جاباما
۷۸۳۲۱۹
۸ نظر
۵۰۱۸
۸ نظر
۵۰۱۸
پ

ترامپ:خاشقجی از کنسولگری عربستان بیرون نیامده

رئیس جمهوری آمریکا نیز در برابر فشار افکار عمومی بالاخره به این واقعیت که کلید معمای مفقودشدن روزنامه‎نگار منتقد سعودی در دست ریاض است، اعتراف کرد و گفت: خاشقجی از کنسولگری بیرون نیامده است.

خبرگزاری مهر: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز مدعی شد واشنگتن قضیه مفقود شدن جمال خاشقجی منتقد و روزنامه‌نگار سعودی را دنبال می‌کند اما در عین حال تاکید کرد در واکنش به این موضوع درخواست‌هایی نظیر قطع تجارت اسلحه با سعودی‌ها زیان‌بار است!

وی در بخشی از سخنان خود گفت: این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کنیم. اصلاً این قضیه را دوست ندارم. چنین اتفاقاتی را درباره خبرنگارها دوست ندارم. این وحشتناک است. خیلی نسبت به این موضوع سختگیر هستیم. آمریکا بازرسینی آنجا دارد و با ترکیه در این باره همکاری می‌کنیم و با عربستان هم صادقانه همکاری می‌کنیم. می‌خواهیم بدانیم چه پیش آمد. او (خاشقچی) وارد (کنسولگری) شد و دیگر از آن بیرون نیامد.

ترامپ ادامه داد: باید بدانم چه اتفاقی افتاده است. این حادثه غم‌انگیز است و شاید خیلی زود از واقعیت ماجرا باخبر شویم.

با این حال، وی درخواست قطع تجارت سلاح با عربستان را زیر سوال برد و گفت: این کار به ما ضرر می‌رساند چراکه ما با مسئله اشتغال و خیلی از مسائل دیگر در کشورمان روبرو هستیم. ما الان کشوری داریم که شاید از نظر اقتصادی از شرایط بهتری نسبت به گذشته برخوردار است.

ترامپ ادامه داد: بخشی از این به دلیل برخورداری از سیستم‌های نظامی است که هرکسی خواهان آنها است. صادقانه بگویم این مورد (قطع فروش سلاح به عربستان) کار بسیار بسیار دشواری است.

این درحالی است که باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا پیشتر گفته بود همه شواهد علیه عربستان سعودی و گویای قتل خاشقجی در کنسولگری این کشور است.

شماری از سناتورهای آمریکا از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات روز چهارشنبه در نامه ای خطاب به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور با استناد به یک قانون حقوق بشری موسوم به «سند ماگنیتسکی» خواستار انجام تحقیقات و وضع تحریمها علیه عامل یا عاملان ناپدید شدن «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقد سعودی شدند.

چنانچه تحقیقات ثابت کند که ناپدید شدن جمال خاشقجی «نقض فاحش حقوق بشر بین المللی» از سوی دولت عربستان است، این قانون به رئیس جمهور آمریکا اجازه می دهد تا تحریمهایی علیه مقامات دولت عربستان وضع کند.

سناتور «رند پل» نیز با در پیامی توییتری گفته بود: از اینکه دیگران نیز به اقدامات عربستان سعودی حساس شده اند خوشحالم. اما متاسفانه این کافی نیست. ما میلیاردها دلار سلاح به عربستان می فروشیم و به آنها در جنگ یمن کمک می کنیم. امیدوارم که سناتور باب کورکر و دیگران به تلاش های من برای متوقف کردن صادرات تسلیحات به عربستان ملحق شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      طرفداران ترامپ توجه بفرمایند:داره میگه اشتغال برای آمریکایی ها به قیمت فروش سلاح به عربستان که با این سلاح ها داره بچه ی های یمنی رو تیکه تیکه میکنه.
      این است حقوق بشر آمریکایی.

      پاسخ ها

      • محمد

        لطفا دنیا را به سیاه و سفید تقسیم نکن برای خودت بد است.

    • بدون نام

      چرا عربستان رو تحريم نميكني اونوقت چپ و راست ايران رو به هر بهانه ايي تحريم ميكنه و ملت رو اذيت ميكنه مردك ديوانه

    • بدون نام

      آمریکا حامی تروریسم است.

    • بی نام

      درود بر رهبری که به فکر منافع کشور خود است و پول های کشور خودش را خرج کشور های دیگر نمی کند آفرین به ترامپ کبیر

    • بدون نام

      الان این چطور فهمید؟

    • رحیم شکری

      آمریکا هیچ غلطی نمتواندبکند دست خدا بالای تمام دستهآ

    • محمد

      اسلحه متعارف کاربرد دوگانه دارد مثل موشکهای ایران . نحوه استفاده از سلاح مهم است .واقعا سفسطه بر فکر و منطق ما مسلط شده .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج