که کاملاً مغرضانه است. در همه‌جای دنیا سندیکاها و اتحادیه‌ها اعتراض می‌کنند و حرف‌شان را به گوش مسوولان‌ می‌رسانند، اما در ایران اگر چند بازاری مقابل مغازه‌هایشان تجمع کنند و با مسوولان صحبت کنند، فوراً برچسب ضد انقلاب به ما می‌چسبانند و اگر حرف‌مان را نزنیم هم رسانه‌های معاند می‌گویند که در ایران آزادی بیان وجود ندارد. ولی ما دل به حرف دشمن خوش نمی‌کنیم.»

رییس اتاق اصناف ایران می‌گوید: «بازاریان حرف دارند و نسبت به برخی از تصمیم‌گیری‌ها بسیار گلایه‌مندیم اما این مسائل را در قالب نهادهای مدنی و اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف پیگیری خواهیم کرد. ما هم خودمان را طلبکار مسوولان می‌دانیم و هم خود را مدیون انقلاب اسلامی.»

فاضلی در بخش دیگری از سخنان خود می‌افزاید: «می‌توانیم با وحدت و انسجام و همدلی بیشتر مشکلات را تا حدود زیادی حل کنیم. برخی از دشمنان به‌دنبال ادامه رفتارهای غیر منطقی در بازار مانند اعتصاب هستند اما بازاریان هیچ‌گاه تمایلی به اعتصابات مورد نظر دشمن نداشته‌اند و ندارند.»

فاضلی می‌افزاید: «من علاوه‌بر بازار تهران به شهر زنجان رفته‌ام و با اصناف و بازاریان آن‌ها جلسه‌ای داشتم و مسائل مختلف را بررسی کردیم. الان نیز به تبریز آمده‌ام تا با بازاریان تبریزی گفت‌و‌گویی داشته باشم و وضعیت‌شان از نزدیک بررسی شود و پس از آن به استان‌های دیگر خواهم رفت.»

با چرخی در کوچه و بازار اصفهان متوجه همان رونق همیشگی شهر می‌شوید. خبرنگار اعزامی به اصفهان در بازدید از بازار این شهر در روزهای شانزدهم و هفدهم مهرماه همین توصیف را داشته است. این خبرنگار در گفت‌و‌گو با کسبه بازار اصفهان می‌گوید: امروز و دیروز (دوشنبه و سه‌شنبه)همانند همیشه از ابتدای صبح فعالیت و کار در بازار ادامه داشت، هرچند رکود در خرید و فروش به‌سبب شرایط بازار وجود دارد اما این موضوع دلیلی بر اعتصاب نیست.

گزارش‌ها و مشاهدات میدانی از بازار طلا، کفش و فرش و دیگر راسته‌های بازار بزرگ و قدیمی شهر تبریز حاکی از آن است که بازار در آرامش کاملی قرار دارد و انتشار خبر تعطیلی بازار تبریز کذب محض بود.

بازار تبریز در دو روز گذشته شلو‌غ‌تر از روزهای گذشته بود و باوجود دروغ‌پراکنی‌های رسانه‌های معاند، بازاریان تبریز توجهی به این موضوعات نکرده‌اند و مثل روزهای گذشته مشغول کار و کاسبی خود هستند. شایعه‌سازی جریان ضدانقلاب در برخی از رسانه‌های خودشان این‌گونه که بود که از مردم و بازاریان تبریز و سایر شهرها خواسته بودند بازار را در روزهای شانزدهم و هفدهم تعطیل کنند.

و مغازه‌های خود را باز نکنند ولی به هدف خود نرسیدند و بازاریان دست رد به سینه آن‌ها زدند. جالب هم اینکه آن‌ها با انتشار عکس‌های آرشیوی از تعطیلی بازار تبریز که مربوط به محرم و روز تاسوعا و عاشوراست سعی می‌کردند به مردم سایر شهرها القا کنند که بازار تبریز تعطیل شده ولی مشاهدات ما چیز دیگری را نشان می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس خبری هست تکذیب میکنید. خودتی ....

    • عماد

      اگه بازاری ها اعتصاب کنن از پر رویی شون هست.جنس های یک و دو سال پیش رو میخوان با دلار ۲۰تومن بفروشن بعد میگن مشتری نیست.یعنی اگه اعتصاب بکنن میخوان بگن که میخوایم جنس هامون بندازیم به ملت و بعد ملت نمیخرن

    • ما ایرانیها دروغگوییم.

      منم موافقم صحت ندارد.ولی بابونه ی صحت دارد

    • کارمند

      با ادامه فساد مسئولین و وضعیت اقتصادی مملکت این اتفاق بزودی خواهد افتاد پس تا دیر نشده فکری بکنید

    • بدون نام

      خبر کاملا درسته و بازاریان به هیچ وجه اعتصاب نکرده اند بلکه تعطیل کرده اند

    • تبریز

      عجب جمله ای: بازار تبریز در روز اعتصاب شلوغتر از روزهای دیگر بود!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      چرت و پرت نمیخواد بگی همه میدونن اعتصاب بود

    • بدون نام

      جناب فاضلی ! فکر کنم تو عمرت یکبار هم تبریز نیومدی ! اگه میومدی میدونستی شلوغ ترین زمان بازار تبریز که مغازه ها تعطیله روزهای تاسوعا و عاشوراست که جای سوزن انداختن نیست ! بهتره به جای تحویل دادن دروغ فکری به حال مردم بکنید دستمال کاغذی که فروردین 3000 تومن قیمت داشت شده 9000 تومن !! از کدام رونق بازار حرف میزنی ؟! همه مغازه ها خالی هستن ! مشتریان با دیدن قیمت ها و عدم توانائی خرید سرخورده میشن تو اومدی از رونق بازار حرف میزنی ؟!!

    • مملکت ویران

      یعنی چی صحت نداره؟شهریار،شهرضا،قدس،تبریزوچندشهردیگه کاملادراعتصاب هستن.ازکجاتکذیب میکنین

    • بدون نام

      اگر اتاق اصناف واقعی بودی که همه صنوف سو استفاده نمیکردن این چهارماه احتکار نمیکردن رسیدگی میکردی

    • بدون نام

      فیلم اعتصابات داره پخش میشه کم چرت بگو اتاق

    • ر م

      همون اعتراض نمیکنن شما پررو شدید .مردم خااااااااک تو سرتون

    • بدون نام

      اقای فاضلی درست گفته چرت وپرت نگید یعنی مشکل جایی دیگر هست حالا تاسوعا و عاشورا که همه بازارها شلوغ ترین مکان هست حداقل شهر هایی که خودم خبر دارم در تاسوعا و عاشورا مغازها تعطیل ولی جمعیت عزادار ی سالار شهیدان شلوغترین روز سال هست .

    • بدون نام

      چرا دروغ می گویید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج