۷۸۴۱۱۲
۱۱ نظر
۵۰۰۱
۱۱ نظر
۵۰۰۱
پ

شفر راهی را می‌رود که برانکو رفت

شاید آنکه در تیم استقلال بیش از هر کسی به تعطیلی تمرینات نیاز داشت وینفرد شفر بود.

خبر ورزشی: سرمربی آلمانی استقلال که روز‌های سختی را در تابستان امسال پشت سر گذاشت و بازیکنان اصلی تیمش یکی یکی جلوی چشمانش به تیم‌های خارجی منتقل شدند در شرایطی تیمش را به اردوی خارج از کشور برد که حتی به اندازه دو تیم، بازیکن نداشت که آن‌ها را در ترکیه به مصاف هم بفرستد.

شفر در چنین شرایطی با عده‌ای جوان تیمش را راهی لیگ برتر کرد تا کم‌کم برای دیدار با السد آماده شوند! بازی در لیگ قهرمانان و در دور یک‌چهارم نهایی! او با همه این مشکلات و بدون یکی از مربیان مورد تأییدش که قهر کرد و از ایران رفت استقلال را آهسته آهسته تکمیل کرد تا به روز‌های شهریور رسید.

شفر راهی را می‌رود که برانکو رفت

شفر طوری استقلال را آماده کرد که تقریباً در هیچ خطی دو بازیکن چفت هم نداشت که با تکیه بر آن‌ها خیالش بابت یک پست در تیمش راحت باشد.

در همه این روز‌ها موضوع چرایی عدم بازگشت جیری ساناک به تهران مطرح بود و عده‌ای نبود این مربی اهل جمهوری چک را دلیل نتایج ضعیف استقلال عنوان می‌کردند! عده‌ای هم برای تکمیل کادر فنی استقلال، مربی به شفر پیشنهاد می‌دادند.

یک روز مجتبی جباری را برای اضافه شدن به کادر فنی تیم استقلال کاندیدا می‌کردند و روزی فرهاد مجیدی! این در حالی بود که سرمربی استقلال در این حد فاصل و در نشست‌های خبری قبل و بعد از مسابقات استقلال بار‌ها به این موضوع اشاره کرده بود که نیازی به مربی ندارد و اگر لازم باشد آن را به باشگاه می‌گوید.

البته رفت و آمد مجتبی جباری به ساختمان باشگاه استقلال و البته تکرار همین ماجرا برای فرهاد مجیدی که از دوستان قدیمی امیرحسین فتحی سرپرست باشگاه استقلال است به این شایعات دامن می‌زد که شفر دنبال اضافه کردن یک مربی به کادر فنی اش است ولی باز هم هر بار خبری در این باره منتشر نمی‌شد مگر اینکه علی خطیر یا فتحی در صحبت‌های‌شان تأکید می‌کردند که شفر هیچ درخواستی در این باره نداشته وگرنه آن‌ها این آمادگی را دارند که برای تیم استقلال بازیکن یا مربی بیاورند.

شفر با استقلال در مسجد سلیمان دو برد بیرون از خانه به دست آورد و با این اتفاق به همه آن‌هایی که معتقد بودند او بدون ساناک و یا با تیمی جوان شده نمی‌تواند نتیجه بگیرد ثابت کرد داشته‌هایی برای روز‌های مبادا دارد که هنوز از آن‌ها استفاده نکرده است.

واقعاً شفر در این وضعیت که تیمش به ثبات رسیده و توانسته بیرون خانه در پیروزی دبل کند نیازی به تغییر جو در استقلال حس می‌کند؟ مربی‌ای که پس از دو ماه سخت تازه به آرامش پس از توفان رسیده دوست دارد یک بازیکن محبوب را کنار دستش بنشاند تا بار فشار روی خودش را زیاد کند؟

شاید اضافه شدن فرهاد مجیدی با جایگاه مردمی که نزد هواداران دارد برای شفر نوعی واهمه ایجاد کند که البته به‌حق و به‌جاست. او جوان و کم تجربه نیست و می‌داند ممکن است با یک باخت درون خانه یا نتیجه‌ای که مورد پسند طرفداران استقلال نیست جوی به سود مجیدی و علیه خودش راه بیفتد.

کاری که برانکو درباره مهدی طارمی و رامین رضاییان انجام می‌دهد شاید شکل دیگری از این اقدام باشد که شفر برای حفظ آرامش در تیمش از آن پرهیز می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      آخه شوفر چی داره که باید با پروفسور مقایسه شه،خندم گرفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در واقع شوفر راهی رو میره که منصوریان رفت

    • ⓜⓞⓢⓐⓕⓔⓡ

      لطفا شفر را با پروفسور برانکو مقایسه نکنید

      شفر از وقتی ک اومد چکار کرد ؟؟؟


      برانکو سه ساله در پرسپولیس هست دو قهرمانی و یک نایب قهرمانی دارد و دوبار پشت سر هم فاتح فینال اسیا شده که در تاریخ فوتبال ایران یک رکورد هست ان هم با دو پنجره بسته و با کلی بازیکن از دست داده و محروم و مصدوم ....
      ایا این شبیه معجزه نیست؟؟

      و البته پنج ماه خودش و کادر فنی و بازیکنهای خارجی بدون دست مزد هستند

    • فیروزجایی

      آخییییی
      دلم کباب شد
      چرا براش فقط ٢١ بازیکن گرفتین؟؟؟
      چرا بیشتر نگرفتین نامردا :(

    • پیر مرد پرسپولیسی.

      برانکو از جانب پیشکسوتان و مدیریت و هواداران همه جوره حمایت شد ولی شفر تنهاست ،منتقدواقا بالاسر زیاد دارد .مضافا براینکه از سوی پیشکسوتانی چون حسن روشن وطباطبایی که از صدتا دشمن بدترند نیز کوبیده می شود.

    • بانوی پرسپولیسی

      میان ماه من تا ماه گردون
      تفاوت از زمین تا آسمان است....

    • بدون نام

      شفر شوتی

    • تاج. دوقهرمانی آسیا. دونایب قهرمانی و سه مقام سومی. چهارفینال آسیا

      جواب لنگیا رو بدم چون خیلی بی منطق و نامسلمانن .
      شفر سال قبل هفته هشتم تیمو از رده پانزدهم تحویل گرفت اومد دومش کرد ک اگ بازیها دوهفته دیگ ادامه داشت قهرمان میشد نیم فصل دوم رحم ب هیچ تیمی نمیکرد حتی لنگو هم برد . وقتی دیدن تیمش رحم نمیکنه و قدرتمنده و بهترین فوتبالو بازی میکنه نگران امسال شدن مسئولین و لنگیا پس زدن تیمشو تارومار کردن نابودش کردن
      برانکوچی؟ ازهمه جاحمایت میشه از دولت و رییس جمهور و فدراسیون
      توقضیه کلاهبرداری لنگ و طارمی از تیم ترکیه ای هنو یادمون نرفته ک دولت و فدراسیون و شخص رییس جمهور پشت لنگ دراومدن و حمایت کردن
      اگ همین اتفاق واس استقلال میفتاد چی میشد؟ فیفا ک محرومش میکرد هیچ فدراسیون کشورخودمونم استقلالو محروم میکرد و جام قهرمانی روهم ازش میگرفتن
      چون طارمی نیم فصل دوم همون سالو غیر قانونی واس لنگ بازی کرد و آقای گل هم شد پس با گلهای طارمی ک غیر قانونی بازی کرد قهرمان شد.

      پس باید استقلالو بکوبن. لنگیا خداروبشناسید حقیقت رو ببینید وحشی و خنده دار نظر ندید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توبسوز لعنتی بی منطق

    • کیسه حمومی

      شوفر بهتره بره وردست راننده کامیون چون بیشتر بهش میخوره با سوت بلبلیش کیسه حمومی چطوری

    • ⓜⓞⓢⓐⓕⓔⓡ

      جناب کیسه حمومی فعلا گند تیمتون رو جمع کنید با اون کلاه برداریاتون و جعل اسنادتون الان رفته دادگاه

      طوری کلاه برداری کردید که حلش از عهده فدراسیون و کمیته اخلاق خارجه

      چندتا از مربیای کیسه هم دستگیر شده

      خخخخخخخ


      رو که نیست سنگ پاست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج