۷۸۴۰۸۱
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

موتورسیکلت‌ها جاماندگان طرح LEZ هستند

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تاکید کرد: تنها قسمتی از ناوگان حمل و نقل که به هیچ وجه در طرح LEZ (منطقه کم‌انتشار آلایندگی هوا) قرار نگرفته‌اند، موتورسیکلت‌ها هستند در حالی که این دسته از وسایل نقلیه دارای مجموعه‌ای از تخلفات مربوط به آلایندگی هستند و باید اقدام قانونی جدی در مورد آنها صورت بگیرد.

خبرگزاری ایلنا: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تاکید کرد: تنها قسمتی از ناوگان حمل و نقل که به هیچ وجه در طرح LEZ (منطقه کم‌انتشار آلایندگی هوا) قرار نگرفته‌اند، موتورسیکلت‌ها هستند در حالی که این دسته از وسایل نقلیه دارای مجموعه‌ای از تخلفات مربوط به آلایندگی هستند و باید اقدام قانونی جدی در مورد آنها صورت بگیرد.

به گزارش ایلنا، سیدوحید حسینی با اشاره به اینکه اجرای طرح LEZ یک تجربه جهانی است، گفت: این طرح در شهرهای متعدد اروپا اجرا و براساس آن قسمتی از شهر یا تمام آن به عنوان محدوده ممنوعه آلایندگی اعلام شده است و با روش‌هایی از قبیل پرداخت عوارض کنترل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه خودروهای آلوده‌تر در قالب این طرح یا عوارض بیشتری برای ورود به محدوده می‌‌‌‌پردازند یا اینکه اجازه تردد به این محدوده را ندارند، اظهار داشت: طرح LEZ در دنیا به صورت شبانه‌روزی و در تمام روزهای هفته اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه مطالعات روی طرح LEZ طی چهار سال گذشته انجام، الگوبرداری و بومی‌سازی شده است، اظهار داشت: در تهران با توجه به زیرساخت‌های کنترلی از طریق نصب دوربین‌های ترافیکی و میزان جذب سفر، محدوده زوج و فرد به عنوان منطقه LEZ انتخاب شده است و همزمان مصوبات متعددی برای اجرای آن وضع شد. تمام کلانشهرهای آلوده کشور نیز می‌توانند با الگوبرداری از این طرح، منطقه‌ای را به عنوان محدوده LEZ انتخاب و مقررات آن را اعمال کنند.

مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی دستاورد طرح کاهش

حسینی با اشاره به اینکه الگوی اروپایی طرح LEZ بسیار سختگیرانه است، تصریح کرد: در تهران تصمیم گرفته شد تا خودروها با شرط معاینه فنی وارد این محدوده شوند و همزمان طرح زوج و فرد حفظ شود. اگرچه پیشنهاد اولیه این بود که طرح LEZ جایگزین طرح زوج و فرد شود اما بنا به دلایلی در وزارت کشور رد شد.

به گفته وی، با شروع مراحل اولیه طرح کاهش و جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی، بسیاری از خودروها ملزم به مراجعه به این مراکز شده و معایب خودرو را به لحاظ آلایندگی رفع کرده‌اند که دستاورد بزرگی برای این طرح محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اضافه کرد: پیاده‌سازی این الگو شروع خوبی برای مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی شده که امیدواریم با گسترده شدن محدوده این طرح، هیچ خودروی آلاینده‌ای اجازه تردد در شهر را نداشته باشد.

حسینی افزود: با اجرای گسترده طرح کاهش در تهران و الزام اخذ معاینه فنی برای تردد در کل شهر، آمار مراجعه به مراکز معاینه فنی و به دنبال آن اصلاح آلایندگی وسایل نقلیه دودزا افزایش می‌یابد که این امر تاثیر مثبتی بر کاهش آلودگی هوا دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به جای این طرح ها و هزینه برای آن تولید موتورسیلکت برقی را آغاز کنید و تولید موتورهای دیگر را متوقف کنید. اتوماتیک مشکل حل می شود. بی خود برای مردم محدودیت و به این بهانه درآمد برای خودتان درست نکنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج