۷۸۳۸۷۱
۲۱ نظر
۵۰۱۱
۲۱ نظر
۵۰۱۱
پ

قلعه‌نویی: ما نوکر اجنبی در ایران زیاد داریم

تیم سپاهان بعد از چهاردهمی در لیگ برتر با امیر قلعه نویی به روزهای خوبش برگشته و این فصل یکی از مدعیان قهرمانی بشمار می رود. اما این دلیلی نمی شود که سرمربی همه چیز را خوب ببیند.

ورزش سه: البته امیر قلعه نویی مدت هاست رویه انتقادی را در مصاحبه های خود در پیش گرفته و حتی در این مصاحبه ها اشاره‌ای هم به مسایل اجتماعی می‌کند. او در تازه ترین مصاحبه باز هم گلایه های خود را مطرح کرده است. البته برای چندمین بار و این بار با ادبیات تندتر. حرف های او با خبرنگار ایمنا را می خوانیم:

تا حالا این مدل لیگ برتر ندیده بودم

تعطیلات لیگ به همه تیم ها لطمه می زند و واقعا برای تیم ها سخت است. نمی دانیم باید چه کار کنیم تا طبق یک برنامه بتوانیم تیم را در فرم خوب خود نگه داریم. ۴۰ سال است که در فوتبال هستم، ۲۰ سال است که مربیگری می کنم و تاکنون این مدل لیگ را ندیده بودم.

به همین خاطر از تیم پیکان خواستیم تا برای حفظ آمادگی یک بازی دوستانه باهم داشته باشیم که در آن از دو ترکیب استفاده کردیم، ترکیب اول بازیکنانی بودند که کمتر از آن ها استفاده کرده بودیم و به هرچیزی که می خواستیم رسیدیم فقط گل نزدیم. ولی در بازی خیلی خوب بودیم و حتی زمانی که ده نفره شدیم هم به حریف موقعیت ندادیم.

این تنها کاری است که می توانیم زمانی که لیگ تعطیل می شود انجام دهیم و کار دیگری در توانمان نیست. وقتی مربی به یک ترکیب مناسب می رسد، آن را زیاد تغییر نمی دهد و در این بازی عیار بازیکنانی که کمتر بازی می کردند را دیدیم. رسول نویدکیا مقابل پیکان بسیار خوب بود ولی باید ترس او کمتر شود، چراکه با بازگشت وی در میانه میدان شرایط بهتری خواهیم داشت.

چرا والیبال بازی می کند اما فوتبال نه!

در فوتبال امروز همه سبک ها در همه تیم ها وجود دارد، اما شرایط سیاسی ما اجازه نمی دهد که مثل عربستان باشیم و با هر تیمی بخواهیم بازی کنیم. ولی تعجب می کنم که والیبال و فوتسال ما می تواند با هر تیمی بازی کند اما تیم ملی فوتبال ما نمی تواند و این را باید از مسئولان پرسید.

زمانی که من سرمربی تیم ملی بودم، با این که فوتبال ما تعلیق‌بود با مکزیک بازی داشتیم و این نشان می دهد که برخی کشور ها دوست دارند با ما بازی کنند اما باید سیاست های فدراسیون و کادرفنی را ببینیم که چرا این حریف ها را انتخاب می کنند.

به کره باختم دادگاهی ام کردند

خیلی خوشحالم که دایی و کریمی به عنوان بهترین مهاجم و هافبک تاریخ جام ملت های آسیا انتخاب شدند و خدارا شکر که این انتخاب ها حرف های ما را مشخص کرد. ما از نظر نیروی انسانی جزو ده کشور اول جهان هستیم و من چندین سال است که با آقایان بر سر باور کردن بازیکنان ایرانی می جنگم.

بعضی ها واقعا نوکر خارجی ها هستند که نباید اینگونه باشیم، در هنر اصغر فرهادی و جعفر پناهی را داریم، در المپیادهای مختلف افراد شاخصی را به جهان معرفی کردیم و در همه زمینه ها از نظر نیروی انسانی بهترین هستیم. اما ۴۰ سال است که مدیران ما توجهی به زیرساخت ها نمی کنند ولی خداراشکر که دایی، کریمی و مهدوی کیا در زمان حضور یک مربی ایرانی در تیم ملی بهترین های آسیا شدند.

باید از مسئولان چند سال اخیر پرسید که چرا دیگر بازیکنی از ایران در این سطوح انتخاب نمی شود، اما افتخار ما این است که این انتخاب ها برای زمان یک مربی ایرانی بوده است و اگر در زمان یک مربی خارجی بود آقایان جشن و سرور به راه می انداختند. یادمان باشد که وقتی با تیم ملی به کره باختم، دادگاهی ام کردند اما شکست برابر عراق حماسه تلقی شد. امیدوارم نگرش مدیران عوض شود و بازیکنان نسل جدید فوتبال ایران هم جا پای این بزرگان بگذارند.

مدیران ما فقط فرمان بر هستند

تغییر نگرش مدیران اتفافی است که آن را دور از ذهن می دانم زیرا مدیران فعلی ما مدیر نیستند، فقط فرمان‌بر هستند که به همین دلیل فوتبال ما عقب افتاده و همه این اتفاقات به بی کفایتی مدیران ما بر می گردد. نه به من، بلکه به علی دایی هم وقت ندادند که در تیم ملی کار کنیم، چطور می شود که به یک نفر هشت سال وقت می دهند و به کسی که فدراسیون فوتبال در زمان مربیگریش تعلیق‌ بوده و رییس نداشته، وقت ندادند؟

این در حالی بود که در آن زمان در رنکینگ آسیا اول بودیم و میانگین امتیازمان ۲.۱۱ بود. این مسائل به آن دلیل است که ما نوکر اجنبی در ایران زیاد داریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یه وخت خدایی نکرده ننظورت کیروشی پورها و پاجه خورهای شوفر نیست که؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه اما فالگبر سر گوچه رو به جای جادوگر علی کریمی بی تربیت صدا نمیزنند عمو

    • بدون نام

      مهم تیم ملی و کیروش هست که گل نخورن فقط از ازبکستان اینا، لیگ کیلو چنده

    • فتاح

      یکی شون هم خودتی که شدی نوکر برانکو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برانکو از تو ایرانی به فوتبال این مملکت خیلی خیلی بیشتر خدمت کرده و مثل امثال تو دنبال پول مفت نیست قلعه نوعی خودش برانکورو کاملا قبول داره.

    • بدون نام

      کیروش پول پرست... قلعه نوعی مرده مرد...

    • بدون نام

      انصافا راست میگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بااینکه یه جاهای با قلعه مخالفم اما تمام این حرفاشو کلمه به کلمه قبول دارم شاید اگر در تیم ملی بهش فرصت میدادن الان که الانه سرمربی تیم ملی بود چطور ۸ساله به کسی تیم رو سپردین که تمام افتخارش رنکینگ اول اسیاست وبهترین رتبه اش ۳۲ دوم دنیا خنده داره ژاپن میره تا جزء ۸تیم برتر دنیا اونوقت ما تیم اول اسیا هستیم چون بازی باسیرالئون وگینه پابلوا وجوانان ازبکستان رو بردیم اونوقت عربستان با برزیل بازی میکنه فوتبال هم بازی میکنه ولی به زور برزیل ۲ گل میزنه اونم یکیش تو دقیقه به قول کیروشی پور نود وانم کاش وژدان داشتید اقای تاج وکفاشیان وساکت وکیروشی پور یه زمانی همه مردم فردوسی پور را عادل میدونستن اما حالا همه اونو نا عادل وکیروشی پور خطاب میکنن

    • بدون نام

      بابا تو چه میگی؟ تو هم خودت رو در حد کیروش میبینی؟ جند ساله تو ایران مربیگری میکنی چرا تو باشگاهای آسیا موفق نبودی؟ اصلا تیم ملی رو ول کن ما میگیم بهت وقت ندادن چرا باشگاه رو قهرمان نکردی؟ استقلال رو با بهترین بازیکنان ایران اوت میکردی چندین سال بخدا ظلمه مربی ایرانی به کیروش کنایه بزنه!

      پاسخ ها

      • فردوسی

        دوست خوب میدونی چرا باشگاهای ایران قهرمان نمیشن چونکه تیم های دیگه یه بازیکنی که میگیرن اندازه بودجه دوسال تیم ایرانی هستش نمونش همین السد که میاد گاب و ژاوی و بونجاح میخره کجای اون با تیم‌های ایرانی برابره یکم منطق داشته باشین

    • بدون نام

      حرف حق تلخه البته اگر ایرانی بگه.

    • سجاد ابراهیمی

      آقای قلعه نوئی اگر اجنبی بده پس چرا شما هر ساله بهترین بازیکن های تیمتو اجنبی ها تشکیل میدن..شما که میگی ایرانی ها بهتریند پس لطف کن بازیکن خارجی نگیر..

    • بدون نام

      کم پیش میاد با نظرش موافق باشم اما این بار واقعا راست میگه دیگه گندشو در اوردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حق با آقای قلعه نوعی ،بخدا ما قدر داشته هامون رو نمی دونیم بخدا اگه این همه جام و افتخارات رو یه خارجی آورده بود مجسمه اش رو میساختند.حیف که ما ها نمک نشناسیم.درود بر ایرانی.......

    • بدون نام

      پرت و پلا گو و عربده کش کم نداریم
      تو دیگه نه

    • بينام

      جدا خیلی روتون زیاده کی روش رفت تو بیا با خرد جمعی و علی رفيق کنفرانس مطبوعاتيت تیم و مهو کنید چی بلدی چی یاد گرفتی ادعا بس آقا بس

    • بدون نام

      دقیقا ما اجنبی پرست هستیم و به چشم زیاد دیدم این قضیه رو!

    • تاج. دوقهرمانی آسیا. دونایب قهرمانی و سه مقام سومی. چهارفینال آسیا

      والا حق میگه. کی روش دلال

    • TNT2

      ببند دهنتو ادم عقده ای

    • مسعود.الف

      یعنی عاااااااشقتم!!! زدی تو برجک مشتی چاپلوس و نون به نرخ روز خور!

    • داوید

      فقط پرسپولیس

      ۰
      ۰


      ۰
      ۰
      ۰
      ۰
      ۰
      ۰
      ۰
      ۰
      ۰
      ۰
      فقط پرسپولیس سوراخه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج