۷۸۳۱۲۹
۷ نظر
۵۰۰۱
۷ نظر
۵۰۰۱
پ

آمار وضعیت اشتغال و سواد در کشور

شاخص های نیروی کار جمعیت دهه شصت به استناد اطلاعات جمعیتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ نشان می دهد، نرخ مشارکت اقتصادی در این گروه سنی ۵۴.۸ درصد، نرخ بیکاری۱۸.۹ درصد و نرخ اشتغال ۸۱.۱ درصد اعلام شده است.

تسنیم نوشت: شاخص های نیروی کار جمعیت دهه شصت به استناد اطلاعات جمعیتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ نشان می دهد، نرخ مشارکت اقتصادی در این گروه سنی ۵۴.۸ درصد، نرخ بیکاری۱۸.۹ درصد و نرخ اشتغال ۸۱.۱ درصد اعلام شده است.

مطالعات یافته های مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار بیانگر این است که در سال ۶۰ جمعیت کشور برابر ۷۹ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۲۷۰ نفر بوده است که از این میان ۱۶ میلیون ۸۰۲ هزارو ۴۶ نفر معادل ۲۱ درصد کل جمعیت کشور را دهه شصتی ها تشکیل می دهند.

جمعیت دهه شصت که در سال ۹۵، رده سنی ۲۵ تا ۳۴ سال را شامل می شدند، یک پنجم جمعیت کشور را به خود اختصاص داده اند.بر اساس این گزارش، از مجموع جمعیت ۱۶ میلیون و ۸۰۲ هزار نفری متولدین دهه شصت، ۸ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۸۹۳ نفر (۵۰.۵ درصد) مرد و ۸ میلیون و ۳۱۸ هزار و ۱۵۳ نفر (۴۹.۵) زن هستند.

همچنین از مجموع جمعیت دهه شصت کشور، حدود ۹۶ درصد معادل ۱۶ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۳۸۰ نفر باسواد و حدود ۴ درصد نیز بی سوادند. وضعیت تحصیلی دهه شصتی‌ها نشان می دهد، که ۳۶.۸ درصد زیردیپلم، ۲۸.۴ درصد دیپلم و پیش دانشگاهی، ۳۴.۵ درصد دارای تحصیلات عالی هستند.

همچنین جمعیت در حال تحصیلی کشور در داخل و خارج از کشور از مجموع ۱۷ میلیون و ۷۲۳ هزار و ۹۶۸ نفر برآورد شده است که از این میزان یک میلیون و ۲۷۸ هزار و ۸۱۴ نفر در سال ۹۵ در حال تحصیل بوده اند.

سهم 33 درصدی دهه شصتی‌ها از جمعیت شاغل کشور

اما شاخص های نیروی کار جمعیت دهه شصت به استناد اطلاعات جمعیتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ نشان می ده، نرخ مشارکت اقتصادی در این گروه سنی ۵۴.۸ درصد، نرخ بیکاری۱۸.۹ درصد و نرخ اشتغال ۸۱.۱ درصد اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، جمعیت شاغل کشور در سال ۹۵ به میزان ۲۲ میلیون و۶۷۰هزار و ۹۸۸ نفر بود که از این میزان ۷ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۸۳۴ نفر دهه شصتی هستند که ۳۳ درصد از شاغلان کشور این گروه سنی تشکیل می دهند.
همچنین جمعیت بیکار کشور نیز در سال 95 به میزان 3 میلیون و 528 هزار و 215 نفر اعلام شد که از این میزان یک میلیون و 734 هزار و 715 نفر معادل 53.2 درصد جمعیت بیکار کشور به این گروه سنی اختصاص دارد.

از مجموع جمعیت 16 میلیون و 802 هزار نفری دهه شصت کشور، 9 میلیون و 201هزار و 549 نفر (54.8) در گروه جمعیت فعال و 7میلیون و 503 هزار و 197 نفر (44.7) درصد در گروه جمعیت غیرفعال قرار دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • روحانی

      دهه شصتی‌ها کل کشور را خراب کرده اند و از همه جا مونده و رونده شده اند و کلی مشکل ایجاد کرده اند کی ار دستشان راحت میشیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا کور شود آنکه نتواند بیند

    • بدون نام

      نرخ بیکاری ۶۰درصدولی لین افاغنه که ۹۸درصدافاغنه های جهان طبق امار توایرانن و۹۸درصدشونم کارمیکنن باپول بوجه ومنابع ایران خاک برسرمون اخراج نمیکنیم بااین بیکاری وفقرنجومی کم بودجگی ۹۰درصدمشکلات همه چیزکشون

    • بدون نام

      مظلومترین و نسل سوخته ی این کشور بی تدبیر .دهه ۶۰ها هستن.خدا ازتون نگذره که عمرمون رو فدای بی لیاقتی مسئولین کردیم.

    • بدون نام

      دهه شصتی هانسل سوخته اند.

    • دهه شصتی

      چی بگم فقط میتونم بگم خدا لعنتتون کنه قبل انقلاب با کلاس پنجم معلم میشدن الان فقط به فکر پر کردن جیب مبارک هستند انصاف هم چیز خوبیه

    • بدون نام

      واقعا همینطور هست که خدا کنه مسولین کشور ما از اتش جهنم خلاصی نداشته باشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج